Witam,
Interesuje mnie Vw Golf VI do 2010 roku, poczatkowo chcialem diesla i juz bylem umowiony na ogladniecie jednego highline z silnikiem 2.0 TDI. Niestety po glebszej analizie tematu czesto sie pojawialo "Pekajace glowice" oraz "uwaga na DPF", ile jest prawdy z tymi glowicami ?
Po kolejnym telefonie do sprzedajacego okazalo sie ze to byla rowniez ta wersja z DPF-em po czym zrezygnowalem.
PYTANIE:
Czy sa w ogole jakies nowe silniki godne polecenia ? (Benzyna, Diesel)
Dobrze jest wziac diesla ze wzgledu na to ze duzo pali, ale jak jest slaby egzemplarz to zaraz bedzie turbo, pompotryski badz tragiczny DPF
A o samym FSI niestety tez nie ma dobrych oponi..
Byc moze sa jakies oznaczenia silnikow ktorych szczegolnie nalezy sie wystrzegac ?
Temat dotyczy akurat wyzej omowionego Golfa MK6 z silnikiem 2.0 TDI
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... 7fe43fd3c9" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
Michał
Vw Golf VI (MK6) 1.2 - 1.6 TSI // 1.6 - 2.0 TDI, DO 35k
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Vw Golf VI (MK6) 1.2 - 1.6 TSI // 1.6 - 2.0 TDI, DO 35k
Ostatnio zmieniony wt sty 10, 2017 00:35 przez Turbo00, łącznie zmieniany 1 raz.
Vw Golf VI (MK6) 1.2 - 1.6 TSI // 1.6 - 2.0 TDI, DO 35k
Ja proponuje zmienić temat, bo moderator zamknie go z uwagi na niestosowanie się do regulaminu. Tutaj wstawiasz konkretne auto do oceny.
Natomiast co do problemu - jak dla mnie bezpieczne jednostki to 1,4 albo 1,6 lub amerykańska odmiana 2,5L 172 konie, a z diesli 2,0 TDI np 110 KM
2,0 TDI w Golfie VI to common rail one są trwalsze i lepsze niż te pierwsze z Golfa V 2,0 TDI PD, także bez obaw, jedynie jak mało jeździsz, diesel jest nieopłacalny dużo osprzętu do zepsucia (turbo, dwumas itd..)
Niektórzy polecaja 1,2 tsi czy 1,4 tsi ale trwałe i bezawaryjne jednostki to to nie są, najgorsza to chyba 1,4 tsi 160 KM
Jest też GTI albo R - to masz 2,0 tsi - tutaj też problemu ze spalaniem oleju.
Jak jazda po mieśćie odrzuć TDI i może starczy 1,6? jak benzyna i większa dynamika to jedynie ryzyk fizyk 1,4 tsi chociaż ja bym szukał 2,5L czasem da rade znaleźć, nawet możesz zagazować bo zwykły wtrysk pośredni (wady to egzemplarze ściągane z USA bo w Europie nie było takich jednostek)
Ogólnie 2,0 TDI szczególnie to osłabione fabrycznie 110 KM można polecić, tylko nie do jazdy po mieście 5 km czy do pracy w korkach.
Natomiast co do problemu - jak dla mnie bezpieczne jednostki to 1,4 albo 1,6 lub amerykańska odmiana 2,5L 172 konie, a z diesli 2,0 TDI np 110 KM
2,0 TDI w Golfie VI to common rail one są trwalsze i lepsze niż te pierwsze z Golfa V 2,0 TDI PD, także bez obaw, jedynie jak mało jeździsz, diesel jest nieopłacalny dużo osprzętu do zepsucia (turbo, dwumas itd..)
Niektórzy polecaja 1,2 tsi czy 1,4 tsi ale trwałe i bezawaryjne jednostki to to nie są, najgorsza to chyba 1,4 tsi 160 KM
Jest też GTI albo R - to masz 2,0 tsi - tutaj też problemu ze spalaniem oleju.
Jak jazda po mieśćie odrzuć TDI i może starczy 1,6? jak benzyna i większa dynamika to jedynie ryzyk fizyk 1,4 tsi chociaż ja bym szukał 2,5L czasem da rade znaleźć, nawet możesz zagazować bo zwykły wtrysk pośredni (wady to egzemplarze ściągane z USA bo w Europie nie było takich jednostek)
Ogólnie 2,0 TDI szczególnie to osłabione fabrycznie 110 KM można polecić, tylko nie do jazdy po mieście 5 km czy do pracy w korkach.
Vw Golf VI (MK6) 1.2 - 1.6 TSI // 1.6 - 2.0 TDI, DO 35k
Dzieki wielkie za zainteresowanie tematem. Informacje zawarte naprawde daja do myslenia i daja pewien poglad na to w ktora strone szukac dalej, dzieki !
Dodalem link do omowionego wyzej modelu, niestety aukcja jest juz nie dostepna ale znalzlem ja w cache googla.
https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Byc moze trzeba bylo jednak pojechac i zaryzykowac , ale bedzie jeszcze okazja.
Sam osobiscie wziolbym GTI albo R, ale dla kobiety do jezdzacej po miescie to sie poprostu nie nadaje...
Biorac pod uwage te informacje, bede bil bardziej w 1.4 122km bo wydaje sie do jazdy typowo po miescie do pracy najbardziej rozsadkowy.
Dodalem link do omowionego wyzej modelu, niestety aukcja jest juz nie dostepna ale znalzlem ja w cache googla.
https://webcache.googleusercontent.com/ ... clnk&gl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Byc moze trzeba bylo jednak pojechac i zaryzykowac , ale bedzie jeszcze okazja.
Sam osobiscie wziolbym GTI albo R, ale dla kobiety do jezdzacej po miescie to sie poprostu nie nadaje...
Biorac pod uwage te informacje, bede bil bardziej w 1.4 122km bo wydaje sie do jazdy typowo po miescie do pracy najbardziej rozsadkowy.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Vw Golf VI (MK6) 1.2 - 1.6 TSI // 1.6 - 2.0 TDI, DO 35k
to tyczyło się silników TDI PD czyli zasilanych pompowtryskiwaczami a nie TDI CR czyli common railTurbo00 pisze: ile jest prawdy z tymi glowicami ?
każdy diesel w Mk6 jest fabrycznie wyposażony w DPF, po drugie DPF wcale nie są aż tak kłopotliwe, poza tym zawsze można go usunąć ficzycznie i programowoPo kolejnym telefonie do sprzedajacego okazalo sie ze to byla rowniez ta wersja z DPF-em po czym zrezygnowalem.
do spokojnej jazdy 1.4 MPI i 1.6 MPI, więcej mocy ma 1.4 TSI ale trzeba sie liczyć z tym, że wymiana łańcucha rozrządu jest niemal nieunikniona, poza tym prawidłowo eksploatowany nie stwarza wiekszych problemów przynajmniej u osób które taki użytkują, poza tym 1.6 TDI CR i 2.0 TDI CR są godne polecenia pod warunkiem, że nie są juz zajeżdżone. Wpomniany 2.5L tez jest godny polecenia ale to niemal unikat, mozna i GTI z 2.0 TSI i 2.0 GTD ale zależy kto czego szukaCzy sa w ogole jakies nowe silniki godne polecenia ? (Benzyna, Diesel)
FSI skończono montować w Mk5, w Mk6 są już wyłącznie TSIA o samym FSI niestety tez nie ma dobrych oponi..
Re: Vw Golf VI (MK6) 1.2 - 1.6 TSI // 1.6 - 2.0 TDI, DO 35k
Dokładnie tak, po waszych postach troche poczytalem i wszedzie potwierdzaja te informacje.doggie pisze:to tyczyło się silników TDI PD czyli zasilanych pompowtryskiwaczami a nie TDI CR czyli common railTurbo00 pisze: ile jest prawdy z tymi glowicami ?
Sadzilem, że nie wszystkie silniki diesla w golfach Mk6 posiadają DPF-a. Mam na mysli 1.6 TDI 110 PS 2008-2010 rok.Po kolejnym telefonie do sprzedajacego okazalo sie ze to byla rowniez ta wersja z DPF-em po czym zrezygnowalem.każdy diesel w Mk6 jest fabrycznie wyposażony w DPF, po drugie DPF wcale nie są aż tak kłopotliwe, poza tym zawsze można go usunąć ficzycznie i programowo
Potwierdzam informacje odnosnie 2.5L, na stronach niemieckich jest pare sztuk a na polskich jeszcze mniej. Gdybym byl fanatykiem moglbym szukac tego cuda, ale na obecna chwile nie o to chodzi.Czy sa w ogole jakies nowe silniki godne polecenia ? (Benzyna, Diesel)
do spokojnej jazdy 1.4 MPI i 1.6 MPI, więcej mocy ma 1.4 TSI ale trzeba sie liczyć z tym, że wymiana łańcucha rozrządu jest niemal nieunikniona, poza tym prawidłowo eksploatowany nie stwarza wiekszych problemów przynajmniej u osób które taki użytkują, poza tym 1.6 TDI CR i 2.0 TDI CR są godne polecenia pod warunkiem, że nie są juz zajeżdżone. Wpomniany 2.5L tez jest godny polecenia ale to niemal unikat, mozna i GTI z 2.0 TSI i 2.0 GTD ale zależy kto czego szuka
Biorac pod uwage wszystkie te fakty jednak sie decydujemy na 1.6TDI 110PS i na obecna chwile takiego staramy sie szukac.
Bedzie korzystany w 3 razy w tygodniu do miasta i przynajmniej 2-3 razy w dluzsze trasy - po 100km kazda przejazdzka. Mam nadzieje, ze takie korzystanie nie bedzie robilo problemow dla takiego Diesela.
Tak faktycznie moje przeoczenie, chociaz gdzies czytalem tematy ze ani jednej ani drugi nie jest perfekcyjny - biorac pod uwage starsze silniki rodow z 1.9TDI. Takich silnikow juz niestety nie bedzie ..:/A o samym FSI niestety tez nie ma dobrych oponi..
FSI skończono montować w Mk5, w Mk6 są już wyłącznie TSI
Dzieki rowniez za cenne informacje
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Vw Golf VI (MK6) 1.2 - 1.6 TSI // 1.6 - 2.0 TDI, DO 35k
niestety wszystkie aczkolwiek nie powinien to byc powód do większych zmartwień, wszystko zależy oczywiście od ogolnego stanu autaTurbo00 pisze:
Sadzilem, że nie wszystkie silniki diesla w golfach Mk6 posiadają DPF-a. Mam na mysli 1.6 TDI 110 PS 2008-2010 rok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości