Branie oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Branie oleju
Witam,
Od jakiegoś czasu auto zaczyna pobierać olej. Mój silnik to 1.6 16v AUS o przebiegu 110000 tys. Jak go kupiłem wymieniłem olej nie wiedząc jaki był lany wcześniej. Zalałem Shell helix ultra 5w40. Później napisałem do serwisu w Belgii gdzie był serwisowany i odpisali mi, że lany był elf 5w30 czyli generalnie powinno być ok. Auto ma oryginalną książkę serwisową i kupione jest od pierwszego właściciela, więc raczej wierzę w przebieg, jednakże dzisiaj i tak pojadę do VW, aby to zweryfikować. Po wymianie oleju i filtrów (powietrza i oleju) przejechałem ponad około 3000 km, później wymieniłem filtr paliwa i po około 800 km zapaliła się żółta kontrolka podczas jazdy i komunikat na komputerze check oil. Sprawdziłem i okazało się, że jest poniżej minimum. Dolałem więc dwa plastikowe kubki spożywcze o pojemności nie więcej niż 200 ml (czyli w sumie 400ml) i teraz przejechałem około 800 km i znowu komunikat check oil
Dlatego jako laik mam pytanie czy silnik może pobierać olej jeżeli jest wlany niewłaściwy, np syntetyk zamiast pół syntetyku? Co w ogóle sądzicie o tym? Co powinienem wiedzieć oraz co powinienem zrobić żeby nie zostać oskubanym o mechanika? Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Od jakiegoś czasu auto zaczyna pobierać olej. Mój silnik to 1.6 16v AUS o przebiegu 110000 tys. Jak go kupiłem wymieniłem olej nie wiedząc jaki był lany wcześniej. Zalałem Shell helix ultra 5w40. Później napisałem do serwisu w Belgii gdzie był serwisowany i odpisali mi, że lany był elf 5w30 czyli generalnie powinno być ok. Auto ma oryginalną książkę serwisową i kupione jest od pierwszego właściciela, więc raczej wierzę w przebieg, jednakże dzisiaj i tak pojadę do VW, aby to zweryfikować. Po wymianie oleju i filtrów (powietrza i oleju) przejechałem ponad około 3000 km, później wymieniłem filtr paliwa i po około 800 km zapaliła się żółta kontrolka podczas jazdy i komunikat na komputerze check oil. Sprawdziłem i okazało się, że jest poniżej minimum. Dolałem więc dwa plastikowe kubki spożywcze o pojemności nie więcej niż 200 ml (czyli w sumie 400ml) i teraz przejechałem około 800 km i znowu komunikat check oil
Dlatego jako laik mam pytanie czy silnik może pobierać olej jeżeli jest wlany niewłaściwy, np syntetyk zamiast pół syntetyku? Co w ogóle sądzicie o tym? Co powinienem wiedzieć oraz co powinienem zrobić żeby nie zostać oskubanym o mechanika? Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
Branie oleju
hmmm, ja zacieknąłbym od wykonania próby olejowej. Ona stwierdzi czy pierścienie nie są "skończone" do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych na pewno nie zaszkodzi a czy pomoże .... tego to nikt na ta chwile nie wie.
Jeśli okaże się ze ciśnienia znacznie się różnią na poszczególnych tłokach to czeka cie wymiana pierścieni. To już sa koszta powiedzmy 250zł + robocizna
Jeśli okaże się ze ciśnienia znacznie się różnią na poszczególnych tłokach to czeka cie wymiana pierścieni. To już sa koszta powiedzmy 250zł + robocizna
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Re: Branie oleju
Dzięki za odpowiedź. Zapomniałem dodać, że w październiku (od razu po kupnie auta) była wymieniana uszczelka pod głowicą i z tego co pamiętam to była robiona próba olejowa mająca na celu zdiagnozowanie przyczyny pojawienia się komunikatu check engine i utraty mocy. Pamiętam, że mechanik zdiagnozował uszczelkę i ją wymienił. Teraz wszystko jest si tylko te branie oleju... Mógłbyś mi przybliżyć jakie są przybliżone koszty wymiany uszczelniaczy zaworowych z robocizną? Ile mniej więcej może kosztować robocizna jeżeli chodzi o pierścienie?Lucki pisze:hmmm, ja zacieknąłbym od wykonania próby olejowej. Ona stwierdzi czy pierścienie nie są "skończone" do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych na pewno nie zaszkodzi a czy pomoże .... tego to nikt na ta chwile nie wie.
Jeśli okaże się ze ciśnienia znacznie się różnią na poszczególnych tłokach to czeka cie wymiana pierścieni. To już sa koszta powiedzmy 250zł + robocizna
Branie oleju
Hmmm same uszczelniacze to groszowa sprawa 30zł komplet. Co ro roboty to nie wiem z jakiej drogi bys skorzystał:
1. wymiana uszczelki pod głowica + wymiana uszczelniaczy to każdy mechanik zrobi ~300zł
2. wtłoczyć sprężone powietrze orzez otwór świecy i od góry wymienić uszczelniacze nie każdy się podejmie takiej operacji 150zł
Pierścienie? To wiąże się z rozebranie prawie całego silnika i kolo 500zł robocizna + 250 pierścionki.
Ceny to podaje Ci takie jakie maja moi znajomi mechanicy
1. wymiana uszczelki pod głowica + wymiana uszczelniaczy to każdy mechanik zrobi ~300zł
2. wtłoczyć sprężone powietrze orzez otwór świecy i od góry wymienić uszczelniacze nie każdy się podejmie takiej operacji 150zł
Pierścienie? To wiąże się z rozebranie prawie całego silnika i kolo 500zł robocizna + 250 pierścionki.
Ceny to podaje Ci takie jakie maja moi znajomi mechanicy
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Re: Branie oleju
Czyli jak się wymienia uszczelniacze to też od razu uszczelkę pod głowicą czy są dwie opcje czyli same uszczelniacze albo uszczelniacze z uszczelką?Lucki pisze:1. wymiana uszczelki pod głowica + wymiana uszczelniaczy to każdy mechanik zrobi ~300zł
Branie oleju
dwie opcje. Bo są mechanicy który nie zrobią uszczelniaczy na aucie tylko będą chcieli ściągnąć głowice ...
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Re: Branie oleju
Dzięki. Leci pochwała ;]Lucki pisze:dwie opcje. Bo są mechanicy który nie zrobią uszczelniaczy na aucie tylko będą chcieli ściągnąć głowice ...
Branie oleju
Jeszcze jakby ktoś potwierdził lub zaprzeczył, że wlanie syntetyku nie spowodowało pobierania oleju to by było świetnie, bo się zastanawiam czy dobrze zrobiłem lejąc syntetyk. Być może pół syntetyk byłby lepszy...
Branie oleju
Raczej wlanie syntetyku nie powinno powodować branie oleju , półsyntetyk po rozgrzaniu podejrzewam że robi się rzadszy od syntetyku . Pozatym syntetyk ma dużo lepsze wlasciwości smarne
Branie oleju
Kolego syntetyk jest rzadkim olejem. Po rozgrzaniu staje się jeszcze bardziej rzadszy. . Ale czy przesiadka z syntetyka na półsyntetyk jest warta? Po prostu zrobić trzeba motor i nadal lać syntetyka póki się da
ozszyfrujmy te skróty...Liczba „W"
0W..., 5W..., 10W..., 15W..., 20W...
Pierwsza liczba - a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 ...itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W" = Winter czyli zima) czym niższa liczba „W", tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu". Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni.
Druga liczba...po liczbie „W"
np 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.
Także tu obowiązuje zasada - czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, jednak także - czym wyższa ta liczba - tym bardziej może być obciążony silnik. Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem (film olejowy)
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Branie oleju
mazt, czemu była zmieniana uszczelka pod głowicą? Przy tak małym przebiegu takie awarie nie występują, mogą sugerować jakąś grubszą przeszłość typu przegrzanie silnika z powodu braku płynu czy coś w tym stylu. Mogłeś w tym serwisie w Belgii wypytać o więcej, może coś byś się dowiedziało przeszłości, bo co teraz zrobić to już koledzy napisali.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Branie oleju
Mialem podobnie jak kupilem swojego tez duzo bral oleju na poczatku to sie unormuje u mechanikow radzilbym swierdzic czy przyslowiowa uszczelka a tak naprawde to jest pasta jest szczelna tam nie ma zadnej uszczelki jest smarowana pasta sprawdz dokladnie miske olejowa czy ci nie ucieka olej gdzies pozdrawiam wjedz na kanal jesli masz mozliwosc jesli nie to lewarek i pod auto
Branie oleju
przede wszystkim sprawdz czy nie ma wyciekow, glownie uszczelniacze wal przod i tyl. zaobserwuj czy nie kopci a jak kopci to w jakich okolicznosciach i na jaki kolor, czy na niebiesko czy na bialo. proba olejowa moze nic nie dac - pierscienie odpowiadajace za cisnienie moga byc ok ale zbierajace moga dawac dupy. jezlei beda zapieczone po np jakims przegrzaniu silnika itp to sprezanie mozesz miec ksiazkowe a alej bedzie dudnil. warto tez zweryfikowac glowice pod katem brania oleju czyli glownie prowadnice zaworowe oraz uszczelniacze zaworowe.
Branie oleju
Panowie, a więc jeżeli chodzi o historie auta to wczoraj byłem w VW Sieńko i Syn w Białymstoku i okazało się, że auto miało pełen serwis do początku 2010 i wszystko zgadza się z książka serwisową jaką mam tak więc przebieg z duża dozą prawdopodobieństwa można uznać za oryginalny. Jeżeli chodzi o wymiany to były robione rzeczy typu żarówka, wymiana klocków hamulcowych, płyny. Natomiast żadnej blacharki itp, poza tym rozrząd też nie był wymieniany. Z resztą przed zakupem sprawdziliśmy czujnikiem i wszystko było ok. Mechanik który robił uszczelkę mówił, że co do zasady nie powinna się przy takim przebiegu zużyć jednak pomimo tego to nie jakieś duże zaskoczenie, bo po prostu takie rzeczy się zdarzają. Jeżeli chodzi o kopcenie auta to nie zauważyłem czegoś nienaturalnego w spalinach. Wydaje mi się, że kolor jest biały ale nie jakoś przesadnie. Nie bardzo się na tym znam i trudno mi to faktycznie określić.
GOLFVGTI, mógłbyś powiedzieć coś więcej, np to po jakim czasie Ci się to unormowało? Ile na ile brał oleju Twój Golf? Jaki przebieg i czy silnik 16v? Jaki olej lałeś/lejesz?
BTW Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
GOLFVGTI, mógłbyś powiedzieć coś więcej, np to po jakim czasie Ci się to unormowało? Ile na ile brał oleju Twój Golf? Jaki przebieg i czy silnik 16v? Jaki olej lałeś/lejesz?
BTW Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości