Co kupić - manual czy automat?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: doggie » czw wrz 14, 2017 09:25

dreyfus pisze:
Oczywiście w manualu dwumasy nie trzeba robić i żyje wiecznie? Argument z :ass:
a kto mówi że nie trzeba? Poruszana była kwestia dsg a nie manuala, poza tym naprawa DSG i jej serwisowanie jest znacznie droższe od manuala,
zresztą radekrp90 dobrze wszystko opisał, nie trzeba powtarzać

dreyfus pisze:
jak już wspomniałem jeździsz niesprawnym dsg i narzekasz na szarpanie...
zapytam grzecznie - tak z główką wszystko w porządku czy potrzeba lekarza? Ile razy jeszcze masz zamiar pierd.olić te bzdury, byłeś u mnie w domu, jeździsz ze mną do pracy czy co, że znasz się na na moim prywatny życiu?!



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: dreyfus » czw wrz 14, 2017 09:26

HappySC pisze:czy jest się czego bać?
Hej zadał bym pytanie inaczej czy komfort jazdy z automatem jest dla Was wystarczająco dobrym powodem by w niego zainwestować jak przestanie poprawnie działać, chyba że uda wam się trafić na dsg już po remoncie...



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: dreyfus » czw wrz 14, 2017 09:31

radekrp90 pisze:
dreyfus pisze: To Ty masz jakiś wewnętrzny problem z tym, że ktoś krytycznie się wypowiada o tej konstrukcji.
Broń Panie Boże nigdy i nigdzie nie napisałem że konstrukcja jest nie do zdarcia, po prostu jak czytam że dsg szarpie przy ruszaniu i tak ma i jest z nim wszystko ok to mnie czyści jakoś mój nie szarpie, magia? :bajer:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: doggie » czw wrz 14, 2017 09:34

dreyfus pisze: po prostu jak czytam że dsg szarpie przy ruszaniu i tak ma i jest z nim wszystko ok
no qrwać mać zaraz kogoś strzelę, napisałem że znam i jeździłem dsg z przelotem 200kkm które poszarpują przy ruszaniu, nie napisałem że to tak ma być i jest OK, to jest po prostu objaw zużycia koła dwumasowego, który właśnie w ten sposób się ujawnia. Jeszcze coś wymyślisz i zacytujesz czego nie napisałem?



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: dreyfus » czw wrz 14, 2017 09:36

doggie pisze: zapytam grzecznie - tak z główką wszystko w porządku czy potrzeba lekarza? Ile razy jeszcze masz zamiar pierd.olić te bzdury, byłeś u mnie w domu, jeździsz ze mną do pracy czy co, że znasz się na na moim prywatny życiu?!
Czy ja Ciebie koleś gdzieś obrażam? Gadasz że dsg szarpie bo tak ma i już a ja się z tym nie zgadzam, mogę? Co ma prywatne życie do dsg które u Ciebie źle działa? Wypowiadasz się na forum w kwestii dsg a ja jako jej użytkownik pisze z czym się nie zgadzam. Jesteś z tej jedynej słusznej opcji, że każdy inny który gada inaczej to zło?



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: dreyfus » czw wrz 14, 2017 09:39

doggie pisze: jest po prostu objaw zużycia koła dwumasowego, który właśnie w ten sposób się ujawnia.
Czyli można je wymienić i kolejne 200 tyś jeździć ciesząc się jej poprawnym działaniem?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: doggie » czw wrz 14, 2017 09:47

dreyfus pisze: Co ma prywatne życie do dsg które u Ciebie źle działa?
już nie jeżdżę DSG i nie będę nigdy jeździł chyba że kupię nowe auto z tą skrzynią, na pewno nie będę kupował auta z DSG która ma ponad 200 tys km a nie ma historii serwisowej dotyczącej wymiany sprzęgieł, dwumasy czy regularnej wymiany oleju bo wiem z czym to się je.

Poza tym niezrozumiałe dla mnie jest, że tak idziesz w zaparte. To że twoja DSG pracuje super płynnie to nic tylko się cieszyć, nie wiem tylko dlaczego nie chcesz zrozumieć albo może nie potrafisz zrozumieć, że jeśli DSG ma powyżej 200 tys km, to ma już bardziej lub mniej zużyty dwumas z takim przebiegiem i objawem zużycia jest między innymi poszarpywanie przy ruszaniu, ja nie robię z tego tragedii tylko opisuję fakty, które się potwierdzają w niejednym egzemplarzu tak samo jak w manualu, tylko że w DSG są dwa sprzęgła, potrzeba wymiany oleju, mechatronika która też zawodzi ale jeśli kogoś nie przerażają koszty to jak najbardziej polecam DSG, jeździ się super tylko odpowiadam tak a nie inaczej, ponieważ ludzie o to pytają więc nie będę strzelał achów i ochów jaka ta skrzynia jest super bo wg mnie nie jest a do tego jest znacznie droższa w serwisowaniu
dreyfus pisze:
doggie pisze: jest po prostu objaw zużycia koła dwumasowego, który właśnie w ten sposób się ujawnia.
Czyli można je wymienić i kolejne 200 tyś jeździć ciesząc się jej poprawnym działaniem?

odpowiedź padła wyżej, dla porównania - można kupować B6 z 2.0 TDI PD z pękniętą głowicą, wytartymi wałkami, zajeżdżoną pompą oleju, pompowtryskiwaczami które wołają ratunku, rozpieprzoną DSG itp... oczywiście że można, jeśli ktoś ma kasę na remonty to przecież nikt nikomu nie zabrania



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: dreyfus » czw wrz 14, 2017 10:07

doggie pisze:już nie jeżdżę DSG i nie będę nigdy jeździł chyba że kupię nowe auto z tą skrzynią, na pewno nie będę kupował auta z DSG która ma ponad 200 tys km a nie ma historii serwisowej dotyczącej wymiany sprzęgieł, dwumasy czy regularnej wymiany oleju bo wiem z czym to się je.
A ja jeżdżę z dsg i będę dalej jeździł i mam świadomość że skrzynia będzie wymagała ingerencji i za to zapłacę bo uważam że warto. Co do używanych dsg ideał kupić po serwisie z wymienianym olejem ale czy ktoś wybuli za remont skrzyni by auto sprzedawać? Dlatego jak ktoś chce używane dsg musi mieć świadomość kosztów z tym związanych i podjąć decyzję czy mu to odpowiada czy nie.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: radekrp90 » czw wrz 14, 2017 10:50

W dzisiejszych czasach nawet kupno VW z manualną skrzynią z pewną historią (90.000 km w jednych rękach od nowości) nie gwarantuje braku problemów. Niestety takie mamy czasy, że w VAG nawet "nowe" się sypią.

Piszę z autopsji, bo już robiłem remont łożysk w skrzyni manualnej 6B w Passacie 3C ;) Przebieg był wtedy 105.000 km i według mechanika, nie da się na to nic poradzić poza... wymianą oleju co 20.000 km. Gorzej jak automat :D


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: doggie » czw wrz 14, 2017 10:57

kolega dreyfus ma DSG dopiero kilka miesięcy, oby za rok...dwa... był nadal tak zafascynowany



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: dreyfus » czw wrz 14, 2017 11:22

doggie, tak nie jeżdżę nią długo ale powtarzam zdaję sobie sprawę co to jest dsg i jakie są koszty jej użytkowania. Temat jest manual czy automat i to są moje wrażenia nic więcej :pub:



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: radekrp90 » czw wrz 14, 2017 13:34

W tej kwestii ja też jestem zachwycony jazda skrzynią Multitronic, ale czy to oznacza, że to dobra skrzynia? Jak na razie nie zanosi się aby wśród automatów pojawiło się coś lepszego niż 8HP ZF'a (mówię o obecnie produkowanych). Ale pożyjemy, zobaczymy.
W autach z poprzecznymi silnikami chyba nie będzie już wyboru - dziś już chyba nikt nie ma w ofercie hydrokinetyka.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
HappySC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 12:59
Lokalizacja: Sosnowiec

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: HappySC » czw wrz 14, 2017 13:49

Dalej nie wiem za dużo od was czy warto pchać się w dsg czy jednak manual, auto z dsg jest droższe więc z marszu może lepiej manual bo będzie więcej kasy na pierwszy serwis takiego autka choć chęć posiadania dsg jest ogromna.


Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r) jest Golf MK4 TDi 110PS(01r)
Moje Mk4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=514492

Kupię dekory w drewnie do mk4/Bora, potrzebuję - rączki od str. pasażera, rączki od str. kierowcy(elektr.szyby x4)

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: radekrp90 » czw wrz 14, 2017 13:59

To zależy od kilku rzeczy - z jakim silnikiem, jaki ma przebieg, co robiono i czy jest to udokumentowane (włącznie z wymianami oleju) i jakie auto.

W Twoim przypadku masz tam 6-cio biegową skrzynię mokrą (jak dobrze pamiętam) - więc jest ona nieco trwalsza niż te stosowane np.: w 1.6 TDI. Pytanie jaki przebieg ma auto i czy jest znana jego historia serwisowania, bo to, że będziesz miał do wymiany olej, sprzęgło czy DKZ - to oczywista oczywistość zarówno w manualu jak i DSG (prędzej czy później) tyle, że to wszystko w automacie będzie wyraźnie droższe.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości