Problem z obrotami i inne

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dejwid20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 29, 2010 15:13
Lokalizacja: KONIN <PKN>

Problem z obrotami i inne

Post autor: Dejwid20 » pn lis 29, 2010 18:23

Witam wszystkich
Mam kilka problemów z którymi nie moge sobie poradzic. <auto golf 3 1.4 91r Benzyna +LPG>

1- po odkreceniu Korka od oleju,czuc zapach benzyny i na korku widac bialo-zólta maź nigdy dotad tego nie bylo,mało tego po przejechaniu 15km kontrolka od oleju wariuje mróga i strasznie piszczy<czujnik oleju wymieniony > problem nadal jest.

2-po odpaleniu zimnego silnika silnik chodzi jak ciągnik ma straszne dymienie z rury wydechowej i bardzo nie rowno pracuje,dodam iz tylko na benzynie tak chodzi na gazie jest wszystko okej. problem jest tylko rano gdy go odpalam zimnego,bo gdy juz wszystko sie rozgrzeje chodzi elegancko rowniutko i bez zarzutow wogole nie ma roznicy miedzy gazem a benzyna a zatem czemu zimny tak chodzi..??
Gdy byl garazowany wszystko bylo okej teraz ostatnio jest na dworzu spowodu zakupu golfa 4 lecz tym starym wiecej jezdze i chce zeby chodzil bo jest w bdb stanie tyl;ko te problemu co opisalem wyzej Prosze o pomoc Koledzy!!!!



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Problem z obrotami i inne

Post autor: ŁukaszMan » wt lis 30, 2010 12:22

AD1
Biała maź na korku to normalny objaw przy tych silnikach z tym przebiegiem. Na temat tej mazi jest wiele tematów. Opisane jest skąd się bierze. Poszukaj na forum. Wyczyść sobie odme bo w niej na pewno bedziesz miał tej mazi więcej.
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej. jest przykręcona na dwie śruby imbusowe M5. Wygląda jak puszka i znajduje sie pod obudową wtrysku na tylnej scianie silnika. Co do oleju to możesz mieć słabe ciśnienie dlatego czujnik piszczy. Ewentualna wymiana łańcuszka pompy oleju może pomóc lub zmień olej. Opcja druga to kabel od czujnika może jest gdzieś przerwany i bedzie wtedy piszczeć.

Ad2
Czy nie ubywa ci płynu w zbiorniczku od chłodnicy? Jeśli tak to uszczelka pod głowicą do wymiany. Auto stoi a woda zbiera się na którymś z cylindrów i przy odpaleniu wywala ją przez tłumik przez co bedzie chodzić nie równo i kopcić. Jeśli to uszczelka to węże od wody bedziesz miał twarde.
Druga sprawa to kable WN i świece, kopułka. W garażu brak wilgoci auto zapala normalnie lecz na dworze jest odwrotnie, mróz, wilgotne powietrze i wszystko siada na silniku i kabelki wariują. Jeśli ich nie zmieniałeś to wypadałoby.

Tyle co sprawdziłbym na twoim miejscu na początek nie pakując sie w zbędne koszta.
Pozdr.



Awatar użytkownika
tobi19761
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: czw paź 15, 2009 20:42
Lokalizacja: toporowice

Problem z obrotami i inne

Post autor: tobi19761 » wt lis 30, 2010 13:18

Masz wydmuchaną uszczelke pod głowicą!


tobi

Awatar użytkownika
Dejwid20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 29, 2010 15:13
Lokalizacja: KONIN <PKN>

Problem z obrotami i inne

Post autor: Dejwid20 » śr gru 01, 2010 21:13

uszczelka wymieniana była 1 miesiac temu dodam ze glowica byla planowana.. poziom plynu jest git caly czas. kolego z tym olejem to powim ci tak ze w czoraj jechalem trasa Ślesin _Konin<25km odleglośc> caly czas auto chodzilo pod sklepami itd chcialem by te paliwo sie wypalilo czy cos. i od tamtego momentu jest spokoj nie piszczy narazie czy moglo pomoc to.? tlumacze sobie tym ze moze olej byl zarzadki skoro bylo w nim paliwa i przez to pompa wariowała i piszczal ten czujnik mozliwe to..?

co do obrotow to tak;-- wymienilem wczoraj kopułke,palec i Świece NGK do gazu.
Troche pomogło ale nie za bardzo. co nowego moze istotnego zauwazylem to to ze gdy chodzi zimny trzesie szarpie itd pisalem o tych objawach to po odlonczeniu czujnika temperatury nie ma roznicy gdy znow podpinam nie ma zadnej roznicy. dopiero gdy zaczne gazowac zeby sie rozgżal zaczyna chodzic rowno <nadal na benzynie> i odloncze czujnik temperatury to auto przygasa az zgasnie:( normalne te objawy? Przy przekladaniu swiec wszystkie byly mokre i czarne,okopcone przestawilem go troche do gory na zapłonie moze cos pomoze zeby nie smaral i kopcil tych swiec.. nadal zimny dzis rano szrpal trzas itd...:( juz nie wiem co mam wymieniac



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Problem z obrotami i inne

Post autor: ŁukaszMan » czw gru 02, 2010 15:04

Kolego z tego co napisałeś wysuwa mi się złe ustawienie TPS-U.
Wymień jeszcze kable bo same świece i kopułka mogą nie pomóc.
A co do TPS-U to jest to czujnik połozenia przepustnicy. Złe ustawienie bedzie zalewać świece nadmierną dawką PB i auto bedzie szarpać, dusić się i nie równo pracować.

Ewentualnie zerknij jeszcze na podstawe wtrysku czy nie łapie ci lewego powietrza.I czy ta podstawa jest dobra bez pęknięć.
Jeszcze przyczyną nierównych obrotów mogą być źle założone węże podciśnieniowe w obudowie wtrysku. Lewy wąż ma iść do obudowy filtra i tam reguluje klapką od dopływu ciepłego - zimnego powietrza ,a prawy pod wtrysk do kolektora ssącego. Ale to raczej byłyby problemy z obrotami niezależnie od temperatury a piszesz że jak jest ciepły to wszystko z nim ok.

Jak źle pisze to niech ktoś mądrzejszy w te klocki mnie poprawi. :pub:



Awatar użytkownika
Dejwid20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 29, 2010 15:13
Lokalizacja: KONIN <PKN>

Problem z obrotami i inne

Post autor: Dejwid20 » pt gru 03, 2010 16:57

no pojade do mechanika jakiegos i mu powiem o tym ustawieniu TPSU bedzie wiedzial o co chodzi..?? cos w tym musi byc bo wiesz co chodzi o to ze ja mam gaz na temperature silnik musi osiagnac 40C by przelonczyl sie na Gaz. a zatem przy dzisiejszych temperaturach Trzeba nim jechac z 2 3 km by sie przelonczyl. Dzis rano mierzylem olej i bylo tak w miare na miarce pojeździlem troche na PB bo gazu braklo przejezdzilem okolo 20km. przyjechalem do do domu a z ciekawosci zoobacze ile jest ponownie oleju wyciagam bagnet a tam 2 cm ponad stan odkrecam wlew oleju smierdzi paliwo z oleju. zatem moze byc zle ustawienie tej przepustnicy lub Moze wtrysk LEJE lecz nie wiem jak too zoobaczyc:( jak dodadm gazu na zimnym silniu to kopci max i sie dusi tak jak by go wlasnie zalewało. P.S Przewody wymienione problem pozostał.\

dzieki za Pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości