Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Witam,
przymierzam się do kupna Golfa 7 variant , 1,4 tsi (ea211)
Kilka pytań do fachowców/znawców tematu:
-czy duża jest przepaść pomiędzy wersja 122KM a 140/150KM? Ktoś ma doświadczenie w jeździe w tych dwóch wariantach? Co doradzacie?
-czy w 1,4tsi jest dwumas? Z tego co wyczytałem to chyba nie ale chciałbym się upewnić.
-jak wygląda sytuacja ze skrzynią manualną? Boli ją coś czy nie ma się czego obawiać?
Nie ukrywam, że po głowie chodzi mi też Octavia w kombi również z tym silnikiem. Pod względem mechaniki zastosowano taki sam osprzęt co w Golfie? Czy Octavia i Golf różnią się w jakiś sposób większą/mniejszą niezawodnością?
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi!
przymierzam się do kupna Golfa 7 variant , 1,4 tsi (ea211)
Kilka pytań do fachowców/znawców tematu:
-czy duża jest przepaść pomiędzy wersja 122KM a 140/150KM? Ktoś ma doświadczenie w jeździe w tych dwóch wariantach? Co doradzacie?
-czy w 1,4tsi jest dwumas? Z tego co wyczytałem to chyba nie ale chciałbym się upewnić.
-jak wygląda sytuacja ze skrzynią manualną? Boli ją coś czy nie ma się czego obawiać?
Nie ukrywam, że po głowie chodzi mi też Octavia w kombi również z tym silnikiem. Pod względem mechaniki zastosowano taki sam osprzęt co w Golfie? Czy Octavia i Golf różnią się w jakiś sposób większą/mniejszą niezawodnością?
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi!
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Przecież można zawirusować wersję 122 konną i wtedy nawet jak nie będzie mieć tych 150 równo, to powinna odpychać się nawet lepiej bo moment i doładowanie pójdzie w górę.
Octavia i Golf o ile mają ten sam silnik (kod) to w kwestii technicznej/mechanicznej to jest to samo, różnica to karoseria/wnętrze/wyposażenie.
Octavia i Golf o ile mają ten sam silnik (kod) to w kwestii technicznej/mechanicznej to jest to samo, różnica to karoseria/wnętrze/wyposażenie.
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Nie wiem tego ponieważ za bardzo się na tym nie znam. Ale dzięki za podpowiedź.
Czy wersja 122KM na kombiaka wystarcza czy jest trochę zamulona? Dodam, że samochód będzie służył do celów typowo rodzinnych. Będzie prowadzić również kobieta. Interesować się wersją 122KM czy raczej rozważać od razu 140/150KM? jak ze spalaniem? Jest widoczna różnica?
Czy tylko wersje 140/150KM mają system ACT? 122/125KM są tego pozbawione?
Czy wersja 122KM na kombiaka wystarcza czy jest trochę zamulona? Dodam, że samochód będzie służył do celów typowo rodzinnych. Będzie prowadzić również kobieta. Interesować się wersją 122KM czy raczej rozważać od razu 140/150KM? jak ze spalaniem? Jest widoczna różnica?
Czy tylko wersje 140/150KM mają system ACT? 122/125KM są tego pozbawione?
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Różnica na papierze w osiągach wg producenta kombi vs hatchback jest znikoma, także tutaj nie będzie z tym problemu. Wersja kombi to nie od razu Audi A6 Avant Czy warto szukać mocniejszej? jeśli starczy Ci 140-150 to ja bym pozostał przy 122 a najwyżej pomyślał o chiptuningu. Warto przejechać się i ocenić, najlepiej z kimś jeszcze (ciężar pasażerów). Jechałem w 3 osoby Golfem VII 1,2 TSI 105 i dawał ładnie rade, oczywiście do jakiegoś GTI daleko ale nie czułem żeby zamulał.
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Może warto zasadzić swój szanowny tyłek, usiąść i poczytać, skorzystać z kompendium wiedzy którą trzymasz w ręce? Połowa pytań by nie padła.... Pytasz czy dynamika jest wystarczającą...to tak jak by zapytać czy mój wczorajszy obiad by Ci smakował... Jednemu 300 koni będzie mało dla drugiego 100 to będzie szaleństwo... Kwestia spalania... Tym samym autem na tej samej trasie można zużyć 6 a można 12 gdzie siedzi główny czynnik za to odpowiedzialny?
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Pastusiak: czy tylko w wersjach 140/150 jest system ACT czy również występuje w 122/125? Przegrzebałem internet ale bez jednoznacznej odpowiedzi (lub używając nieodpowiedniej frazy:))
Dreyfus: czynnik może być taki, że wstał szanowny pan lewą nogą.
Od kilku dni grzebie w necie w poszukiwaniu przeróżnych informacji nt. tego samochodu. Wiele już się dowiedziałem, a reszty wiedzy chciałem zaczerpnąć wśród użytkowników.
Rozumiem, że mogę się powtarzać i czytasz już 15-sty raz na podobny temat ale wydaje mi się, iż po to takie fora powstają aby otrzymać szybką i rzetelną odpowiedź zamiast poszukiwać jej godzinami w necie.
Dreyfus: czynnik może być taki, że wstał szanowny pan lewą nogą.
Od kilku dni grzebie w necie w poszukiwaniu przeróżnych informacji nt. tego samochodu. Wiele już się dowiedziałem, a reszty wiedzy chciałem zaczerpnąć wśród użytkowników.
Rozumiem, że mogę się powtarzać i czytasz już 15-sty raz na podobny temat ale wydaje mi się, iż po to takie fora powstają aby otrzymać szybką i rzetelną odpowiedź zamiast poszukiwać jej godzinami w necie.
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Oczywiście po co korzystać z wyszukiwarki lepiej zapytać 30 raz o to samo pytanie komu łatwiej?
- flo89
- Użytkownik
- Posty: 455
- Rejestracja: śr wrz 19, 2012 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Golf MK7 2016
- Silnik: CZCA
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswage ... _benzynowe
Jasno i przejrzyście widać w jakich silnikach występuje act.
Dreyfus ma rację, po to jest wyszukiwarka żeby jej używać. Coraz więcej osób narzeka na forum że nikt nie odpowiada, coraz więcej pustych tematów. Przyczyna jest prosta, odpowiesz, raz, drugi, trzeci, a za dziesiątym już cię krew zalewa i się nie chce.
MK7 2016 1.4 TSI CZCA Highline
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Szanowni koledzy,
Właśnie przymierzam się do zakupu Golfa VII Varianta z silnikiem 1.4 TSI 150 KM (DSG).
Moje pytanie brzmi jaka jest żywotność tego silnika - czy na tym forum są ludzie, którzy mają te auta z przebiegami typu 200, 250, 300 tysięcy?
Auto chce kupić używane, aktualnie średnie przebiegi to 150 tysięcy. Myślę, że zrobię nim około setki.
Zastanawiam się, czy do 250 dojedzie mi bez przeszkód i czy później w ogóle ktoś będzie chciał go odkupić.
PS Czytałem gdzieś artykuł o długodystansowym teście Golfa VII z silnikiem 1.4 TSI, przy niecałych 290 tysiącach pękł jeden z tłoków... i chyba sobie odpowiedziałem właśnie na swoje pytanie!
PS Jednakże będę wdzięczny za oponie użytkowników, którzy mają te auta z większymi przebiegami.
Właśnie przymierzam się do zakupu Golfa VII Varianta z silnikiem 1.4 TSI 150 KM (DSG).
Moje pytanie brzmi jaka jest żywotność tego silnika - czy na tym forum są ludzie, którzy mają te auta z przebiegami typu 200, 250, 300 tysięcy?
Auto chce kupić używane, aktualnie średnie przebiegi to 150 tysięcy. Myślę, że zrobię nim około setki.
Zastanawiam się, czy do 250 dojedzie mi bez przeszkód i czy później w ogóle ktoś będzie chciał go odkupić.
PS Czytałem gdzieś artykuł o długodystansowym teście Golfa VII z silnikiem 1.4 TSI, przy niecałych 290 tysiącach pękł jeden z tłoków... i chyba sobie odpowiedziałem właśnie na swoje pytanie!
PS Jednakże będę wdzięczny za oponie użytkowników, którzy mają te auta z większymi przebiegami.
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Serio uważasz że wysilony silnik który od 1500 obrotów ma już 250 Nm i pojemność przy 150 koniach 1,4l będzie służył latami?
Do tego DSG, które też trwałe nie jest.
300 tys silnik może wytrzyma a z DSG mogą być niebawem problemy.
TSI, thp oraz ecoboosty to nie są trwałe jednostki, jak chcesz coś trwałego to raczej fiat tipo 1,4 t-jet
Wszystko zależy od egzemplarza też i jego serwisu jak był w silniku co 30 tys zmieniany olej to daj sobie spokój.
Do tego DSG, które też trwałe nie jest.
300 tys silnik może wytrzyma a z DSG mogą być niebawem problemy.
TSI, thp oraz ecoboosty to nie są trwałe jednostki, jak chcesz coś trwałego to raczej fiat tipo 1,4 t-jet
Wszystko zależy od egzemplarza też i jego serwisu jak był w silniku co 30 tys zmieniany olej to daj sobie spokój.
- kamska
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:26
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Skoda Karoq Sportline FL 2.0 TDI, Suzuki Bandit 650N, Renault Premium 270dci, Kangoo 1,5 DCI
Re: Zakup Golfa 7 1,4tsi / Kilka pytań
Ten sam dylemat miałem, Golf lepiej dopieszczony jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, mechanicznie identyczne auta, ta sama płyta podłogowa co Audi A3, Seat leon, VW Golf, Skoda Octavia.
Golf ma hamulec ręczny elektryczno-hydrauliczny, Octavia zwyklą wajchę .
Także co kto woli. Obecnie za 2-3 lata szukajc MK8 czy tez O4 będę miał dylemat gdyż auta się zrównały w 99%
Hm... jakbyś trafił O3 po FL, to się nie zastanawiaj moim zdaniem stylistycznie "młodsza" niż Golf.
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości