Witam
od jakiegoś czasu, borykam się z niedogrzaniem silnika
(jako, że nie wiem czy to jest problem natury elektronicznej czy mechanicznej piszę tutaj, w razie mojej pomyłki proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu)
próbowałem z tym walczyć poprzez wymianę termostatu, czujnika temperatury (tego 4-pinowego) i dalej nic...
wygląda to jakby termostat otwierał się za wcześnie ...
silnik osiąga temperaturę 75 stopni i ani grama więcej...
więc stąd moje pytanie...
co jeszcze można wymienić ? co jeszcze odpowiada za temperaturę silnika (cieczy chłodzącej) ?
(silnik 1.6 avu rok 2002)
pozdrawiam
zbyt niska temperatura cieczy chłodzącej 1.6 avu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
zbyt niska temperatura cieczy chłodzącej 1.6 avu
termostat - na sprawny. Sprawdzić go przed montażem...i później prawidłowo zamontowaćgen.bobik pisze:co jeszcze można wymienić ?
Re: zbyt niska temperatura cieczy chłodzącej 1.6 avu
no nie do końca...
mam pewność, że termostat jest sprawny ponieważ po wypięciu wtyczki od niego auto grzeje normalnie do 90 stopni (posiada w sobie element grzejny - nr. kat. term. : 06A 121 114)...
a wolałbym go nie wymieniać ponownie bo kosztuje 210zł
dlatego pytam, co jeszcze prócz termostatu (i tego 4-pinowego zielonego czujnika) odpowiada za temperaturę cieczy chłodzącej ??
mam pewność, że termostat jest sprawny ponieważ po wypięciu wtyczki od niego auto grzeje normalnie do 90 stopni (posiada w sobie element grzejny - nr. kat. term. : 06A 121 114)...
a wolałbym go nie wymieniać ponownie bo kosztuje 210zł
dlatego pytam, co jeszcze prócz termostatu (i tego 4-pinowego zielonego czujnika) odpowiada za temperaturę cieczy chłodzącej ??
zbyt niska temperatura cieczy chłodzącej 1.6 avu
a ja tylko dodam bys sprawdzil weze od chlodnicy. W moim AUSie gdy odpale silnik i pozostawie go na biegu jalowym bez przygazowania to po okolo 10min wskazowka pokazuje mi 90*C. Pod maska wentylatory jeszcze sie nie zalaczaja a dolny waz jest zimny. Oznacza to ze termostat jest sprawny. Jakis czas temu mialem problem z niedogrzewaniem silnika i termostat sie nie domykal ...wiec po kilku minutach od odpalenia dolny waz robil sie letni. Byc moze przycina Ci sie ten termostat.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości