po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: Johnatan » ndz kwie 08, 2012 13:10

Element zaznaczony to jest nie wiem :D Ale wczoraj mi sie on urwał i auto nie ma kopa... jako tako jedzie.. ale że tak powiem z 10koni mu ucieka. Gdy założyłem nowy konektor to silnik zaczął mi iść jak należy. Z odpalaniem nie miałem problemu gdy to mi sie zerwało.

Sprawdz czy masz siłownik tak wychylony jak ten na zdjęciu. Bo wydaje mi się że ten twój na fotce jest na ubogniej dawce
Obrazek


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: kubarog » ndz kwie 08, 2012 18:46

Kolego ten element zaznaczony najprawdopodobniej odpowiada za włączanie wentylatora chłodnicy po zgaszeniu silnika. Ja nie mam wogóle tego podłączonego i żadnych problemów przez to nie miałem.


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
q601
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:21

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: q601 » ndz kwie 08, 2012 19:25

Dzięki za foto, Johnatan. Czyli rozumiem, że mam poluzować śrubę, którą zaznaczyłeś i ręcznie pochylić. Do oporu w przód? Czuć tam jakąś regulację? Bo za bogata też przecie nie może być :)

Kurde teraz sobie przypominam, że przy czyszczeniu gaźnika to wyjmowałem - przy składaniu nie zwróciłem uwagi, że może mieć regulację :P

A jeszcze, którym kablem podłączyć to, co zaznaczyłem na zdjęciu?

Dzięki kubarog za opinię, ale wolę to podłączyć, czemuś w końcu służy :P

ECH, TE PN-KI :D


MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: Johnatan » ndz kwie 08, 2012 23:04

q601 pisze:Do oporu w przód?
Nie do oporu. Ma być tak jak na foto.
q601 pisze:Czuć tam jakąś regulację? Bo za bogata też przecie nie może być
zróbn tak jak na foto. Narysowałem ci kreske pionu i przechyłu
q601 pisze:A jeszcze, którym kablem podłączyć to, co zaznaczyłem na zdjęciu?
Czarny a w środku ma jeszcze izolacje brązową.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
q601
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:21

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: q601 » ndz kwie 08, 2012 23:16

Wielkie dzięki za pomoc , teraz wszystko rozumiem. Mam nadzieję, że to pomoże - jak nie, to będę dalej męczył :D

Ten kabel ma raczej 2mm czy 4mm grubości?

A jeszcze jedno pytanie - można ten element już po wstępnym ustawieniu "doregulować" na słuch przy chodzącym silniku, czy skończy się katastrofą? :)


MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: Johnatan » ndz kwie 08, 2012 23:23

q601 pisze: Ten kabel ma raczej 2mm czy 4mm grubości?
Normalny pojednczy kabel dość sztywny i ma dwie izolacje wpierw czarna a później brązowa.
q601 pisze:A jeszcze jedno pytanie - można ten element już po wstępnym ustawieniu "doregulować" na słuch przy chodzącym silniku, czy skończy się katastrofą? :)
Bierzesz zimny silnik, luzujesz śrubkę torksa i ręką delikatnie go pochylasz, tak jak na zdjęciu i odpalasz maszynę. Ma być pochylony w przód auta. Dalsza regulacja bedzie powodowała delikatną zmiane dzwięku i dławieniem się na nagłe dodanie gazu. Pochyl go tak jak na fotce i energicznie dodawaj gazu, ręką w gaźniku i odczuj czy robi to nagle i płynnie.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
q601
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:21

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: q601 » ndz kwie 08, 2012 23:31

Super, dziękuję jeszcze raz; dałbym pochwałę, ale to nie mój temat.

Myślę, że z pewnością jeszcze będę dopytywał o milion innych rzeczy w PN-ce, ale póki co pozdrawiam i wesołych świąt! :)


MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: kubarog » śr kwie 11, 2012 19:55

Hmmm u mnie nie ma wogóle możliwości regulacji tego siłownika. Całkowicie go odkręcałem i przyjrzałem mu się dokładnie i poprostu da się go włożyć tylko w jednej pozycji innej możliwości nie ma.


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: Johnatan » śr kwie 11, 2012 21:20

on oryginalnie ma fasolke na przestrzeni 0,5cm lecz na tej fasolce jest oryginalnie wklepana blaszka centrująca na oryginalną pozycjnę. Trzeba wyjąć siłownik i zaklepac blaszkę na korpusie gaźnika. wkretak płaski i młoteczek. Wiem że ori pozycja to ori pozycja ale gaźnik nie zachowuje się jak 20lat temu :)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: kubarog » czw kwie 12, 2012 19:24

To teraz wszystko jasne :D


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

Awatar użytkownika
q601
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:21

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: q601 » ndz kwie 15, 2012 19:51

Hehe, jednak nie wszystko jasne :D

Siłownik jest w pozycji takiej jak na zdjęciu (bez regulowania - widać mam jeszcze oryginalną blaszkę).

Auto ewidentnie ma zbyt bogatą mieszankę - odpala tylko jak jest zimny, świece są czarne, okopcone. Po nagrzaniu silnika jego obroty falują - na "ucho" pomiędzy standardowym 800-900 do ~1400. Widać, że dzieje się tak z powodu ruchu ramienia siłownika ssania na cięgno przepustnicy(nie wiem, czy dobrze to nazwałem, ale wiadomo o co chodzi :P)
Pytanie moje kolejne :) brzmi, czy ruszanie tym siłownikiem jest jedyną metodą ustalania składu mieszanki?
Nie ma żadnej śruby? Jakby co lambda jest podpięta.


MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: Johnatan » ndz kwie 15, 2012 20:56

Jest śrubka ale jej sie nie rusza. Weź ustaw siłownik na bardziej ubogą i zobacz jak to bedzie. Winny moze też być czujnik temp. wody który nie inforumuje ECU że silnik jest ciepły i należy zmniejszyć dawkę paliwa na jakim chodził zimny silnik.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
q601
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:21

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: q601 » ndz kwie 15, 2012 22:23

A czy mogę wykluczyć czujnik temperatury, jeśli wskaźnik na desce działa normalnie?
Przypomniałeś mi teraz o tej śrubce zdaje się jakiś czas temu czytałem przy okazji zapoznawania się z 2EE :) i o ile dobrze pamiętam, to było napisane, że reguluje się nią gaźnik przy podłączonym wskaźnikiem pod "kompa". Czy to dlatego piszesz, że się jej nie rusza, czy się pomyliłem i nie o tym mówimy? Mam po prostu opory w zaginaniu tej fabrycznej blaszki, bo wydaje mi się, że mimo swoich dwudziestu lat, wyczyszczony i przedmuchany gaźnik powinien chodzić najlepiej na standardowych ustawieniach. Chciałbym w to ingerować w ostateczności.

Wrzucam jeszcze nagranie pracy silnika. Może coś pomoże :) Tak zachowuje się na ciepłym, po przejechaniu kilku kilometrów i paru minutach pracy na wolnych - faluje, nie zmienia się to nawet po przegazowaniu. http://w556.wrzuta.pl/audio/2R1fYsyvO0H ... go_silnika" onclick="window.open(this.href);return false;


MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

po zatankowaniu gasnie na wolnych 1.6 pierburg 2ee

Post autor: Johnatan » pn kwie 16, 2012 13:12

q601 pisze:A czy mogę wykluczyć czujnik temperatury, jeśli wskaźnik na desce działa normalnie?
nie bo to inny czujnik.
Nie, nie i jeszcze raz nie:) my tu gdybamy o całkiem innych rzeczach. Siłownik zostaw spokoju. Pod tym siłownikiem masz potecjometr biały na 3 piny weź go odłącz jak silnik tak bedzie chodził.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości