Filtr powietrza w oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Filtr powietrza w oleju
wystarczy że uszczelniaczami zaworów będzie spływał olej i masz go w komorze spalania, egr i układzie dolotowym.
Filtr powietrza w oleju
widziałeś kiedyś żeby same uszczelniacze powodowały że przez egr lub kolektor wróci ci olej na przepustnicę? Bo ja jeszcze nie.maciejhan pisze:wystarczy że uszczelniaczami zaworów będzie spływał olej i masz go w komorze spalania, egr i układzie dolotowym.
Owszem zużyte uszczelniacze powodują że kopci przy odpaleniu ale żeby cofało na filtr powietrza - to jak żyję nie widziałem. Owszem w silnikach które miały zużyte uszczelniacze i pierścienie zawalone było ale przypadku że tylko zużyte uszczelniacze powodowały taki efekt nie spotkałem. Być może ktoś spotkał to niech się wypowie.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Filtr powietrza w oleju
grg474, nie umiem Ci na to pytanie odpowiedziec bo sie na tym nie znam. Ja nie narzekam na auto bo chodzi cichutko, zbiera sie jak nalezy, w okresie 6 miesiecy oleju ubylo mi nie wiele (okolo 1 kropka na bagnecie, ale ostatnio zagladalem do filtra i jest tam troszke kropelek oleju, na uszczelce filtra, jedynie w okolicy przepustnicy. Od strony odmy jest suchutko. Kumpel co ma o tym troche pojecia podpowiada mi ze to pierscienie.
Filtr powietrza w oleju
nom i według mni eteż tu jest przyczyna - problem jest jeden, że wymiana ich = rozbieranie silnika = kosztyairbuko pisze:Od strony odmy jest suchutko. Kumpel co ma o tym troche pojecia podpowiada mi ze to pierscienie.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Re: Filtr powietrza w oleju
przecież już wam tak sugerowałem to nikt nie chciał o tym słyszeć.maciejhan pisze: Postprzez maciejhan » So cze 18, 2011 21:39
wymieniając na tłokach pierścienie uszczelniające.
- Cypis876
- Użytkownik
- Posty: 373
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
- Lokalizacja: Częstochowa (SC)
- Kontakt:
Filtr powietrza w oleju
grg474, ile już zrobiłeś od momentu remontu,bo ja zrobiłem ponad 70 tys i wszystko na oryginałach robione
airbuko, niezgodzie się na przepustnicy żadnych śladów wokoło tylko i ta rurka co idzie w górnej części obudowy filtra powietrza też cała w oleju wiec chyba tedy leci przepustnica czysta. a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?
airbuko, niezgodzie się na przepustnicy żadnych śladów wokoło tylko i ta rurka co idzie w górnej części obudowy filtra powietrza też cała w oleju wiec chyba tedy leci przepustnica czysta. a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?
Re: Filtr powietrza w oleju
Owszem, trzeba zrobić pomiar cisnienia sprężania wraz z tzw próbą olejową.Cypis876 pisze:a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?
- Cypis876
- Użytkownik
- Posty: 373
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
- Lokalizacja: Częstochowa (SC)
- Kontakt:
Re: Filtr powietrza w oleju
Byłem na pomiarze ciśnienia wszystko wyszło ok.marcin7x5 pisze:Owszem, trzeba zrobić pomiar cisnienia sprężania wraz z tzw próbą olejową.Cypis876 pisze:a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?
A tak nawiasem mówiać byłem tez na spalinach czy idzie jakoś ustawić dawkę paliwa ? Jak to sie robi ?? Bo wyszło że mam za bogatą mieszankę
Ile tys km wytrzymują uszczelniacze zaworowe i pierścienie ?Cypis876 pisze:Byłem na pomiarze ciśnienia wszystko wyszło ok.marcin7x5 pisze:Owszem, trzeba zrobić pomiar cisnienia sprężania wraz z tzw próbą olejową.Cypis876 pisze:a idzie jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika w jakim stanie są pierścienie?
A tak nawiasem mówiać byłem tez na spalinach czy idzie jakoś ustawić dawkę paliwa ? Jak to sie robi ?? Bo wyszło że mam za bogatą mieszankę
Re: Filtr powietrza w oleju
Nie ma na to żadnej reguły. Nikt Ci nie poda, że tyle i tyle muszą wytrzymać.Cypis876 pisze:Ile tys km wytrzymują uszczelniacze zaworowe i pierścienie ?
Tym steruje sterownik silnika na podstawie odczytów głównie z sondy/sond lambda. Oczywiście brane są też inne parametry pod uwagę ale zawsze sonda jest tym najwazniejszym.Cypis876 pisze:A tak nawiasem mówiać byłem tez na spalinach czy idzie jakoś ustawić dawkę paliwa ? Jak to sie robi ?? Bo wyszło że mam za bogatą mieszankę
- Cypis876
- Użytkownik
- Posty: 373
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
- Lokalizacja: Częstochowa (SC)
- Kontakt:
Re: Filtr powietrza w oleju
Chodzi mi o to czy wytrzymają te ponad 70 tys czy dużo więcej przy spokojnej jeździe.marcin7x5 pisze:Nie ma na to żadnej reguły. Nikt Ci nie poda, że tyle i tyle muszą wytrzymać.Cypis876 pisze:Ile tys km wytrzymują uszczelniacze zaworowe i pierścienie ?
Tym steruje sterownik silnika na podstawie odczytów głównie z sondy/sond lambda. Oczywiście brane są też inne parametry pod uwagę ale zawsze sonda jest tym najwazniejszym.Cypis876 pisze:A tak nawiasem mówiać byłem tez na spalinach czy idzie jakoś ustawić dawkę paliwa ? Jak to sie robi ?? Bo wyszło że mam za bogatą mieszankę
Czyli co któraś z sond do wymiany ?? Bo mam dwie
marcin7x5, pytam bo silnik miałem robiony przy 210 tys teraz mam 285 silnik robiony przez poprzedniego właściciela i robił tak wymianę prowadnic wydechowych i uszczelniaczy a do tego wymiana pierścieni wymiana na części ori bo gosc miał go na firmę i wrzucał sobie naprawy w koszty firmy ale używał go prywatnie.Także dlatego się pytam bo dla mnie to trochę mało na tym remoncie przejechane. Oleju nie bierze tylko tyle że go wylewa do filtra powietrza
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Filtr powietrza w oleju
skoro kompresja ok. to wymień odmę, kup używaną nie mam pojęcia ile może kosztować, ale na oko to więcej niż 200 na pewno nie tak że za tą cenę to nawet uszczelek do rozebranego silnika nie kupisz. Zacznij od najtańszej opcji.
Jeśli remont zrobiony tak jak mówisz to powinien śmigać jak nic jeszcze ze 100 tyś.
Możesz jeszcze zwalić ten wąż zaślepić króciec w filtrze i będziesz widział.
Jeśli remont zrobiony tak jak mówisz to powinien śmigać jak nic jeszcze ze 100 tyś.
Możesz jeszcze zwalić ten wąż zaślepić króciec w filtrze i będziesz widział.
Re: Filtr powietrza w oleju
Skoro nie bierze Ci oleju to znak, że remont zrobiony jest dosyc dobrze. Chociaz to nigdy nie wiadomo jak był uzytkowany samochodzik po tym remoncie. Ja jednak przyjrzałbym sie odmie. Byc może to w niej jest problem. Jeżeli jest przytkana to efekt będzie taki, że ci będzie wrzucało co jakis czas oleju do filtra. Zresztą wszystkie silniki benzynowe mają taka przypadłośc.Cypis876 pisze:marcin7x5, pytam bo silnik miałem robiony przy 210 tys teraz mam 285 silnik robiony przez poprzedniego właściciela i robił tak wymianę prowadnic wydechowych i uszczelniaczy a do tego wymiana pierścieni wymiana na części ori bo gosc miał go na firmę i wrzucał sobie naprawy w koszty firmy ale używał go prywatnie.Także dlatego się pytam bo dla mnie to trochę mało na tym remoncie przejechane. Oleju nie bierze tylko tyle że go wylewa do filtra powietrza
A czy pali ci sie kontrolka check?Cypis876 pisze:Czyli co któraś z sond do wymiany ?? Bo mam dwie
- Cypis876
- Użytkownik
- Posty: 373
- Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
- Lokalizacja: Częstochowa (SC)
- Kontakt:
Filtr powietrza w oleju
A jest wogole taka kontrolka jak check bo przeglądając książkę nie znalazłem takowej na opisach tablicy przyrządów może nie ma to jest gołe auto z polskiego salonu ma tylko podstawowe wyposażenie komputera pokładowego nie ma.
Silnik z tego co wiem po remoncie był delikatnie użytkowany z tego co wiem jeździła nim 50 pani także delikatnie jeździła i ja tez jeżdżę delikatnie.
Odma jest pusta była czyszczona w marcu i wyleciało trochę wody i trochę czarnego syfu z wodą. Powietrze leci do filtr wiec ta rurka co idzie od filtra do odmy tez sprawna.
A czy np jak gość mi czyścił odmę mógł coś zwalić przy składaniu i mi teraz olej do filtra wywala?
Tak miałem z przepustnica i jędze do tej pory był na początku bał położenia potencjometru przepustnicy że cały czas jest otwarta i powiedział że jak zaadoptuje i wyczyści to nie będzie gasł i błąd zniknie i to tej pory wybija mi ten błąd mino że kostka od przepustnicy była wielokrotnie odpinana i czyszczona i wkładana tak jak by w ogóle auto nie widziało przepustnicy nie mowie juz od spalaniu 10 -11 litrów w mieście a wcześniej było 7-8 l
Czy od silnika APE pasuje odma do AHW ?
Silnik z tego co wiem po remoncie był delikatnie użytkowany z tego co wiem jeździła nim 50 pani także delikatnie jeździła i ja tez jeżdżę delikatnie.
Odma jest pusta była czyszczona w marcu i wyleciało trochę wody i trochę czarnego syfu z wodą. Powietrze leci do filtr wiec ta rurka co idzie od filtra do odmy tez sprawna.
A czy np jak gość mi czyścił odmę mógł coś zwalić przy składaniu i mi teraz olej do filtra wywala?
Tak miałem z przepustnica i jędze do tej pory był na początku bał położenia potencjometru przepustnicy że cały czas jest otwarta i powiedział że jak zaadoptuje i wyczyści to nie będzie gasł i błąd zniknie i to tej pory wybija mi ten błąd mino że kostka od przepustnicy była wielokrotnie odpinana i czyszczona i wkładana tak jak by w ogóle auto nie widziało przepustnicy nie mowie juz od spalaniu 10 -11 litrów w mieście a wcześniej było 7-8 l
Czy od silnika APE pasuje odma do AHW ?
Filtr powietrza w oleju
Mam jeszcze jedno pytanie: bo w VW nie mogę dostać tero oringu, który jest na rurce idącej już do podgrzewacza.... Te 2 co są przy bloku silnika to nie problem (dostałem), ale tej jednej właśnie nie mają jej numeru w ETKA Czy mogę dać jakąś inną? Jak tak to jaką? Może znacie wymiary?
Napiszę od razu, że nie mam możliwości jej zdjąć i pojechać do sklepu żeby mi dobrali.
Pozdrawiam
Napiszę od razu, że nie mam możliwości jej zdjąć i pojechać do sklepu żeby mi dobrali.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości