Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
Witam
Zastanawiam się nad zmianą auta i pomyślałem o audi A3 Sportback przeglądając oferty trafiłem na jedną :
http://allegro.pl/show_item.php?item=6406894116#thumb/3" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto kupione w polskim salonie od nowości jeden właściciel , przebieg niecałe 150 Tys.Na zdjęciach widać normalne ślady użytkowania.
Co myślicie o Tym egzemplarzu ?
Pozdrawiam
Zastanawiam się nad zmianą auta i pomyślałem o audi A3 Sportback przeglądając oferty trafiłem na jedną :
http://allegro.pl/show_item.php?item=6406894116#thumb/3" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto kupione w polskim salonie od nowości jeden właściciel , przebieg niecałe 150 Tys.Na zdjęciach widać normalne ślady użytkowania.
Co myślicie o Tym egzemplarzu ?
Pozdrawiam
Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
Auto wygląda ok, w historii pojazdu wszystko ok, po 15 tys auto robiło na rok, pierwszy właściciel, jedyny minus to kiepskawy silnik z bolączkami, bo Common Rail weszło później, jak chcesz zaryzykować to ok.
Sprawdź VIN no i trzeba by jechać i oglądać.
Pytanie po co ktoś takie auto sprzedaje? Może coś zaczyna padać w jednostce. No chyba że zakładamy że ktoś chce zmienić, bo niby wg informacji w necie auto rejestrowane na firmę.
Sprawdź VIN no i trzeba by jechać i oglądać.
Pytanie po co ktoś takie auto sprzedaje? Może coś zaczyna padać w jednostce. No chyba że zakładamy że ktoś chce zmienić, bo niby wg informacji w necie auto rejestrowane na firmę.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1483
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
BMN chyba nie ma DPFa, wady z tego co wiem mogą być pompowtryski i głowica. Zrobić test pompek i głowicy i będzie w miarę wiadomo co jest warty ten egzemplarz
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
Ma DPFa na 100% chyba że ktoś go wykastrował
Zapytaj właściciela czy był na akcji serwisowej pompowtrysków, bo była akcja serwisowa na te pompki simensa
Akcja serwisowa już się zakończyła a jeżeli pompki nie były wymienione to w krótkim okresie czasu może być z nimi problem...
I czy ma dowody na przeprowadzoną akcję serwisową.
Zapytaj właściciela czy był na akcji serwisowej pompowtrysków, bo była akcja serwisowa na te pompki simensa
Akcja serwisowa już się zakończyła a jeżeli pompki nie były wymienione to w krótkim okresie czasu może być z nimi problem...
I czy ma dowody na przeprowadzoną akcję serwisową.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
Jak to zrobić przy zakupie ?kwadrat pisze:Zrobić test pompek i głowicy i będzie w miarę wiadomo co jest warty ten egzemplarz
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
BMN jest na pompowtryskach piezo Siemensa i ma DPF ale to bardzo dobry silnik w niczym nie ustepujący tym z CR, jedną z różnic z silnikiem BMM jest to iż ma głowicę 16V a BMM 8V 140ps, oba mają DPF jak juz pisałem, były akcje serwisowe na pompowtryski w tych silnikach, dowiedz się w ASO czy ten egzemplarz był objęty akcją bo może mieć nowe pompki. Auto wyglada OK, cena jak dla mnie za wysoka, ja sprzedałem swoje A3 8P z 2007 roku z identycznym środkiem w wersji ambition za 29000 zł a auto tez było zadbane choć przebieg ponad 200kkm. Auto niestety nie ma wewnetrzego pakietu S-line, środek jak w wersji ambition. no i to rocznik 2007 a ty w temacie napisałeś 2008 a to model 08. Poza tym interwał wymiany rozrządu to 150 kkm więc być może na dzień dobry czeka cię pakiet startowykwadrat pisze:BMN chyba nie ma DPFa, wady z tego co wiem mogą być pompowtryski i głowica. Zrobić test pompek i głowicy i będzie w miarę wiadomo co jest warty ten egzemplarz
EDIT: moja pomyłka bo sprzedający napisał że jest czarna podsufitka choć to i tak nie zmienia faktu, że s-line jest niepełny, w ogóle dziwna konfiguracja podsufitka czarna a reszta zwykła do tego brak nawigacji, kierownicy multifunkcyjnej, czujnika zmierzchu/deszczu, foteli s-line a co za tym idzie boczków więcej niż 32000 bym nie zapłacił
ten silnik z tego okresu nie ma bolączek większych niż silniki CR a pewne bolączki ma każdy silnik, nie ma idealnychPastusiak pisze: jedyny minus to kiepskawy silnik z bolączkami,
bo może ma taki kaprys żeby zmienić auta tak samo jak ja w marcu, tez sprzedałem A3 8P a nic się w nim nie sypało, nawet rozrząd był zrobiony rok wczesniej, nawet klocki wymienione i tarcze tył, nie każdy ma coś do ukryciaPastusiak pisze:
Pytanie po co ktoś takie auto sprzedaje? Może coś zaczyna padać w jednostce.
test pompek - rozgrzać silnik do minimum 80 stopni, podłączyć interfejs diagnostyczny VCDS, zalogować się do sterownika silnika i odczytać logi statyczne grupy 013dominiks1980 pisze:Jak to zrobić przy zakupie ?kwadrat pisze:Zrobić test pompek i głowicy i będzie w miarę wiadomo co jest warty ten egzemplarz
grupy 018
oraz 023000 prawidłowa regulacja
002 sterowanie podczas rozruchu
004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty
008 osiągnięto maksymalną wartość prądu
016 BIP poza oknem regulacji (np. +/- 100 us)
032 liczba próbkowania zbyt mała
064 błąd przetwarzania
128 rozpoznanie BIP (rozpoczęcie momentu wtrysku) było niemożliwe
dodam że podczas diagnozy dynamicznej podczas puszczenia pedału gazu będzie wartość 128
temat "sprawdź stan pompowtryskiwaczy https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=7909" onclick="window.open(this.href);return false;BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Często prawidłową wartość dla konkretnego silnika wskazują pliki l-code, w moim BLS-ie np. jako wartość w normie wskazują przedział +/-150. Na wartości BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Bardzo często problemy sprawia wiązka elektryczna – wystarczy wtedy ściągnąć pokrywę zaworów, odpiąć wtyczki od pompowtrysków i delikatnie po doginać w nich konektorki. Zapewni to poprawny kontakt elektryczny i zakończy problemy z szarpaniem i nierówną pracą
Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
Bardzo fajna oferta, pompki już wiesz jak sprawdzić, czy miał akcję serwisową sprawdzisz w ASO (ogólnie polecam przegląd przed zakupem) , głowicę też można na swój sposób sprawdzić, jakies ryzyko, że się zepsuje jest zawsze, ale..Tutaj masz polski salon, prawdopodobnie nie składany z przystanku, nie głupio skonfigurowany i myślę że jak to wszystko co pisze sprzedający się potwierdzi warto zapłacić trochę więcej. Znając życie coś tam jeszcze opuści.
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1483
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
No to już wszystko wiesz, teraz tylko uzbroić się w "narzędzia" i jechać oglądać.
Pytanie tylko czy jest możliwa taka konfiguracja
Pytanie tylko czy jest możliwa taka konfiguracja
?doggie pisze:EDIT: moja pomyłka bo sprzedający napisał że jest czarna podsufitka choć to i tak nie zmienia faktu, że s-line jest niepełny, w ogóle dziwna konfiguracja podsufitka czarna a reszta zwykła do tego brak nawigacji, kierownicy multifunkcyjnej, czujnika zmierzchu/deszczu, foteli s-line a co za tym idzie boczków więcej niż 32000 bym nie zapłacił
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
jak widać jest, auto sprzedaje user F.5 z forum a3-club http://www.a3-club.net/forum/showthread ... ost1492422" onclick="window.open(this.href);return false;kwadrat pisze:No to już wszystko wiesz, teraz tylko uzbroić się w "narzędzia" i jechać oglądać.
Pytanie tylko czy jest możliwa taka konfiguracja?doggie pisze:EDIT: moja pomyłka bo sprzedający napisał że jest czarna podsufitka choć to i tak nie zmienia faktu, że s-line jest niepełny, w ogóle dziwna konfiguracja podsufitka czarna a reszta zwykła do tego brak nawigacji, kierownicy multifunkcyjnej, czujnika zmierzchu/deszczu, foteli s-line a co za tym idzie boczków więcej niż 32000 bym nie zapłacił
Audi A3 2.0 TDI 170km 2008 Tychy 37000
Jeżeli nie był strzelony i jest sprawny to moim zdaniem oferta godna uwagi. Utargować na 34-35k i brać.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości