Witam serdecznie,
Planuje w najbliższym czasie kupić Golfa 4, 1.8T.
I teraz mam parę pytań do was,
1. Która wersja silnika będzie najlepsza( najmniej awaryjna)?
2. Na co najbardziej zwrócić uwagę przy kupnie auta?
3. Na dłuższą metę jest sens wstawiana gazu?
Wszelkie inne porady też z miłą chęcią wysłucham, pozdrawiam.
Golf IV 1.8T
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Re: Golf IV 1.8T
A była jakaś wersja awaryjna 1,8T? 1,8T to nie 1,8 tfsi, te auta mają spore naloty i bywają zakatowane ale nie mają typowych bolączek wieku dziecięcego co innego auto po 4 Niemcach i 2 Turkach 20 letnie..ale to kwestia serwisu i egzemplarza.
Najstarsza wersja AGU najtańsza dziś do kupienia z uwagi na roczniki (lata 90) ale trochę blokuje możliwości jeśli chodzi o modzenie, stara elektronika + przepustnica mechaniczna, zależy czy myślisz o 200 koniach + czy jazda serią lub zwykły soft?
Z kolei AUM nowoczesny, ma inną elektronikę + mocniejsze turbo K03s które montowali w wersjach 180 konnych typu Octavia RS
Tylko w zależności od budżetu musisz liczyć siły na zamiary, lepiej kupić zdrowe AGU niż zajechanego AUM-a za pół ceny
Jak będziesz odpalał auto to posłuchaj silnika, powinien mruczeć jak muszka, jak coś terkocze, hałasuje, stuka no to musisz dobrze sprawdzić, może łańcuszek z napinaczem nie wyrabia, może sprzęgło/docisk, a może coś w środku w silniku
patrz podczas jazdy, czy się nie przegrzewa czy nie świeci się konewka oleju, jak się wkręca na obroty, czy płynnie czy szarpie, czy nie falują obroty, nie rzuca silnikiem, ogólnie jak odpala, powinien ładnie zapalić - jak trzeba kręcić 2 minuty no to coś nie tak.
Popytaj sprzedawce (wiadomo prawdy nie powie) czy nie łyka oleju, zobacz jak wygląda płyn chłodniczy, powinien być przezroczysty, czy gdzieś się nie poci silnik, szczególnie okolice turbo.
Gaz - zależy ile km robisz, ogólnie warto ale przy takim silniku nie ma sensu oszczędzać tylko konkretna instalacja w odpowiednim serwisie, bo to się potem mści i silnik się ubija. Silnik dobry do gazu i przy dobrej instalacji śmiga całkiem ok.
Najstarsza wersja AGU najtańsza dziś do kupienia z uwagi na roczniki (lata 90) ale trochę blokuje możliwości jeśli chodzi o modzenie, stara elektronika + przepustnica mechaniczna, zależy czy myślisz o 200 koniach + czy jazda serią lub zwykły soft?
Z kolei AUM nowoczesny, ma inną elektronikę + mocniejsze turbo K03s które montowali w wersjach 180 konnych typu Octavia RS
Tylko w zależności od budżetu musisz liczyć siły na zamiary, lepiej kupić zdrowe AGU niż zajechanego AUM-a za pół ceny
Jak będziesz odpalał auto to posłuchaj silnika, powinien mruczeć jak muszka, jak coś terkocze, hałasuje, stuka no to musisz dobrze sprawdzić, może łańcuszek z napinaczem nie wyrabia, może sprzęgło/docisk, a może coś w środku w silniku
patrz podczas jazdy, czy się nie przegrzewa czy nie świeci się konewka oleju, jak się wkręca na obroty, czy płynnie czy szarpie, czy nie falują obroty, nie rzuca silnikiem, ogólnie jak odpala, powinien ładnie zapalić - jak trzeba kręcić 2 minuty no to coś nie tak.
Popytaj sprzedawce (wiadomo prawdy nie powie) czy nie łyka oleju, zobacz jak wygląda płyn chłodniczy, powinien być przezroczysty, czy gdzieś się nie poci silnik, szczególnie okolice turbo.
Gaz - zależy ile km robisz, ogólnie warto ale przy takim silniku nie ma sensu oszczędzać tylko konkretna instalacja w odpowiednim serwisie, bo to się potem mści i silnik się ubija. Silnik dobry do gazu i przy dobrej instalacji śmiga całkiem ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości