Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- Zero_Gravity
- Użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: sob lip 12, 2014 16:44
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Za jakim mk4 lub a3 najlepiej się rozglądać? Szukam czegoś młodszego. (Mając budżet 15k) Obecnie mam mk4 ALH 98r (99 modelowy) i trochę mi powoli mocy brakuje, a z drugiej strony nie za bardzo, ale bardziej to, aby było młodsze. Niby te 90km starczą mi, ale jadąc czasami te 120/140 km/h robi się to już mało komfortowe z racji takiej, że głośno. Mam go już dokładnie rok i 1,5 tygodnia. Do tej pory zrobiłem nim 24 tyś km. Jak to jest z tymi silnikami 115/130/150km? W który najlepiej się pchać, jeśli chodzi o pompowtryski? Do tej pory wyczytałem, że 130km. Zaś inni twierdzą, że 130km to taka 115km, ale ulepszona.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Pchać się w tego, który będzie w najlepszym stanie. Tu już nie ma w zasadzie za bardzo zastosowania teoria, że ten silnik jest dobry, a tamten zły. Generalnie to bardzo zbliżone silniki. Pompowtryski sprawdzisz vagiem, więc nie ma się czego bać. Ja miałem 130KM i zdecydowanie polecam. Miałem też do czynienia ze 115-konnym TDI i też złego słowa nie powiem.Zero_Gravity pisze:ak to jest z tymi silnikami 115/130/150km? W który najlepiej się pchać, jeśli chodzi o pompowtryski? Do tej pory wyczytałem, że 130km. Zaś inni twierdzą, że 130km to taka 115km, ale ulepszona.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Zmiana z mk4 na mk4 ? Ma sens jedynie jeżeli Twój egzemplarz jest trupem. W przeciwnym wypadku robisz niepotrzebne koszty i ryzyko wpakowania się w igiełke od handlarza. Ja bym dorzucił wydajniejsze wtryski i program w okolice 140psZero_Gravity pisze:Za jakim mk4 lub a3 najlepiej się rozglądać? Szukam czegoś młodszego. (Mając budżet 15k) Obecnie mam mk4 ALH 98r (99 modelowy) i trochę mi powoli mocy brakuje, a z drugiej strony nie za bardzo, ale bardziej to, aby było młodsze. Niby te 90km starczą mi, ale jadąc czasami te 120/140 km/h robi się to już mało komfortowe z racji takiej, że głośno. Mam go już dokładnie rok i 1,5 tygodnia. Do tej pory zrobiłem nim 24 tyś km. Jak to jest z tymi silnikami 115/130/150km? W który najlepiej się pchać, jeśli chodzi o pompowtryski? Do tej pory wyczytałem, że 130km. Zaś inni twierdzą, że 130km to taka 115km, ale ulepszona.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- Zero_Gravity
- Użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: sob lip 12, 2014 16:44
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Tu akurat nie zgodzę się z Tobą. Auto jest w porządku, ale to kwestia wygody i potrzeby następnego auta. ALH zostaje w rodzinie, kto inny będzie nim jeździć, a ja szukam czegoś z lepszym wyposażeniem. Mojemu ALH brakuje pełnego fisa (mam tylko mfa bez can), ori navi, lampki w8, szyberdachu itd. I parę innych rzeczy. A jeśli chodzi o moc, bardziej wolałbym coś seryjnego. Jakoś lepiej się wtedy z tym czuję :-Dkw pisze: Zmiana z mk4 na mk4 ? Ma sens jedynie jeżeli Twój egzemplarz jest trupem. W przeciwnym wypadku robisz niepotrzebne koszty i ryzyko wpakowania się w igiełke od handlarza. Ja bym dorzucił wydajniejsze wtryski i program w okolice 140ps
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Twoje wymagania, Twoja kasa. Moim zdaniem wyposażenie to sobie można wybrać w salonie, jak kupujesz używkę to liczy się to, żeby nie trafić na minę. Miałem ALH w wersji basic, czyli tylko klima i halogeny, podłokietnik sam dokładałem Jak zmieniałem auto to miałem do wyboru: full opcja, czyli duża navi, steptronic, pakiet sportowy, xenon ale malowana albo biedną wersję bez halogenów wyposażoną jedynie w grzane stołki, trochę tańszą i dziewice. Oczywiście wybrałem dziewiceZero_Gravity pisze:Mojemu ALH brakuje pełnego fisa (mam tylko mfa bez can), ori navi, lampki w8, szyberdachu itd. I parę innych rzeczy. A jeśli chodzi o moc, bardziej wolałbym coś seryjnego. Jakoś lepiej się wtedy z tym czuję :-D
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- szewczi90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 663
- Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
- Lokalizacja: - - - - - -
- Kontakt:
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Za jaką kwotę można kupić MKV ? Chodzi mi o dobre egzemplarze z silnikiem tylko benzynowym w 5 drzwiach z klimatronikiem oraz trójamienna kierownicą? Ile tak trzeba kasy? Żeby nie był to ulep.
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
A ja mam pytanie (pojawiające się zresztą czesto ale w moim przekonaniu bez konkretnej odp.) - Golf VI 1.4 TSI 122 HP - jak to się sprawuje w przypadku Hatckback'a oraz Variant'a? Na jakie spalanie można liczyć w trasie, tzw. krajowej ~100-120 km/h?
Rozważam roczniki 2011-2012. Przebiegi roczne 20-30kkm (tak wiem kup se TDI... tyle, że tam przebiegi są na start 150K+).
Pytam, bo czy poza rozrządem (który jak widziałem w ETCE był poprawiony chyba w 2011 roku ostatni raz oraz wariator w 2012) się coś w tym silniku dzieje? Wersji z kompresorem nie biorę pod uwagę jedynie 1.4 TSI 122 (ew 125 w A3 8P) w manualu.
Jeśli było - proszę o odesłanie do konkretnej odpowiedzi, bo na tym forum przy tylu postach to już z lekka bałagan się robi niestety...
Z góry dzięki
Rozważam roczniki 2011-2012. Przebiegi roczne 20-30kkm (tak wiem kup se TDI... tyle, że tam przebiegi są na start 150K+).
Pytam, bo czy poza rozrządem (który jak widziałem w ETCE był poprawiony chyba w 2011 roku ostatni raz oraz wariator w 2012) się coś w tym silniku dzieje? Wersji z kompresorem nie biorę pod uwagę jedynie 1.4 TSI 122 (ew 125 w A3 8P) w manualu.
Jeśli było - proszę o odesłanie do konkretnej odpowiedzi, bo na tym forum przy tylu postach to już z lekka bałagan się robi niestety...
Z góry dzięki
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
A czego boisz się w przebiegu 150k + ? Znajomi mają wykręcone na 1,9 tdi po pół miliona i dalej jeżdżą, jeden jeszcze na fabrycznej suszarce
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Wybacz ale porównanie 1.9 TDI (na którym mam obecnie zrobione [zapewne] grubo ponad 400kkm) do 2.0/1.6 TDI CR to trochę nie na miejscu. Auto jest brane na około 5 lat (okres kredytowo-leasingowy) więc przez ten czas autem zrobię kolejne 150-250kkm. Wiem na diesla to mało, w trasie DPF się wypali itp. Po prostu mam jakoś większe zaufanie do przebiegów w 1.4. Niemniej nie skreślam diesla i szukam auta bez ograniczania się (z odrzucaniem wynalazków jak 1.2...). Szukam konkretnej informacji nt. 1.4 jak to wygląda na dzień dzisiejszy, czy ktoś kto wymienił rozrząd raz robił tam coś jeszcze itp.
Zdaje sobie sprawę, że to nie jest prosty silnik - pytam tylko o eksploatację
Zdaje sobie sprawę, że to nie jest prosty silnik - pytam tylko o eksploatację
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Całkiem przyzwoite jak na ten rocznik. Jezdzic i sie nie przejmowac. Byle by bite nie byłoradekrp90 pisze: przebiegi są na start 150K+
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
A co byście polecili gdy czasem już człowiekowi się zachciewa czegoś cichszego i większego niż golf 4 kombi?
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Czasami mam wrażenie, że odpowiedzi tu są podobne jak na racingforum - chcesz tanie auto sportowe - eee to kup se BMW...kw pisze:Całkiem przyzwoite jak na ten rocznik. Jezdzic i sie nie przejmowac. Byle by bite nie byłoradekrp90 pisze: przebiegi są na start 150K+
Koledzy forumowicze, proszę o odpowiedź na temat 1.4 - bez wywodów o dieslach, bo w ich przypadku znam wszelkie możliwości i ew. bolączki. Wśród znajomych natomiast jedyna benzyna to 2.0 TFSI w A5 więc kiepskie to porównanie do 1.4
Z dieslem jest ten problem, że te PL salonów to "bieda-edition", zaś sprowadzane to zawsze obawa o to w jakim stanie to przyjechało. Benzyny krajowe wydają się mieć mniejsze przebiegi i dużo lepsze wyposażenie.
Ale jak wspomniałem chcę póki co opinii o 1.4 po naprawie rozrządu - ktoś coś?
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- sebekgolf
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2220
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
- Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
- Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie
Re: Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
On kupuje na firmę, może sobie za granicą w salonie nowy kupić a VAT zapłacić w DE i wyjdzie go to taniej niż w PL. Z resztą dużo opcji tutaj jest ( chyba że się coś w przepisach pozmieniało przez ostatnie 4 miesiące).
Nie wiem ale ja bym się w te małe pojemności nie pakował. Jakoś nie trawię wyżyłowanych popierdółek w stylu 1,4 i 160KM.
Co do typowych problemów przy FSI to zaklejające się doloty syfem który ciężko potem dobrze wyczyścić bez zrzucania głowicy ( zatem najlepszym wyjściem byłoby wywalenie EGR ale skoro auto nówka i na gwarancji to raczej odpada). Więcej powiedzieć nie jestem w stanie. Poszukaj informacji na temat rozrządów bo być może znów wpakowali coś wadliwego jak na samym początku tych silników w MK5.
co do 1,6 tdi CR to u mnie skreślone. Jeździłem i nie polecam. a oleju wpieprza nowy silnik aż miło. W sumie to można by wymiany oleju nie robić tylko filtry wymieniać i oliwy dolewać. 2,0 już jest sensowne.
radekrp90 pisze:Wybacz ale porównanie 1.9 TDI (na którym mam obecnie zrobione [zapewne] grubo ponad 400kkm) do 2.0/1.6 TDI CR to trochę nie na miejscu. Auto jest brane na około 5 lat (okres kredytowo-leasingowy) więc przez ten czas autem zrobię kolejne 150-250kkm. Wiem na diesla to mało, w trasie DPF się wypali itp. Po prostu mam jakoś większe zaufanie do przebiegów w 1.4. Niemniej nie skreślam diesla i szukam auta bez ograniczania się (z odrzucaniem wynalazków jak 1.2...). Szukam konkretnej informacji nt. 1.4 jak to wygląda na dzień dzisiejszy, czy ktoś kto wymienił rozrząd raz robił tam coś jeszcze itp.
Zdaje sobie sprawę, że to nie jest prosty silnik - pytam tylko o eksploatację
Nie wiem ale ja bym się w te małe pojemności nie pakował. Jakoś nie trawię wyżyłowanych popierdółek w stylu 1,4 i 160KM.
Co do typowych problemów przy FSI to zaklejające się doloty syfem który ciężko potem dobrze wyczyścić bez zrzucania głowicy ( zatem najlepszym wyjściem byłoby wywalenie EGR ale skoro auto nówka i na gwarancji to raczej odpada). Więcej powiedzieć nie jestem w stanie. Poszukaj informacji na temat rozrządów bo być może znów wpakowali coś wadliwego jak na samym początku tych silników w MK5.
co do 1,6 tdi CR to u mnie skreślone. Jeździłem i nie polecam. a oleju wpieprza nowy silnik aż miło. W sumie to można by wymiany oleju nie robić tylko filtry wymieniać i oliwy dolewać. 2,0 już jest sensowne.
Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Co kupić - benzynę, diesla a może LPG?
Jak dla mnie 1.6 jest... poprawne. Niczym nie zachwyca (jeździłem tym dosłownie chwilę w B7 ale to i waga inna). Poza tym (zgodnie z info samego VW) to mocno uproszczona i osłabiona (również mechanicznie) wersja 2.0 TDI.
Zalepianie zaworów syfem to w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem (TDI też) więc jak dla mnie to nie wada, a raczej cecha
Auta z zagranicy nie rozpatruję z uwagi na wyższe oprocentowanie leasingu (chyba, że już zarejestrowane na firmę w PL co się zdarza). W grę wchodzi auto maks 4-ro letnie (5 letnie w przypadku Audi lub AR) z niewielkim przebiegiem. Z nowych w moim obecnym budżecie to raczej tylko Skoda Rapid/Seat Toledo (k***a jaki to taboret....) z 1.2 TSI starej generacji więc (w moim przekonaniu) jeszcze gorzej jak 1.4 TSI. Jak wspomniałem nie rozważam wcale 1.4@160KM, jak już tylko 1.4@122. Jeśli diesel to 2.0@140KM (jeździłem tym trochę w A6 C7 - 170KM + multitronic).
Co do przepisów - jest tak jak mówisz ale to działa jeśli masz gotówkę. Inaczej cała oszczędność pryska. Tym bardziej, że i tak to musisz w naszych urzędach opłacić.
EDIT:
Ponownie więc zapytam - użytkownicy 1.4 TFSI/TSI (łańcuchowych) - jakie efekty po wymianie rozrządu i jak długo ten "poprawiony" działał?
Dodatkowo proszę o opinie sprawowania się tego motoru w wersji Kombi (czy to jednak nie za mały motorek ).
Zalepianie zaworów syfem to w każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem (TDI też) więc jak dla mnie to nie wada, a raczej cecha
Auta z zagranicy nie rozpatruję z uwagi na wyższe oprocentowanie leasingu (chyba, że już zarejestrowane na firmę w PL co się zdarza). W grę wchodzi auto maks 4-ro letnie (5 letnie w przypadku Audi lub AR) z niewielkim przebiegiem. Z nowych w moim obecnym budżecie to raczej tylko Skoda Rapid/Seat Toledo (k***a jaki to taboret....) z 1.2 TSI starej generacji więc (w moim przekonaniu) jeszcze gorzej jak 1.4 TSI. Jak wspomniałem nie rozważam wcale 1.4@160KM, jak już tylko 1.4@122. Jeśli diesel to 2.0@140KM (jeździłem tym trochę w A6 C7 - 170KM + multitronic).
Co do przepisów - jest tak jak mówisz ale to działa jeśli masz gotówkę. Inaczej cała oszczędność pryska. Tym bardziej, że i tak to musisz w naszych urzędach opłacić.
EDIT:
Ponownie więc zapytam - użytkownicy 1.4 TFSI/TSI (łańcuchowych) - jakie efekty po wymianie rozrządu i jak długo ten "poprawiony" działał?
Dodatkowo proszę o opinie sprawowania się tego motoru w wersji Kombi (czy to jednak nie za mały motorek ).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości