można założyć elpidżi bo ma wtryk pośredniForeCast pisze:Strzał w kolano w Dacii - lansują na siłę ten silnik 0.9 TCe w takiej budżetowej i z założenia oferującej proste konstrukcyjnie marce.

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
można założyć elpidżi bo ma wtryk pośredniForeCast pisze:Strzał w kolano w Dacii - lansują na siłę ten silnik 0.9 TCe w takiej budżetowej i z założenia oferującej proste konstrukcyjnie marce.
Zależy o jakim aucie i jakiej instalacji mówimy.Felicja33 pisze:Koszt instalacji gazowej wynosi ok.4 tys, tylko jeżeli bardzo dużo jeździmy to nam się to zwróci.
Niby tak, ale to już nawet nie o LPG chodzi, a o sam koszt eksploatacji - ew. naprawy turbo, no i także bardzo małą pojemność która nie wróży długiej eksploatacjidoggie pisze: można założyć elpidżi bo ma wtryk pośredni
Kolego, a ile Ci pali po mieście ten motorek przy ekonomiczniej jeździe?MaciekV5 pisze:ProgrameR, Z doświadczenia polecam 2.3 V5 AGZ, z doświadczeń innych użytkowników - 2.0 115KM dobrze współpracuje.
Byłem wrogo nastawiony do lpg ale spróbowałem i jestem mega zadowolony z połączenia 2.3 V5 i sekwencji BRC. Do 2.0 sekwencja będzie tańsza.
turbo jest po to żeby go używać, dlaczego ma się od razu zepsuć, jak ktoś jest matoł i nie potrafi eksploatować odpowiednio auto to zajeździ każdy motor czy ma turbo czy go nie ma, przecież to nowe auto - dlaczego od razu z góry zakładać że turbo padnie, mi jeszcze nigdy turbo nie padło ani też nie wykazywało ani nie wykazuje oznak zużycia a kupuję auta używane, kupując nowe w ogóle tym bym się nie przejmowałbymForeCast pisze: ew. naprawy turbo,
Kod: Zaznacz cały
Stałe:
roczny przebieg - 12 000km
1.4 | spalanie średnio 7.9l/100km | 948 l/rok | 5.58 zł/litr | 5289 zł/rok
1.9 TDI | spalanie średnio 6.0l/100km | 720 l/rok | 5.51 zł/litr | 3967 zł/rok
Spalanie z www.autocentrum.pl
Ceny paliwa z www.stacejbenzynowe.pl (woj. śląskie)
nien wiem jak benzyna ale diesel, te średnie spalanie 6l przy "fifti fifti" to zaniżone jest. Nie wierzyłbym to co podają portale internetowe.tepad.no pisze:kwestia awaryjności tego silnika przy miejskich przebiegach na niedogrzanym silniku w zimie
Masz rację, mi 1.4 HDi spala ok 6.5 w zimie na krótkich odcinkach podczas gdy średnie spalanie z tej strony to 4.9. Nie zmienia to faktu, że benzyna też jest zaniżona więc obliczenia będą mniej więcej proporcjonalneszakulvip pisze:nien wiem jak benzyna ale diesel, te średnie spalanie 6l przy "fifti fifti" to zaniżone jest. Nie wierzyłbym to co podają portale internetowe.tepad.no pisze:kwestia awaryjności tego silnika przy miejskich przebiegach na niedogrzanym silniku w zimie
Tylko to już nie jest ten sam, stary, prosty SDI co w mk4. Tu już masz dwumas, nie wiem czy czasem nie ma pompowtryskiwaczy, a i pewnie elektroniki też dołożyli.tepad.no pisze:Trochę teraz poszukałem i rozważam jeszcze tego SDI
Czyli jedyną 'przewagą' nowego SDI nad TDI jest brak turbo? Co tak na prawdę najbardziej psuje się na krótkch odcinkach w dieslach? Z doświadczenia wiem, że turbo nie lubi chłodu ani skoków temperatury oraz wilgoć zostaje w takim niedogrzanym silniku.herbu pisze:Tylko to już nie jest ten sam, stary, prosty SDI co w mk4. Tu już masz dwumas, nie wiem czy czasem nie ma pompowtryskiwaczy, a i pewnie elektroniki też dołożyli.tepad.no pisze:Trochę teraz poszukałem i rozważam jeszcze tego SDI
brak turbo wraz z osprzętem, brak koła dwumasowego - jest tarcza z tłumikami drgań, wydaje ci się że to mało?tepad.no pisze: Czyli jedyną 'przewagą' nowego SDI nad TDI jest brak turbo?
pompki też sąherbu pisze:nie wiem czy czasem nie ma pompowtryskiwaczy
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości