Zakup VW Golf IV
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Re: Zakup VW Golf IV
Bezsensu dyskusja,
Nie długo się okaże że R32 jest tańsze od 1,6
jak poleci sprzęgło z dwumasą w V5 to 1,6 przy tym to będzie utrzymanie jak roweru, to samo rozrząd, uszczelka pod głowicą, a nawet koła/opony. Jak parę lat temu szukałem G IV dla siebie to wtedy oglądając 3 sztuki V5 żaden nie nadawał się nawet do wstępnego myślenia czy brać czy nie, wycieki, tzn silnik oblepiony, biegi wchodziły jak w ciężarówce, w jednym się płyn chłodniczy zagotował itd..sprzęgło brało od samej góry, do tego szarpania jakieś, z 1,8T było podobnie ale znalazłem zdrowego w końcu.
V5 brzmi fajnie ale rewelacji w osiągach nie ma, a po latach te silniki mogą być zajechane równo, postawienie go na nogi to nie jest takie proste.
1,8T czy 1,9 tdi mają niżej osiągalny max moment, do tego podatność na mody itd..
Ale zdaje się że temat dotyczył prostego silnika podobno, pewnie gdzieś tam w miarę taniego w utrzymaniu więc V5 zdecydowanie odpada.
Nie długo się okaże że R32 jest tańsze od 1,6
jak poleci sprzęgło z dwumasą w V5 to 1,6 przy tym to będzie utrzymanie jak roweru, to samo rozrząd, uszczelka pod głowicą, a nawet koła/opony. Jak parę lat temu szukałem G IV dla siebie to wtedy oglądając 3 sztuki V5 żaden nie nadawał się nawet do wstępnego myślenia czy brać czy nie, wycieki, tzn silnik oblepiony, biegi wchodziły jak w ciężarówce, w jednym się płyn chłodniczy zagotował itd..sprzęgło brało od samej góry, do tego szarpania jakieś, z 1,8T było podobnie ale znalazłem zdrowego w końcu.
V5 brzmi fajnie ale rewelacji w osiągach nie ma, a po latach te silniki mogą być zajechane równo, postawienie go na nogi to nie jest takie proste.
1,8T czy 1,9 tdi mają niżej osiągalny max moment, do tego podatność na mody itd..
Ale zdaje się że temat dotyczył prostego silnika podobno, pewnie gdzieś tam w miarę taniego w utrzymaniu więc V5 zdecydowanie odpada.
Re: Zakup VW Golf IV
z tego co wiem to w V5 AGZ nie ma dwumasu, poprzedni wlasciciel je wymienial i za 700zl wymienil sprzeglo (ponoc z golfa 3 podchodzi), ja juz na nim jezdze 2 lata i ladnie bierze, skrzynia biegow to poezja w porownaniu do 1,6 to przepasc kolosalna, w V5 ladnie wskakuja jak w maselko az chce sie zmieniac przelozenia, troszke jedynka ciezko wchodzi ale po co komu jedynka w V'ce skoro z dwujki normalnie sie rusza uszczelka pod glowica raczej w V5 nie ma tego problemu, zazwyczaj cieknie z pod pokrywy bo seryjnie nie ma uszczelki tylko laduje sie tam silikon ale raz sie zrobi i ma sie spokoj, cieknie czesto tez z pod podstawy filtra oleju ale to nie problem,
lancuchy zmienialem i troche mnie skublo no ale cos za cos, mam spokoj na kolejne 200tys, paski musicie zmieniac co 60tys i wyjdzie na to samo,
kazdy silnik moze byc zajechany po latach, zalezy na co sie trafi i jak ktos wczesniej dbal i zmienial olej, co do modow to najlepszy do tego bedzie wlasnie v5 czy v6 wladowac turbine od merca 3,2l i dopiero sa osiagi po 500km tylko na to trzeba miec kase ale jak ktos lubi mody to z tych jednostek mozna najwiecej wycisnac
mialem 1,6 16v teraz mam V5 i za zadne skarby nie wrocil bym do tamtego chlamu na ktorego wydalem o wiele wiecej pieniedzy niz do obecnego motoru
lancuchy zmienialem i troche mnie skublo no ale cos za cos, mam spokoj na kolejne 200tys, paski musicie zmieniac co 60tys i wyjdzie na to samo,
kazdy silnik moze byc zajechany po latach, zalezy na co sie trafi i jak ktos wczesniej dbal i zmienial olej, co do modow to najlepszy do tego bedzie wlasnie v5 czy v6 wladowac turbine od merca 3,2l i dopiero sa osiagi po 500km tylko na to trzeba miec kase ale jak ktos lubi mody to z tych jednostek mozna najwiecej wycisnac
mialem 1,6 16v teraz mam V5 i za zadne skarby nie wrocil bym do tamtego chlamu na ktorego wydalem o wiele wiecej pieniedzy niz do obecnego motoru
Re: Zakup VW Golf IV
No szkoda że paska nie trzeba co 3 tys, razem z olejem wymieniać, częściej dwa razy jak filtr paliwa. Bajek nie opowiadaj. Co 120 tys a nawet później weszło co 150 tys km. I wcale to nie jest graniczna ilość bo tych pasków i dawno dawno temu pisałem że setkę już mam przekroczoną. Ostatnio ziomkowi z forum wysłałem używkę pasek bo potrzebował do reklamacji. Pasek spokojnie jeszcze się nadawał. U kuzyna kiedyś wymienialiśmy po 200 tys w auy i był jeszcze całkiem okej. Co najważniejsze na paskowym jeździsz tak samo co ma nakulane tysiąc i 120 tys km. A na łańcuchu wyciągniętym i ślizgach wysmiganych też?
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Zakup VW Golf IV
brak slow
wiesz na jednym oleju tez kiedys wysmigalem 30tys i jakos sie tym pozniej nie przejmowalem...
wiesz na jednym oleju tez kiedys wysmigalem 30tys i jakos sie tym pozniej nie przejmowalem...
Re: Zakup VW Golf IV
Generalnie zalecam też wymianę częściej ale mam tourana i mam na szafie 280 tys i poprzedni właściciel w DE wymieniał olej co 22-27 tys km. Jest to 1.9 bls z DPF. Wyobraź sobie że chodzi idealnie. Żadnych problemów. Odpala przy -5 bez podgrzewania z półobrotu. Paska rozrządu nie wymieniałem a jedynie zagladalem. Jedyna awarie jaką miałem to pękła sprężyna zaworowa. Wymieniłem i po sprawie. Nic mnie nie kosztowało bo mam jakąś starą głowice na stanie.
A silnik agz niestety seryjnie posiada dwumas.
A silnik agz niestety seryjnie posiada dwumas.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Zakup VW Golf IV
Re: Zakup VW Golf IV
kiedys golf IV 1,6 16v codzienna trasa zabierzow - skawina 20km , srednie spalanie 8l,
teraz golf IV 2,3 V5 codzienna trasa zabierzow - skawina 20km , srednie spalanie 9l,
ostanio bylem w kielcach niebutujac srednie spalanie wyszlo mi moja V5 7l wiec nie piepszcie jak sie nie znacie bo szerzycie propagande, najwiecej maja ci do powiedzenia co owego silnika na oczy nie widzieli,
sprzeglo wymieniajac w swoim 1,6 zaplacilem 500zl, w V5 kosztowalo 700zl, powalajaca roznica
teraz golf IV 2,3 V5 codzienna trasa zabierzow - skawina 20km , srednie spalanie 9l,
ostanio bylem w kielcach niebutujac srednie spalanie wyszlo mi moja V5 7l wiec nie piepszcie jak sie nie znacie bo szerzycie propagande, najwiecej maja ci do powiedzenia co owego silnika na oczy nie widzieli,
sprzeglo wymieniajac w swoim 1,6 zaplacilem 500zl, w V5 kosztowalo 700zl, powalajaca roznica
Re: Zakup VW Golf IV
Pipszyc kolego to możesz w domu jak Ci pozwolą... Tu jest polska i nam alt działa komu chcesz co udowodnić ja pytam?
Re: Zakup VW Golf IV
Tylko weź tym V5 poswiruj na drodze i wtedy zdaje relacje. Ewentualnie możemy zrobić konkurs kto szybciej coś zdemontuje z silnika. Tir też na pusto spala poniżej 20 litrów a załadowany 24 tonami to pali 33 litry a czasem kilka to i więcej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Zakup VW Golf IV
poprostu smiesza mnie wypowiedzi osob, ktore owego silnika nawet na oczy nie widzieli, a maja najwiecej do powiedzenia, oczywiscie swirujac V'ka mozna uzyskac spalanie nawet i z 15l ale ja mowie o normalnej jezdzie, komus sie moze wydawac, ze to pali jak amerykanskie V8 no ale cos sie tu komus chyba pomylilo
ogolnie V5 silnik godny polecenia, o ile znajdzie sie cos w miare ogarnietego, tani w eksploatacji, fajnie mruczy, no i frajda z jazdy, jesli niezakatowany ladnie to ciagnie
w moim przypadku przesiadka moze byc teraz tylko na V8 ooooł jeeee
ogolnie V5 silnik godny polecenia, o ile znajdzie sie cos w miare ogarnietego, tani w eksploatacji, fajnie mruczy, no i frajda z jazdy, jesli niezakatowany ladnie to ciagnie
w moim przypadku przesiadka moze byc teraz tylko na V8 ooooł jeeee
Re: Zakup VW Golf IV
No tak tylko pytanie po co kupować V5 żeby jeździć jak Polówką 1,2?
Wg mnie V5 to jest silnik gdzie redukuje się na trójkę, gaz do podłogi i ciągnie pod czerwone pole a wtedy w zapomnienie idzie spalanie na poziomie 9l/100
Inaczej to lepiej kupić 1,6 bo różnica żadna, skoro V5 ma jechać 80 km/h i mieć 2 tys obrotów na liczniku.
Nie sądze że w sytuacji gdy korzystasz z tego co dał producent czyli mocy i dźwięku w takim V5 spalanie spadnie poniżej 10 litrów, nawet na trasie.
Wg mnie V5 to jest silnik gdzie redukuje się na trójkę, gaz do podłogi i ciągnie pod czerwone pole a wtedy w zapomnienie idzie spalanie na poziomie 9l/100
Inaczej to lepiej kupić 1,6 bo różnica żadna, skoro V5 ma jechać 80 km/h i mieć 2 tys obrotów na liczniku.
Nie sądze że w sytuacji gdy korzystasz z tego co dał producent czyli mocy i dźwięku w takim V5 spalanie spadnie poniżej 10 litrów, nawet na trasie.
Re: Zakup VW Golf IV
No co Ty przy 80 km/h to pali mniej niż 1.6 a przy tej prędkości dźwięk jest łał
lu4ke nawet będzie Ci go serwisować za podobną kasę
lu4ke nawet będzie Ci go serwisować za podobną kasę
Re: Zakup VW Golf IV
takie jazdy do czerwonego pola to ja sie bawilem 10 lat temu, teraz sie delektuje jazda, a nie wariuje, mozecie mi wierzyc lub nie, ze przy spokojnej jezdzie tez ladnie brzmi, juz na jalowym biegu jest cud, miod, malinka
i tak jak mowilem jazda V'ka to calkiem inna bajka nawet przy spokojnej jezdzie, zrozumia to tylko osoby, ktore takie motory maja...
patrzcie jaki rarytas, a mowicie, ze V'ke ciezko kupic
https://www.olx.pl/oferta/vw-golf-4-vr6 ... 72cdaeeb2e
i tak jak mowilem jazda V'ka to calkiem inna bajka nawet przy spokojnej jezdzie, zrozumia to tylko osoby, ktore takie motory maja...
patrzcie jaki rarytas, a mowicie, ze V'ke ciezko kupic
https://www.olx.pl/oferta/vw-golf-4-vr6 ... 72cdaeeb2e
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości