Wymiana silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana silnika
Witam!
Jestem nowy, ale forum przeszukałem i nie znalazłem odpowiedzi, więc tworzę temat.
Mam golfa 1.4 16v 1999r. autko sprawowało się dobrze wszystko było okey, aż do ostatniego tygodnia.
Jechałem sobie spokojnie po mieście i coś zaczęło tłuc się w silniku -> okey hol do warsztatu diagnoza, wymiana (rozrząd z osprzętem), przy okazji wymiana filtrów, czyszczenie odmy oraz wymiana oleju (półsyntetyk) stuki ustały wszystko okey - potem trasa 600km i ostatnie 100 km po górzystym terenie, kontrolka od oleju (zjadł wszystko), mówię trudno dolałem olej zresztą taki sam jak był na wymianie, odczekałem chwilę i pojechałem, później zauważyłem taki objaw:
przy biegu np. 5 i zejściu do prędkości około 65km/h i dociśnięciu gazu - smuga niebieskiego dymu, potem przestaje i tak sobie powolutku kopci na niebiesko, zatem silnik się kończy moim zdaniem.
Aha silnik teoretycznie ma przejechane 126 000 (teoretycznie bo pewno był kręcony)
Teraz mam takie pytanie, chciałbym wymienić silnik z 1.4 na 1.6:
1. Czy ktoś się orientuje jakie są to koszta?
2. Czy skrzynia biegów będzie pasować?
3. Czy mogą wystąpić jakieś inne wielkie problemy?
4. Na co zwrócić uwagę.
Dlaczego 1.6 - bo moim zdaniem rozwiązałoby to również problem zamarzającej odmy.
Proszę o wszelkie podpowiedzi, sugestie itd.
Jestem nowy, ale forum przeszukałem i nie znalazłem odpowiedzi, więc tworzę temat.
Mam golfa 1.4 16v 1999r. autko sprawowało się dobrze wszystko było okey, aż do ostatniego tygodnia.
Jechałem sobie spokojnie po mieście i coś zaczęło tłuc się w silniku -> okey hol do warsztatu diagnoza, wymiana (rozrząd z osprzętem), przy okazji wymiana filtrów, czyszczenie odmy oraz wymiana oleju (półsyntetyk) stuki ustały wszystko okey - potem trasa 600km i ostatnie 100 km po górzystym terenie, kontrolka od oleju (zjadł wszystko), mówię trudno dolałem olej zresztą taki sam jak był na wymianie, odczekałem chwilę i pojechałem, później zauważyłem taki objaw:
przy biegu np. 5 i zejściu do prędkości około 65km/h i dociśnięciu gazu - smuga niebieskiego dymu, potem przestaje i tak sobie powolutku kopci na niebiesko, zatem silnik się kończy moim zdaniem.
Aha silnik teoretycznie ma przejechane 126 000 (teoretycznie bo pewno był kręcony)
Teraz mam takie pytanie, chciałbym wymienić silnik z 1.4 na 1.6:
1. Czy ktoś się orientuje jakie są to koszta?
2. Czy skrzynia biegów będzie pasować?
3. Czy mogą wystąpić jakieś inne wielkie problemy?
4. Na co zwrócić uwagę.
Dlaczego 1.6 - bo moim zdaniem rozwiązałoby to również problem zamarzającej odmy.
Proszę o wszelkie podpowiedzi, sugestie itd.
Wymiana silnika
Z 1,4 na 1,6 i dalej bedziesz mial problem tak jak z tym 1,4 Jak juz to na silnik 1,8 ale to sa silniki 20V ale wiadoma sprawa koszt jest 1,8 wiekszy ale napewno skuteczny 1,41,6 1,6 16V to sa silniki ktore stwarzaja najwiencej problemow typu palenia oleju lub stuki silnika
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Re: Wymiana silnika
Okey rozumiem, że najbardziej opłacalne będzie na 1.8 i ponawiam swoje pytanie, jakie koszta, czy skrzynia i jakie inne niespodzianki??
Wymiana silnika
ostanio znalazłem na allegro komplet 1,8T ze skrzynia i wiązką i kompem za 1500 - kupił fahoo. Potrzebny inny wydech jak pamietam, chłodnica wody (bo jeśłi nie masz klimy to masz krótką), intercooler, węże i jeszcze parę detali. Najdroższym zakupem jest komplet na swapa najlepiej z wiązką i sterownikiem silnikaquadro.ql pisze:Okey rozumiem, że najbardziej opłacalne będzie na 1.8 i ponawiam swoje pytanie, jakie koszta, czy skrzynia i jakie inne niespodzianki??
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana silnika
Okey, ale w zimie dużo czytałem na temat odmy i w 1.6 nie występuje ten problem i dlaczego tak upieracie się przy 1.8, a nie 1.6?
Wymiana silnika
bo lubimy 1,8 - tak poważnie 1,4 i 1,6 to naprawdę ta sama konstrukcja i błędy w konstrukcji ,4 są takie same jak i w 1,6. Poczytaj o problemach forumowiczów i sprawdź z jakimi silnikami z problemami najmniej zgłasza się forumowiczów. Nie tylko dlatego że jest mniej tych silnikówquadro.ql pisze:nie występuje ten problem i dlaczego tak upieracie się przy 1.8, a nie 1.6?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Wymiana silnika
Czyli reasumując do zmiany z 1.4 na 1.8 potrzebne mi:
a. silnik
b. nowa skrzynia
c. komputer
d. kabelki
e. hmm mam klimę, ale ręczną więc nie wiem co z chłodnicą
f. wydech
hmm i co tam z tymi sterownikami?? i jaki koszt tego wszystkiego ??
a. silnik
b. nowa skrzynia
c. komputer
d. kabelki
e. hmm mam klimę, ale ręczną więc nie wiem co z chłodnicą
f. wydech
hmm i co tam z tymi sterownikami?? i jaki koszt tego wszystkiego ??
Wymiana silnika
A tak jako troszkę odejście od tematu, to nie lepiej jest mi np. zrobić remont silnika niż kombinować z wymianami itp? Robił ktoś? Jakie koszta?
Wymiana silnika
quadro.ql, poczytaj tematy kolegów którzy robili swapa i poznasz typowe problemy przy tym.
Wymiana silnika
Czytam od dwóch dni, tylko każdy się urywa i niestety nikt nic za bardzo konkretnego nie podaje, a jak ktoś już zrobił to pisze "hula i ile wyciąga" nie to mnie interesuje.
Wymiana silnika
to i zawieszenie i hamulce przydałoby się dopisać,quadro.ql pisze:z 1.4 na 1.8
(przy zmianie z 1.4 na 1.6 nie trzeba)
najtaniej to angola całego kupić i przekładać samemu, reszte sprzedać
Wymiana silnika
Najmniej zachodu przy podmianie będziesz miał przy z silnikiem 1,6. Musisz tylko szukac tego samego typu jeżeli chodzi o sposób zapłonu czyli swiece + przewody lub świece + palcocewki. Sądząc po roczniku to masz świece + kable zapłonowe. Musisz wtedy szukać silników o oznaczeniu ATN lub AUS. Jeżeli masz juz palcocewki to wtedy AZD (problemowy) lub nowszy BCB. Możesz też poszukac silników od skody ale oznaczeń ci nie podam. Do tego odpowiedni sterownik (koszt ok 250 zł) i po problemie.
Re: Wymiana silnika
Skąd wiesz że kręcony?quadro.ql pisze: Aha silnik teoretycznie ma przejechane 126 000 (teoretycznie bo pewno był kręcony)
Najpierw się upewnij a potem niech ci ktoś (dobry fachowiec) zdiagnozuje dokładną usterkę.
Być może wystarczy wymienić pierścienie tłoka, uszczelkę pod głowicą i śruby głowicy (może jeszcze panewki na korbowodach).
Przy takim przebiegu zakłada sie nominalne części więc koszt naprawy będzie niewiele większy od nowego silnika a przynajmniej będziesz pewny że go nie trafi za 2000km.
kiedyś MK IV
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości