Co kupić - manual czy automat?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - manual czy automat?
Zawsze byłem przeciwnikiem automatów. Że dużo palą, że są awaryjne, że co to za jazda bez machania lewarkiem, że auto traci na przyspieszeniu. Od niedawna jeżdżę wynalazkiem typu SsangYong Action Sports właśnie w automacie i przesiadając się do swoich manuali przeżywam rozczarowanie. Automat jest rewelacyjny. I to w każdych warunkach, a oprócz miasta idealnie nadaje się do jazdy w terenie.
Co kupić - manual czy automat?
Automat tylko w świeżym aucie. W nastoletnim złomku to tylko czekanie aż się posypie (właściciele tiptroniców wiedzą o co chodzi ).
Re: Co kupić - manual czy automat?
możesz wyjaśnić?TonyCK pisze:właściciele tiptroniców wiedzą o co chodzi
Co kupić - manual czy automat?
4fun tylko manual.
Na dupowoza tylko automat
W dupowozie mam automat, w życiu nie zamieniłbym go na manuala.
W Golfie mam manual, wiadomo, auto typowo weekendowe, tutaj nie wyobrażam sobie automata
Na dupowoza tylko automat
W dupowozie mam automat, w życiu nie zamieniłbym go na manuala.
W Golfie mam manual, wiadomo, auto typowo weekendowe, tutaj nie wyobrażam sobie automata
Re: Co kupić - manual czy automat?
ja niedawno mialem ten sam dylemat przy kupnie mk5 gti ,mimo tego ze juz mialem do czynienia z dsg w r32 mk5 byly problemy z mechatronika i caly czar z jazdy prysl,skrzynia jest super jak dziala jak nalezy,chcialem dac jej jeszcze jedna szanse ale po przejechaniu sie gti w manualu i dsg zdecydowanie manual daje wieksza frajde z jazdy i uczucie przyspieszen jest wieksze! i kontrola nad autem wieksza niz w dsg takze do takiego hothatcha lepszy mi sie wydal manual ktory w mk5 gti chodzi pieknie ..mam jeszcze pare innych spostrzezen na temat dsg typu mocniejsze przyspieszanie skrzynia za bardzo redukuje w dol niepotrzebnie wkrecajac silnik na wysokie obroty dlatego przy wyprzedzaniu uzywalem manetek zeby tego uniknac.. kiedys napewno kupie dsg ale musi byc z malym udokumentowanym przebiegiem..inaczej moze okazac sie to kosztownym gadzetemPaffeu pisze:Powoli przymierzam się do kupna MK5 GTI. Sporo się muszę dowiedzieć, żeby nie władować kasy w błoto. Najpierw jednak mam pytanie co do skrzyni, bo czytałem, że błędem jest kupować GTI z manualem zamiast DSG. Była to jednak opinia jednego gościa, więc nie ma chyba co jej brać za bardzo do siebie. Co więc wybrać? Osobiście wolałbym manuala ze względu na chyba większą frajdę z jazdy, bądź co bądź, już trochę sportowym autem. Poza tym chyba w razie jakichś problemów jest tańsza w utrzymaniu.
Co kupić - manual czy automat?
jazda automatem jest wygodna i .... nudna
w manualu jesli stoich w korku to plujesz sobie w twarz, ze nie masz automatu a jesli masz ciezka noge to z automatem szczesliwy nie bedziesz
w manualu jesli stoich w korku to plujesz sobie w twarz, ze nie masz automatu a jesli masz ciezka noge to z automatem szczesliwy nie bedziesz
Re: Co kupić - manual czy automat?
Bonsaii manetki w kierze przy DSG rekompensują wszystko.
"trzeba naprawdę bardzo dużo wiedzieć, aby stwierdzić jak mało się wie"
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
Co kupić - manual czy automat?
a dwumasy w manualach to pewnie po pól miliona km wytrzymują i darmo je dają...TonyCK pisze:Automat tylko w świeżym aucie. W nastoletnim złomku to tylko czekanie aż się posypie
Usługa wymiany kpl sprzęgła z kołem 2M do bardzo popularnego obecnie silnika 1.9CDTi czy JTD 150KM w warsztacie mającym o tym pojęcie oscyluje w granicach 3,5-4 tyś zł... w ASO dobrze ponad 5 tyś zł i jak ktoś ma złe nawyki może to robić co każde 120 tyś km przebiegu
Każda skrzynia jest dzisiaj awaryjna i każda odpowiednio traktowana te 300 tys km bezawaryjnie przeleci zatem uwzględniając wszystkie za i przeciw jedynym mankamentem skrzyń AUTO jest ich cena i dostępność. Po pierwsze wiele oferowanych modeli na rynku PL nie ma nawet możliwości zakupu z ASB podczas kiedy analogiczne auto na zachodzie bez problemu dostaniesz w zestawieniu z ASB. Po drugie to niestety cena... Tyle ile VW woła sobie za DSG z reszta osamotniony nie jest bo reszta wcale nie lepsza... Cena którą dodatkowo potęgują idiotyczne zestawienia modeli gdzie ASB można dostać jedynie w najdroższych wariantach silników (przykład u mnie i Caddy III gdzie różnica w cenie między modelem podstawowym z 1.6TDI 75KM pod maską a pierwszym z dostępną DSG w opcji (tj. 2.0TDI 170KM) to ponad 25tys zł netto !!!!!!!!!!! )
Oczywiście jest i grupa nabywców którzy po prostu lubią jeździć manualem ale to ci bardzo nieliczni którzy mieli styczność z ASB. Reszta to klasyczni krzykacze: w życiu nie posiadał, w życiu nie prowadził ale wrzask najgłośniejszy że ASB to samo zło.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - manual czy automat?
Akurat większość starych automatów, jest dużo trwalsza od obecnie produkowanych. Sam kupiłem 20 letnie Volvo 960 z automatem i działa idealnie.TonyCK pisze:Automat tylko w świeżym aucie. W nastoletnim złomku to tylko czekanie aż się posypie
Co kupić - manual czy automat?
To samo 722.6 jaką mam u siebie w Mercu.
Skrzynie które żywotnością dorównują silnikom diesla. Nieserwisowane po 700 tyś km przelatują a potem się okazuje że przyczyną niesprawności pojazdu jest awaria silnika a nie skrzyni biegów.
Podobnie DSG: jeżeli tylko ktoś to serwisuje tak jak zalecają spece: co 60 tyś km, najstarsze sztuki już do pół bańki przebiegu dobijają i nadal bezawaryjnie.
Wg wielu warsztatów i speców od skrzyń biegów najbardziej szkodliwym czynnikiem dla skrzyń biegów był i jest zawsze człowiek dlatego tylko z tego względu lepszym rozwiązaniem (co widać po hamerykanach) są skrzynie automatycznie gdzie czynnik ludzi jest niemal wyeliminowany.
Skrzynie które żywotnością dorównują silnikom diesla. Nieserwisowane po 700 tyś km przelatują a potem się okazuje że przyczyną niesprawności pojazdu jest awaria silnika a nie skrzyni biegów.
Podobnie DSG: jeżeli tylko ktoś to serwisuje tak jak zalecają spece: co 60 tyś km, najstarsze sztuki już do pół bańki przebiegu dobijają i nadal bezawaryjnie.
Wg wielu warsztatów i speców od skrzyń biegów najbardziej szkodliwym czynnikiem dla skrzyń biegów był i jest zawsze człowiek dlatego tylko z tego względu lepszym rozwiązaniem (co widać po hamerykanach) są skrzynie automatycznie gdzie czynnik ludzi jest niemal wyeliminowany.
Ostatnio zmieniony pn paź 13, 2014 11:53 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - manual czy automat?
Co widać na ogłoszeniach w DE po taksówkach.Piasek pisze:Podobnie DSG: jeżeli tylko ktoś to serwisuje tak jak zalecają spece: co 60 tyś km, najstarsze sztuki już do pół bańki przebiegu dobijają i nadal bezawaryjnie.
Co kupić - manual czy automat?
Dziwne, że wszystkie ogłoszenia aut (diesel) z grupy VAG ze skrzynią DSG maja statystycznie niższe przebiegi niż z manulaną skrzynią. Widocznie handlarze kręcą liczniki mocno w dół żeby wypchać ten szrot i sprzedają naiwnym bajkę - babcia Helga z wujkiem Helmutem jezdzili do kirchen i Aldika drugim autem
ekodriving 4.5
Re: Co kupić - manual czy automat?
Axel_1 zobacz na Forum Tourana jakie mają przebiegi.
Statystyki mają to do siebie, że "zależy dla kogo ten wywiad".
Statystyki mają to do siebie, że "zależy dla kogo ten wywiad".
"trzeba naprawdę bardzo dużo wiedzieć, aby stwierdzić jak mało się wie"
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a100569
Moja ex golfina:
http://pl.fotoalbum.eu/Eljot/a374227
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Co kupić - manual czy automat?
nie wiem czy w dobrym miejscu zapytam ale zapytam , czy ktoś z was ma jakieś wiadomości na temat automatycznej skrzyni biegów w citroenie c5 pierwszej generacji , dodaję od razu że to ma być 3 auto i służyć będzie tylko i wyłącznie na wypady wędkarskie a wybór taki z powodu regulowanego zawieszenia i dużych możliwości podwyższenia , szczerze powiedziawszy w tym aucie automat to już szczyt komfortu zwłaszcza w dziurawym terenie
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości