Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Post autor: Bakamura » pn lut 07, 2011 19:37

Witam.

Chce kupić golfa 3 z w.w. silnikiem . Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić silnik ?

Poczytałem i standardowe uwagi przy oględzinach:

1. zwrócić uwagę czy po zapalaniu na zimnym silniku nie ma niebieskawego dymu z rury wydechowej - to świadczy zazwyczaj o zużytych uszczelniaczach.Ogólnie jeśli jest niebieski dym to silnik bierze olej, gdy kopci na niebiesko pod obciążeniem to oznacza zużyte pierścienie.

2. zwróć uwagę czy łatwo zapala, zdrowy silnik nie powinien mieć z tym problemu.

3. Przy dobrze rozgrzanym silniku odkręć korek od wlewu oleju jak będzie się dymić to uszczelniacze mogą już być do wymiany wyjmij bagnet jak z stamtąd poleci dym to pierścienie do wymiany.

4. Zobacz czy pod nakrętką od wlewu oleju nie ma jakiegoś osadu.

5. Wolne obroty silnika nie powinny się zmieniać po otwarciu korka od oleju.

6. Na stacji diagnostycznej możesz sprawdzić czystość spalin, to też wiele powie o stanie silnika i elementów układu wydechowego.

7. Słuchać słuchać i jeszcze raz słuchać. Większość benzyniaków powinny chodzić równo i bez klekotania.


8??? Po rozgrzaniu silnika przy gazuj do odcięcia i zobacz czy kopci czy nie. ??


9. Niezależnie od tego, czy przymierzamy się do zakupu auta z silnikiem benzynowym, czy dieslem najlepszy obraz tego, w jakim stanie znajduje się motor da nam badanie jego kompresji (ciśnienia sprężania). Nie jest to czynność czasochłonna i przy stosunkowo niewielkim nakładzie może nam oszczędzić kosztów remontu.


Niestety do 9 nie będę miał potrzebnych narzędzia 8 nie wiem czy to dobry pomysł...

Może trzeba zwrócić uwagę na jakieś charakterystyczne dla tego silnika problemy? Chociaż opinie o nim są bardzo dobre na forum.


10. czy silnik 2e z wersji us rożni się czymś od europejczyka?

11. czy jeśli silnik ma klimatyzację to mogę ją zdemontować i jeździć bez niej

Proszę o pomoc i porady.. :)



Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Post autor: bombel-g2 » pn lut 07, 2011 22:19

to wszystko co piszesz to poniekąd sie sprawdza.- jeśli na prawdę nie masz takiego pojecia- bo nie na wszystkim można się znać to ugadaj się z jakimś mechanikiem pakuj go do auta, po godzinach pracy np i za małą opłatą kumaty mechanik ci powie co i jak i przynajmniej zaoszczędzisz wtopę która może poźniej może kosztować.... a myślę ze jeśli nie daleko trzeba jechać to za 50 zł gość ci pomoże fachową poradą. i tak jak napisałem. koszty żadne-przy nie znajomości i wtopie-takie moje zdanie :bajer: :bigok:


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Post autor: Bakamura » pn lut 07, 2011 23:24

nie mam niestety takiej możliwości, trochę aut już widziałem przy kupnie. Trochę się znam. Ale nie jestem chojrakiem i nie powiem że jestem ekspertem dlatego chciałem uzyskać jakieś porady :) Prawie wszystko co wymieniłem to znam z doświadczenia. Ale chodzi mi o ten jeden konkretny motor :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Post autor: Paweł Marek » wt lut 08, 2011 00:14

Bakamura, jak kolega wyżej: jednak poproś kogoś o pomoc. Brakło ci ostatniego najważniejszego punktu: siadasz z kumatym kolegą do auta i jazda próbna, trochę po dziurach trochę po prostej.
Na koniec konkretne uwagi:
.1 niema 2E w wersji amerykańskiej,
2. klimę można zdemontować, tylko poco
3. Po odkręcaniu korka obroty wręcz powinny spaść - w każdym silniku w którym odma dochodzi do dolotu między przepływomierzem a silnikiem
4. po dymieniu z miarki lub spod korka nie poznasz absolutnie czy uszkodzone sa pierścienie czy uszczelniacze, ponieważ komora wału korbowego i wałka rozrządu są połączone
5. emulsja pod korkiem to norma w silniku niedogrzewanym z powodu jazdy na krótkich odcinkach
W ogóle nie skupiaj się tylko na silniku, bo części do niego czy też używane silniki są tanie, trzeba się skupić na budzie - ma być zdrowa i napewno niepowypadkowa, i na zawieszeniu - ono jest też łatwe do naprawy ale może to być kosztowne


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Post autor: Bakamura » wt lut 08, 2011 00:27

Paweł Marek, jazdę próbną pominąłem bo to najważniejsza część o której nie wspominałem bo jest tak oczywista. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś auto kupił bez przejechania się :)

Dzięki za uwagi :)

Mogę się mylić, że to oryginał ale widziałem już golfa 3 115ps usa. I takiego też mam na oku :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Post autor: Paweł Marek » wt lut 08, 2011 00:36

tak tak ale to nie 2E tylko ABA, silnik ok ale w razie awarii wtrysku będziesz biedny troszkę bo ciężko coś z używek znaleźć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Post autor: Bakamura » wt lut 08, 2011 00:38

Paweł Marek, mógłbyś przybliżyć? może być tutaj może być na pw..



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jak sprawdzić silnik 2.0 8V ??

Post autor: Paweł Marek » wt lut 08, 2011 00:46

Bakamura, nie ma co przybliżać. 2E nie oznacza pojemności, to oznaczenie kodowe silnika, wersja amerykańska silnika 2.0 ma oznaczenie ABA, wpisz to w wyszukiwarkę na dole i się dowiesz co nieco o tym silniku ale niewiele znajdziesz bo mało tego w PL. Reszta auta nie różni się na tyle żebyś miał kłopoty z naprawami. Sam silnik też nie, tylko zespół wtryskowy z osprzętem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości