Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Dla FSI to tylko V gen. (Icom, Vialle)
Niewspółmiernie droga, do wartości pojazdu, instalacja
Niewspółmiernie droga, do wartości pojazdu, instalacja
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kostek007
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: czw sie 05, 2010 10:12
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Re: Odp: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jesli myslisz o zalozeniu gazu do tego silnika to daj sobie spokoj. Po pierwsze instalacja jest bardzo droga, a po drugie nie wiadomo jak z zywotnoscia. Tam jest bezposredni wtrysk paliwa...Jesli chodzi o przyspieszenie to na pewno lepszy od 1.6 105konnego. Mialem okazje takim 115konnym fsi jechac i porownac do swojego. Opinie ma negatywne dlatego tez pozniej z niego zrezygnowali.Radeksc pisze:Podpowie ktoś jak znoszą LPG silniki FSI w Golfie 5? Wiem, że są jakieś specjalne instalacje do nich. Ile takie coś kosztuje, porównywalne ze "zwykłym" silnikiem? Aha, podczas jazdy spala się tylko LPG, czy również benzyna?
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
nie spala benzyny - sam gaziklwlw pisze:Nie bawiłbym się w to raczej... Chyba spala także benzynę.
niekoniecznie kolego, bo gazując pojazd np mający rok, a koszt instalki to około x2 w porównaniu z IV generacją to chyba nie jest tak źle co?Piasek pisze:Niewspółmiernie droga, do wartości pojazdu, instalacja
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Akurat miałem na uwadze Mk4 FSI a nie fabrycznie nowe np A6
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
wszystko zależy od przebytych kilometrówPiasek pisze:Akurat miałem na uwadze Mk4 FSI a nie fabrycznie nowe np A6
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tylko ktoś kto kupuje nowe A6 nie zakłada gazu.
W większości przypadków samochody klasy premium dostają LPG u kolejnych właścicieli.
Na przykładzie allegro:
- W221 ilość samochodów PB bez LPG - 160; PB z LPG 5 sztuk
- A6 C7 ilość samochodów PB bez LPG - 95; PB z LPG 0 sztuk
- W212 ilość samochodów PB lez LPG - 313; PB z LPG 0 sztuk; z CNG 1 sztuka
Przeważnie jak ktoś ma 200-300k zł na samochód i więcej to nie zawraca sobie głowy pierdołami typu LPG. LPG takie samochody ewentualnie dostają jak ich cena jest w przedziale 20-40k zł.
W większości przypadków samochody klasy premium dostają LPG u kolejnych właścicieli.
Na przykładzie allegro:
- W221 ilość samochodów PB bez LPG - 160; PB z LPG 5 sztuk
- A6 C7 ilość samochodów PB bez LPG - 95; PB z LPG 0 sztuk
- W212 ilość samochodów PB lez LPG - 313; PB z LPG 0 sztuk; z CNG 1 sztuka
Przeważnie jak ktoś ma 200-300k zł na samochód i więcej to nie zawraca sobie głowy pierdołami typu LPG. LPG takie samochody ewentualnie dostają jak ich cena jest w przedziale 20-40k zł.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
a co z chlodzeniem wtryskiwaczy? Pewnie, że się da, bo w Wawie jeżdżą Fabie TSI w naukach jazdy. Tylko po co? Skoro można wziąć zwykłe mk4 1.6 i je zagazować?lolo.lolo pisze:nie spala benzyny - sam gazik
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
kolego nie potrzeba żadnego chłodzeniaForeCast pisze: a co z chlodzeniem wtryskiwaczy?
Znajomy ma opla - krótki opis poniżej:
Insignia 2010 2.0 Turbo 220 KM A20NHT wtrysk bezpośredni. Instalacja gazowa Agis Direct, bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej, zbiornik 80L. System pracuje na samym LPG, odpala na LPG - zużycie benzyny = 0 litrów
Także widzisz - można? MOŻNA !!!
kolego - wątek nie tyczy się czy ktoś do fury za 200tys zakłada gaz czy nie.Craash pisze:Tylko ktoś kto kupuje nowe A6 nie zakłada gazu.
A jeśli nawet ktoś ma taką furę i robi np 100 tys km rocznie to chyba się opłaca założyć "gazik"- tak ???
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Hmm...wg mnie cały czas mówiliśmy o wtrysku w fazie lotnej, bo koszty instalacji wtrysku w fazie ciekłej w porównaniu do ceny całego auta będącego przedmiotem rozmowy(golf mk5) jest nieadekwatny, żeby nie powiedzieć absurdalny. Wtrysk w fazie ciekłej to zupełnie inna broszka,narazie jeszcze mało popularny, przez to także dość drogi i nie do każdego auta są jeszcze opracowane odpowiednie algorytmy sterowania - może z czasem uda się uzyskać jakiś kompromis, bo same właściwości gazu pozwalają na nawet lekkie podniesienie mocy względem serii na benzynielolo.lolo pisze:Insignia 2010 2.0 Turbo 220 KM A20NHT wtrysk bezpośredni. Instalacja gazowa Agis Direct, bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej, zbiornik 80L. System pracuje na samym LPG, odpala na LPG - zużycie benzyny = 0 litrów
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Teoretycznie jest to opłacalne, a w praktyce prawie nikt tego nie robi.lolo.lolo pisze:do fury za 200tys zakłada gaz czy nie.
A jeśli nawet ktoś ma taką furę i robi np 100 tys km rocznie to chyba się opłaca założyć "gazik"- tak ???
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
do FSI są dwa rodzaje instalacji. Pierwsza opcja była beznadziejna, wtryskiwacze gazowe były nawiercane w kolektorze więc silnik w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych spalał od 20 do nawet 50 procent benzyny na 100km. Kilka lat temu weszła instalacja Vialle która podaje gaz w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe i faktycznie wykorzystuje tylko gaz, można odpalać na gazie nawet przy temperaturach minusowych (wg producenta, ale czytałem że są z tym problemy). Ale taka instalka kosztuje około 8 tyś zł i jest tylko do kilku silników z rodzai TSI póki co to wiem, że 1.2, 1.8 i pracują nad 2.0. Tak czy inaczej 1.6 FSI plus gaz to beznadziejna opcja Ale jeśli chodzi ogólnie o wtrysk w fazie ciekłej do aut z pośrednim wtryskiem ostanio koszt takeij instalki zmalał prawie o połowę, już od 4 tyś zł. Zmodyfikowali pompę wysokiego cisńeinia i produkują ją chyba na Litwie oraz przystosowali ja do normalnego zbiornika gazu jak do wszystkich instalacji, wcześniej trzeba było kupować dużo droższy.
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Żeby zakończyć tą licytację co i za ile:
pod gaz im prostszy konstrukcyjnie silnik tym lepiej, taniej i bezproblemowiej....
pod gaz im prostszy konstrukcyjnie silnik tym lepiej, taniej i bezproblemowiej....
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
tyle, że ciężko o taki silnik, są za to jakieś fsi, tfsi i inne skomplikowane cuda na kijuPiasek pisze:pod gaz im prostszy konstrukcyjnie silnik tym lepiej, taniej i bezproblemowiej....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości