Masz takie TSI i TDI, że tak piszesz? Ja mam oba na podjeździe.Pastusiak pisze:Chyba żartujesz, tania naprawa = rozwiązanie na pół roku. Nie wymienisz tłoków na nowsze za 500 zł, ani nie przerobisz tłoków czy nie wymienisz pierścieni za 700 zł. To są tysiące.radekrp90 pisze: mimo ewentualnych wad silnika 2.0 TSI (branie oleju, które przecież można już stosunkowo tanio naprawić)
Do tego dolicz z 2500 zł rozciągnięty łańcuch rozrządu + czyszczenie z nagaru, chociaż to ostatnie najmniej problematyczne no i masz tanio
2,0 TDI CR jest o niebo lepszy, ale fakt na krótkie odcinki może dawać o sobie znać.
Niestety TSI są problematyczne o ile nie jest to wersja poprawiona lub z przebiegiem nie wiem 40 tys?? taki Golf po 8-9 latach może mieć ponad 100k nalatane więc różnie może być z kondycją silnika.
2.0 TSI po fabrycznej akcji naprawczej (auto RM'11, naprawa w 2013 albo 2014 na koszt Audi) - zero problemów od dwóch lat. Oleju między wymianami co około 12.000 - 15.000 tyś nie bierze więcej niż inne silniki (czyt. na bagnecie serwisowym, jest o ubytek na około 1 podziałkę co uważam za normalne zużycie, mój 1.9 TDI więcej brał).
Naprawa 2.0 TSI to dziś około 4.000-5.000 PLN w zależności od tego jak późno się wybierzemy na naprawę i czy będzie do wymiany rozrząd. Same części do niego są względnie tanie, a jak wspominałem zwykle wystarczy wymienić sam napinacz (chyba, że ktoś olewa hałasy oraz błędy w sterowniku). Na forum Audi A4 jest pokaźny temat dotyczący silników 1.8 i 2.0 TFSI - tam jest również kontakt do warsztatów, które to ogarniają szybko i w cenach podanych wyżej (m.in. użytkownik kixi4 czy jakoś tak).
Cena za rozrząd też z tyłka - w ASO bez zniżek cały komplet (łańcuchy, ślizgi, napinacze, śrubki...) - 1421,06 PLN, po zniżkach przez Getem - 1143,38. Zestaw na łańcuchach FEBI - 999. Robocizna jest względnie tania, bo nie ma tam więcej rozbierania jak w 2.0 TDI (no chyba, że doliczą dodatkowo za wyczyszczenie pokrywy z uszczelki i podanie nowej "w płynie", czytaj silikonu).
Do 2.0 TDI nowy rozrząd to koszt prawie 900 PLN bez zniżek w ASO.
Poza tym, pisząc "tania naprawa" odnoszę to to wartości pojazdu - auta z tymi silnikami można dość mocno targować jeśli są w potencjalnie zagrożonej grupie, a te po naprawie schodzą praktycznie na pniu (przynajmniej tak jest w przypadku Audi). Dlatego zakładając pakiet startowy około 4000 (czyli modyfikacja tłoków, czyszczenie dolotu, wymiana rozrządu, olejów, filtrów...) cieszysz się sprawnym i przyjemnym pojazdem. Na krótkie dystanse 2.0 TDI to porażka (w A6 C7 spalanie w mieście to około 9.5 litra - gdzie tu ekonomia??).