Co kupić - manual czy automat?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: doggie » pn gru 12, 2016 11:38

mrpolonez pisze:jeśli ktoś sprzedaje auto za skrzynią zautomatyzowaną (DSG, Easytronic ...) - to znaczy, że już skrzynia potrzebuje znacznych inwestycji finansowych.
niekoniecznie, czasami po prostu zbliża się wymiana oleju i gość nie chce inwestować bo i tak ma w planie zmianę auta więc sprzedaje
mrpolonez pisze: Jeśli kupować auto z automatem, to tylko hydro-automat AISIN
to chyba zależy od modelu bo niektóre modele AISIN to też kupy



Awatar użytkownika
RobsonVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: czw lut 17, 2011 18:14
Lokalizacja: okolice Legnicy

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: RobsonVW » pn gru 12, 2016 20:09

mrpolonez pisze:jeśli ktoś sprzedaje auto za skrzynią zautomatyzowaną (DSG, Easytronic ...) - to znaczy, że już skrzynia potrzebuje znacznych inwestycji finansowych.
Jeśli kupować auto z automatem, to tylko hydro-automat AISIN
Większej glupoty nie słyszałem, Gdyby stworzył liste najwiekszych glupot wypowiedzianych na tym forum to byś był na szczycie :bigok:


sprzedam Golf I cabrio biały 1.8 wersja karman 89 rok

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: radekrp90 » śr gru 14, 2016 08:49

mrpolonez pisze:jeśli ktoś sprzedaje auto za skrzynią zautomatyzowaną (DSG, Easytronic ...) - to znaczy, że już skrzynia potrzebuje znacznych inwestycji finansowych.
Jeśli kupować auto z automatem, to tylko hydro-automat AISIN
Taa... bo jak ktoś ma sprawne DSG to będzie go używał, aż ulegnie rozkładowi biologicznemu. Czasami dorabianie teorii przybiera kuriozalne skutki. Idąc Twoim tokiem myślenia każdy sprzedaje auto dopiero gdy się psuje ale to nie tak - są tacy, którzy zmieniają auta co rok/2 lata/3lata, bo im się tak podoba. Kaprys i nic więcej.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Kuba20000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw lip 07, 2016 10:59

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: Kuba20000 » pt gru 16, 2016 14:52

Co sądzicie o Golfie 4 1.9TDI z automatem na pierwsze auto. Do prawka mam niecałe 2 lata, ale jak już się zastanawiam nad autami to golf wydaje mi się racjonalny. Auto miałoby jeździć po wrocławiu oraz jakieś trasy co 2-3 miesiące kilkaset km w jedną stronę, jakieś wyjazdy wakacyjne. Zamierzam kupić auto latem, a prawko zdaję jesienią/zimą. Staram się jak najwięcej dowiedzieć o aucie które biorę pod uwagę, trochę na autach się znam, dlatego nawet jakby kupić fajny egzemplarz trochę wcześniej, byłby zrobiony full serwis i czekałby aż zacznę jeździć.



Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1040
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: Pastusiak » sob gru 17, 2016 02:38

Kuba20000 pisze:Co sądzicie o Golfie 4 1.9TDI z automatem na pierwsze auto. Do prawka mam niecałe 2 lata, ale jak już się zastanawiam nad autami to golf wydaje mi się racjonalny. Auto miałoby jeździć po wrocławiu oraz jakieś trasy co 2-3 miesiące kilkaset km w jedną stronę, jakieś wyjazdy wakacyjne. Zamierzam kupić auto latem, a prawko zdaję jesienią/zimą. Staram się jak najwięcej dowiedzieć o aucie które biorę pod uwagę, trochę na autach się znam, dlatego nawet jakby kupić fajny egzemplarz trochę wcześniej, byłby zrobiony full serwis i czekałby aż zacznę jeździć.
Jeśli miałbym coś doradzić to odczekaj zdaj prawko a potem wybierzesz auto, bo 2 lata to sporo, wiele się może zmienić, budżet na auto też sie pewnie zmieni itd. Trochę za wcześnie by o tym myślec, poza tym diesel i jazda po mieście typu Wrocław - eee raczej nie, silnik będzie wiecznie niedogrzany co może znacznie pogarszać jego pracę i trwałość, ponadto jak nie będziesz robić dużych przebiegów to niskie spalanie w dieslu raczej Tobie się nie udzieli, bo diesel pali mało ale na trasach a nie w mieście gdzie wiecznie hamujesz, zwalniasz i rozpędzasz auto, pomijam już fakt trwałości np koła dwumasowego przy takiej eksploatacji, chyba że wersja bez dwumasy.
Ja bym wybrał zwykłą benzynę np. 1,6 albo 1,8, najwyżej zagazował.
A jak chcesz koniecznie TDI to w porządku licz się tylko z tym że takie 20 letnie auto to będzie mieć z 450-500 tys przebiegu bo na zachodzie takie auta robią tysiące km a nie do kościoła jak u nas :-)
Także olbrzymie przebiegi i zaorane auta to norma w postaci golfów TDI.



szocik111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 03, 2017 11:05

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: szocik111 » pn sie 07, 2017 13:51

Witam,

A co powiedzieć a skrzyni biegów w Sirocco? Szukam tylko i wyłącznie w oleju napędowym bo z tego co czytałem to benzyniaki się psują a szczególnie 1.4 TSI . Kolega też mi odradzał automatu... Wolę tutaj zapytać bo macie większe doświadczenie.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: doggie » pn sie 07, 2017 14:00

szocik111 pisze:Witam,

A co powiedzieć a skrzyni biegów w Sirocco? .
Dwusprzęgłówka DSG, szału nie robi jeśli chodzi o bezawaryjność, przy ruszaniu często poszarpuje co jest mało komfortowe, nie kupowałbym z przebiegiem +/- 200 tys. km,



szocik111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 03, 2017 11:05

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: szocik111 » śr sie 09, 2017 11:21

Dziękuję za wskazówki. A jeśli chodzi o manualną z przebiegiem 200 tys. km +/- to jak to oceniacie ( olej napędowy) . Jak to wygląda z rocznikami. Czy w nowszych modelach zostały wprowadzone jakieś poprawki w silnikach czy nic z tych rzeczy?



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: dreyfus » śr wrz 13, 2017 21:53

doggie pisze: przy ruszaniu często poszarpuje co jest mało komfortowe, nie kupowałbym z przebiegiem +/- 200 tys. km,
Co Ty za głupoty wypisujesz? Jeździłeś sprawnym dsg? Nie szarpie nigdy zmienia szybko biegi... Co do trwałości pewnie że nie jest to klasyczny automat ale wszystko ma plusy i minusy. Po drugie +/-200 tyś i co kaplica? A jak auto jest z porobionym dsg to co też złom?
szocik111 pisze: Czy w nowszych modelach zostały wprowadzone jakieś poprawki
1.9 tdi niezniszczalne tylko znajdź takiego co nie ma z 500 tyś nalatane... 2.0 kupa z rozwalającym się wszystkim poprawiony koło 2011/12 ale to chyba nie twój budżet...



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: radekrp90 » śr wrz 13, 2017 22:33

1.9 było niezniszczalne. Dziś to już przechodzone silniki z którymi trzeba uważać, tym bardziej, że ostatnie serie były po prostu delikatne (i nie chodzi tu tylko o sławne panewki).

DSG jest dobre ale dużo zależy od serwisowania - tak czy inaczej te skrzynie mają tendencję do szarpania. Nie jest to może coś jak w selespeed'ach z włoskich aut czy innych skrzyniach zautomatyzowanych lecz słychać głosy użytkowników mających bezpośrednie porównanie z prawdziwymi automatami, że to jednak nie to co dobry 5HP lub 6HP ;)

Ja nie mam aż takiego porównania (w sensie dużej ilości km) ale najbardziej miękko to jednak pracują zwykłe hydrokinetyki.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: doggie » śr wrz 13, 2017 22:48

dreyfus pisze:
doggie pisze: przy ruszaniu często poszarpuje co jest mało komfortowe, nie kupowałbym z przebiegiem +/- 200 tys. km,
Co Ty za głupoty wypisujesz? Jeździłeś sprawnym dsg? Nie szarpie nigdy zmienia szybko biegi.. .
nie wymądrzaj się chłopaku, tak jeździłem i sporadycznie jeszcze jeżdżę sprawnym DSG, poza tym pisałem o ruszaniu a to częsta przypadłość, przy 200kkm w każdym DSG dwumas ma już luzy i często poszarpuje przy ruszaniu



Awatar użytkownika
dreyfus
Forum Master
Forum Master
Posty: 1216
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 09:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: dreyfus » czw wrz 14, 2017 05:01

doggie pisze: przy 200kkm w każdym DSG dwumas ma już luzy i często poszarpuje przy ruszaniu
Oczywiście w manualu dwumasy nie trzeba robić i żyje wiecznie? Argument z :ass: jak już wspomniałem jeździsz niesprawnym dsg i narzekasz na szarpanie to jak by płakać że hamulce piszczą albo trą o blachę bo +/-200 tyś zrobiły....



Awatar użytkownika
HappySC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz gru 14, 2008 12:59
Lokalizacja: Sosnowiec

Co kupić - manual czy automat?

Post autor: HappySC » czw wrz 14, 2017 06:50

Witam, doszliśmy z żoną do wniosku że najwyższy czas kupić jakieś autko, wybór raczej padnie na golfa 7 2.0 tdi 150ps i tutaj też pada pytanie manual czy dsg? Ja optuje za dsg natomiast żona boi się o koszty, chcemy kupić najpóźniej na wiosnę 3-4 letnie auto, wiadomo przebieg będzie już spory bo 130-150tys ale czy jest się czego bać?


Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r) jest Golf MK4 TDi 110PS(01r)
Moje Mk4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=514492

Kupię dekory w drewnie do mk4/Bora, potrzebuję - rączki od str. pasażera, rączki od str. kierowcy(elektr.szyby x4)

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Re: Co kupić - manual czy automat?

Post autor: radekrp90 » czw wrz 14, 2017 07:41

dreyfus pisze:
doggie pisze: przy 200kkm w każdym DSG dwumas ma już luzy i często poszarpuje przy ruszaniu
Oczywiście w manualu dwumasy nie trzeba robić i żyje wiecznie? Argument z :ass: jak już wspomniałem jeździsz niesprawnym dsg i narzekasz na szarpanie to jak by płakać że hamulce piszczą albo trą o blachę bo +/-200 tyś zrobiły....
To Ty masz jakiś wewnętrzny problem z tym, że ktoś krytycznie się wypowiada o tej konstrukcji. Trwalsza jest nawet TCT z osprzętem Magneti Marelli (a do tego jest sucha, jak DSG7 DQ200) ale co z tego, skoro szarpie jeszcze bardziej jak DSG? Poza tym specyfika pracy tej skrzyni powoduje, że DKZ dostaje po tyłku, bo skrzynia na siłę stara się utrzymywać silnik w obrotach poniżej 1500. Podobny problem jest w skrzyniach Multitronic - pracują bardzo gładko ale po pewnym czasie wszystko w układzie napędowym rezonuje, bo silnik pracuje na obrotach rzędu 1200-1300 (np.: w A6 C7 TDI). Nie słychać tego z wnętrza ale już stojąc obok owszem.
Pierwsze DSG gasły na parkingach, po zmianie oprogramowania podbito obroty na starcie, ale i tak szarpanie może występować. Zmiana ta nie wpłynęła oczywiście na poprawienie trwałości, bo sprzęgła pracują w poślizgu. W tych skrzyniach dużo zależy też właśnie od oprogramowania, bo to ono definiuje jak ta skrzynia pracuje, a z tym ostatnio VAG niby trochę miesza. 200 tysięcy dla tej skrzyni to już kres jej projektowej trwałości (jak większości automatów, szczególnie tych gdzie nie zmienia się oleju - patrz BMW).

Tak czy inaczej wolałbym chyba auto z normalnym automatem ale w niektórych przypadkach chyba nie ma już odwrotu.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości