lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
Witam. Mam pytanie. W moim golfie II 1.3 (na wtrysku) na filtr powietrza jest doprowadzane zarówno zimne powietrze jak i ciepłe (dolotem znad kolektora wydechowego) Z tego co wyczytałem na różnych forach lepsze jest zimne powietrze ponieważ zawiera więcej tlenu, więc czy nie lepiej było by odłączyć dolot ciepłego powietrza? I drugie pytanie w przypadku gdy byłby montowany filtr stożkowy czy należ robić dolot Ciepłego powietrza? Z góry dziękuje za odpowiedz.
lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
Mam zamontowany filtr stożkowy i nie robiłem żadnego dolotu ciepłego powietrza!
tobi
lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
Im zimniejsze powietrze doprowadzane do komory spalania tym lepsze spalanie mieszanki a co za tym idzie lepsze przyspieszenie.Co do doprowadzenia ciepłego powietrza to nie musisz tego robić.
lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
Więc w jakim celu jest zrobiony dolot ciepłego powietrza? bo po coś chyba jest?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
żeby w mieszance doprowadzanej do silnika zanim się rozgrzeje lepiej odparowała benzyna
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
czyli korzystniej jest zostawić dolot ciepłego powietrza czy nie?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
nurek, najkorzystniej będzie jeśli zobaczysz jak to działa wówczas zrozumiesz. Jest taka klapka sterowana podciśnieniem która przełącza dopływ z zimnego na ciepłe w zależności od temperatury powietrza dolotowego. Ma działać tak jak fabryka zrobiła, jak jest zimno to ma lecieć ciepłe, jak gorąco to zimne.
Na LPG ciepłe nie jest w ogóle potrzebne więc jak ktoś ma zwyczaj od razu po odpaleniu silnika przełączać na LPG można zablokować klapkę na zimne.
ponadto gazownicy nie wiadomo po co - tak zwyczajowo często ta klapkę blokują na ciepłe, należy odblokować
Na LPG ciepłe nie jest w ogóle potrzebne więc jak ktoś ma zwyczaj od razu po odpaleniu silnika przełączać na LPG można zablokować klapkę na zimne.
ponadto gazownicy nie wiadomo po co - tak zwyczajowo często ta klapkę blokują na ciepłe, należy odblokować
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
lepsze ciepłe, czy zimne powietrze?
Nurek. Zadaj sobie jedno zasadnicze pytanie czy w twojej golfinie z lat 90 tych "ta klapka na pewno działa?"
Druga sprawa jeśli montujesz stożek, to teoretycznie po to aby do komory spalania doprowadzić chłodne powietrze, aby po nagrzaniu zwiększyło swoją objętość. Tak więc jeśli chcesz stożek i doprowadzić do niego ciepłe powietrze to wszystko mija się z celem.
Tak na marginesie ja od dawna nie mam tej rury doprowadzającej ciepłe powietrze i nie widzę żadnej różnicy i żadnych efektów ubocznych mimo że nie mam gazu...
Pozdrawiam
PAPAYOS
Druga sprawa jeśli montujesz stożek, to teoretycznie po to aby do komory spalania doprowadzić chłodne powietrze, aby po nagrzaniu zwiększyło swoją objętość. Tak więc jeśli chcesz stożek i doprowadzić do niego ciepłe powietrze to wszystko mija się z celem.
Tak na marginesie ja od dawna nie mam tej rury doprowadzającej ciepłe powietrze i nie widzę żadnej różnicy i żadnych efektów ubocznych mimo że nie mam gazu...
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości