Nie zastanawiałeś się nad skorzystaniem z programu partnerskiego audi ( skoro już o grupie VW mówisz) ? Jest tam jakaś opcja wykupu samochodu w leasingu z możliwością odsprzedaży z powrotem i wzięciem nowego po chyba już 2 latach. Popytaj u przedstawiciela w kraju. Ja temat trochę wałkowałem za granicą i całkiem nieźle to wychodzi jak wszystko się policzy. Przy czym finalnie odpuściłem bo stwierdziłem że jeszcze ze 4 lata pokulam dropsy golfem.radekrp90 pisze:Jak dla mnie 1.6 jest... poprawne. Niczym nie zachwyca (jeździłem tym dosłownie chwilę w B7 ale to i waga inna). Poza tym (zgodnie z info samego VW) to mocno uproszczona i osłabiona (również mechanicznie) wersja 2.0 TDI.
Zalepianie zaworów syfem to w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem (TDI też) więc jak dla mnie to nie wada, a raczej cecha
Auta z zagranicy nie rozpatruję z uwagi na wyższe oprocentowanie leasingu (chyba, że już zarejestrowane na firmę w PL co się zdarza). W grę wchodzi auto maks 4-ro letnie (5 letnie w przypadku Audi lub AR) z niewielkim przebiegiem. Z nowych w moim obecnym budżecie to raczej tylko Skoda Rapid/Seat Toledo (k***a jaki to taboret....) z 1.2 TSI starej generacji więc (w moim przekonaniu) jeszcze gorzej jak 1.4 TSI. Jak wspomniałem nie rozważam wcale 1.4@160KM, jak już tylko 1.4@122. Jeśli diesel to 2.0@140KM (jeździłem tym trochę w A6 C7 - 170KM + multitronic).
Co do przepisów - jest tak jak mówisz ale to działa jeśli masz gotówkę. Inaczej cała oszczędność pryska. Tym bardziej, że i tak to musisz w naszych urzędach opłacić.
EDIT:
Ponownie więc zapytam - użytkownicy 1.4 TFSI/TSI (łańcuchowych) - jakie efekty po wymianie rozrządu i jak długo ten "poprawiony" działał?
Dodatkowo proszę o opinie sprawowania się tego motoru w wersji Kombi (czy to jednak nie za mały motorek ).
Co do VATu za granicą, jest ( albo przynajmniej był jakieś 4 miesiące temu, nie jestem pewien jak na chwilę obecną) przepis, jeśli opłacisz go w DE to nie płacisz go w PL. Do tego biorąc na firmę topisz część w kosztach. Podskocz sobie do US i wypytaj panią o możliwości kupna samochodu za granicą na działalność bo jest dość szerokie spektrum możliwości opodatkowania. Ponadto coś jest inaczej z celnym w przypadku nowych samochodów ( tu byś musiał dopytać bo ten temat drążyłem ponad rok temu)