ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: bongo » czw paź 14, 2010 22:28

W Polsce szybciej to wypiją niż do baku zaleją,ot co :bajer:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: jhosef » czw paź 14, 2010 22:29

denisz pisze:koszt zdaje się około 1zł za litr.
Jak odejmiesz akcyzę, podatki, marże to PB wyjdzie pewnie podobnie. Na pewno więcej ale nie szokująco

Do tego jak używasz czegokolwiek jako paliwa do zasilania samochodu powinieneś grzecznie zapłacić akcyzę w us. zy to alkohol czy olej roślinny z lidla



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: denisz » czw paź 14, 2010 22:35

no to wychodzi na to, że ja już idę spać :blush:
dostałem lekcję, dzięki za uświadomienie



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: siman20 » czw paź 14, 2010 23:54

No i wlasnie mi tez sie zdaje ze to zamarzanie wody zawartej w alkoholu to jest troszke bzdura poniewaz.. na tych czesciach metalowych bd bardzo malo ilosc alkoholu a co dopiero wody to taka sladowa ilosc ze praktycznie nie do wychwycenia zalaszcza zamarzania.. tak mi sie wydaje..

no ale wracajac do sedna tematu.. ten alkohol co podalem wyrzej jego stezenie i skarzenie powinien sie nadawac do jezdzenia?

i czy ktos moze ma klucz do tych przerobek.. chetnie bym to wyprobowal, moc sie powinna na tym poprawic..

LPG to takie lapa ze dla mnie nie wchodzi w gre (chociaz by ze straty mocy ktorej i tak brakuje) jako paliwo alternatywne dla benzyny.. tankuje tylko 98 na orlenie
ale wlasnie wiem ze alkohol to dobbre paliwo alternatywne...

Mi wydaje sie ze jesli juz na tym jedzic to w proporcjach 100% alkohol albo 100% benzyna.. inaczej szkoda zachodu i jeszcze jakas wybuchowa miszanka wyjdzie i co w tedy bd :jezor:

aha i wlasnie pewnie dlatego w PL nic o tym nie slychac bo popierwsze wiekszoc by gdzie indziej to tankowala nie do baku..

a w sumie to jak sie pooglada telewizjie to sporo unas jedzi na alkoholu to powinien byc dla polakow wstyd i powinno sie to dyskryminowac i napientnowac a prawka do konca zycia zabierac!!!!!



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: denisz » pt paź 15, 2010 13:18

siman20 pisze:No i wlasnie mi tez sie zdaje ze to zamarzanie wody zawartej w alkoholu to jest troszke bzdura poniewaz.
to nie "troszkę bzdura" tylko totalna bzdura. O zmarzanie wody się nie martw, bzdury pisałem i tyle w tej kwestii. Zresztą poza tym co już tu zostało sprostowane, tak sobie myślę, że nawet jakby ten alkohol mógł odparowywać to niby gdzie - też przecież cały układ jest szczelny.
siman20 pisze:Mi wydaje sie ze jesli juz na tym jedzic to w proporcjach 100% alkohol albo 100% benzyna..
Panowie...
czy ktoś z Was twierdzących, że na świecie masowo jeździ się na etanolu mógłby tu przytoczyć jakiś link czy cokolwiek, po przeczytaniu którego przekonać się można, że są samochody w produkcji masowej, do których na pusty bak wlewa się etanol? Etanol i tylko etanol - bez żadnych dodatków.

Bo mi ten temat się spodobał i coś poczytałem. Wychodzi na to, że w tej brazyli jeżdźą na etanolu ale co to oznacza. Auto na etanol oznacza mieszankę benzyny z etanolem, np 70% beny 30 etanolu - czyli cholerny bioetanol, a nie auto zasilane samym alkoholem.

Cytat z np autoświat:
Czysty alkohol kosztuje na stacji paliw w São Paulo ok. 1,30 reala, podczas gdy benzyna – 2,40 (kurs NBP 1 BRL = 1,32 PLN). Różnica duża, przy czym to, co wlewa się tu standardowo do baku, i tak nie jest czystą benzyną, lecz jej mieszanką z 20-25 proc. etanolu, co zostało wprowadzone ustawowo w 1993 r. Proporcje zależą od aktualnych plonów trzciny. 100-procentowa benzyna, którą zasila się importowane auta, jest znacznie droższa (powyżej 3 reali).

Paweł Marek, jakie te strony znalazłeś, gdzie reklamują się że przerobią auto na etanol. Bo ja znalazłem tylko takie, które nam przerobią sterowanie silnikiem na Bioetanol, czyli mieszankę benzyna-etanol w proporcjach 85% (70%) etanolu i 15% (30%) benzyny.
O np tu:
http://www.autonaetanol.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

A auto postu chce zalać czysty (w sensie braku dodatku benzyny) etanol i o tym ja tu się ścieram.



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: siman20 » pt paź 15, 2010 14:11

no widze kolego denisz ze tez ciebie zaintrygowal ten temat ciekawy link podeslales.. ja wlasnie tak mysle zeby narazie bez przeobek walic 15% etanolu albo ta przerobke i 100% walic
tylko pytanie czy ten co ja znalazlem sie nada?? jeli by tak bylo to gitara bo jego cena to jakies 3zl za litr :helm:



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: denisz » pt paź 15, 2010 18:42

temat mnie zaintrygował ale głównie dlatego, że to dla mnie była nowina, że auta jeżdżą tylko na etanolu. Nie wierzę w takie rzeczy, że o tak zalejemy sobie do silnika benzynowego etanol, czy też mieszankę benzyna-etanol. Konieczne są dpowiednie przestrojenia aby beznyniak mógł sensownie na tym jeździć i tego się trzymam.

Posłuchaj, jeśli chodzi o skażenie tego etanolu, który chcesz zalać. Jest to prawdopodobnie najzwyklejszy denaturat. Ten bitrex, jak mi się udało ustalić, to najbardziej gorzka substancja na świecie, dodawany rzecz jasna dlatego, żeby taki spirytus nie był smaczny i pewnie ma dodatkowo wywoływać wymioty.
Jak już ktoś napisał, jest to związek organiczny, więc to żadna groźna chemia - silnikowi krzywdy raczej nie zrobi.

Izopropanol to już zupełnie żaden problem.
Cytat z wikipedii :"Ze względu na mieszalność z wodą (alkohol izopropylowy) stosowany jest jako dodatek do paliw w celu zwiększenia rozpuszczalności w nich wody i zapobiegania powstawania korków lodowych w przewodach paliwowych."

Jak widzisz tego nie trzeba się obawiać. Poza tym to podobne alkohole i w niektórych zastosowaniach stosowane są zamiennie.
Nie chcę znowu walnąć jakieś gafy, więc napiszę jedynie jako hipotezę: może ten izopropanol jest dodawany jako substancja, która ma utrudnić próby destylacji, aby pozbyć się tego bitrexu.

Zerknij na ten link:
http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,483 ... &startsz=x" onclick="window.open(this.href);return false;

Masz tu wypunktowane rzeczy, które należy dostosować do występowania etanolu w silniku i jego układach:
Zbiornik paliwa, Zbiornik ciśnieniowy z osprzętem, Przewody paliwowe, Wtryskiwacze, Świece zapłonowe, Zawory i gniazda zaworowe, Tłoki i górne pierścienie tłokowe, Sonda Lambda oraz Elektroniczna jednostka sterująca.

Trochę tego zaskakująco dużo. Zastanawiam się nad właściwościami rozpuszczającymi etanolu - może rozpuszczać pewne części plastikowe i gumowe, stąd tyle tych punktów.
Ale najistotniejsze jest to, co już wcześniej zauważyłem: musisz dostosować komputer i lamdbe do tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Dla czystej benzyny jest to zdaję się 14,7:1. A dla etanolu już na 100% zupełnie innaczej, może nawet o połowę. Trzeba zatem KONIECZNIE zmienić oprogramowanie sterowanika, aby odpowiednio dawkował paliwo z wtryskiwaczy, bo auto będzie jak muł albo palić jak smok.

Mam nadzieję, że coś wniosłem do tematu.
Pzdr

PS. a skąd masz ten etanol? nie przypadkiem z Ameryki Płd.?



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Re: ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: siman20 » pt paź 15, 2010 23:37

denisz pisze:
PS. a skąd masz ten etanol? nie przypadkiem z Ameryki Płd.?
nie nie "mam go z polski" tzn do kupienia w PL a zkad on jest to ja ci nie powiem bo niewiem,,

wiec narazie zastanawiam sie nad zalanie na 20litrow benzyny 3 litrow tego etanolu.. jeli tak zrobie podziele sie z wani sowimi wrazeniami



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: denisz » pt paź 15, 2010 23:53

siman20 pisze: wiec narazie zastanawiam sie nad zalanie na 20litrow benzyny 3 litrow tego etanolu.. jeli tak zrobie podziele sie z wani sowimi wrazeniami
Stawiam na to, że będzie palił więcej - lambda będzie widzieć tlen w spalinach, co będzie skutkowało wydłużeniem czasu wtrysku. A żeby było dobrze powinien być na dzień dobry mniejszy czas wtrysku dla etanolu w paliwie. To moja teoria.
Pisz jak będziesz po testach.

uzupełniam post:

nie wróć. Już sam się gubię.
Etanol do spalenia się potrzebuje wg mnie mniej tlenu, np 7:1. Sterownik jest zaprogramowany na benzynę, więc na dzień dobry powinien być wydłuzony czas wtrysku.
Lambda jednak na początku będzie wtedy faktycznie widzieć nadmiar tlenu i sterownik zwiększy dawkę paliwa. Może okazać się, że aby całe zasysane powietrze było wykorzystane do spalania potrzeba takiego długiego czasu wtrysku, że sterownik już tego nie obsłuży. Zostaje więc konieczność powiększenia otworów zaworów. Bez tego będzie jazda jak muł bagienny.

Generalnie, obstawiam drugą opcję. A może jedno i drugie :grin:
Ok kończę wywody w tym temacie.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: Gawior » pn paź 18, 2010 10:23

Auto powinno jeździć ( pół na pół z Pb albo 1/3 Pb do 2/3 spirytu ) ), ale czy na "czystym" spirycie to do końca nie wiem czy bez przeróbek się nie obejdzie ( sądzę że problemem było by już odpalenie ).
Poza tym alkohol jest bardzo suchy i bardzo skrócisz żywotność silnika, do tego jak dobrze pamiętam to alkohol skutecznie zmywa/spala film olejowy na cylindrze ( gaz ziemny nie powoduje usuwania filmu olejowego, bynajmniej najmniej to czyni z stosowanych paliw ).

Swojego czasu ze znajomymi przerobiliśmy motocykl na metanol :D i co wtedy potrafił wyczyniać ten silnik to by trzeba było widzieć, ale żywotność silnika była bardzo krótka.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Re: ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: p8pepe » pn paź 18, 2010 19:06

Widzę, że co jeden to mądrzejszy. Niby jakim cudem etanol potrzebuje mniej tlenu do spalania?

Każda cząsteczka etanolu zawiera w sobie atom tlenu, który oczywiście także uczestniczy w procesie spalania i tym samym powoduje zubożenie mieszanki. Wynikają z tego dwie kwestie: konieczność korekty składu mieszanki paliwowo-powietrznej i większe spalanie (w 1 litrze etanolu jest x cząsteczek tlenu, więc wartość energetyczna takiego paliwa będzie mniejsza - około 60% wartości opałowej benzyny).

Zatem siman20 nie osiągniesz rezultatów zakładanych przez Ciebie. Ilość spalonego paliwa będzie większa, a przy tym na pewno utracisz jakąś część mocy. Dużo lepszym rozwiązaniem byłaby sekwencja gazu, aczkolwiek inwestycja dość kosztowna.

Co do ceny to jest ona konkurencyjna tylko z tego względu, że alkohol etylowy całkowicie skażony nie jest objęty akcyzą. Gdybyśmy jeździli masowo na alkoholu to akcyza szybciutko by się pojawiła. Niestety, ale państwo musi na czymś zarobić...

Polecam stronkę: http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/alko ... t-benzyny/" onclick="window.open(this.href);return false;



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: denisz » pn paź 18, 2010 19:16

p8pepe pisze:Widzę, że co jeden to mądrzejszy. Niby jakim cudem etanol potrzebuje mniej tlenu do spalania?
Takiś Pan pewien? To podaj dowód, bo mi się nie chce już szukać, żeby Cię przekonać. To wg Ciebie każda substancja na świecie w danej ilości potrzebuje dokładnie tyle samo tlenu do całkowitego spalenia się?

o nawet znalazłem:
Technical facts about the mentioned fuels:

Fuel ........................ AFRst ........ FARst ....... Equivalence Ratio ... Lambda
Gas stoich ................ 14.7 .......... 0.068 ................ 1 ................... 1
Gas max power rich .... 12.5 .......... 0.08 ................. 1.176 .............. 0.8503
Gas max power lean .... 13.23 ........ 0.0755 .............. 1.111 ............. 0.900
E85 stoich .................. 9.765 ....... 0.10235 ............ 1 ................... 1
E85 max power rich ...... 6.975 ....... 0.1434 .............. 1.40 ............... 0.7143
E85 max power lean ..... 8.4687 ...... 0.118 ............... 1.153 .............. 0.8673
E100 stoich ................ 9.0078 ...... 0.111 ............... 1 .................... 1
E100 max power rich .... 6.429 ........ 0.155 .............. 1.4 .................. 0.714
E100 max power lean .... 7.8 .... ...... 0.128 .............. 1.15 ................ 0.870

Dla benzyny mieszanka stechiometryczna (powietrze do paliwa) to 14.7:1. Dla czystego etanolu (w sensie braku benzyny) to 9:1.



p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: p8pepe » pn paź 18, 2010 22:33

Mniej powietrza dostarczasz przez układ dolotowy, bo część zawarta jest w cząsteczkach etanolu. Ot cała tajemnica. Żeby utrzymać moc silnika musisz zwiększyć ilość dostarczanego paliwa a nie ograniczać ilość powietrza.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

ALKOHOL ETYLOWY CAŁKOWICIE SKAŻONY 96 %

Post autor: Gawior » pn paź 18, 2010 23:24

Najprostszym przykładem są amerykańskie "Ciężarówki potwory" , które też jeżdżą na spirycie. Skoro było by to tak nie efektowne paliwo to by tego nie stosowano.
Skołuj sobie trochę metanolu i na tym pohasaj :jezor:


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości