Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kubski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 03, 2010 16:55

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: kubski » ndz gru 05, 2010 13:41

Witam. Jestem nowym na forum i chciałbym przedstawić swój problem związany z autem, być może ktoś miał podobny przypadek i będzie wiedział co jeszcze sprawdzić lub co może być uszkodzone. Zanim postanowiłem zarejestrować się na forum to prześledziłem trochę tematów lecz nie znalazłem takiego który by odpowiadał problemie który mam z autem. Więc posiadam VW golf III 1.4 ABD 92r. gdy auto kupiłem to od razu wymieniłem rozrząd pasek plus pompę wody. Nie pokazywał na zegarach w ogóle temperatury można było jeździć i jeździć ale kreska i tak leżała. Więc pierwsza myśl termostat w aucie był zamontowany jeszcze oryginalny , ja założyłem najtańszy zamiennik firmy Topran Hans Pries i zalałem nowym G12. Temperatura była , lecz podczas jazdy utrzymywała się tak gdzieś po między 70 i 80 i tak jeździłem w korku jak stał to wskakiwała do ponad 90 nawet i do 100 wentylator się oczywiście załączał ale jak się ruszyło to znów spadała do poprzedniej wartości. A więc później po przeczytaniu paru tematów na forum stwierdziłem że możliwe że kupiłem po prostu wadliwy i postanowiłem założyć termostat nowy (Wahler) lecz niestety sytuacja się nie poprawiła była taka sama jak z poprzednim termostatem , przy okazji przy drugiej wymianie termostatu dałem do sprawdzenia czujnik temperatury ( oryginalny zamontowany już taki był). Sprawdzili czujnik miernikiem stwierdzili że jest dobry ja że miałem możliwość sprawdzenia to zamontowałem dwa inne jeden jakiś tani zamiennik, a drugi firmy Swag niestety nie poprawiło to sytuacji. Nawet już był zamontowany termostat (wahler) który temp otwarcia miał przy 87C standardowy ma przy 84C nie pomogło wiec powrócił tamten co otwierał się przy 84C. Kolejna myśl hm ponieważ mam u siebie zegary z obrotomierzem pewnie jakiś 1.8 wiec możliwe że coś przekłamują zegary , wsadziłem swoje poprzednie od 1.4 te z zegarkiem analogowym lecz to też nic nie poprawiło temperatury nadal spadała tak jakby cały czas ten termostat był otwarty. Ostatnim moim krokiem w tym temacie było zamontowanie oryginalnego termostatu (VW AUDI)ponieważ w wielu przypadkach zamienniki same w sobie były wadliwe lecz u mnie to też nie pomogło. I po prostu już nie mam pomysłów co to może być ani co sprawdzić jeszcze jedynie czego nie zrobiłem do tej pory to nie podłączałem kompa aby sprawdzić jaka tam jest temp a jaka na zegarach. Może ktoś miał podobny problem i wie co można zmienić lub co jeszcze sprawdzić. Pozdrawiam Kubski



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: stonefree » ndz gru 05, 2010 23:09

kubski pisze:jedynie czego nie zrobiłem do tej pory to nie podłączałem kompa aby sprawdzić jaka tam jest temp a jaka na zegarach
To dobry pomysł, z tym ,że z licznika temperatury kompem nie odczytasz i nie bedziesz miec pewności,że wskaźnik jest ok. Chociaż skoro drugi licznik ma tak samo, chyba mozna mu ufać. Od tego zacznij.
Zanim pójdziesz dalej, zrób prosty test.Wsadź kogoś za kierę. Uruchom silnik ( zimny ) i trzymaj go na obrotach 2- 3 tysie, w miarę jak sie bedzie rozgrzewał kontroluj przepływ przez chłodnicę- poprostu trzymaj jedną reką górny, a drugą dolny wąż chłodnicy uwazając na pasek. Przy temperaturze zbliżonej do otwarcia termostatu - pewnie około 85 st. dolny waż powinien zacząć gwałtownie robić się goracy i przy 90 ma być taki sam jak górny. Potem grzej silnik dalej, aż do włączenia wentylatora - jeżeli sie nie mylę, to pierwszy bieg około 100 stopni. Właczy się - puść gaz, ma wystudzić do 90. Idealnie byłoby,zeby przy tej operacji patrzec na kompie jak podaje czujnik temperatury sterujacy silnikiem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 05, 2010 23:44

kubski, możesz mierzyć temperaturę jakimś termometrem w zbiorniczku jest prawie taka sama, najwyżej 2-3 stopnie niższa niż przy czujniku na tej odstawie dojdziesz czy licznik przekłamuje czy nie. Jeśli wskazania są zgodne to niestety - ludzie po kilka termostatów wymieniają zanim trafią dobry. Przy czym jeśli teraz temperatura nie spada poniżej 70 stopni to nie musisz się bardzo tym wszystkim martwić. A żeby osiągnąć ideał to niestety, 1 na 5 vernetów, 1 na 3 Wahler albo niestety 1 na dwa z ASO są dobre. Sam nie rozumiem czemu niema firmy potrafiącej zrobić porządny termostat.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: T.O.B.I. » pn gru 06, 2010 09:12

mam podobny konstrukcyjnie silnik ABU i takie same doświadczenia, termostat gotowany w garnku otwiera się prawidłowo a zamontowany w aucie o 10 st wcześniej :) to już 5 z kolei


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: PAPAYOS » pn gru 06, 2010 22:07

Paweł Marek pisze:A żeby osiągnąć ideał to niestety, 1 na 5 vernetów, 1 na 3 Wahler albo niestety 1 na dwa z ASO są dobre. Sam nie rozumiem czemu niema firmy potrafiącej zrobić porządny termostat.
Bo może przyczyna nie tkwi w termostacie tylko w obudowie termostatu... Kiedyś w 1,6 AEE zakładałem 3 i na każdym była pupa... Dopiero kombinacja najtańszy i nowa obudowa załatwiło sprawę.
:okej:

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: stonefree » pn gru 06, 2010 23:38

PAPAYOS, Co może być wadliwego w obudowie termostatu?



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: PAPAYOS » wt gru 07, 2010 07:37

Wierz mi może być... To tak samo jak z kołem z którego ciągle schodzi powietrze i nie wiadomo gdzie...
Nie można wszystkiego zrzucać na termostaty jeśli wymieniacie ich dziesiątki to może nie jest ich wina. Każdy termostat przed sprzedażą jest kalibrowany a co za tym idzie i sprawdzany. Więc albo nie udolnie je montujecie, albo przyczyna tkwi w obudowie...

Zastanów się... Uszkodzonych termostatów w sklepie może być 1 na 100 ale nie 4 na 5 szt.


Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

kubski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 03, 2010 16:55

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: kubski » wt gru 07, 2010 22:17

Cześć Papayos. Wymieniałeś obudowę na zamiennik? czy oryginał? Wymieniłeś całość ? czy tylko sam przód obudowy co już się zakłada razem z termostatem?W jakich to aucie było? I jeszcze mam takie pytanie czy obudowa termostatu AEE jest taka sama jak ABD po zdjęciach znalezionych w sieci, zauważyłem że nie jest taka sama u mnie np w środku obudowy czy to tej większej gdzie przychodzą wszystkie węże czy tej małej to przychodzi już razem z termostatem nic nie ma , żadnego "pałąka" jak to bywa w innych wersjach gdzie trzpień termostatu opiera się na nim, i pękniecie jego czy inne uszkodzenie powoduję taki objaw że nawet dobry termostat nie będzie chodził dobrze. Jak u mnie nic nie ma tylko wkłada się termostat z uszczelką zamyka i przykręca to co mogło by się stać z tą obudową , wycieków z niej żadnych nie ma. Pozdrawiam Kubski



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Nie utrzymuje 90 stopni 1.4

Post autor: PAPAYOS » śr gru 08, 2010 06:39

Hejka.

Wymieniłem na zamiennik. Całość kosztowała około 100 PLN. A czy AEE pasuje do ABD to nie wiem... Najlepszym rozwiązaniem jest demontaż i z częścią w ręce zamówić drugi. Nie ryzykowałem kupowaniem na allegro bo te elementy różnią się szczegółami i wg mnie wszystkie na zdjęciach są takie same.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości