Założyłem tutaj bo nie mam konkretnych przykładów które mógłbym podać w takim temacie a pytanie raczej dotyczy porady czy warto iść w któryś z tych silników w budżecie 6000zł.doggie pisze:a nie prościej utworzyć swój temat typu "model/typ, silnik, w cenie do ... /górny pułap cenowy/"? Wszystkim będzie łatwiejWilu88 pisze:Witam stoję przed wyborem pierwszego Golfa z racji budżetu wybór padł na IV. Problem jednak zaczyna się przy wyborze silnika. Czy wybrać 1.4 16V o którym czytałem niezbyt dobre opinie czy lepiej 1.6 16V. Rocznik upatrzonego samochodu to 2002
***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
ja pierdziu a ten swoje, kolega szuka Mk7 a ten o 1.8T na wielowtrysku a do tego jeszcze wchodzi polityka. Namów kolegę na 1.8T to będziemy pisać chwalebne posty nad 1.8TPastusiak pisze:
No pewnie lepiej wprowadzać ludzi na forum w błąd. Aktualne produkowane auta są takie że na gwarancji naprawiasz silniki bo się sypią, do tego płacisz za znaczek i tyle bo z trwałością to ma taki sam związek jak Polska gospodarka z polityką Afryk.
każdy silnik ma jakiś pierwowzór i nie porównuj 1Z w Audi 80 do TDI PDPastusiak pisze: Golf V czy Passat B6 z 1,9 tdi też przehistoria bo ten silnik już gościł w Audi 80 i Golfie III w 94 roku
wersja szału nie robi ale skoro ci odpowiadacountryfan pisze:https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... usage=USEDdoggie pisze:nie wyświetlają mi się zdjęcia
Pastusiak jest specem od Mk4, tylko musisz wybrać silnik 1.8TWilu88 pisze:Założyłem tutaj bo nie mam konkretnych przykładów które mógłbym podać w takim temacie a pytanie raczej dotyczy porady czy warto iść w któryś z tych silników w budżecie 6000zł.doggie pisze:a nie prościej utworzyć swój temat typu "model/typ, silnik, w cenie do ... /górny pułap cenowy/"? Wszystkim będzie łatwiejWilu88 pisze:Witam stoję przed wyborem pierwszego Golfa z racji budżetu wybór padł na IV. Problem jednak zaczyna się przy wyborze silnika. Czy wybrać 1.4 16V o którym czytałem niezbyt dobre opinie czy lepiej 1.6 16V. Rocznik upatrzonego samochodu to 2002
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
No właśnie kolega szuka mk7 z niemiec w klekocie i myśli że Niemiec pod kocem trzymał i ktoś dla niego nówkę sztukę trzyma, nie mówimy o mk4, tylko o Audi A4 B7, które jest premium i ma silnik tańszy w utrzymaniu, mk7 jest dobre z salonu a nie zza Odry wytrzaskane po Niemcu, który 30 tys rocznie autostradami nabijał.doggie pisze: ja pierdziu a ten swoje, kolega szuka Mk7 a ten o 1.8T na wielowtrysku a do tego jeszcze wchodzi polityka. Namów kolegę na 1.8T to będziemy pisać chwalebne posty nad 1.8T
To mit że Niemcy jak Polacy kupują TDI do kościoła, tam Golfy kombi w dieslu kupuje się dla tras i się jeździ i tyle.
Nie namawiam na 1,8T w żadnym wypadku tylko dla mnie to głupie, szukać oszczędności w dieslu z Niemiec.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W takim razie zwracam się z prośbą od użytkownika Pastusiak o pomoc w ocenie silników 1.6 i 1.4 jeśli jest w stanie
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
mówimy o przebiegu realnym +/- 50kkm i nieważne czy ma 4 lata czy rok a nie o 10latku z 500 tys km, nieważne czy jeździł do kościoła czy po autobanachPastusiak pisze:
To mit że Niemcy jak Polacy kupują TDI do kościoła, tam Golfy kombi w dieslu kupuje się dla tras i się jeździ i tyle. .
to nie głupie przy założeniu że kupujemy auto relatywnie nowe i bez wad a oszczędności w takim przypadku są niezaprzeczalne, mój 2.0D 4x4 spala średnio 6 ltr. ON, taka sama benzyna paliłaby 9-10 litrówPastusiak pisze: dla mnie to głupie, szukać oszczędności w dieslu z Niemiec.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Przy obecnym zaawansowaniu silników i to jak są sprawne doprawdy do miasta, czy na własny użytek używanego diesla bym nie brał pod uwagę. Trzeba trzaskać dużo kilometrów, żeby to miało sens. Jedyna opcja to jakieś mocne wersje, nowe z gwarancją (typu Golf GTD czy Passat BiTDI albo większy kaliber typu 3.0d czy inny 3.0 TDI) - wtedy można odczuć jakąś korzyść z posiadania diesla w postaci MOŻLIWOŚCI mniejszego spalania w trasie.
Co do samego Golfa VII, bo pytający szuka argumentów za tym właśnie autem, ja bym szukał 1.4 TSI. Auto pali względnie mało (choć mam doświadczenia tylko z Passata B8) jest żwawe i ma póki co jednak mniej problematycznego osprzętu. Problem jest jednak taki, że jak dla mnie Golf wewnątrz zaczyna się od Highline'a
Oczywiście 2.0 TDI nie jest złe, ale jak dla mnie w kilku aspektach jest za bardzo udziwnione i ma o wiele więcej potencjalnych punktów zapalnych niż pozostałe jednostki. 1.4 TSI czy 2.0 TSI też nie są bez grzechu ale jednak z 2.0 TDI bym uważał w jego polecaniu, a jeśli już się pchać do z DSG.
Co do samego Golfa VII, bo pytający szuka argumentów za tym właśnie autem, ja bym szukał 1.4 TSI. Auto pali względnie mało (choć mam doświadczenia tylko z Passata B8) jest żwawe i ma póki co jednak mniej problematycznego osprzętu. Problem jest jednak taki, że jak dla mnie Golf wewnątrz zaczyna się od Highline'a
Oczywiście 2.0 TDI nie jest złe, ale jak dla mnie w kilku aspektach jest za bardzo udziwnione i ma o wiele więcej potencjalnych punktów zapalnych niż pozostałe jednostki. 1.4 TSI czy 2.0 TSI też nie są bez grzechu ale jednak z 2.0 TDI bym uważał w jego polecaniu, a jeśli już się pchać do z DSG.
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Szukaj raczej 1,6 8V prosty, dobry do lpg, z tym że ja nawet bym się pokusił o 1,8 lub 2,0 dynamiki nigdy za wiele. No wiadomo że jest 1,8T ale to nie ten budżet. A może warto ponieważ to auta już stare poszukać bliźniaczych konstrukcji typu np Audi A3 8L? czy koniecznie Golf?Wilu88 pisze:W takim razie zwracam się z prośbą od użytkownika Pastusiak o pomoc w ocenie silników 1.6 i 1.4 jeśli jest w stanie
Lepiej kupić coś zdrowego bo potem bywa różnie.
1,4 odradzam, pali jak czołg, nie jedzie i miewał problemy, jak nie zależy CI na dynamice to dla oszczędności lepiej brać wykastrowanego diesla czyli 1,9 sdi, ten też nie jedzie klekocze jak stado boćków ale chociaż nie pali hektolitrów.
1,9 sdi jest wieczny, tam się nie ma co psuć, zalewasz ropę i jeździsz co prawda czujesz się jak w traktorze ale za to oszczędny.
Relatywnie nowe to może być 1roczne albo nowe, za 60 tys zł nie kupi się, szczególnie w DE golfa variant chyba że 1,6 tdi bez wyposażenia ale to i tak będzie kiepski stan. Poza tym diesle mają większe przebiegi niż benzyniaki, głupi akumulator jest 2x droższy, przy większych przebiegach szybko trzeba robić sprzęgła i turbiny (wiem że Ty nigdy nie robiłeś) itd..doggie pisze: to nie głupie przy założeniu że kupujemy auto relatywnie nowe i bez wad a oszczędności w takim przypadku są niezaprzeczalne, mój 2.0D 4x4 spala średnio 6 ltr. ON, taka sama benzyna paliłaby 9-10 litrów
Dodatkowo gorsza, kultura, pracy, wibracje, głośność,
Dla mnie bezsensu jest zamiana 1,8T w Audi A4 4 lata starsze od Golfa mk7 z Niemiec z przebiegiem 150 tys km które będzie miało 6 lat. Nie bądźmy Januszami, spalanie to kropla w morzu wydatków związanych z autem, a regeneracja turbo, wtrysków, naprawa sprzęgieł? nowy aku, zawieszenie przy większych przebiegach, rozrządy, świece żarowe?
Jak dla kogoś 2 litry w to problem to ciekawe za co akumulator wymieni. Poza tym 6l u Ciebie to jest chyba jak jedziesz 80-100 km a nie 20 np. zimą, już kiedyś o tym rozmawialiśmy, poza tym ufasz tylko komputerowi, zmierz kiedyś ilość paliwa spalonego i tego co zalałeś do baku to zobaczysz że często komputer przekłamuje o 0,5-1 litr.
Apropo 1,8T twierdzisz ze tylko 20 letnie można kupić, nie ma nic świeżego, to bardzo proszę pierwsza lepsza oferta:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &fnai=next" onclick="window.open(this.href);return false;
no i fakt zapomniałem to 1,8T jest z 2010, autor kupi AŻ o dwa lata młodszego Golfa, będzie super nowy prosto z salonu
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Co do silnika 1.6 8V to rozglądałem się ale w okolicach mojego zamieszkania takich ofert jest jak na lekarstwo. Natomiast jest trochę właśnie 1.6 16V i zaciekawiła meni ta konstrukcja. Zdecydowanie ważniejsze dla inem ekonomia niz osiągi. 90% przebiegu robione w mieście. Co do innych marek to po przygodach z Fiatem Punto II który rdzewieje szybciej niż jeździ chciałem postawić na coś co blacharsko zapewni spokój i w budżetowych samochodach wydawało mi sie ze golf będzie najlepszym modelem.Pastusiak pisze:Szukaj raczej 1,6 8V prosty, dobry do lpg, z tym że ja nawet bym się pokusił o 1,8 lub 2,0 dynamiki nigdy za wiele. No wiadomo że jest 1,8T ale to nie ten budżet. A może warto ponieważ to auta już stare poszukać bliźniaczych konstrukcji typu np Audi A3 8L? czy koniecznie Golf?Wilu88 pisze:W takim razie zwracam się z prośbą od użytkownika Pastusiak o pomoc w ocenie silników 1.6 i 1.4 jeśli jest w stanie
Lepiej kupić coś zdrowego bo potem bywa różnie.
1,4 odradzam, pali jak czołg, nie jedzie i miewał problemy, jak nie zależy CI na dynamice to dla oszczędności lepiej brać wykastrowanego diesla czyli 1,9 sdi, ten też nie jedzie klekocze jak stado boćków ale chociaż nie pali hektolitrów.
1,9 sdi jest wieczny, tam się nie ma co psuć, zalewasz ropę i jeździsz co prawda czujesz się jak w traktorze ale za to oszczędny.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Wilu88, golf też potrafi gnić wszystko zależy od konkretnego egzemplarza...
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
No tak ale jeśli trafi Cię na zadbany samochód to nie powinno być problemów takich jak w punto. Co do silnika 1.6 16v powinien być mniej problematyczny niz 1.4?
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
A jaki masz budżet na auto? bo 1,6 16V to zdaje się po 2000 roku, nie miej złudzeń że ktoś sprzeda Ci pięknego Golfa IV niebitego i w ogóle z 2001 roku za byle 5 tys.
Raczej szykuj ja wiem? z 8 tys zł? np Audi A3 poliftowe 1,6 potrafią po 10 chodzić nawet.
A co do rdzy, golfy iv gniją też może nie jak mazdy czy mercedesy ale progi lecą i nadkola, w audi a3 z kolei krawędzie drzwi mają purchle często.
1.6 16V będzie mniej problematyczny i w ogóle jakoś pojedzie - 1,4 w golfie to jest dla mnie nieporozumienie. Ale 1,6 16V jest bardziej skomplikowany w swej budowie niż prosty 8V, ten z kolei jest lepszy pod lpg.
Tylko raczej w takich topornych benzynach oszczędności w paliwie nie masz co szukać, myślę że podobnie spali 1,6 jak 1,8 turbo, z małymi różnicami może.
Ok 8/100 średnio myślę będzie.
A nie wolisz szukać 1,8 20V "AGN"? spali podobnie a jednak lepsza dynamika i np vmax 200 km/h
Tak apropo jak szukasz czwórki 1,6 to możesz sobie z nieco ironicznego punktu obejrzeć
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4Dm_1elKPUo[/youtube]
Raczej szykuj ja wiem? z 8 tys zł? np Audi A3 poliftowe 1,6 potrafią po 10 chodzić nawet.
A co do rdzy, golfy iv gniją też może nie jak mazdy czy mercedesy ale progi lecą i nadkola, w audi a3 z kolei krawędzie drzwi mają purchle często.
1.6 16V będzie mniej problematyczny i w ogóle jakoś pojedzie - 1,4 w golfie to jest dla mnie nieporozumienie. Ale 1,6 16V jest bardziej skomplikowany w swej budowie niż prosty 8V, ten z kolei jest lepszy pod lpg.
Tylko raczej w takich topornych benzynach oszczędności w paliwie nie masz co szukać, myślę że podobnie spali 1,6 jak 1,8 turbo, z małymi różnicami może.
Ok 8/100 średnio myślę będzie.
A nie wolisz szukać 1,8 20V "AGN"? spali podobnie a jednak lepsza dynamika i np vmax 200 km/h
Tak apropo jak szukasz czwórki 1,6 to możesz sobie z nieco ironicznego punktu obejrzeć
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4Dm_1elKPUo[/youtube]
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
dokładnieradekrp90 pisze: Golf wewnątrz zaczyna się od Highline'a
obecne auto kupiłem jako 5 latek z przebiegiem 79kkm i nie planuję nic robić i regenerować, oprócz rzeczy oczywistych nie ma potrzeby abym zawracał sobie głowę czymś, co może kiedyś nastąpi, prędzej sprzedam auto. Pisząc "z przebiegiem 79kkm" mówię o rzeczywistym przebiegu potwierdzonym w ASO Zdunek a nie z kapeluszaPastusiak pisze:w morzu wydatków związanych z autem, a regeneracja turbo, wtrysków, naprawa sprzęgieł? nowy aku, zawieszenie przy większych przebiegach, rozrządy, świece żarowe?
Pastusiak pisze: Jak dla kogoś 2 litry w to problem
policz sobie te 2 litry przy przebiegu 30 tys km rocznie, 1200 zł piechotą nie chodzi, przy dwóch latach mam już 2400 zł bez zbędnych wydatków, poza tym te dwa litry w przypadku benzynowego BMW w e84 to mocno optymistyczna wersja, realnie zapewne minimum 4 litry przewagi na dizla więc 4800 zł wychodzi
proszę cię, opowiadasz jakbyś mówił do 14 latka, zawsze podaję wyniki rzeczywistego spalania a nie komputera, poza tym w idrivie skorygowałem wartości spalania i wskazuje mi +/- 0,1 litra więc jeśli BC wskazuje 6 litrów to może być co najwyżej 6,1 litra. W golfie i Audi też miałem VCDS-em skorygowane spalanie i wskazania oscylowały wokół rzeczywistych ze spalaniaPastusiak pisze: poza tym ufasz tylko komputerowi, zmierz kiedyś ilość paliwa spalonego i tego co zalałeś do baku to zobaczysz że często komputer przekłamuje o 0,5-1 litr.
po pierwsze - odpowiadając i pisząc o 1.8T miałem na myśli Mk4 a nie podróbkę Audi A4 B6/B7 jaką jest Exeo, po drugie autor wątku nie chce Exeo, chce Mk7. Audi A4 B7 ma i pisze że nie chce powtórnie wchodzić w A4. Poza tym Exeo jest beznadziejne, oczywiście w mojej oceniePastusiak pisze:
Apropo 1,8T twierdzisz ze tylko 20 letnie można kupić, nie ma nic świeżego, to bardzo proszę pierwsza lepsza oferta:
no i fakt zapomniałem to 1,8T jest z 2010, autor kupi AŻ o dwa lata młodszego Golfa, będzie super nowy prosto z salonu
Kupno Golf 3 doradztwo
Podobno golf III 1400 cos się ze skrzynka dzieje, maja jakieś dziwne rozwiązania, czy to prawda?
co mi radzicie kupić golfa III powyżej 95 roku czy Golfa IV?
co mi radzicie kupić golfa III powyżej 95 roku czy Golfa IV?
Kupno Golf 3 doradztwo
By mieć tanie OC jeździj dalej II, jak myślisz lepiej jest jeździć III czy IV jak dla mnie mega przepaść, finansowa też...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości