Co kupić - manual czy automat?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - manual czy automat?
Chce golfa 7 2.0 TDi 150ps, ja optuje za dsg ale jeśli jest to skrzynia problematyczna to wole odpuścić i poszukać zadbanego egzemplarza, zwłaszcza że jest większy wybór a sporo jest też z PL salonu
Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r) jest Golf MK4 TDi 110PS(01r)
Moje Mk4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=514492
Kupię dekory w drewnie do mk4/Bora, potrzebuję - rączki od str. pasażera, rączki od str. kierowcy(elektr.szyby x4)
Moje Mk4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=514492
Kupię dekory w drewnie do mk4/Bora, potrzebuję - rączki od str. pasażera, rączki od str. kierowcy(elektr.szyby x4)
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Co kupić - manual czy automat?
Chyba Mazda zrobiła teraz skrzynię, która łączy w sobie zalety takiego DSG i hydrokinetyka.radekrp90 pisze:W tej kwestii ja też jestem zachwycony jazda skrzynią Multitronic, ale czy to oznacza, że to dobra skrzynia? Jak na razie nie zanosi się aby wśród automatów pojawiło się coś lepszego niż 8HP ZF'a (mówię o obecnie produkowanych). Ale pożyjemy, zobaczymy.
W autach z poprzecznymi silnikami chyba nie będzie już wyboru - dziś już chyba nikt nie ma w ofercie hydrokinetyka.
Re: Co kupić - manual czy automat?
Chcesz mieć automat musisz się liczyć z tym że to kosztuje nie ma nic za darmo albo brać manual wachlować wajchą i mieć niższe koszty teraz zrozumiałeś? Nie rozumiem co ma skrzynia do szukania zadbanego egzemplarza?HappySC pisze:Chce golfa 7 2.0 TDi 150ps, ja optuje za dsg ale jeśli jest to skrzynia problematyczna to wole odpuścić i poszukać zadbanego egzemplarza, zwłaszcza że jest większy wybór a sporo jest też z PL salonu
Co kupić - manual czy automat?
Po prostu byłem ciekaw czy dsg jest awaryjne czy nie, ale jeśli ma się to wiązać z kosztownym remontem skrzyni chwile po zakupie to podziękuje i poszukam czegoś w manualu
Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r) jest Golf MK4 TDi 110PS(01r)
Moje Mk4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=514492
Kupię dekory w drewnie do mk4/Bora, potrzebuję - rączki od str. pasażera, rączki od str. kierowcy(elektr.szyby x4)
Moje Mk4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=514492
Kupię dekory w drewnie do mk4/Bora, potrzebuję - rączki od str. pasażera, rączki od str. kierowcy(elektr.szyby x4)
Co kupić - manual czy automat?
Remont skrzyni może być i w manualu, podobnie jak wymiana sprzęgła, koła dwumasowego czy innej części.
Jeśli auto jest z pewnego źródła, ma udokumentowane serwisowanie, a sam przebieg nie zbliża się do magicznej granicy 200-250 tyś km jest spora szansa, że naprawy będzie można zaplanować na czas późniejszy.
Nie oszukujmy się - sprzęgło, koło dwumasowe, oleje itp. to sprawy eksploatacyjne, a nie awarie i prędzej czy później padnie w każdej skrzyni, tyle, że w DSG będzie to nieco droższe. Oleje natomiast polecam zmieniać też w skrzyniach manualnych, co by producent nie pisał.
Jeśli auto jest z pewnego źródła, ma udokumentowane serwisowanie, a sam przebieg nie zbliża się do magicznej granicy 200-250 tyś km jest spora szansa, że naprawy będzie można zaplanować na czas późniejszy.
Nie oszukujmy się - sprzęgło, koło dwumasowe, oleje itp. to sprawy eksploatacyjne, a nie awarie i prędzej czy później padnie w każdej skrzyni, tyle, że w DSG będzie to nieco droższe. Oleje natomiast polecam zmieniać też w skrzyniach manualnych, co by producent nie pisał.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Co kupić - manual czy automat?
radekrp90, miód na moje uszy każdy by chciał jeździć w komforcie automatycznej skrzyni ale jak trzeba o nią dbać czy wymienić sprzęgła to be skrzynia aut i do bani...
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - manual czy automat?
radekrp90 pisze: Oleje natomiast polecam zmieniać też w skrzyniach manualnych, co by producent nie pisał.
niekoniecznie, zależy od tego czy skrzynia jest w grupie jakiegoś ryzyka, w niektórych skrzyniach wystarczy sprawdzić poziom i barwę oleju a samą wymianę choćby co 200 kkm i niekoniecznie mówię tu o VWAG. Poza tym jeśli już to wystarczy wymienić choćby co 150 kkm i wchodzi 1,7-2,2 litra a w DSG zaleca się wymianę co 30-45kkm i wchodzi zdecydowanie więcej litrów, w moim przypadku musiałbym wymieniać raz na rok. Mówię o zaleceniach niezależnych warsztatów a nie ASO
Z tą wymianą oleju w manualach to zawsze jest zagadka, znam auta co mają pół miliona km choćby passat B6 BXE kuzyna czy Leon I ASV szwagra i w życiu nie wymieniali oleju w skrzyni choć osobiście jestem zwolennikiem wymiany raz na 150kkm
w założeniu DKZ tak samo jak JKZ nie miał być sprawą eksloatacyjną jednakże życie szybko zweryfikowało to tak samo jak np. panewki w BXE, które wg producenta miały wystarczyć na cały żywot silnikaradekrp90 pisze: koło dwumasowe, oleje itp. to sprawy eksploatacyjne,
wg założeń producenta eksploatacyjne rzeczy to oleje, płyny, filtry, elementy cierne jak tarcza sprzęgła, klocki itp... zaś w czysto hipotetycznym założeniu DKZ czy turbosprężarka miały wystarczać na całe życie silnika
Co kupić - manual czy automat?
...serwisowe życie silnika. Resurs planowany przez producenta nie zakłada eksploatacji po gwarancji.
Oleje w manualu warto zmieniać ale nie tak często jak automacie - 150.000 w normalnej skrzyni to aż za dobrze. Ja w starym B4 wymieniłem gdy miał na liczniku 350.000 (i nie wiadomo ile w pamięci) i olej był w miarę czysty. Nie był klarowny jak słonecznikowy z pierwszego tłoczenia ale nie był też tragiczny. Tylko śmierdział gorzej jak PAG z klimatyzacji.
W obecnym B6, ze skrzynią 0AJ, olej przy wymianie łożysk miał konsystencję i "klarowność" oleju z diesla - czarny. Nie ma więc reguły, a według mechanika (robią tylko skrzynie biegów) nowe skrzynie VW 6-cio biegowe wraz z ich "eko" olejami to lipa i się to mści na każdym kroku. Sami się śmiali, że lepiej 5-tkę zakładać, a tak mam zalecenie na zmianę oleju co 30.000 km Ale nie popadajmy w paranoje - raz nie zawsze
Oleje w manualu warto zmieniać ale nie tak często jak automacie - 150.000 w normalnej skrzyni to aż za dobrze. Ja w starym B4 wymieniłem gdy miał na liczniku 350.000 (i nie wiadomo ile w pamięci) i olej był w miarę czysty. Nie był klarowny jak słonecznikowy z pierwszego tłoczenia ale nie był też tragiczny. Tylko śmierdział gorzej jak PAG z klimatyzacji.
W obecnym B6, ze skrzynią 0AJ, olej przy wymianie łożysk miał konsystencję i "klarowność" oleju z diesla - czarny. Nie ma więc reguły, a według mechanika (robią tylko skrzynie biegów) nowe skrzynie VW 6-cio biegowe wraz z ich "eko" olejami to lipa i się to mści na każdym kroku. Sami się śmiali, że lepiej 5-tkę zakładać, a tak mam zalecenie na zmianę oleju co 30.000 km Ale nie popadajmy w paranoje - raz nie zawsze
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Co kupić - manual czy automat?
Nie mam problemu z takimi rzeczami jak wymiana oleju w skrzyni czy sprzęgła, robię to regularnie w obecnym polo GTi, dzisiaj doszedłem do wniosku że życie jest za krótkie aby jeździć dieslem i padła decyzja że odkładam dodatkowy rok i szukam golfa 7 gti, najpewniej z dsg gdyż jest sporo aut z małymi przebiegami i z PL salonu, dodatkowo mając w swoim życiu dwa auta z logiem GTi jest coś takiego że nie chce się przesiadać na diesla
Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r) jest Golf MK4 TDi 110PS(01r)
Moje Mk4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=514492
Kupię dekory w drewnie do mk4/Bora, potrzebuję - rączki od str. pasażera, rączki od str. kierowcy(elektr.szyby x4)
Moje Mk4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=514492
Kupię dekory w drewnie do mk4/Bora, potrzebuję - rączki od str. pasażera, rączki od str. kierowcy(elektr.szyby x4)
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pn lut 26, 2018 13:25
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Co kupić - manual czy automat?
Jak skrzynia to tylko manual, ja to kurde nie umiem sie przyzwyczaic do automata ;/ a w zimie to juz w ogole;p
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Co kupić - manual czy automat?
choć zbyt wiele nie jeździłem automatami, kilka razy DSG i tiptronic i kilka razy multitronic, to gdybym stał przed wyborem to bez zastanowienia automat, jednakże wyłącznie z wiedzą, że olej był zmieniany na czas i przebieg nie większy niż 150 tys km - to górna granica w mojej ocenie
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Co kupić - manual czy automat?
Przyzwyczajenie się do automatu > wyczuwanie sprzęgła w każdym samochodzie, którym trzeba pojechać + ogarnianie jak rozmieszczone są biegi (chociaż jak się je wszystkie pozna to już jeden kij).Maciek22222 pisze: ↑czw mar 01, 2018 16:48Jak skrzynia to tylko manual, ja to kurde nie umiem sie przyzwyczaic do automata ;/ a w zimie to juz w ogole;p
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: pn lut 26, 2018 13:25
- Auto: Volkswagen Golf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości