Witam,
Rozglądam się za Golfem MK6 /MK7 i w zależności od finalnego budżetu znalazłem interesujące mnie typy:
1.6 TDi większy nalot - nie mam żadnego doświadczenia z tym motorem -jakieś opinie?
http://allegro.pl/show_item.php?item=62 ... 9d2bdb58a4" onclick="window.open(this.href);return false;
1.4 122KM - czy ta wersja 1.4 ma jakieś bolączki (jak 160 konna)?
http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-gol ... 9d2bdb58a4" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf VI 1,4-1,6 do 30.000 PLN
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Golf VI 1,4-1,6 do 30.000 PLN
Prawie R32... ale prawie czyni różnicę ;-) no i był 1/2 R32 czyli 1.6 :-)... ale to już historia.
Golf VI 1,4-1,6 do 30.000 PLN
Jeśli chcesz mieć spokój i nie martwić się kiedy się jednostka posypie, odpuść wszelkie TSI/FSI
Jedynie z mojej strony ewentualnie mozna by się zainteresować wersjami sportowymi GTI/R (2,0 TSI)
Ale ten downsizing to jest masakra, silniki jednorazowe.
1,6 TDI jest lepszy, tylko czy jesteś go w stanie spożytkować? Jakie przebiegi? gdzie czy tylko miasto?
Ode mnie propozycja taka - jak koniecznie Golf VI:
tylko miasto - szukaj 1,6 mpi 102 konie
trasa, miasto, większe przebiegi - TDI
ale fajna alternatywa to np Audi A4 B7 1,8T (można założyć lpg, co przy wtrysku bezpośrednim jest baaardzo skomplikowane), do tego znana jednostka z lat 90, bezproblemowa i lepsza niż TSI...
Musisz się zastanowić.
1,6 tdi można brać a ten TSI co on tam ma na fotelach? pokrowce czy obszycie ohydne?
Po co ktoś to robił??
Jedynie z mojej strony ewentualnie mozna by się zainteresować wersjami sportowymi GTI/R (2,0 TSI)
Ale ten downsizing to jest masakra, silniki jednorazowe.
1,6 TDI jest lepszy, tylko czy jesteś go w stanie spożytkować? Jakie przebiegi? gdzie czy tylko miasto?
Ode mnie propozycja taka - jak koniecznie Golf VI:
tylko miasto - szukaj 1,6 mpi 102 konie
trasa, miasto, większe przebiegi - TDI
ale fajna alternatywa to np Audi A4 B7 1,8T (można założyć lpg, co przy wtrysku bezpośrednim jest baaardzo skomplikowane), do tego znana jednostka z lat 90, bezproblemowa i lepsza niż TSI...
Musisz się zastanowić.
1,6 tdi można brać a ten TSI co on tam ma na fotelach? pokrowce czy obszycie ohydne?
Po co ktoś to robił??
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Golf VI 1,4-1,6 do 30.000 PLN
TSI 122KM nie jest aż taki zły. Przede wszystkim typową wadą nie są pękające tłoki jak w wersji 160KM. Może być problem z rozrządem, ale nie każdy silnik miał ten problem poza tym części jak np. wariator faz może być już wymieniony na poprawiony. Jeśli chodzi o łańcuch i napinacz to nie jest to aż tak duży koszt http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 204060000/
W 1.6 TDI masz DPF, jak sie zapcha to już masz koszty dość duże.
Jeśli moc zbytnio nie potrzebna to 1.6 zwykły, można śmiało montować gaz.
W 1.6 TDI masz DPF, jak sie zapcha to już masz koszty dość duże.
Jeśli moc zbytnio nie potrzebna to 1.6 zwykły, można śmiało montować gaz.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Re: Golf VI 1,4-1,6 do 30.000 PLN
1.6 102km odpada bo muł straszny... (jeździłem)
A4 b7 odpada... miałem już w swoim życiu takie i to mocno doinwestowane obecnie samochody są już zbyt wiekowe (minimum 9 lat już mają), a aut utrzymanych, oryginalnych szukać jak na lekarstwo (bardzo dawno nie widziałem dobrze wyposażonej b7 w dobrym stanie). B8 w budżecie są pierwsze roczniki ale bieda w wyposażeniu aż piszczy.
Co do samochodu w Golfie VI to wolałbym 2.0 TDi bądź GTi... ale nie widze takowych teraz z dobrą historią, serwisowanych i od 1 właściciela który kupił go w salonie.
Co do przebiegów to ~20k km rocznie.
W 1.6 TDI obawiam się krótkiej skrzyni (5biegów), co jest wyczuwalne i denerwujące na autostradzie. Szkoda silnika w dieslu trzymać ponad 3000 obr przez np. 600km autostrady. (Chociaż teraz patrzę na YT że nie jest źle 165km/h przy 3000 obr na 5 biegu)
Co do 1.4 - osobiście bym wolał 1.8 ale jak nie ma to nie ma i tyle.... patrzę na 122 bo teoretycznie mniej problematyczne...zakładam 122plus program dobry to już jakoś jedzie jak na nudny cywilny dupowóz.
co do samochodów to zaraz jeszcze zbiorę w jeden temat kilka opcji co do Golfa VII ma już silniki poprawione niby.
A4 b7 odpada... miałem już w swoim życiu takie i to mocno doinwestowane obecnie samochody są już zbyt wiekowe (minimum 9 lat już mają), a aut utrzymanych, oryginalnych szukać jak na lekarstwo (bardzo dawno nie widziałem dobrze wyposażonej b7 w dobrym stanie). B8 w budżecie są pierwsze roczniki ale bieda w wyposażeniu aż piszczy.
Co do samochodu w Golfie VI to wolałbym 2.0 TDi bądź GTi... ale nie widze takowych teraz z dobrą historią, serwisowanych i od 1 właściciela który kupił go w salonie.
Co do przebiegów to ~20k km rocznie.
W 1.6 TDI obawiam się krótkiej skrzyni (5biegów), co jest wyczuwalne i denerwujące na autostradzie. Szkoda silnika w dieslu trzymać ponad 3000 obr przez np. 600km autostrady. (Chociaż teraz patrzę na YT że nie jest źle 165km/h przy 3000 obr na 5 biegu)
Co do 1.4 - osobiście bym wolał 1.8 ale jak nie ma to nie ma i tyle.... patrzę na 122 bo teoretycznie mniej problematyczne...zakładam 122plus program dobry to już jakoś jedzie jak na nudny cywilny dupowóz.
co do samochodów to zaraz jeszcze zbiorę w jeden temat kilka opcji co do Golfa VII ma już silniki poprawione niby.
Prawie R32... ale prawie czyni różnicę ;-) no i był 1/2 R32 czyli 1.6 :-)... ale to już historia.
Golf VI 1,4-1,6 do 30.000 PLN
Twój wybór, jak chcesz się pchać w kiepskie jednostki to bierz 1,4 tsi..ale potem całą drogę się będziesz strachać czy cholera nie słychać jakiegoś stukania spod maski? czy rozrzad w porządku? czy nie połyka oleju za dużo? A co jak mi się posypie..bo to jednak nie Golf II gdzie WD-40 i młotek wystarczył..
Tym bardziej że piszesz o wiekowych autach = 9 letnich.. tzn ze uważasz zę golf ponieważ jest młodszy = lepszy a to błąd bo jednostki starsze były dużo lepsze..np takie 1,8 turbo mogło brać olej czy jakiś problem z osprzętem jak ktoś miał pecha jak miało napukane 250 tys i 14-15 lat..a nie jak te nowe TSI 5 lat i 80-100 tys..niektóre TSI to na gwarancji naprawiano i to nie były rzadkie przypadki..
Golf IV zdaje się to ostatni Golf robiony żeby wytrzymywał te 300 tys i więcej np (1,9 tdi) a nie rozlatywał się na gwarancji
Golf VI GTI to nie ten budżet bardziej golf v gti ale ten będzie miał 11-12 lat to raczej nie dla Ciebie target
No to wybieraj diesla, 1,6 tdi też przecież można zawirusować na jakieś 140 koni spokojnie
Tym bardziej że piszesz o wiekowych autach = 9 letnich.. tzn ze uważasz zę golf ponieważ jest młodszy = lepszy a to błąd bo jednostki starsze były dużo lepsze..np takie 1,8 turbo mogło brać olej czy jakiś problem z osprzętem jak ktoś miał pecha jak miało napukane 250 tys i 14-15 lat..a nie jak te nowe TSI 5 lat i 80-100 tys..niektóre TSI to na gwarancji naprawiano i to nie były rzadkie przypadki..
Golf IV zdaje się to ostatni Golf robiony żeby wytrzymywał te 300 tys i więcej np (1,9 tdi) a nie rozlatywał się na gwarancji
Golf VI GTI to nie ten budżet bardziej golf v gti ale ten będzie miał 11-12 lat to raczej nie dla Ciebie target
No to wybieraj diesla, 1,6 tdi też przecież można zawirusować na jakieś 140 koni spokojnie
Re: Golf VI 1,4-1,6 do 30.000 PLN
przede wszystkim jak pisałem a4 b7 miałem i znam ten model dość dokładnie, podobnie zresztą jak Golf IV czy V
z B7 nie jest tak kolorowo jak piszesz że 1.8T i robisz co chcesz...auto to nie tylko silnik a do tego jak pisałem auto musi być z pełną historią itd czego nie uświadczysz w A4 już z racji wieku auta... ale reasumując auta typu 9 czy 11 lat odpadają.
Raczej skłaniam się ku autu do 6 lat - są dwa scenariusze że albo zakup teraz właśnie coś pokroju Golfa VI 1.6 TDi plus program albo chwila wstrzymania i polowanie na VI GTD/GTi lub mk.VII
z B7 nie jest tak kolorowo jak piszesz że 1.8T i robisz co chcesz...auto to nie tylko silnik a do tego jak pisałem auto musi być z pełną historią itd czego nie uświadczysz w A4 już z racji wieku auta... ale reasumując auta typu 9 czy 11 lat odpadają.
Raczej skłaniam się ku autu do 6 lat - są dwa scenariusze że albo zakup teraz właśnie coś pokroju Golfa VI 1.6 TDi plus program albo chwila wstrzymania i polowanie na VI GTD/GTi lub mk.VII
Prawie R32... ale prawie czyni różnicę ;-) no i był 1/2 R32 czyli 1.6 :-)... ale to już historia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości