Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Po latach jeżdżenia benzyną rozważam kupno gnoja ale koniecznie w kombi i jak w tytule padło na golfa 5, rozważam jeszcze octavie 2 i a4 b7.
Priorytet to który z silników będzie lepszy pod montaż GTB2260, które są wadliwe i omijać je od razu, a które warte zainteresowania. Najlepiej jakby ktoś podał który kod silnika ma jakie wady. CR na razie odrzucam bo szlak jeszcze słabo przetarty, więc PD tylko czy 1.9 90 czy 105, czy 2.0 140 czy 170?? Dodam że kwestia IC, DPF, większych hamulców nie ma znaczenia bo i tak będzie zrobione po swojemu.
Pytanie jeszcze jaką wydajność mają wtryski w 1.9 w tych rocznikach?
Na - w 1.9 jest skrzynia 5 ale na + możliwość montażu montażu 1masa przy okazji robienia kevlaru no i cena zakupu nawet parę tys niższa niż 2.0
Na - w 2.0 jest ich różna opinia chociaż znam takie które gonią na 2260 i nic się nie dzieje.
Jeszcze kwestia samego Golfa 5 kombi, idzie znaleźć że ma problemy z korozją przez produkcję poza DE. Rozwieje ktoś tą plotkę ?
Proszę o konkretne odpowiedzi a nie opinie szwagrów którzy coś tam słyszeli. Z góry dzięki za pomoc, pzdr.
Priorytet to który z silników będzie lepszy pod montaż GTB2260, które są wadliwe i omijać je od razu, a które warte zainteresowania. Najlepiej jakby ktoś podał który kod silnika ma jakie wady. CR na razie odrzucam bo szlak jeszcze słabo przetarty, więc PD tylko czy 1.9 90 czy 105, czy 2.0 140 czy 170?? Dodam że kwestia IC, DPF, większych hamulców nie ma znaczenia bo i tak będzie zrobione po swojemu.
Pytanie jeszcze jaką wydajność mają wtryski w 1.9 w tych rocznikach?
Na - w 1.9 jest skrzynia 5 ale na + możliwość montażu montażu 1masa przy okazji robienia kevlaru no i cena zakupu nawet parę tys niższa niż 2.0
Na - w 2.0 jest ich różna opinia chociaż znam takie które gonią na 2260 i nic się nie dzieje.
Jeszcze kwestia samego Golfa 5 kombi, idzie znaleźć że ma problemy z korozją przez produkcję poza DE. Rozwieje ktoś tą plotkę ?
Proszę o konkretne odpowiedzi a nie opinie szwagrów którzy coś tam słyszeli. Z góry dzięki za pomoc, pzdr.
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
W golfie 5 nie było CR. Tylko pd. 1.9 miewały problemy z panewkami. 2.0 bywały rozwiercone 1.9 czyli 8 zaworowe i drugie 2.0 co miały 16 zaworów. Polecam ci bmm który nie miewał problemów i bkd tak samo.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
A w jakie moce celujesz?
bo z takiego Golfa VI 2,0 TDI 110 robi się 180+ koni samym softem, do tego z gratami z GTD sięgasz dużo więcej.
A nie lepiej zostać przy PB? diesel gdzie kolejny bieg zmienia się przy 3500-4000 rpm a do tego masa dymu i dźwięk kiepski to raczej taka bezsensu zabawa.
No i brak informacji o budżecie, ale ja bym wolał GTI 2,0 turbo 200 koni niż zabawy z 1,9 tdi 105...
bo z takiego Golfa VI 2,0 TDI 110 robi się 180+ koni samym softem, do tego z gratami z GTD sięgasz dużo więcej.
A nie lepiej zostać przy PB? diesel gdzie kolejny bieg zmienia się przy 3500-4000 rpm a do tego masa dymu i dźwięk kiepski to raczej taka bezsensu zabawa.
No i brak informacji o budżecie, ale ja bym wolał GTI 2,0 turbo 200 koni niż zabawy z 1,9 tdi 105...
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Z cena to bywa różnie. Jedni chcą 1.9 drudzy chcą więcej mocy to pchają się w 2.0. Tak jak z DSG jedni tak drudzy nie.
Co do silników to najlepszy bmm ale też nie zgorszy bkd. Dużo zależy w jaka moc się celuje ale skoro gtb2260 to raczej pod 300 koni. Jednomas i przy 5 i przy 6 biegowych można. Celując w tą moc to koszty już są raczej znaczenia i nie ma co oszczędzać 500 zł. Przy golfie 5 to bym się martwił raczej o budę czy zdrowa i nie po przejściach. To już auta nastoletnie i zaraz pełnoletnie.
Co do silników to najlepszy bmm ale też nie zgorszy bkd. Dużo zależy w jaka moc się celuje ale skoro gtb2260 to raczej pod 300 koni. Jednomas i przy 5 i przy 6 biegowych można. Celując w tą moc to koszty już są raczej znaczenia i nie ma co oszczędzać 500 zł. Przy golfie 5 to bym się martwił raczej o budę czy zdrowa i nie po przejściach. To już auta nastoletnie i zaraz pełnoletnie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
BKD to jeden z najgorszych silników występujących w mk5
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Ciekawe bo na touranie chwala a jeszcze na innym wymieniają że bkd i bmm są okej a grupie podniesionego ryzyka są np bkp BMP bre z tych 8 zaworowych oczewiscie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Ciekawe, na forum mk5 zgoła odmienne mamy zdanie, bkd szmelc, bmm ok, pozostałe które wymieniłeś to nie mk5
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Eeee. Sam się już zakręciłem i po... knocilem. BRE i bkd to fakt 16 zawodówki. Tak bkd miewały problemy z pękaniem głowic. Jednakże chyba nic poza tym nie było takiego co by skreslalo te silniki.
Nie zdążyłem się poprawić. Tak nie wszystkie w mk5. Patrzę też tu pod kątem passata b6. W sumie auto już też poniżej 20 tys zł bez problemu. Troszkę grzebałem w takich passatach sąsiada bmp i też nie widzę problemu w tych jednostkach.
Celowo pisałem jako pierwszy bmm. Nawet masters miał takowy bo i do modzenia i konstrukcja tradycyjna.
Nie zdążyłem się poprawić. Tak nie wszystkie w mk5. Patrzę też tu pod kątem passata b6. W sumie auto już też poniżej 20 tys zł bez problemu. Troszkę grzebałem w takich passatach sąsiada bmp i też nie widzę problemu w tych jednostkach.
Celowo pisałem jako pierwszy bmm. Nawet masters miał takowy bo i do modzenia i konstrukcja tradycyjna.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 02, 2018 21:53 przez wesol, łącznie zmieniany 2 razy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
było tego więcej, jedyny słuszny 2.0 pd to bmm ewentualnie bmn ale tam siemesny kiepskie
z paskami możliwe, nie interesowałem się nigdy za bardzo
z paskami możliwe, nie interesowałem się nigdy za bardzo
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Bmn to tylko na papirusie ma chyba te 170 koni. Nigdy na rolkach tego nie pokazał. 16 zaworów z jednej strony przy mocnym tuningu jest okej ale z drugiej są tego wady. Zresztą skoro masters dekadę temu czy nawet więcej wykrzesał z 1.9 TDI prawie 400 koni to po co iść w siebensy czy inne dziwadła.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Wesol 5ka w kombi dostała CR w 08r. bodajże, mowa o 2.0 oczywiście. Nie zależy mi na rekordowych wynikach, wolałbym większą niezawodność dlatego 16ki i wersje 1.9 znane z panewek raczej odrzucam od razu. Pytanie czy BMM występował w mk5 kombi ?? Jednomas do skrzyni 6ki jest chyba tylko z valeo ale i opinie o nim są różne a w 5ce jednomas sachsa śmiga bez problemów.
Sander początkowo miałem takie wrażenie że 1.9 tańsze, ale wychodzą jednak podobnie, tylko ofert 1.9 jest 5x więcej i co zauważyłem z reguły są gorzej wyposażone.
Pastusiak zależy na ile puszczają seryjne wtryski, bez ich zmiany dobrze by było mieć te 230km, a później by się zobaczyło, chyba że od razu by były do regeneracji to wleciałyby większe, bo potencjał tego turbo jest dużo większy ale też nie chciałbym z niego wyciskać ostatnich potów i wole mniej dymu. TFSI fajne ale jazda 2x droższa, bo auto ma być daily a nie na weekend, a seryjny program w tfsi 200 szału nie robi, szczególnie moment, więc też by trzeba dłubnąć. Z dźwiękiem trzeba będzie się pogodzić albo jeździć w słuchawkach
Sander początkowo miałem takie wrażenie że 1.9 tańsze, ale wychodzą jednak podobnie, tylko ofert 1.9 jest 5x więcej i co zauważyłem z reguły są gorzej wyposażone.
Pastusiak zależy na ile puszczają seryjne wtryski, bez ich zmiany dobrze by było mieć te 230km, a później by się zobaczyło, chyba że od razu by były do regeneracji to wleciałyby większe, bo potencjał tego turbo jest dużo większy ale też nie chciałbym z niego wyciskać ostatnich potów i wole mniej dymu. TFSI fajne ale jazda 2x droższa, bo auto ma być daily a nie na weekend, a seryjny program w tfsi 200 szału nie robi, szczególnie moment, więc też by trzeba dłubnąć. Z dźwiękiem trzeba będzie się pogodzić albo jeździć w słuchawkach
Re: Golf 5 Variant 1.9 czy 2.0 TDI które pod GTB2260
Re raczej nie dostała CR. Tak jak Touran 1t1 i 1t2 robiony od 2003 roku do 2010 nie miał CR tylko pd. To zresztą ta sama konstrukcja. Passat b6 miał tak że od 2009 r można było spotkać CR. Co do pompek to pamiętaj że auta te mają już po naście lat i mimo że korekcję będą okej możesz nawet na GTB na 2.0 TDI nie przekroczyć 200 koni. Jednomas występował z valeo i km germany do 6 biegowych 240 mm. Jam mam w trzech swoich TDI Valeo i sobie chwalę. To że ktoś nie umie tego zapodac do auta to nie znaczy że jest złe.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości