1.4i - problem z EPC
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4i - problem z EPC
witam wszytskich... cóż, desperacja skłoniła mnie do szukania pomocy na forum poniewaz od roku nie moge sobie poradzić z problemem. Otóz w czasie jazdy w aucie zapala sie EPC i w konsekwencji CHECK, poprzedzone jest to 'szarpnięciami'. Samochód w efekcie traci moc (jakby pracował na 2 lub 3 garach) a max obroty to 3200 (nie jestem pewien czy to nie jest tryb serwisowy ale wciskając do dechy obroty max to 3200-3300). podpięcie do kompa pokazuje cały wianuszek błędów, a to problem z cylindrem 1 i 3, a to 2,4 ,problem z cewką, błąd czujnika wału itp itd... 2 x wymieniałem świece, 2x wymieniałem przewody, cewka wymieniona na nową i nic, jesli jest poprawa to na krótko. Idąc za wskazaniami VAG-a ostatnio wymieniliśmy jeden czunik obrotów wału i tez nic nie pomogło (ten łatwo dostępny tuz obok świec) ale jest jeszcze jeden czujnik gdzieś głęboko schowany trudno dostępny i mocno sie zastanawiam, czy jest sens płacic 150 zł za rozebranie, wsadzenie nowego czujnika obrotów wału na próbę i sprawdzenie czy to coś pomoze. Czy uszkodzony czujnik obrotu wału (czy kata obrotów wału - juz nie pamiętam dokłądnie) moze dawac takie objawy jak napisałem, tzn szapnięcia i wyczywalną utratę mocy ??? Dodam jeszcze ze gdy juz auto wejdzie w ten "tryb serwisowy" (tak to nazwijmy umownie) to obroty na biegu jałowym są trochę wyższe (ponad 1000, normalnie na rozgrzanym silniku gdy jest ok mam ok 850) a jak dam na maxa gaz to dochodzi do max 3300 i szluz. Wyłączenie auta i odpalenie ponowne daje poprawę ale na minute lub dwie. Więc co robić ???? czy ładowac sie w wymianę tego drugiego czujnika czy mogą być tego inne przyczyny ???? Będę wdzieczny za jakiekolwiek rady, moze ktoś juz miał podobny problem. Acha, dodam ze auto ma LPG ale na benzynie (przy odlączonym LPG) zachowuje sie tak samo wiec to nie wina gazu ...
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
1.4i - problem z EPC
Wymieniłeś czujnik halla/czujnik obrotów wałka rozrządu a nie czujnik obrotów wału korbowego. Czujnik rorządu z reguły objawia się nie możnością wkręcenia powyżej 5000tys. Czujnik wału skolei może unieruchomić auto.
Wypisz dokładnie listę błedów.
Wypisz dokładnie listę błedów.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Re: 1.4i - problem z EPC
"Engine speed sensor G28" - taki błąd mi wyskakuje bezpośrednio po 'szarpnięciu i zaświeceniu EPC i CHECK (diagnozowane na tym http://allegro.pl/show_item.php?item=1401170502" onclick="window.open(this.href);return false;) czy to oznacza awarie czujnika obrotów wału korbowego skoro wymiana czunika halla nic nie dała ???Jacek75 pisze:Wymieniłeś czujnik halla/czujnik obrotów wałka rozrządu a nie czujnik obrotów wału korbowego. Czujnik rorządu z reguły objawia się nie możnością wkręcenia powyżej 5000tys. Czujnik wału skolei może unieruchomić auto.
Wypisz dokładnie listę błedów.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
1.4i - problem z EPC
Oczywiscie, G28 - czujnik wału korbowego, G40 - czujnik halla/wałka rozrządu.
Usterka oznacza wadę czujnika lub jego okablowania, brak styku we wtyczce.
W skrajnych wypadkach spowodowane nieprawidłowo ustawionym rozrządzem po wymianie, uszkodzeniem pierścienia sygnałowego na wale.
Usterka oznacza wadę czujnika lub jego okablowania, brak styku we wtyczce.
W skrajnych wypadkach spowodowane nieprawidłowo ustawionym rozrządzem po wymianie, uszkodzeniem pierścienia sygnałowego na wale.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
1.4i - problem z EPC
dzieki bardzo, dziś wyskoczyły mi jeszcze błędy 16685, 16688, 16686 czyli "cylinder 1,4,2 misfire detected" oraz 17560 -long term fuel trim additive air bank (p1152) - nie wiem co on oznacza bo nie mam w opisie do programu, pytanie czy te błędy są powiązane z G28 ???
1.4i - problem z EPC
Wypadający zapłon na 1,4,2 garze. Może być coś z układem WN. Ale czy ma to związek z G28 to szczerze nie mam pojęcia.centur pisze:cylinder 1,4,2 misfire detected
Re: 1.4i - problem z EPC
Witam wiem że nie te forum za co przepraszam ale mamy wspólne silniki i ten sam problem oto w skrócie mój opis problemu :
Posiadam Cordobę z 2000 r 1.4 16V APE z gazem i czasem jest tak że auto odpali bez problemu i jedzie wskakuje błąd EPC obroty jak na benzynie i gazie sa w granicach 1100 wciskając pedał gazu do oporu gaz nie reaguje,spadek mocy autem szarpnie podczas jazdy . Dziś odpalam auto i tak jest komunikat na wyswietlaczu EPC czały czas się świeci auto odpaliło na 2 min obroty były do 1.5 i wiecej nie mogłem go przegazować i zgasło nie moge go wcale juz odpalić w aucie posadam przekazniki o nr 174,405,19,100,167 nie wiem do czego słóżą nawet nie dam rady podjechać do mechanika bo jak ma obroty 1000 to nawet nie jedzie tylko sie toczy.Po podłączeniu do VAG pokazało takie błędy :
17989 (P1581)---Nieznany kod Bledow
16684 (P0300) Random Misfire Detected-Przypadkowy *Misfire* Odkrył (odkryty)
SPORADYCZNY
16685 (P0301) Cylinder 1 Misfire Detected-Cylinder 1 Wypal Wykryte
SPORADYCZNY
16686 (P0302) Cylinder 2 Misfire Detected
SPORADYCZNY
16687 (P0303) Cylinder 3 Misfire Detected
SPORADYCZNY
16688 (P0304) Cylinder 4 Misfire Detected
SPORADYCZNY
16786 (P0402) Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected-Recyrkulacji gazów spalinowych przepływu Nadmierne Wykryte
17953 (P1545) Throttle pos. controller-poz Throttle. kontroler
SPORADYCZNY
17950 (P1542)---Nieznany kod Bledow
16706 (P0322) Ignition/Distributor Engine Speed Input Cir. No Signal-Zapłonu / silnika Dystrybutor Speed Cir Input. Brak sygnału
18038 ----------Nieznany kod Bledow
17951 (P1543) Throttle Actuation Potentiometer Signal too low-Aktywacja sygnału Potencjometr przepustnicy za niskie
17648 (P1240) Cyl. 4 Fuel Injector Circuit Open Circuit-Circuit wtryskiwacz paliwa Open Circuit
SPORADYCZNY
17645 (P1237) Cyl. 1 Fuel Injector Circuit Open Circuit
SPORADYCZNY
17646 (P1238) Cyl. 2 Fuel Injector Circuit Open Circuit
SPORADYCZNY
17647 (P1239) Cyl. 3 Fuel Injector Circuit Open Circuit
wymieniłem cewkę zapłonowa kable świece i nic jak jest zimny odpali i obroty są normalne a jak się zagrzeje wskakuje EPC co robić ? może jakieś rady może ten czujnik położenia wału korbowego ? może ktoś coś podpowie dziękuje pozdrawiam
Posiadam Cordobę z 2000 r 1.4 16V APE z gazem i czasem jest tak że auto odpali bez problemu i jedzie wskakuje błąd EPC obroty jak na benzynie i gazie sa w granicach 1100 wciskając pedał gazu do oporu gaz nie reaguje,spadek mocy autem szarpnie podczas jazdy . Dziś odpalam auto i tak jest komunikat na wyswietlaczu EPC czały czas się świeci auto odpaliło na 2 min obroty były do 1.5 i wiecej nie mogłem go przegazować i zgasło nie moge go wcale juz odpalić w aucie posadam przekazniki o nr 174,405,19,100,167 nie wiem do czego słóżą nawet nie dam rady podjechać do mechanika bo jak ma obroty 1000 to nawet nie jedzie tylko sie toczy.Po podłączeniu do VAG pokazało takie błędy :
17989 (P1581)---Nieznany kod Bledow
16684 (P0300) Random Misfire Detected-Przypadkowy *Misfire* Odkrył (odkryty)
SPORADYCZNY
16685 (P0301) Cylinder 1 Misfire Detected-Cylinder 1 Wypal Wykryte
SPORADYCZNY
16686 (P0302) Cylinder 2 Misfire Detected
SPORADYCZNY
16687 (P0303) Cylinder 3 Misfire Detected
SPORADYCZNY
16688 (P0304) Cylinder 4 Misfire Detected
SPORADYCZNY
16786 (P0402) Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected-Recyrkulacji gazów spalinowych przepływu Nadmierne Wykryte
17953 (P1545) Throttle pos. controller-poz Throttle. kontroler
SPORADYCZNY
17950 (P1542)---Nieznany kod Bledow
16706 (P0322) Ignition/Distributor Engine Speed Input Cir. No Signal-Zapłonu / silnika Dystrybutor Speed Cir Input. Brak sygnału
18038 ----------Nieznany kod Bledow
17951 (P1543) Throttle Actuation Potentiometer Signal too low-Aktywacja sygnału Potencjometr przepustnicy za niskie
17648 (P1240) Cyl. 4 Fuel Injector Circuit Open Circuit-Circuit wtryskiwacz paliwa Open Circuit
SPORADYCZNY
17645 (P1237) Cyl. 1 Fuel Injector Circuit Open Circuit
SPORADYCZNY
17646 (P1238) Cyl. 2 Fuel Injector Circuit Open Circuit
SPORADYCZNY
17647 (P1239) Cyl. 3 Fuel Injector Circuit Open Circuit
wymieniłem cewkę zapłonowa kable świece i nic jak jest zimny odpali i obroty są normalne a jak się zagrzeje wskakuje EPC co robić ? może jakieś rady może ten czujnik położenia wału korbowego ? może ktoś coś podpowie dziękuje pozdrawiam
Re: 1.4i - problem z EPC
Ja własnie obstawiałbym własnie ten czujnik (G28). Jego awaria przewaznie objawia sie po rozgrzaniu silnika.ziomalb1 pisze:jak jest zimny odpali i obroty są normalne a jak się zagrzeje wskakuje EPC co robić ? może jakieś rady może ten czujnik położenia wału korbowego ?
Re: 1.4i - problem z EPC
Witam chyba tak dzis auto trafiło do magika po podłaczeniu kompa wyszło brak sygnału na czujniku walu korbowego i tu powstał kolejny problem ciężko go dostać w hurtowniach bądz sklepach tylko serwis i wołają 330 złmarcin7x5 pisze:Ja własnie obstawiałbym własnie ten czujnik (G28). Jego awaria przewaznie objawia sie po rozgrzaniu silnika.ziomalb1 pisze:jak jest zimny odpali i obroty są normalne a jak się zagrzeje wskakuje EPC co robić ? może jakieś rady może ten czujnik położenia wału korbowego ?
Re: 1.4i - problem z EPC
Szukałem maja ale tylko do walu rozrządu moja wersja silnika to 1.4 16V 55kw APE i do APE jest ciężko dostać może ktoś wie gdzie we Wrocławiu dostane ten czujnik ?marcin7x5 pisze:Poszukaj w intercarsie. Maja tez tam takie cuda.
1.4i - problem z EPC
sprawdź tu http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ - wg mnie mają 2 sztuki tylko cena też zaporowa
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: 1.4i - problem z EPC
Dziś mechanik oznajmił padła jeszcze przepustnica powietrza jego rada kopic używane zaznałem używane na allegro podaje linki może ktoś się wypowie czy to jest to i czy warto kupowaćgrg474 pisze:sprawdź tu http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ - wg mnie mają 2 sztuki tylko cena też zaporowa
http://allegro.pl/seat-cordoba-1-4-16v- ... 97965.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/seat-skoda-vw-czujnik ... 98333.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/seat-ibiza-1-4-przepu ... 72822.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1.4i - problem z EPC
jeśli odczytuje wypadający zapłon to ma taki bajer że szczytuje prąd z świecy zapłonowej przez cewkę zapłonową podczas wybuchu mieszanki
to jest takie zjawisko ze wybuch wywołuje przepływ prądu na swiecy i komp to odczytuje jak zapłon wypada to pryspiesza zapłon a jak nadal wypada to wali błedami ostro
wiec u ciebie pewnie czujnik hala na wale i od tego układ zapłonowy niewie jaki jest kont wtrysku i wali ze wypada zapłon
tylko kup kolego oryginał żebyś nie płakał ze padło znowu
to jest takie zjawisko ze wybuch wywołuje przepływ prądu na swiecy i komp to odczytuje jak zapłon wypada to pryspiesza zapłon a jak nadal wypada to wali błedami ostro
wiec u ciebie pewnie czujnik hala na wale i od tego układ zapłonowy niewie jaki jest kont wtrysku i wali ze wypada zapłon
tylko kup kolego oryginał żebyś nie płakał ze padło znowu
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości