Branie oleju

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Branie oleju

Post autor: DaroW » wt kwie 19, 2011 22:36

mazt pisze:Naprawa około 2000 zł.
a wymiana samych uszczelniaczy na zaworach z 200 zł wliczając koszt wymiany powietrza na świeże, wiosenne w kole zapasowym, ciekawe co się warsztatowi bardziej opłaca ;)



Awatar użytkownika
mazt
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:34
Lokalizacja: BI

Branie oleju

Post autor: mazt » czw kwie 21, 2011 15:30

Paweł Marek pisze:Nic nie piszesz czy mechanik robił pomiar ciśnienia sprężania, jeśli nie zażycz sobie tego.
Ten mechanik z którym rozmawiałem pracował przez wiele lat w ASO Seata i stwierdził, że robił wiele takich silników i wie, że to jest na bank wina pierścieni, a nie uszczelniaczy zaworowych. Poza tym mówił, że ciśnienie sprężania nie zawsze jest miarodajne. Wkurza mnie taka postawa fachowców. Zastanawiam się co robić...

To fakt, że dla nich to lepszy interes wymienić pierścienie. Być może temu wolą je od razu wymienić, ale koleś chyba zna się na rzeczy.



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Branie oleju

Post autor: zbyszegk » czw kwie 21, 2011 16:14

Fabia 1.4 16V 2000 r, obecny przebieg 70.000 km po 5 latach użytkowania (od nowości) zaczęła brać olej i tak sobie go bierze, auto używane na krótkich dystansach, średnio 3 km, pewien mechanik kiedyś stwierdził że nie opłaca się nic z tym robić bo za chwile będzie to samo, zmienił olej z 5W40 na 10W40, bierze mniej oleju.. coś te 16V nie udały się pod tym względem VW... Jedyna dobra rzecz że autem dużo się nie jeździ więc dolewki nie trzeba często robić..



Awatar użytkownika
mazt
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:34
Lokalizacja: BI

Branie oleju

Post autor: mazt » czw kwie 21, 2011 17:11

thomas24 pisze:Fabia 1.4 16V 2000 r, obecny przebieg 70.000
U mnie też przebieg jest na bank oryginalny. Uważam, że te silniki są tak zje****, że gorzej się chyba nie dało. Niewyobrażalne jest żeby auto brało olej po taki przebiegu w takich ilościach. Jak będę miał dopływ gotówki to może zmienię te uszczelniacze zaworowe (ponieważ po zmianie oleju na gęstszy branie oleju się nie zmniejszyło, więc to może faktycznie przemawiać za tymi uszczelniaczami), ale mam pewne wątpliwości czy to jest przyczyną...
thomas24 pisze:zmienił olej z 5W40 na 10W40, bierze mniej oleju..
Mniej tzn ile ?
Ostatnio zmieniony czw kwie 21, 2011 17:20 przez mazt, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Branie oleju

Post autor: zbyszegk » czw kwie 21, 2011 17:14

chociaż bierze to mieści się w normie VW :D :bigok:



Awatar użytkownika
mazt
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:34
Lokalizacja: BI

Branie oleju

Post autor: mazt » czw kwie 21, 2011 17:21

thomas24 pisze:chociaż bierze to mieści się w normie VW :D :bigok:
Chyba wiesz gdzie można wsadzić te ich normy spalania ? :jezor:



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Branie oleju

Post autor: zbyszegk » czw kwie 21, 2011 20:56

mazt pisze:Mniej tzn ile ?
Nie potrafię Ci powiedzieć bo tego nie sprawdzałem nigdy, ale wiem że na 5W40 często trzeba było dolewać, teraz jest spokojniej. wole nie liczyć żeby się nie denerwować :panna:



Awatar użytkownika
mazt
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 20:34
Lokalizacja: BI

Branie oleju

Post autor: mazt » czw kwie 21, 2011 21:05

thomas24 pisze: Nie potrafię Ci powiedzieć bo tego nie sprawdzałem nigdy, ale wiem że na 5W40 często trzeba było dolewać, teraz jest spokojniej. wole nie liczyć żeby się nie denerwować
Myślisz, że więcej niż 1l/1000 km czy mniej ?

Mechanik mówił, że w tych silnikach od nowości powinien być lany co najmniej pół syntetyczny olej. Podobno przez pełny syntetyk pierścionki wymiękają. Chociaż według mnie to czary jakieś.



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Branie oleju

Post autor: zbyszegk » czw kwie 21, 2011 22:04

mniej, gdzieś 0,5 na 1000 km...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości