Golf V TDI lub MPI

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

majkool
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 05, 2020 14:51

Golf V TDI lub MPI

Post autor: majkool » pn paź 05, 2020 15:16

Witam,

Budżet: do 18 000 (najlepiej pełne wyposażenie, tempomat, podgrzewane, climatronic)
Przesiadka z: Skoda Octavia I 2005 1.6 MPI(LPG) 102KM
Lokalizacja: Szczecin (może być aż do Poznania)

Obejrzałem dzisiaj tego: https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... e4d8a62955
z Włoch, nie widać typowej rdzy z zewnątrz i progi zdrowe, niby od 10 lat jeden właściciel, niby stał w domu pod wiatą, LPG firmy Lovato (ładnie zainstalowana), nie znam modelu silnika, brak przepływki, normalnie się zbiera, wnętrze nawet zadbane, wymieniona sonda lambda przed katem na nową, szkoda, że właściciel nie podał jakiej firmy.

Interesują mnie jeszcze te, ale ciągle przeglądam oferty:
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... Dk3eR.html
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... Dl6ET.html
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... Dbtfo.html
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... DkhOJ.html

Myślę też o kupnie z benzyną w dobrej cenie i wstawienie gazu.

Propozycje mile widziane.
Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2020 16:42 przez majkool, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9913
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GDA
Auto: 5N2
Silnik: CUWA

Re: Golf V TDI lub MPI(LPG) do 18k

Post autor: doggie » pn paź 05, 2020 16:26

Słaby temat ta przesiadka ze Skody 2005 na Golfa 5, dla mnie jedyny słuszny kierunek to Mk6 skoro ma być Golf


Obrazek

majkool
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 05, 2020 14:51

Re: Golf V TDI lub MPI(LPG) do 18k

Post autor: majkool » pn paź 05, 2020 16:34

@doggie

A jakiś przykład?
Albo jakie silniki są dobre w mk6?

W tej cenie to tylko taki mogę kupić (golas): https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... DkhOJ.html



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9913
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GDA
Auto: 5N2
Silnik: CUWA

Re: Golf V TDI lub MPI(LPG) do 18k

Post autor: doggie » pn paź 05, 2020 18:15

Do LPG to 1.4 MPI i 1.6 MPI
Dizle wszystkie godne uwagi o ile mają rozsądny przebieg i wiarygodną historię serwisową


Obrazek

majkool
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 05, 2020 14:51

Re: Golf V TDI lub MPI(LPG) do 18k

Post autor: majkool » pn paź 05, 2020 20:03

@doggie

Mam jeszcze możliwość kupna od znajomego (mechanik, sprowadza auta z Niemiec) bogatej wersji Golf V Plus 2005 2.0 TDI 140KM 230tyś.
Kupił go z 6 lat temu dla siebie więc jest zadbany, przejechał ledwie 50tyś.

Jak się mają te silniki 2.0 TDI 140KM bo trochę się obawiam?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9913
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GDA
Auto: 5N2
Silnik: CUWA

Re: Golf V TDI lub MPI(LPG) do 18k

Post autor: doggie » pn paź 05, 2020 21:14

Z 2005 to BKD 16V, jego przypadłość to pękająca głowica, nie ma zbyt dobrej opinii. Iść w 15 letniego BKD? Też zależy co i kiedy było w nim robione, bo jeśli nic to to ja bym nie ryzykował.


Obrazek

Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1125
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf V TDI lub MPI(LPG) do 18k

Post autor: dreyfus » wt paź 06, 2020 00:06

Jaki sens ma przesiadka z auta 2005 na 2005? xD



majkool
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 05, 2020 14:51

Re: Golf V TDI lub MPI(LPG) do 18k

Post autor: majkool » śr paź 07, 2020 16:36

doggie pisze:
pn paź 05, 2020 21:14
Z 2005 to BKD 16V, jego przypadłość to pękająca głowica, nie ma zbyt dobrej opinii. Iść w 15 letniego BKD? Też zależy co i kiedy było w nim robione, bo jeśli nic to to ja bym nie ryzykował.
To jest wersja bez DPF, czekam na potwierdzenie czy to BKD 16V. A co musiałby mieć robione aby czuć się bezpiecznie?
dreyfus pisze:
wt paź 06, 2020 00:06
Jaki sens ma przesiadka z auta 2005 na 2005? xD
Z uwagi, że O1 mi się nie podoba i dodatkowo za dużo problemów po kupnie, okazała się zaniedbana przez jakiś dziadków (sonda, obudowa termostatu pękła, wentylator od chłodnicy, czujnik ciśnienia wspomagania) mam dość tego auta i chce czegoś mniejszego.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9913
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GDA
Auto: 5N2
Silnik: CUWA

Re: Golf V TDI lub MPI(LPG) do 18k

Post autor: doggie » śr paź 07, 2020 17:32

majkool pisze:
śr paź 07, 2020 16:36
To jest wersja bez DPF
Oczywiście ale to nie oznacza, że jest lepsza od wersji BMM czy BMN, które mają DPF

mam dość tego auta i chce czegoś mniejszego.
Chyba jedynie krótszego, bo w srodku Mk5 ma więcej miejsca niż O1, która jest na płycie Mk4
majkool pisze:
śr paź 07, 2020 16:36
A co musiałby mieć robione aby czuć się bezpiecznie?
im więcej tym lepiej :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8431
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: wesol » śr paź 07, 2020 18:58

Bez DPF to bkd. A tam pękały głowice. Głowicą z używki to poza tym że kiepski pomysł to krzyczą sobie od tysiaka w górę. Lepsza z zamiennika głowica bo bez wady ale cena to od 2300 zł. Doliczając do tego części i robociznę u mechanika to zamknie się może w 4000 zł bo rozrząd bo uszczelka pod glowice, szpilki, płyny itd. ale słyszałem że inni płacili jeszcze sporo więcej. Bmm to w zasadzie 1.9 rozwiercony o półtora mm by było 2.0. konstrukcja prostsza. Jedyny minus to wypracowywanie się gniazd w głowicy pod pompowtryski.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9913
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GDA
Auto: 5N2
Silnik: CUWA

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: doggie » śr paź 07, 2020 20:44

wesol pisze:
śr paź 07, 2020 18:58
Jedyny minus to wypracowywanie się gniazd w głowicy pod pompowtryski.
To przypadłość każdego PD z racji konstrukcji


Obrazek

Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1125
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: dreyfus » śr paź 07, 2020 20:51

Hm to chyba mój ajm był jakimś dziwnym pierwszym pd bo nic takiego nic się mi nie zrobiło jak długo go miałem.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 9913
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GDA
Auto: 5N2
Silnik: CUWA

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: doggie » śr paź 07, 2020 21:59

dreyfus pisze:
śr paź 07, 2020 20:51
Hm to chyba mój ajm był jakimś dziwnym pierwszym pd bo nic takiego nic się mi nie zrobiło jak długo go miałem.
Po prostu nie sprawdzałeś nigdy

Też miałem paska AJM


Obrazek

Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1125
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Golf V TDI lub MPI

Post autor: dreyfus » śr paź 07, 2020 22:59

doggie pisze:
śr paź 07, 2020 21:59
dreyfus pisze:
śr paź 07, 2020 20:51
Hm to chyba mój ajm był jakimś dziwnym pierwszym pd bo nic takiego nic się mi nie zrobiło jak długo go miałem.
Po prostu nie sprawdzałeś nigdy

Też miałem paska AJM
Może być w silniku tylko olej wymieniałem. Nic więcej nie musiałem ruszać :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości