***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: doggie » ndz lip 17, 2022 23:39

wesol pisze:
ndz lip 17, 2022 16:47
Piasek pisze:
ndz lip 17, 2022 09:43
Fakt....
webasta muszę zrobić coprawda ale one i tak działają poniżej +5 stopni co mnie denerwuje. M9zna grzałkę pct jeszcze dołożyć.
Grzalka PTC jak webasto, działa poniżej 5 st,



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: liteon0 » pn lip 18, 2022 12:14

Jak można sprawdzić czy AdBlue działa czy jest programowo wyłączone? Jest w ogóle taka możliwość nie udając się do tunera? Bo rozglądam się za Peugeotem, oglądałem 4 i w dwóch przypadkach twierdzą że AdBlue sprawne a w dwóch że programowo wyłączony.


ALH + 205 + chip

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: doggie » pn lip 18, 2022 12:44

liteon0 pisze:
pn lip 18, 2022 12:14
Jak można sprawdzić czy AdBlue działa czy jest programowo wyłączone? Jest w ogóle taka możliwość nie udając się do tunera?
Diagboxem



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: liteon0 » pn lip 18, 2022 14:05

Czyli na przeglądzie przed zakupowym powinni to zdiagnozować? Przy wyłączonym AdBlue silnik już nie spełnia norm? Nie wiem czy w nowszych autach na przeglądzie badają spaliny? Bo słyszałem że ktoś przy wyłączonym AdBlue w Niemczech przy kontroli dostał mandat i laweta...
Nie wiem czy to prawda ale mówią że całe to ustrojstwo z AdBlue jako tako nie jest awaryjne, po prostu wykańcza to mróz. W Polsce raczej ostatnio mamy lekkie zimy, ale zdarzają się kilkudniowe mrozy po -15 i wtedy pewnie AdBlue przymarznie


ALH + 205 + chip

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: doggie » pn lip 18, 2022 18:08

liteon0 pisze:
pn lip 18, 2022 14:05
Czyli na przeglądzie przed zakupowym powinni to zdiagnozować?
Jeżeli mają Diagbox i wiedzę to tak. Na żadnej stacji diagnostycznej nie zdiagnozują
liteon0 pisze:
pn lip 18, 2022 14:05
Bo słyszałem że ktoś przy wyłączonym AdBlue w Niemczech przy kontroli dostał mandat i laweta...
Kontrolują silniki w ciężarówkach i nie chodzi o spaliny, tylko o sprawdzanie programowe, w spalinach nic nie wyjdzie
liteon0 pisze:
pn lip 18, 2022 14:05
całe to ustrojstwo z AdBlue jako tako nie jest awaryjne,
W francuzach są awaryjne, wystarczy prześledzić grupy PSA na FB. System jest nieopracowany, w VW jest lepiej



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: liteon0 » pn lip 18, 2022 19:22

To chyba trzeba szukać 508 lub C5 z HDI 168 lub 140KM bez tego jeba**go AdBlue, bo chyba więcej z tym problemów niż myślałem... Myślałem, że problemem jest tylko zima i mrozy poniżej -10 i wtedy ten siuwaks się krystalizuje, niby jakaś grzałka miała pomagać ale nie zawsze do końca się sprawdza


ALH + 205 + chip

ttosiekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn mar 28, 2016 17:43

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: ttosiekk » pn lip 18, 2022 20:20

Dopóki działa i jest wszystko ok to jeździć, a jak pojawią się problemy z AdBlue to wyłączyć programowo i z bańki



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: doggie » pn lip 18, 2022 22:43

liteon0 pisze:
pn lip 18, 2022 19:22
bez tego jeba**go AdBlue, bo chyba więcej z tym problemów niż myślałem...
Jeszcze nie masz auta a już widzisz problemy. Jakbym tak chcial myśleć to musiałbym jeździć rowerem (albo nie - pieszo, bo przecież rower też sie może zepsuć), bo turbo padnie, bo wtryski padną, bo FAP/DPF się zapcha, bo dwumas padnie, skrzynia się rozsypie itp... Nie twórz niepotrzebnych problemów. Kup auto, ciesz sie jazdą.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9267
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: wesol » pn lip 18, 2022 23:15

doggie pisze:
ndz lip 17, 2022 23:39
wesol pisze:
ndz lip 17, 2022 16:47
Piasek pisze:
ndz lip 17, 2022 09:43
Fakt....
webasta muszę zrobić coprawda ale one i tak działają poniżej +5 stopni co mnie denerwuje. M9zna grzałkę pct jeszcze dołożyć.
Grzalka PTC jak webasto, działa poniżej 5 st,
Wiesz z tym egr to plotki jakieś niepotwierdzone. Tak jak gadają że bez egr dpf będzie robił problemy. W dwóch autach mam wyłączone egr i dpf mają się lepiej jak z włączonym było. Po drugie to egr jest po to by obniżyć temperaturę spalin. Czy niższa temp spalin to też nie niższa temperatura głowicy? Ile ten wymiennik śmieszny za egzemplarz produkuje ciepła? 20wat będzie? Więcej nie. A jak mu dokręci obrotów i temp spalin będzie wyższa powiedzmy o 50 stopni to ile ciepła więcej pójdzie na głowice, blok czyli na układ chłodzenia? Myślę że 10 razy więcej. Ja ram wręcz orzeciwnie odnotowałem że same pozytywy.
PTC owszem załącza się przy tych samych temperaturach tylko ze dużo łatwiej tym sterować, włączyć manualnie itd. Dogrzewacz niestety to najszybciej sterownikiem jakimś co wysyła sygnał w-bus. No niestety nie jest tani.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: doggie » wt lip 19, 2022 08:04

Ja miałem EGR wyłączony i zaślepiony w dwóch autach i dało się odczuć, że dłużej się nagrzewa więc w mojej opinii to nie są plotki bo sam to przerabiałem



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: doggie » wt lip 19, 2022 08:08

wesol pisze:
pn lip 18, 2022 23:15
egr jest po to by obniżyć temperaturę spalin.
Raczej temperaturę zasysanego powietrza do komory spalania, aby właśnie spaliny szły w wydech a nie częściowo z powrotem na dopalanie z powodów czysto ekologicznych. Przy sprawnym EGR część spalin przecież trafia do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów HC a uboższa mieszanka w tlen, zmniejsza emisję tlenków azotu NOx



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9267
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: wesol » śr lip 20, 2022 20:31

Zaslepiakem egr w sharanie 1.9 i w golfie też 1.9 i w drugim golfie 1.9 i touranach mam wyłączone. Nie odnotowałem wyczuwalnych roznic w pidgrzewaniu. W golfie już z tym podgrzewaczem 3 świecami zarowymi coś tam szło wyczuć ale bez szaleństw wielkich.
Egr jest po to by puścić spaliny w układ dolotowybi one że rąk powiem w komorze skakania obniżają temperaturę poniżej 700 stopni. To powoduje że mamy mniej NOx ponieważ azot jest w powietrzu i w procesie spalania obojętny. Obojętny puki temperatura nie przekroczy 700 stopni bo wtedy bardzo chętnie łączy się z tlenem w NO2 lub NO3.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: flatron1984 » pn lip 25, 2022 21:28

Jestem po oględzinach już kilkunastu aut, i po tych wszystkich "perełkach" w ogłoszeniach, na fotkach i przez telefon a jak pojechałem obejrzeć auto to czar pryskał w końcu znalazłem auto które mi odpowiada. Niestety pojechałem obejrzeć 308SW z 2.0 BlueHDI 150KM ale zniszczone auto, do tego Wycięty FAP, wyłączone AdBlue więc odpuściłem. Od niechcenia po drodze pojechałem obejrzeć 308SW z 1.6 BlueHDI 120KM i chyba strzał w dziesiątkę. Martwi mnie tylko zapocenie przy turbo, obawiać się czegoś takiego?
Obrazek
Obrazek


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Post autor: doggie » pn lip 25, 2022 23:05

Zapocenie to nie problem jesli nie ma oleju w IC



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości