GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Witam.
Jestem zainteresowana zakupem golfa V, diesel, 1.9 TDI. Z tego co mi wiadomo to 2.0 już było bardziej awaryjne od 1.9. Ma ktoś takiego golfa i mógłby powiedzieć jak on się sprawuje po dłuższym użytkowaniu? Ponadto- na co zwrócić uwagę (pomijając stan czysto zewnętrzny samochodu) wybierając?
Chodzi mi po głowie tez passat 1.9 tdi 110 KM, ale patrząc po ogłoszeniach jest tych egzemplarzy mało. Jak już jest coś to 105 KM bądź 130 KM.
Jestem zainteresowana zakupem golfa V, diesel, 1.9 TDI. Z tego co mi wiadomo to 2.0 już było bardziej awaryjne od 1.9. Ma ktoś takiego golfa i mógłby powiedzieć jak on się sprawuje po dłuższym użytkowaniu? Ponadto- na co zwrócić uwagę (pomijając stan czysto zewnętrzny samochodu) wybierając?
Chodzi mi po głowie tez passat 1.9 tdi 110 KM, ale patrząc po ogłoszeniach jest tych egzemplarzy mało. Jak już jest coś to 105 KM bądź 130 KM.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Passat 1.9 TDI 110hp to inny silnik, na pompie, taki nie występował w Golfie V, tutaj tylko TDI były zasilanie pompowtryskiwaczami. 110 konne TDI nie występowały w Passacie FL po lifcie czyli takim po MY 2001.
Jakiego golfa kupić? Jak najbardziej zadbanego i jak najmłodszego albo takiego który będzie po remoncie blacharskim, bo będzie najmniej skorodowany.
Co przemawia za tym, że akurat TDI?
Jakiego golfa kupić? Jak najbardziej zadbanego i jak najmłodszego albo takiego który będzie po remoncie blacharskim, bo będzie najmniej skorodowany.
Co przemawia za tym, że akurat TDI?
Te silniki występowały w innych generacjach passata, 105 występował w B6 a 130 w B5 FLJak już jest coś to 105 KM bądź 130 KM.
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Poczytaj o silniku 1,9 gdzie zdarza się że korby wychodzą bokiem.
- luckyboy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 926
- Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
- Lokalizacja: Toruń
- Silnik: BCA
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Golf V sobie odpuść, lepiej kupić IV z ostatniego wypustu. Lepsza blacha i silniki.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
@asica0107 nie kupuj czwórki, jest ciasna i też koroduje. Jaki masz budżet, jakie oczekiwania względem auta i dlaczego TDI?
@morfeusz747 z forum golfa V sprzedaje swoją piątkę BRU ale niestety tylko w trzech drzwiach https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... sPreview=1 https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=38&t=23352
@fantapc również z forum golfa V sprzedaje swojego BKC w 5 drzwiach https://www.olx.pl/oferta/vw-golf-5-1-9 ... EmvbG.html https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=38&t=23384
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Jeśli chodzi o korozję, to tutaj bez wątpienia czwórka jest zabezpieczona dużo lepiej od piątki. Dodatkowo jeśli chodzi o kwestie estetyczne, to dla mnie czwórka też wygrywa, piątka jest nijaka. Zamiast kupować golasy z linków wyżej wolałbym kupić sytą IV z końcówki produkcji, Varianty i Bory produkowali do roku 2006
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Fajnie , dla mnie czwórka jest nijaka, każdy ma swój gust, czwórki są stare i tez korodują. Miałem czwórkę i miałem piątkę przez 5 lat i piątka wg mnie wygrywa. Na korzyść czwórki na pewno zdecydowanie większa paleta silników ale to już też wszystko zajeżdżone.
Większość czwórek nie ma tego, co ma ten golas z pierwszego linku.
Jako alternatywę dla Mk5 podałbym jeszcze Leona 1P albo Octawię choć nigdy żadna Skoda mi się nie podobała i w zasadzie nie podoba
he he, większość czwórek to jeszcze większe golasy a znaleźć "sytą" graniczy z cudem. Piątkę łatwiej znaleźć lepiej wyposażoną od większości czwórek.Zamiast kupować golasy z linków wyżej wolałbym kupić sytą IV
Większość czwórek nie ma tego, co ma ten golas z pierwszego linku.
tradycyjna polityka koncernu, produkowali bo nie było Varianta Mk5 i Jetty A5Varianty i Bory produkowali do roku 2006
Jako alternatywę dla Mk5 podałbym jeszcze Leona 1P albo Octawię choć nigdy żadna Skoda mi się nie podobała i w zasadzie nie podoba
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Golf V też jest stary, też koroduje + kiepskie silniki i zajeżdżone tak samo
Golf IV - fajne 1,8T GTI, stare dobre 1,9 90/110 praktycznie wieczne, prostsze i tańsze naprawy, wszystkie benzyny dobre pod lpg a nie tylko 1,4 czy 1,6 jak w mk5 czyli można coś wybrać co normalnie jedzie i jeszcze lpg więc taniej niż TDI.
Szczerze wolałbym mk4 czy Leona 1 1,9 tdi 110 niż Golfa V z 1,9 czy 2,0 i zabawy w podziały na kody silników, roczniki bo ten zły, ten jeszcze gorszy a ten miał problemy z panewkami. Dopiero mk6 z CR jest ok ale pewnie nie ten budżet.
Golf IV - fajne 1,8T GTI, stare dobre 1,9 90/110 praktycznie wieczne, prostsze i tańsze naprawy, wszystkie benzyny dobre pod lpg a nie tylko 1,4 czy 1,6 jak w mk5 czyli można coś wybrać co normalnie jedzie i jeszcze lpg więc taniej niż TDI.
Szczerze wolałbym mk4 czy Leona 1 1,9 tdi 110 niż Golfa V z 1,9 czy 2,0 i zabawy w podziały na kody silników, roczniki bo ten zły, ten jeszcze gorszy a ten miał problemy z panewkami. Dopiero mk6 z CR jest ok ale pewnie nie ten budżet.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
MK4 GTI jest strasznie bezpłciowe, zdecydowanie Mk5 GTI
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
A co jest takiego "płciowego" w mk5 gti?
Problem taki że turbo w mk4 to jeden silnik bardzo szlachetny i super udany niczym stare 2,2 w Audi a w mk5 chyba z 5 i ciężko mówić o trwałości np.
Problem taki że turbo w mk4 to jeden silnik bardzo szlachetny i super udany niczym stare 2,2 w Audi a w mk5 chyba z 5 i ciężko mówić o trwałości np.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Czwórka czy 1.4 MPI czy GTI, wizualnie żadna różnica, moim zdaniem najmniej udany model golfa
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Dokładnie początek produkcji 2.0 TDI coś koło 2003r pękające głowice i występował wadliwy napęd pompy oleju. Pod koniec produkcji PD tj. od końca 2006r problemy zostały weliminowane. Polecam ostatnie pompowtryski 2.0 BMM 140ps oraz BMN 170ps , sam miałem ten pierwszy ok. 350Nm robi robotę, do tego 6stka skrzynia i petarda, żaden 1.9 TDI w serii nie da takiej frajdy. Prawie 4 lata takim śmigałem i zaglądałem pod maskę tylko by uzupełnić płyn do spryskiwaczyi wymienić żarówkę.
Jeśli chodzi o Golf V, to osobiście wolałbym dołożyć i wziać MK VI chociaż z początku produkcji 2008r.
pozdrawiam
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
W G5 2.0 TDI nie występował problem napędu pomp olejowych oprócz Varianta z 2.0 TDI CR ale nie był to problem nagminny a auto spokojnie na zabieraku pompy robiły 300kkm i więcej, w BKD 16V pękały głowice, BMM 8V nie miał żadnych problemów oprócz typowego zużycia jak dla każdego TDI, BMN 16V miał problem z piezoelektrycznymi pompowtryskiwaczami. PD były wkładane do G5 do 2007 roku MY2008. 1.9 BXE wychodziły korby bokiem bo panewki się obracały w MY2007
Re: GOLF V- z którego roku wybrać, na co zwracać uwagę itp.
Tak jak Karol pisze. Golf żaden nie miał problemu z pompa oleju. To problem aunklasy wyższej jak passat czy audi A4 i wyższych. Problem pompy nie występował w golfie polo i wszystkich pokrewnych małych. Nowsze jednostki CR miały problem z pompą ale to i tak Karol tu podał zanuzony przebieg tej pompy bo spokojnie dawały nawet na 400 tys więc to dość sporo gdzie w passacie b6 z 2.0 TDI PD potrafiła pompa zrobić psikus już nawet trafiały się przy 150 tys a nawet i 120 tys. Generalnie większość nie dotrwała do 200-250 tys km na tej pompie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości