Grzalka PTC jak webasto, działa poniżej 5 st,
***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Jak można sprawdzić czy AdBlue działa czy jest programowo wyłączone? Jest w ogóle taka możliwość nie udając się do tunera? Bo rozglądam się za Peugeotem, oglądałem 4 i w dwóch przypadkach twierdzą że AdBlue sprawne a w dwóch że programowo wyłączony.
ALH + 205 + chip
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Czyli na przeglądzie przed zakupowym powinni to zdiagnozować? Przy wyłączonym AdBlue silnik już nie spełnia norm? Nie wiem czy w nowszych autach na przeglądzie badają spaliny? Bo słyszałem że ktoś przy wyłączonym AdBlue w Niemczech przy kontroli dostał mandat i laweta...
Nie wiem czy to prawda ale mówią że całe to ustrojstwo z AdBlue jako tako nie jest awaryjne, po prostu wykańcza to mróz. W Polsce raczej ostatnio mamy lekkie zimy, ale zdarzają się kilkudniowe mrozy po -15 i wtedy pewnie AdBlue przymarznie
Nie wiem czy to prawda ale mówią że całe to ustrojstwo z AdBlue jako tako nie jest awaryjne, po prostu wykańcza to mróz. W Polsce raczej ostatnio mamy lekkie zimy, ale zdarzają się kilkudniowe mrozy po -15 i wtedy pewnie AdBlue przymarznie
ALH + 205 + chip
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Jeżeli mają Diagbox i wiedzę to tak. Na żadnej stacji diagnostycznej nie zdiagnozują
Kontrolują silniki w ciężarówkach i nie chodzi o spaliny, tylko o sprawdzanie programowe, w spalinach nic nie wyjdzie
W francuzach są awaryjne, wystarczy prześledzić grupy PSA na FB. System jest nieopracowany, w VW jest lepiej
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
To chyba trzeba szukać 508 lub C5 z HDI 168 lub 140KM bez tego jeba**go AdBlue, bo chyba więcej z tym problemów niż myślałem... Myślałem, że problemem jest tylko zima i mrozy poniżej -10 i wtedy ten siuwaks się krystalizuje, niby jakaś grzałka miała pomagać ale nie zawsze do końca się sprawdza
ALH + 205 + chip
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Dopóki działa i jest wszystko ok to jeździć, a jak pojawią się problemy z AdBlue to wyłączyć programowo i z bańki
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Jeszcze nie masz auta a już widzisz problemy. Jakbym tak chcial myśleć to musiałbym jeździć rowerem (albo nie - pieszo, bo przecież rower też sie może zepsuć), bo turbo padnie, bo wtryski padną, bo FAP/DPF się zapcha, bo dwumas padnie, skrzynia się rozsypie itp... Nie twórz niepotrzebnych problemów. Kup auto, ciesz sie jazdą.
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Wiesz z tym egr to plotki jakieś niepotwierdzone. Tak jak gadają że bez egr dpf będzie robił problemy. W dwóch autach mam wyłączone egr i dpf mają się lepiej jak z włączonym było. Po drugie to egr jest po to by obniżyć temperaturę spalin. Czy niższa temp spalin to też nie niższa temperatura głowicy? Ile ten wymiennik śmieszny za egzemplarz produkuje ciepła? 20wat będzie? Więcej nie. A jak mu dokręci obrotów i temp spalin będzie wyższa powiedzmy o 50 stopni to ile ciepła więcej pójdzie na głowice, blok czyli na układ chłodzenia? Myślę że 10 razy więcej. Ja ram wręcz orzeciwnie odnotowałem że same pozytywy.
PTC owszem załącza się przy tych samych temperaturach tylko ze dużo łatwiej tym sterować, włączyć manualnie itd. Dogrzewacz niestety to najszybciej sterownikiem jakimś co wysyła sygnał w-bus. No niestety nie jest tani.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Ja miałem EGR wyłączony i zaślepiony w dwóch autach i dało się odczuć, że dłużej się nagrzewa więc w mojej opinii to nie są plotki bo sam to przerabiałem
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Raczej temperaturę zasysanego powietrza do komory spalania, aby właśnie spaliny szły w wydech a nie częściowo z powrotem na dopalanie z powodów czysto ekologicznych. Przy sprawnym EGR część spalin przecież trafia do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów HC a uboższa mieszanka w tlen, zmniejsza emisję tlenków azotu NOx
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Zaslepiakem egr w sharanie 1.9 i w golfie też 1.9 i w drugim golfie 1.9 i touranach mam wyłączone. Nie odnotowałem wyczuwalnych roznic w pidgrzewaniu. W golfie już z tym podgrzewaczem 3 świecami zarowymi coś tam szło wyczuć ale bez szaleństw wielkich.
Egr jest po to by puścić spaliny w układ dolotowybi one że rąk powiem w komorze skakania obniżają temperaturę poniżej 700 stopni. To powoduje że mamy mniej NOx ponieważ azot jest w powietrzu i w procesie spalania obojętny. Obojętny puki temperatura nie przekroczy 700 stopni bo wtedy bardzo chętnie łączy się z tlenem w NO2 lub NO3.
Egr jest po to by puścić spaliny w układ dolotowybi one że rąk powiem w komorze skakania obniżają temperaturę poniżej 700 stopni. To powoduje że mamy mniej NOx ponieważ azot jest w powietrzu i w procesie spalania obojętny. Obojętny puki temperatura nie przekroczy 700 stopni bo wtedy bardzo chętnie łączy się z tlenem w NO2 lub NO3.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Jestem po oględzinach już kilkunastu aut, i po tych wszystkich "perełkach" w ogłoszeniach, na fotkach i przez telefon a jak pojechałem obejrzeć auto to czar pryskał w końcu znalazłem auto które mi odpowiada. Niestety pojechałem obejrzeć 308SW z 2.0 BlueHDI 150KM ale zniszczone auto, do tego Wycięty FAP, wyłączone AdBlue więc odpuściłem. Od niechcenia po drodze pojechałem obejrzeć 308SW z 1.6 BlueHDI 120KM i chyba strzał w dziesiątkę. Martwi mnie tylko zapocenie przy turbo, obawiać się czegoś takiego?
ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Zapocenie to nie problem jesli nie ma oleju w IC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości