Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Trzeba rozumieć jak działają wszelkie układu łożyskujące. Niezależnie od tego czy to jest na panewkach, tulejach z brązu, kulkach czy waleczkach. Prosty przykład. Łożysko wyciskowe w autach jest hermetyczne. W maszynach wolnobieżnych itp np sztaplarki jest też takie łożysko z tym że ma podpięty wężyk którego drugi koniec jest przytwierdzony do karoserii z kalamitka. Raz na jakiś czas podpinamy tawotnice i taka sztaplarka chodzi i 30 lat. Warunek taki że trzeba niedopuścić by łożysko chodziło na sucho. Ja taki rozrząd to dwa razy robiłem awaryjnie w niedzielę więc dla mnie to małe Miki. Podstawowym zadaniem mechanika nie jest bezmyślne wymienianie części tylko ocena stanu podzespołów. Tak naprawdę to pompa wody też nie wchodzi w skład zestawu rozrządu. W 1.9 TDI też są opisy że wymiana rozrządu co np 90 tys km a rolka prowadząca czy napinającą jest w opisie że co druga wymiane czyli co 180 tys. Naciąganie klienta to nie jest druciarstwo? Bądźmy profesjonalistami. Ja bym lepiej przy wymianie rozrządu skupił się by dobrze ocenić uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego bo druciarstwem jest zostawić pocacy się mimo że tylko odrobinę.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Jak lubisz poświęcać niedzielę na zabawę któryś tam raz z rzędu twoja sprawa, ja nie mam na to ani czasu ani chęci dlatego zapewne jak większość jak się do czegoś dobieram wymieniam wszystko od tak z zasady i zdrowego rozsądku i to jest dla mnie bycie profesjonalistą...
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Widzisz niedoczytales uważnie. Nie grzebie któraś z kolei niedzielę na poprawkę tylko był ktoś z klientów na gwałt na robotę lub sprawdzenie co tam się dzieje. Raz robiłem np opla 1.7 Isuzu który miał wymieniany rozrząd i wyobraź sobie że na pompie oleju obluzowalo się kolo. Mam że czegoś nie wymieniono w tym kompletnym rozrządzie.
Wymienia się to co producent wymaga/zaleca a nie to co sobie sam wymyśliłeś. Jak klientowi wytłumaczysz że coś wymieniłeś a nie było to ujęte w zleceniu? Powiedz no taki przykład z życia. Pompa wodna puściła na uszczelnuaczu i płyn chłodzący leciał przy przebiegu 70 tys km i została wymieniona. Po półtora roku klient przyjeżdża na wymianę rozrządu przy przebiegu 118 tys km. Wymieniasz pompę ponownie mimo że chodzi idealnie?
Wymienia się to co producent wymaga/zaleca a nie to co sobie sam wymyśliłeś. Jak klientowi wytłumaczysz że coś wymieniłeś a nie było to ujęte w zleceniu? Powiedz no taki przykład z życia. Pompa wodna puściła na uszczelnuaczu i płyn chłodzący leciał przy przebiegu 70 tys km i została wymieniona. Po półtora roku klient przyjeżdża na wymianę rozrządu przy przebiegu 118 tys km. Wymieniasz pompę ponownie mimo że chodzi idealnie?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Profesjonalista tego typu rzeczy wymienia w komplecie, wymienia dwie sprężyny a nie jedna, wymienia dwa amortyzatory a nie jeden, wymienia komplet świec a nie jedną itp... łożyska kół w Touranie też smarujesz? to nie ma nic wspólnego z profesjonalizmem.Bądźmy profesjonalistami
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Pokaż to jak będziesz wymieniał w ASO czy to na gwarancji czy też z ubezpieczenia OC to parami. Pragnę byś mi to pokazał jak dobrodusznie wymieniasz klientowi z własnej kieszeni bo ani gwarant ci za tą część nie zapłaci ani ubezpieczalnia.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Co to ma do rzeczy, po co z ASO wyjeżdżasz?! Piszemy o tym jak należy robić a nie jak ściemniać i oszukiwać a ty oszukujesz sam siebie
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Owszem, ASO wymieniają np. jeden amortyzator, według wytycznych producenta.
Rozumiem, że olej zmieniasz co 30 tysięcy? Przecież ASO tak robi.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Rozumiem, że olej zmieniasz co 30 tysięcy? Przecież ASO tak robi.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
ASO wymienia olej tak jak masz ustawiony interwał wymiany. Jak robiłem przegląd przedsprzedazny to podpisałem kompa i ustawiałem wg tego co chciał klient czy co 15 tys czy co 30 więc fajnie by było jakbyś wiedział jak to jest naprawdę.
Nikogo nie oszukuje. Zwracam uwagę by zacząć myśleć po co się coś robi a nie żeby bezmyślnie wymieniać bo tak i tyle. Zobaczcie że w takim 1.6 TDI rozrząd się wymienia co 210 tys km a w 1.9 TDI pd powiedzmy że średnio co 120 tys km a pompa wodna jest ta sama można powiedzieć. Dziwne co nie.
Nikogo nie oszukuje. Zwracam uwagę by zacząć myśleć po co się coś robi a nie żeby bezmyślnie wymieniać bo tak i tyle. Zobaczcie że w takim 1.6 TDI rozrząd się wymienia co 210 tys km a w 1.9 TDI pd powiedzmy że średnio co 120 tys km a pompa wodna jest ta sama można powiedzieć. Dziwne co nie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
I tak i nie. Zauważ też, że nawet ASO, nie mówiąc już o innych, zaleca skrócenie tego przebiegu. Sam miałem mk6 1.6TDI i faktycznie interwał był 210 tys. km, przy czym ASO zaleciła wymianę przy 150 tys. Ciekawe, co by było gdyby taki rozrząd zerwał się po 200 tys. km. Nie sądze by VW wziął za to odpowiedzialność.
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
No nie wiem. Ja w swoim miałem ponad 180 tys km i byłem ostatnio w ASO VW ale w innej sprawie to mnie pani zapraszała na wymianę rozrządu jak będę miał 210 tys. Zrobić ci fotkę jak wymieniłem u siebie ten rozrząd przy chyba 183 tys?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Kiedy to było? 20 lat temu? Szwagier kupił w zeszłym roku nowego Tiguana Allspace'a gdzie interwał serisowy nie przeiduje wymiany oleju co 15 tys km/1 rok, wyłącznie wg wskazań maks co 30 tys/2 lata. Oczywiście nikt nie zabroni przyjechać i wymienić po 15 czy nawet co 10 ale to wyłącznie dobra wola i chęć klienta
rolki i napinacze są takie same jak w kiedyś w autach mających interwały 90 czy 120 tys km a tutaj 180 czy nawet 210 tys km. To tak samo jak z long life, wciskać klientom ciemnotę o 30 tys km a filtr oleju taki sam jak przy 15, przecież on nie ma większej pojemności i możliwości wychwytywania większej ilości zanieczyszczeń. Ja na pewno nie odważę się i nie będę czekał do 210 tys km, w tej chwili auto ma 3 lata i 120 tys km, na pewno nie dłużej niż 5 lat i 150 tys km będę wymieniał rozrząd
to nie jest dziwne, bo wg zaleceń centrali VW pompę wody należy wimieniać co drugą wymianę rozrządu, to że niektóe ASO wymieniają przy każdej to inna sprawa
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Wiesz co chyba zawsze tak było i jest nadal. To że się oto nie upominasz czy tam szwagier to już inna bajka. Jakiś musi być w domyśle ustawiony i zapewne ustawiają 30 tys.
Co do paska rozrządu to nie wiem jaka uczelnie kończyłeś ale powiem ci jak to wyglądało unas na samochodówce. Ano pasek i ustalane interwały wymiany to jest mocno zależny od tego jaki jest szeroki jaki jest długi jak biegnie( czy jest kilka razy wywijany w różne strony). Ilość zębów na kołach i zębów na paskach jest niepodzielną. Wiesz czemu?
Co do paska rozrządu to nie wiem jaka uczelnie kończyłeś ale powiem ci jak to wyglądało unas na samochodówce. Ano pasek i ustalane interwały wymiany to jest mocno zależny od tego jaki jest szeroki jaki jest długi jak biegnie( czy jest kilka razy wywijany w różne strony). Ilość zębów na kołach i zębów na paskach jest niepodzielną. Wiesz czemu?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
szeroki, gruby, z jakich materiałów itp... to oczywiste, rolki, napinacz w BRU, BKC, BLS nie różni się od napinacza w BKD, BMM, BMN czu CUWA, CAGA itp... są takie same przy interwale 90 tys, 120, 150 czy 210, ja przynajmniej różnicy nie widzę, nie znam też nikogo, ale to nikogo, kto by je smarował a nie wymieniał, i dla mnie to koniec tematu a Ty smaruj sobie je dalej, tylko jak będziesz sprzedawał auto napisz w ogłoszeniu, że jesteś z forum golfa i masz nick "wesol", to ja ani nikt z moich znajomych go nie kupi i nadal obstaję przy tym, że to co robisz to druciarstwo. Do tej pory miałem ciebie za fachowca ale z tym smarowaniem to rozwaliłeś system.
Re: Golf VI 1.6 vs Audi a4 B7 1.8T
Poprostu nierozumiesz sprawy. Myślisz że coś wymienisz i poprostu musi być dobre bo przecie nowe. Ile walczę na różnych forach np na touranie z tymi panewkami w bxe. Wymieniają z dobrych bo widać na fotkach bo puszą że są odbarwione, brązowe. Nie rozumieją sprawy że wadliwe panewki to się łuszczą, odchodzą płatami a nie że są gładkie jak lustro tylko kolor się zmienia. Potem są takie właśnie głupie opinie że w ASO to wymieniacze pracują. Każdemu napluje w pysk co tak mówi bo w dwóch ASO pracowałem i kompletnie nie ma to pokrycia co ludzie paplają. Tyle wiedzą co wyczytaja w necie a to że nie potrafią zweryfikować co prawda a co fałsz to inna sprawa. Czemu kiedyś kalamitki były na końcówkach drążków , sworzniach, nawet maszyny taśmociągi, strugarki, frezarki miały kalamitki i podpięcie tawotnicy i wprowadzenie smaru tak że aż wychodził bokami dawał gwarancję że dana maszyna pracowała latami. Nawet na łodziach chodzi się że smarownicą olejowa i smaruje się elementy ruchome. Kolego studiowałem na polibudzie szczecińskiej na wydziale techniki morskiej a później na WSTE na Technice Samochodowej. Wierz mi że coś wiem na ten temat. Pamiętaj że wszelkie elementy się zużywają przez tarcie czyli zanik smarowania. Czemu w hurtowni łożysk Handepolu jak brałem łożysko to mi gość powiedzial żeby podważyć uszczelniacz i dołożyć smaru do łożyska. Nie chcesz to polej wodą jeszcze. Ja jeszcze w swoich autach nawet nigdy paska PK nie wymieniłem. Czemu bo pasek też dostaje w tyłek jak ma usług przez np drobiny oleju czy smaru a nawet wody. Potraktuj pasek raz na pół roku kawałkiem smoły lub kalafoni to zobaczysz że pasek to i 10 lat lekko wytrzyma.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości