Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » ndz sty 15, 2017 18:53

Czepiasz się ;) Do diesla nie trzeba nawet na stacji tankować, a w McDonaldzie lub Biedronce :D


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » ndz sty 15, 2017 21:21

radekrp90 pisze:a do autora pytania kontrpytanie: ile jeździsz, jaki budżet i jaki typ auta jest poszukiwany?
A co to ma do rzeczy? Może jeździć 100 tys. km rocznie i chcieć benzyniaka, a może 5000 km rocznie i chcieć diesla. Ja jeżdżę 10 tys. km rocznie i mam diesla. I nie narzekam. Budżet? Również bzdurny argument - diesla kupisz za 5 tys, za 15 i za 100. Tak samo benzyniaka. Typ auta? Że kombi to z dieslem, a hb z bezyniakiem? :grin:


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: Barton_ » ndz sty 15, 2017 22:26

radekrp90 pisze:A ja bym powiedział, że wszystkie te punkty to "bullshit" i stereotypy. Na każdy ten punkt jest mnóstwo przykładów negujacych te tezy, a do autora pytania kontrpytanie: ile jeździsz, jaki budżet i jaki typ auta jest poszukiwany?
No to byś się zasadniczo pomylił.
Podważ konkretem któryś z punktów.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » ndz sty 15, 2017 22:44

Barton_ pisze:No to byś się zasadniczo pomylił.
Podważ konkretem któryś z punktów.
Dodam jeszcze, że mowa tu o identycznych pojazdach (ta sama marka i model) z silnikiem diesla i benzyną.
Bo oczywiście można podważyć wszystkie te punkty, które wymieniłem:
Audi S6 z wolnossącym benzyniakiem będzie oczywiście bardziej dynamiczne od A6 z 1.9 TDI pod maską
Tak samo to S6, a już na pewno jakiś GTR będzie droższy w utrzymaniu od SDI
W Fiacie 126p będzie jednak głośniej niż w nowym XC90 z dieslem pod maską....
I tak można by obalać wszystkie punkty po kolei, może poza 1 :hmm:
Ale załóżmy, że porównujemy mk4 1.6 8V do mk4 1.9 TDI PD 100 KM - moc ta sama, a auto jakby nieco inne...


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » ndz sty 15, 2017 23:28

Co Was wszystkich ugryzło.

Pytanie w pierwszym poście:
antek112 pisze:Czy jest jakas różnica ponieważ od 10 lat mam diesla i chciałbym się przestawić na benzyne ?
Nie napisał kolega nic, a nic co chce dokładnie porównać, bo diesel i benzyna to po prostu inne silniki...

Za to kolejny dorzucił bardzo ciekawą listę, która fakt - mocno zgeneralizowałem pisząc, że to "bullshit":
herbu pisze:
antek112 pisze:Czy jest jakas różnica ponieważ od 10 lat mam diesla i chciałbym się przestawić na benzyne ?
Zasadnicze :)
1. Na stacji tankujesz z innego pistoletu :) Istotnie - najbardziej zauważalna różnica, nie do podważenia bez pomyłki.
2. Diesel mniej Ci spali Nie zawsze -> patrz Mazda SkyActive, które palą porównywalnie do diesli. Kolejna sprawa mniej nie znaczy taniej, bo benzyna może być na LPG... temat rzeka jak i ten temat...
3. W dieslu zazwyczaj masz dwumas i turbo, których w większości benzyniaków nie ma. W dieslu może być też DPF. Wszystko to kosztuje w razie zużycia. Świece, filtr paliwa, i pewnie kilka innych rzeczy również do diesla jest droższe (choć akurat tym bym się nie przejmował, bo nie wymienia się tego za często) Benzynowce już w większości wszystkie mają DKZ. Wolnossących prawie nie ma, a nawet te doładowane mają proste turbiny WG. Filtra cząstek w benzynie nie ma, ale jeszcze chwilka. Świece są często droższe w ON, filtry - różnie. Wtryskiwacze - tańsze do benzyn, chyba, że to BMW...
4. Diesel teoretycznie jest trwalszy, ale tylko gdy porównamy do benzyniaka z podobnym przebiegiem. A że większość diesli ma dużo większe przebiegi niż benzyniaki, to ciężko to porównywać. Totalna bzdura. Jeden diesel będzie się sypał inny nie. Benzyniak podobnie i rodzaj paliwa nie ma tu dziś nic do rzeczy.
5. Diesel z turbo jedzie dużo lepiej niż benzyniak o podobnej lub nawet nieco większej mocy (nie licząc benzyniaka z turbo) Moim zdaniem powinno się porównywać turbodiesla do turbobenzyny. Diesel z WG też pojedzie podobnie jak "klasyczna" turbobenzyna.
6. Wyprzedzanie dieslem z racji większego momentu jest dużo łatwiejsze Zależy czym i do czego porównać.
7. W dieslu jest głośniej (chyba, że mowa o nowych autach, wyższej klasy - wczoraj jechałem 900 km nowym XC60 z dieslem pod maską i silnika nie było słychać) Kwestia klasy auta.
8. Przy dużych mrozach, jakie były ostatnio możesz mieć większy problem z odpaleniem diesla (choć gdy masz sprawny akumulator i świece, to nie powinno być) Benzyniak też może przymarznąć.
9. Diesel ma większy zasięg na jednym tankowaniu Niezaprzeczalnie ale da się dieslem pojechać nieoszczędnie ;)
10. Pewnie jest jeszcze pełno rzeczy różniących diesla od benzyniaka, ale podstawowe różnice masz :)
Na co odpowiedzi do dodałem pogrubione, żeby nie rozciągać posta.

Dalej jednak...
herbu pisze:
radekrp90 pisze:a do autora pytania kontrpytanie: ile jeździsz, jaki budżet i jaki typ auta jest poszukiwany?
A co to ma do rzeczy? Może jeździć 100 tys. km rocznie i chcieć benzyniaka, a może 5000 km rocznie i chcieć diesla. Ja jeżdżę 10 tys. km rocznie i mam diesla. I nie narzekam. Budżet? Również bzdurny argument - diesla kupisz za 5 tys, za 15 i za 100. Tak samo benzyniaka. Typ auta? Że kombi to z dieslem, a hb z bezyniakiem? :grin:
Rozchodzi się o to, że nowoczesny diesel nie nadaje się na małe miejskie przebiegi - warto więc wiedzieć, czego szuka dana osoba aby móc coś powiedzieć, czyż nie?

Natomiast ostatni kolega rozjechał totalnie:
herbu pisze:
Barton_ pisze:No to byś się zasadniczo pomylił.
Podważ konkretem któryś z punktów.
Dodam jeszcze, że mowa tu o identycznych pojazdach (ta sama marka i model) z silnikiem diesla i benzyną.
Bo oczywiście można podważyć wszystkie te punkty, które wymieniłem:
Audi S6 z wolnossącym benzyniakiem będzie oczywiście bardziej dynamiczne od A6 z 1.9 TDI pod maską Porównanie skrajnego końca ofert, lepiej byłoby porównać 2.5 TDI do 2.4 V6.
Tak samo to S6, a już na pewno jakiś GTR będzie droższy w utrzymaniu od SDI GTR nie ma odpowiednika w dieslu...
W Fiacie 126p będzie jednak głośniej niż w nowym XC90 z dieslem pod maską.... Porównanie innych klas aut - znów bez sensu.
I tak można by obalać wszystkie punkty po kolei, może poza 1 :hmm:
Ale załóżmy, że porównujemy mk4 1.6 8V do mk4 1.9 TDI PD 100 KM - moc ta sama, a auto jakby nieco inne... Porównywać powinno się po momencie obr, a nie mocy więc 1.9 TDI vs 1.8T
Koniec.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » pn sty 16, 2017 08:59

radekrp90, widzisz - porównujesz dokładnie tak jak ja w ostatniej części - dajesz za przykład SkyActive i porównujesz do diesla. Ja tak samo porównałem S6 do A6 1.9TDI. Też benzyna i diesle. Takie porównania są nic nie warte.
Ja skupiłem się na porównaniu identycznych aut (miałem dokładnie na myśli mk4, wszak to forum Golfa) z silnikami o podobnej mocy z tą różnicą, że jeden do diesel, a drugi benzyna (bez LPG) I w takim przypadku wszystkie punkty, które wypisałem są nie do podważenia.
W Twojej teorii owszem, jest sporo racji i można wszystko podważać.
Faktycznie jakby kolega napisał co chce porównywać nie byłoby takiej sytuacji. Ale chciał tylko różnice między dieslem a benzyną, więc zasadnicze dla większości popularnych modeli, wypisałem i raczej są one nie do podważenia :bigok:


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » pn sty 16, 2017 10:31

Ale co w SkyActive jest takiego kosmicznego/sportowego, że jego porównanie do SkyActive-D (czy innego nowego diesla) jest identyczne jak porównanie 4.2 V8 do 1.9 TDI? Przecież SkyActive to 2.0 benzyniak z bezpośrednim wtryskiem ~165 KM. Nic to sportowego, a spalanie według kierowców to realne 7-8 litrów czyli tyle ile współczesne o podobnych osiągach.

Poza tym jak dla mnie porównywać silniki należy po momencie obrotowym, a nie mocy - moc to tylko wynik funkcji matematycznej.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6871
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: Piasek » pn sty 16, 2017 11:14

radekrp90 pisze:Ale co w SkyActive jest takiego kosmicznego/
np to że jakby chciał dolecowo zagazować to
1) nie wiem czy na chwilę obecną są już dostępne SET`y do zagazowania tego konkretnego silnika
2) koszt będzie 2x większy niż w przyp. benzyny na wtrysku pośrednim
3) podobnie potem koszty eksploatacji i serwisów okresowych instalki.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » pn sty 16, 2017 12:32

Skyactiv'a można chyba Prinsem gazować - cena ~9000 PLN więc opłacalność dyskusyjna. Czekajmy na totalne bankructwo Vialle i uwolnienie patentów :P

Generalnie wojna na wyższość Bożego Narodzenia nad Wielkanocą - ale mi się rozchodzi tylko o to, że diesel nie jest taki najtańszy w eksploatacji jakby się mogło wydawać tym bardziej przy oszczędności współczesnych benzyniaków (a w zasadzie diesli common rail z małym stopniem sprężania i świecą iskrową zamiast żarowej - bo tak to już zaczyna wyglądać).

Kolejna sprawa to argumentacja, że każdy diesel jest dynamiczniejszy - diesel przy tej samej mocy musi mieć większy moment obrotowy (inne prędkość obrotowa). Benzyniak z turbo będzie nie gorszy jak diesel jeśli chodzi o elastyczność, bo często ma krótszą skrzynię.

Można by tak się wymieniać argumentami ale nadal nie wiemy co chodziło po głowie koledze kilka postów wcześniej ;) Czego szuka i w jakim celu.

Ja swoją drogą sam mam dylemat co i jak - teoretycznie LPG jest tańsze niż diesel ale też nie zawsze. Diesle mają duże przebiegi (generalizując) więc i potencjał do awarii większy. Ale to i tak - loteria.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: herbu » pn sty 16, 2017 13:11

radekrp90 pisze:Generalnie wojna na wyższość Bożego Narodzenia nad Wielkanocą
Nooo Panie - jak dla mnie sprawa zasadnicza - ja zdecydowanie przedkładam Wielkanoc nad Bożym Narodzeniem (swoją drogą nie cierpię i jednych i drugich, ale jak już mam wybierać, to wolę mieć wolne gdy jest cieplej :helm: )
radekrp90 pisze:ale mi się rozchodzi tylko o to, że diesel nie jest taki najtańszy w eksploatacji jakby się mogło wydawać
Ale ja nigdzie nie twierdzę, że jest. Ba - diesel pewnie jest droższy w utrzymaniu niż benzyna, choć ja akurat mam odmienne zdanie - moje diesle (czy to TDI i czy SDI) były tańsze w utrzymaniu niż benzyna, a nawet benzyna z LPG. I wiadomo, że nie chodzi już o samo paliwo, choć i tu różnica jest niezauważalna - Passat b5 1.6 z LPG, którego miałem wcześniej spalał benzyny i LPG za 24 zł na 100 km. Obecna Octavia TDI spala paliwa za 25 zł. Więc różnica niezauważalna.
radekrp90 pisze:Kolejna sprawa to argumentacja, że każdy diesel jest dynamiczniejszy - diesel przy tej samej mocy musi mieć większy moment obrotowy (inne prędkość obrotowa). Benzyniak z turbo będzie nie gorszy jak diesel jeśli chodzi o elastyczność, bo często ma krótszą skrzynię.
I o to mi mniej więcej chodziło. Ale jednak każdy diesel z turbo pozamiata benzyniaka bez turbo o zbliżonej mocy.
radekrp90 pisze:Można by tak się wymieniać argumentami ale nadal nie wiemy co chodziło po głowie koledze kilka postów wcześniej Czego szuka i w jakim celu.
Może niczego nie szuka tylko różnic :)
radekrp90 pisze:Ja swoją drogą sam mam dylemat co i jak - teoretycznie LPG jest tańsze niż diesel ale też nie zawsze. Diesle mają duże przebiegi (generalizując) więc i potencjał do awarii większy. Ale to i tak - loteria.
I tu się zgadzamy z 100% :pub:


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » pn sty 16, 2017 14:44

Ja tylko ciągle nie zgadzam się z porównywaniem turbodiesla do benzyny wolnossącej oraz porównywanie ich względem mocy.

Moim zdaniem trafniejszym i sprawiedliwszym byłoby porównanie TD do TB i/lub silników o tym samym lub zbliżonym maksymalnym momencie obrotowym, a nie mocy, np.: 1.9 TDI 1Z do 2.0 2E, lub 1.6 TDI@105 KM do 1.2 TSI@105 KM (spore różnice momentu niwelowane skrzyniami biegów).


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: sebekgolf » wt sty 17, 2017 17:57

Nie porównujcie sobie tak z rękawa aut bo to bez sensu. Potrafią być spore róznice w wyciszeniu nawet w tych samych autach ale z różnym wyposażeniem ( np. zwykła Octavia vs RS).

Kolejna sprawa, musielibyście porównywać dwa zupełnie nowe auta albo doprowadzone do perfekcyjnego stanu. Wystarczy że poduszka pod silnikiem będzie wywalona i już będziecie mieć głośniej i więcej drgań. Tak więc...


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: radekrp90 » wt sty 17, 2017 21:25

Oczywiście pełna racja, ale używane auto to nie zawsze szrot, a czasami w pewnych autach nie da się osiągnąć porządnego wygłuszenia...


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?

Post autor: kw » śr sty 18, 2017 09:33

radekrp90 pisze:Oczywiście pełna racja, ale używane auto to nie zawsze szrot, a czasami w pewnych autach nie da się osiągnąć porządnego wygłuszenia...
Różnice mogą być nawet pomiędzy autami z poszczególnych fabryk. Miałem golfa z fabryki w Belgii zrobionego na rynek niemiecki i wygłuszenie, sztywność plastików była znacząco lepsza od tego wyprodukowanego w Hiszpanii na rynek włoski.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości