Nie niczym się martwić nie trzeba to są auta idealne tylko te z tsi, fsi z dsg jeździć nie mają prawa....
***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Jak Ty chłopie piszesz, że passat od golfa większy nie jest to już wszystko wiem o poziomie twoim tylko może skończ tu ludzi w błąd wprowadzać co? Najpierw piszesz, że tsi jest be potem że fsi potem jak już nie wiesz co napisać że pasek gnije a post wcześniej polecasz e klasę która gnije jak tylko z fabryki wyjechała? Jak sens, logika w twojej gadce jest?
Ostatnio zmieniony ndz gru 23, 2018 22:32 przez dreyfus, łącznie zmieniany 1 raz.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
od dawna wiedziałem że masz więcej wspólnego z baletnicą niż z facetem
jeśli nie możesz przełknąć czary goryczy to lepiej nie odpisuj
poza tym @Pastusiak, w końcu idą święta, nie czas na zwady, wszystkiego najlepszego
-
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Pastusiak pisze:A4 od golfa większe nie jest tak samo jak Passat B6...
Ja o Passata nie pytałem, Passata zaproponował dreyfus. Nie potrzebuję takich "krów", ale chcę zmienić na coś większego od Golfa.Pastusiak pisze:Tylko, że pytałeś o Passata B6, to auto też nie jest jakąś rewelacją w ilości miejsca. Jeśli aż takich "krów" szukasz to raczej skupiłbym się na segmencie aut klasy E
Ok w takim razie z zaproponowanych aut na tapecie zostają Passat, Mondeo i ewentualnie Laguna. Teraz tak
- Mondeo mk4: z silnikiem 2,5T lub 2.0TDCI?
- Laguna III: jakie silniki?
- Passat b6: tutaj nie wiem czy bym nie poszedł w 1.9TDI + chip, tylko nie wiem czy to nie będzie i tak za mało. Ewentualnie wspomniany wcześniej benzynowy 2.0. Tylko nie wiem czy to prawda że 2.0 150KM nie będzie jechał lepiej jak 1.9TDI po chipie?
ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
flatron wypowiem się tylko na temat paska bo sam go ujeżdzam. Co do silnika znaleźć 1.9 raczej za łatwe nie będzie... Po programie na pewno będzie żwawszy ale czy pod 150 km? Chyba nie. Czy jeździ lepiej niż 2.0 150? Pytanie co to znaczy lepiej jeden ma turbo drugi nie jeden to ropniak drugi benzyna wtrysk bezpośredni czyli zupełnie inna technika jazdy, pytanie co Ci bardziej odpowiada w pasku jeszcze były 1.8 i 2.0 z turbiną. Po za tym jeżeli oczekujesz niezawodności jak w golfie ze starym dobrym tdi to muszę cię zmartwić to już nie wróci...
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
wcześniej ktoś zestawiał A4 z golfem i Passatem B6, rozumiem mowa o a4 b6/B7 i golfie V/VI kombi, w tym zestawieniu passat b6 kombi pod względem pojemności jest bezkonkurencyjny, obecnie jeżdżę a4 B8 i o ile w kabinie jest dość miejsca o tyle juz bagażnik jest mierny, mocno pochylona szyba tylnej klapy sporo go ogranicza
Na pewno Mondeo byłoby w tym gronie największe chyba że pójdzie się w stronę Cytryny C5 kombi, większej beczki chyba nie ma tej klasie
1.8T w Pasku B6 zdecydowanie bym odpuścił, ten silnik został poprawiony dopiero w modelu B7 choć i tak nie do końca
Na pewno Mondeo byłoby w tym gronie największe chyba że pójdzie się w stronę Cytryny C5 kombi, większej beczki chyba nie ma tej klasie
1.8T w Pasku B6 zdecydowanie bym odpuścił, ten silnik został poprawiony dopiero w modelu B7 choć i tak nie do końca
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Flatron1984, ustalmy jedną rzecz...Audi A4 B7 to jest segment D....czyli klasa średnia tak samo jak Passat B6 tyle tylko że Audi to "premium". Od Golfa IV to nawet Passat B5 ma więcej przestrzeni, z resztą połowa tutaj podnieca się Passatam B6 jak Phaetonem a tak na prawdę wsiądź sobie do Superba nawet mk1 tam to jest jak w autobusie, tyle tylko że nie ma kombi, tylko sedan..niestety na dwójkę za mały budżet.flatron1984 pisze: ↑ndz gru 23, 2018 23:46
Ja o Passata nie pytałem, Passata zaproponował dreyfus. Nie potrzebuję takich "krów", ale chcę zmienić na coś większego od Golfa.
Ok w takim razie z zaproponowanych aut na tapecie zostają Passat, Mondeo i ewentualnie Laguna. Teraz tak
- Mondeo mk4: z silnikiem 2,5T lub 2.0TDCI?
- Laguna III: jakie silniki?
- Passat b6: tutaj nie wiem czy bym nie poszedł w 1.9TDI + chip, tylko nie wiem czy to nie będzie i tak za mało. Ewentualnie wspomniany wcześniej benzynowy 2.0. Tylko nie wiem czy to prawda że 2.0 150KM nie będzie jechał lepiej jak 1.9TDI po chipie?
Pytanie czy Ciebie interesuje przestrzeń i komfort ogółem czy paka/kufer jak u kuriera w samochodzie który rozwozi paczki? Tutaj Passat ma spory kufer ale to nie jest Audi A6 i gdy usiądzie ktoś 185 cm za kierownicą z tyłu za nim już się robi ciaśniej.
Poza tym pisałeś coś o lpg? W Passacie B6 masz wszystkie benzyny (no może poza 1,6 mpi) na wtryski fsi, poczytaj ile kosztuje dobra inastalacja lpg do 2,0 fsi 150 koni, poza tym no 1500 kg ma auto, napakujesz towaru, ludzi i obstawiam że to się ledwo będzie toczyć obojętnie czy 1,9 tdi po chipie na 135 czy 2,0 fsi 150.
Jedynie 2,0 tfsi 200 koni pojedzie, stąd moja propozycja A4 B7 1,8 turbo - nie dość ze zwykły wtrysk mpi czyli prostsza i tańsza instalka lpg, to jeszcze turbo 163 konie, poza tym tutaj też możesz moc zwiększyć. Inna opcja to np Mercedes Cklasa C200 W203 230 kompressor..
W Mondeo 2,5T jest ok fajna jednostka, w Lagunie 2,0T
Więc od Golfa IV wiele aut jest wygodniejszych i większych, poza tym jak tak się w detale wciągamy to lepiej iść w segment wyższy niż zwykłe D, tam jest i komfort, przestrzeń i spory bagażnik np w takim A6 C6 albo E-klasie, to są już krowy i to takie konkretne, no ale szukasz czegoś wygodniejszego od golfa iv..no to chyba za dużo teorii, cokolwiek nie weźmiesz z segmentu D będzie bardziej komfortowe.
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Pierwsze kolejna bzdura, ostatnio zakładałem dobrą instalacje do zwykłego 1.6 koszt 3 tysiące dobra instalacja do bezpośredniego 4.5 tysiąca to taka przepaść?
Druga bzdura co z tego, że a4 i b6 to ten sam segment? Passat bije pod względem miejsca to twoje Premium w każdym cm przestrzeni.
Trzecia bzdura "jedynie 2.0 pojedzie" To nie jedzie to zapierdziela, zwłaszcza po programie...tylko...
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Generalnie wybór dobry. Faktycznie, dorzucił bym jeszcze Citroena C5. 2.0 HDI lub 2 litrowa benzynę. Bardzo fajne, wygodne, przestronne i mega komfortowe auta. Kilka osób ode mnie z pracy takimi jeździ (dieslami) i są bardzo zadowoleni. O dziwo jak na francuskie auto, dosyć naszpikowane elektroniką, jest całkiem bezawaryjne. No i masz zawieszenie hydro, co jest chyba najwiekszym plusem. Daje duży komfort, możliwość regulacji prześwitu co o nawet dość często się przydaje i jest o dziwo, tanie w utrzymaniu. Tylko nie każda wersja to ma.flatron1984 pisze: ↑ndz gru 23, 2018 23:46Pastusiak pisze:A4 od golfa większe nie jest tak samo jak Passat B6...Ja o Passata nie pytałem, Passata zaproponował dreyfus. Nie potrzebuję takich "krów", ale chcę zmienić na coś większego od Golfa.Pastusiak pisze:Tylko, że pytałeś o Passata B6, to auto też nie jest jakąś rewelacją w ilości miejsca. Jeśli aż takich "krów" szukasz to raczej skupiłbym się na segmencie aut klasy E
Ok w takim razie z zaproponowanych aut na tapecie zostają Passat, Mondeo i ewentualnie Laguna. Teraz tak
- Mondeo mk4: z silnikiem 2,5T lub 2.0TDCI?
- Laguna III: jakie silniki?
- Passat b6: tutaj nie wiem czy bym nie poszedł w 1.9TDI + chip, tylko nie wiem czy to nie będzie i tak za mało. Ewentualnie wspomniany wcześniej benzynowy 2.0. Tylko nie wiem czy to prawda że 2.0 150KM nie będzie jechał lepiej jak 1.9TDI po chipie?
Co do Laguny - ładne auto, ale mnie nie przekonuje jakość wykonania. Niby ok, ale tu coś tam trzeszczy, tam coś nie jest spasowane, no i jakość materiałów jest taka sobie. Ale chyba można rozważyć. Z jakimi silnikami? Na pewno 2 litrowy diesel oraz 2 litrowa benzyna z turbo. To najlepsze. Dodatkowo jeszcze wolnossące benzyniaki.
Co do Passata b6 to nie wiem. Mnie on nie przekonuje. Są lepsze auta w tej klasie. Dużo jest lepszych. Nie dość, że zdecydowana większość tych aut jest sprowadzona, czyli po przejściach lub z wielkimi przebiegami, to jeszcze ten model ma sporo wad, choćby rdzewiejące nadwozie, awaryjny hamulec postojowy, silniki takie sobie (nawet ten 1.9, to już nie to co stare TDI, nie wspominając o innych). Nie mówię, że to źle auto, ale na pewno sa na rynku lepsze.
Wesołych świąt!
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Superb ma rozstaw osi wydłużony o 10 cm względem passata więc logiczne jest, że jest więcej przestrzeni. Z kolei superb ma mniejszy rozstaw niż C5 kombi a Mondeo ma największy rozstaw w tym gronie
Poza tym choć passat b6 ma mniejszy rozstał osi od audi A4 B8 to miejsca ma więcej
Poza tym choć passat b6 ma mniejszy rozstał osi od audi A4 B8 to miejsca ma więcej
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Tylko porównuj raczej te same komponenty do lpg a nie wypasione do 1,6 z lat 90 i podstawowe do FSI, na youtube - Energy Gaz Polska masz Octavię 2,0 fsi 150 koni z instalacją lpg za 5500...jeśli do 1,6 wkładasz instalację gdzie koszt wynosi 3 kafle za taki "silniczek", to do fsi nikt Ci tego samego nie zrobi za 4500..taka logika jest.dreyfus pisze: ↑pn gru 24, 2018 05:23Pierwsze kolejna bzdura, ostatnio zakładałem dobrą instalacje do zwykłego 1.6 koszt 3 tysiące dobra instalacja do bezpośredniego 4.5 tysiąca to taka przepaść?
Druga bzdura co z tego, że a4 i b6 to ten sam segment? Passat bije pod względem miejsca to twoje Premium w każdym cm przestrzeni.
Trzecia bzdura "jedynie 2.0 pojedzie" To nie jedzie to zapierdziela, zwłaszcza po programie...tylko...
A co do 2,0 tsi..tak zapierdziela w golfie albo jeszcze lepiej polo gti a nie w prawie 2 tonowym Passacie kombi, poza tym autor chce chipa stosować do 1,9 tdi w takim przypadku to podstawa by nie być samobójcą przy wyprzedzaniu czegokolwiek na drodze taką landarą, więc ani 1,9 tdi + chip nie będzie super dynamiczny ani 2,0 fsi,
200 koni w takiej krowie to nie to samo co w kompakcie 1200 kg.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Prawie robi różnicę, passat 2.0 TDI w porywach 1580 kg z a z motorem 1.9 TDI z manualem 1500 kg z haczykiem. Mój golf 5 i to nie kombi 1.9 TDI miał wagę 1424 kg. Aż taka wielka różnica? 1700 z hakiem to waży Passat 3.6 FSI 4Motion z aitomatem w najwyższej wersji wyposażenia.
Tutaj się nigdy nie zgodzę, już kiedyś rozmawialiśmy o tym , dla mnie to półśrodek. Dedykowana w 100% to jest na ciekłym wtrysku bez reduktora, podająca gaz przez wtryskiwacze benzynowe nie wymagająca dotryskow benzyny.
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Ale mówimy o surowej masie na parkingu pod blokiem? a jak do tego Passata 1,9 tdi 1500 kg z hakiem wsiądą 3 dorosłe osoby po 75 kg + bagaże to ile będzie brakować do 2 ton? a silnik ciągle ten sam, swoją drogą dziwną masę miałeś tego golfa v 1,9 tdi bo u kuzyna w g VI 2,0 tdi w dowodzie jest podane 1280 kg. To w takim razie ile waży R32? 1600 kg?doggie pisze: ↑wt gru 25, 2018 04:51Prawie robi różnicę, passat 2.0 TDI w porywach 1580 kg z a z motorem 1.9 TDI z manualem 1500 kg z haczykiem. Mój golf 5 i to nie kombi 1.9 TDI miał wagę 1424 kg. Aż taka wielka różnica? 1700 z hakiem to waży Passat 3.6 FSI 4Motion z aitomatem w najwyższej wersji wyposażenia.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Zauważ że do golfa tak jak i do Passata również może wsiąść 5 osób ważących po 100 kg, zawsze liczy się masę własną
Taką miałem masę własną w DR, identyczną masę w DR miało A3 8P BLS, obecne A4 B8 ma 1650kg a e84 X1 1640kg
Wg mnie ta masa piątki była coś na wyrost, trudno mi to zweryfikować ale tak było w karcie homologacyjnej auta
Taką miałem masę własną w DR, identyczną masę w DR miało A3 8P BLS, obecne A4 B8 ma 1650kg a e84 X1 1640kg
Wg mnie ta masa piątki była coś na wyrost, trudno mi to zweryfikować ale tak było w karcie homologacyjnej auta
Re: ***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
patusiak ostatnio pisałeś że pasek jest mały i ciasny wielkości golfa IV teraz piszesz że mimo 200 koni nie jedzie bo jest ciężki to jak to w końcu jest według twojej motoryzacji?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości