***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Do miasta jako tako wystarcza, na trasę nie. Brak mocy i wysokie obroty przy prędkościach autostradowych co skutkuje wysokim spalaniem.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Czyli jak coś to lepiej wypada 115 koni pod tym względem rozumiem?Craash pisze:Do miasta jako tako wystarcza, na trasę nie. Brak mocy i wysokie obroty przy prędkościach autostradowych co skutkuje wysokim spalaniem.
Z drugiej strony wiem jakie krążą opinie o silniku fsi dlatego ciężko wybrać złoty środek.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
nie wiem ale ja jadąc MPI czy FSI nie odczułem zbytnio różnicy w mocy na korzyść FSI, zresztą wystarczy spojrzeć na parametry: MPI 102KM przy 5600 i 148Nm przy 3800 obr względem 115KM przy 6000obr i 155Nm w FSI różnicy raczej nie robiMiro0412 pisze:
Czyli jak coś to lepiej wypada 115 koni pod tym względem rozumiem? .
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jeśli ufać tabelkom to FSI ma nieznacznie lepszą dynamikę i odrobinę niższe spalanie. Tyle teoria.
W praktyce wiele osób na FSI narzeka. Problem ze współpracą z LPG, apetyt na olej silnikowy i kilka jeszcze pomniejszych grzeszków.
W praktyce wiele osób na FSI narzeka. Problem ze współpracą z LPG, apetyt na olej silnikowy i kilka jeszcze pomniejszych grzeszków.
________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Zmiana charakterystyki to raczej bardziej kwestia głowicy 16V w FSI niż samego wtrysku. Jak dla mnie, gdy widzę wyższa moc w wyższych obrotach to raczej zmiana przepływów niż cudowny wtrysk. Mocny gaźnik też by dał takie przebiegi (tylko byłby jeszcze mniej oszczędny).
________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
kwestia następna - po 100km przebiegu ile kuców zachował FSI a ile MPI, ludzie kupują FSI i nie zdają sobie sprawy że jest coś takiego jak odkładanie sie w nich nagaru a tym bardziej prawie nikt go nie czyści bo to wcale nie aż takie tanie jakby się mogło wydawać, nikt po zakupie nie myśli o takich "inwestycjach"
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
To raczej jednak będę myślał nad tym 1.6 102 konie.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Fsi w vw to taka sama sztuka dla sztuki jak gdi w Mitsubishi Mowa o silnikach niedoładowanych.
Poczytajcie co daje zamontowanie takiego układu w silniku.
Ja bym się w to nie bawił, zwykły układ wielopunktowy z pośrednim wtryskiem.
Poczytajcie co daje zamontowanie takiego układu w silniku.
Ja bym się w to nie bawił, zwykły układ wielopunktowy z pośrednim wtryskiem.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
I dobrze zrobisz. Nie słuchaj tych którzy piszą że " muł " , " nie pojedzie " itp. Ja o mały włos też bym posłuchał i źle bym na tym wyszedł a tak mam Octavię II FL 1.6 MPI i jest to jak na razie chyba najlepsze autko jakie miałem..... zrobiłem od czerwca już prawie 10 000 w tym trasy do DE itp. Spalanie mega zadowalające jak na takie gabaryty i stosunkowo mały silnik, jak pojedziesz kupić rozrząd, oleje, klocki, tarcze etc. to sam się zdziwisz że można na dobrych częściach tak tanio kupić. Ogólnie żeby nie było tak cukierkowo to powiem że nie jest to bolid ale przyśpiesza względnie + jak jeździsz non stop po autostradach 160 + to to nie jest auto dla Ciebie ale jako rodzinny dupowóz jak polecisz 140 km/h na tempomacie to wierz mi że w środku nie musisz do nikogo krzyczeć żeby pogadać, na stacji nie dostaniesz zawału a w cenie dwumasy do diesla kupisz cały silnik do twojego . Ja też zawsze myślałem że " jak to Panie 1.6 wolnossący do takiego auta ???!!! Nie ma szans... " a jednak.Miro0412 pisze:To raczej jednak będę myślał nad tym 1.6 102 konie.
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Zawsze możesz też na złomie kupić koła zębatego 5 tego biegu od jakiegoś 1.9 TDI. Jak przy 100km/h jest te 3000obr/min standardowo to do 2700 obniżysz.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: wt cze 23, 2009 23:46
- Lokalizacja: okolice Gliwic
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
witam zastanawiam sie nad kupnem bora kombi 1.6 sr z lpg
czy to dobry silnik dla kombi ?
poruszam sie głównie po między miastami czasem autostrada
czy to dobry silnik dla kombi ?
poruszam sie głównie po między miastami czasem autostrada
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Przy 140 km/h jest ok 4100 obr/min. Także tragedii nie ma. Nie można też ściemniać że w ogóle silnika nie słychać i jest mega zaje.....ie cicho. Ani nie ogłuchniesz i nie dostaniesz szału jadąc 10h ani też nie jest to tesla.... ;P.
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Generalnie zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. Ja miałem ten silnik w Passacie B5 i w zupełności wystarczał. Ale jeśli ktoś jeździ dużo po autostradach z większymi prędkościami, to ja bym się w to nie pakował. Do tych 120-130 km/h jeszcze względnie można wytrzymać, ale już jazda z prędkościami 150-160, oczywiście jak najbardziej wykonalna, jest jednak strasznie męcząca. Do tego jak jeszcze masz LPG, to dodatkowo na autostradzie musisz tankować co 250-300 km, czyli co max. 2 godziny. Ale w zasadzie to jedyna wada tego silnika, a dokładniej skrzyni jaka była z nim łączona. Gdyby był choć 6 bieg...Prezes156 pisze:Przy 140 km/h jest ok 4100 obr/min. Także tragedii nie ma. Nie można też ściemniać że w ogóle silnika nie słychać i jest mega zaje.....ie cicho. Ani nie ogłuchniesz i nie dostaniesz szału jadąc 10h ani też nie jest to tesla.... ;P.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ja jezdziłem skodą octawią 1.6 mpi jako autem zastepczym z PZU, no cóż moje byłe 1.9 TDI PD demonami prędkości nie były ale ta Skoda w porównaniu z nimi po prostu nie jechała, mojej małżonki Lupo 1.4 mpi znacznie lepiej jedzie, jesli już to LPG pod kątem oszczednosci bo na benzynie nigdy w życiu. To moja subiektywna ocena
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości