***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Craash » pt lis 04, 2016 16:49

Do miasta jako tako wystarcza, na trasę nie. Brak mocy i wysokie obroty przy prędkościach autostradowych co skutkuje wysokim spalaniem.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Miro0412
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 01, 2015 23:30
Lokalizacja: Łódź

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Miro0412 » pt lis 04, 2016 17:27

Craash pisze:Do miasta jako tako wystarcza, na trasę nie. Brak mocy i wysokie obroty przy prędkościach autostradowych co skutkuje wysokim spalaniem.
Czyli jak coś to lepiej wypada 115 koni pod tym względem rozumiem?
Z drugiej strony wiem jakie krążą opinie o silniku fsi dlatego ciężko wybrać złoty środek.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pt lis 04, 2016 20:00

Miro0412 pisze:
Czyli jak coś to lepiej wypada 115 koni pod tym względem rozumiem? .
nie wiem ale ja jadąc MPI czy FSI nie odczułem zbytnio różnicy w mocy na korzyść FSI, zresztą wystarczy spojrzeć na parametry: MPI 102KM przy 5600 i 148Nm przy 3800 obr względem 115KM przy 6000obr i 155Nm w FSI różnicy raczej nie robi



Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Barton_ » pt lis 04, 2016 20:58

Jeśli ufać tabelkom to FSI ma nieznacznie lepszą dynamikę i odrobinę niższe spalanie. Tyle teoria.
W praktyce wiele osób na FSI narzeka. Problem ze współpracą z LPG, apetyt na olej silnikowy i kilka jeszcze pomniejszych grzeszków.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: radekrp90 » pt lis 04, 2016 22:22

Zmiana charakterystyki to raczej bardziej kwestia głowicy 16V w FSI niż samego wtrysku. Jak dla mnie, gdy widzę wyższa moc w wyższych obrotach to raczej zmiana przepływów niż cudowny wtrysk. Mocny gaźnik też by dał takie przebiegi (tylko byłby jeszcze mniej oszczędny).


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pt lis 04, 2016 22:23

kwestia następna - po 100km przebiegu ile kuców zachował FSI a ile MPI, ludzie kupują FSI i nie zdają sobie sprawy że jest coś takiego jak odkładanie sie w nich nagaru a tym bardziej prawie nikt go nie czyści bo to wcale nie aż takie tanie jakby się mogło wydawać, nikt po zakupie nie myśli o takich "inwestycjach"



Awatar użytkownika
Miro0412
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw sty 01, 2015 23:30
Lokalizacja: Łódź

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Miro0412 » pt lis 04, 2016 22:47

To raczej jednak będę myślał nad tym 1.6 102 konie.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: italiano_83 » ndz lis 06, 2016 13:34

Fsi w vw to taka sama sztuka dla sztuki jak gdi w Mitsubishi :bajer: Mowa o silnikach niedoładowanych.
Poczytajcie co daje zamontowanie takiego układu w silniku.
Ja bym się w to nie bawił, zwykły układ wielopunktowy z pośrednim wtryskiem.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Prezes156 » ndz lis 06, 2016 22:13

Miro0412 pisze:To raczej jednak będę myślał nad tym 1.6 102 konie.
I dobrze zrobisz. Nie słuchaj tych którzy piszą że " muł " , " nie pojedzie " itp. Ja o mały włos też bym posłuchał i źle bym na tym wyszedł a tak mam Octavię II FL 1.6 MPI i jest to jak na razie chyba najlepsze autko jakie miałem..... zrobiłem od czerwca już prawie 10 000 w tym trasy do DE itp. Spalanie mega zadowalające jak na takie gabaryty i stosunkowo mały silnik, jak pojedziesz kupić rozrząd, oleje, klocki, tarcze etc. to sam się zdziwisz że można na dobrych częściach tak tanio kupić. Ogólnie żeby nie było tak cukierkowo to powiem że nie jest to bolid ale przyśpiesza względnie + jak jeździsz non stop po autostradach 160 + to to nie jest auto dla Ciebie ale jako rodzinny dupowóz jak polecisz 140 km/h na tempomacie to wierz mi że w środku nie musisz do nikogo krzyczeć żeby pogadać, na stacji nie dostaniesz zawału a w cenie dwumasy do diesla kupisz cały silnik do twojego ;). Ja też zawsze myślałem że " jak to Panie 1.6 wolnossący do takiego auta ???!!! Nie ma szans... " a jednak.


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: R90 » ndz lis 06, 2016 23:04

Zawsze możesz też na złomie kupić koła zębatego 5 tego biegu od jakiegoś 1.9 TDI. Jak przy 100km/h jest te 3000obr/min standardowo to do 2700 obniżysz.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

krzysiek_09
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt cze 23, 2009 23:46
Lokalizacja: okolice Gliwic
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: krzysiek_09 » ndz lis 06, 2016 23:05

witam zastanawiam sie nad kupnem bora kombi 1.6 sr z lpg
czy to dobry silnik dla kombi ?
poruszam sie głównie po między miastami czasem autostrada



Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Prezes156 » ndz lis 06, 2016 23:08

Przy 140 km/h jest ok 4100 obr/min. Także tragedii nie ma. Nie można też ściemniać że w ogóle silnika nie słychać i jest mega zaje.....ie cicho. Ani nie ogłuchniesz i nie dostaniesz szału jadąc 10h ani też nie jest to tesla.... ;P.


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » ndz lis 06, 2016 23:38

Prezes156 pisze:Przy 140 km/h jest ok 4100 obr/min. Także tragedii nie ma. Nie można też ściemniać że w ogóle silnika nie słychać i jest mega zaje.....ie cicho. Ani nie ogłuchniesz i nie dostaniesz szału jadąc 10h ani też nie jest to tesla.... ;P.
Generalnie zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. Ja miałem ten silnik w Passacie B5 i w zupełności wystarczał. Ale jeśli ktoś jeździ dużo po autostradach z większymi prędkościami, to ja bym się w to nie pakował. Do tych 120-130 km/h jeszcze względnie można wytrzymać, ale już jazda z prędkościami 150-160, oczywiście jak najbardziej wykonalna, jest jednak strasznie męcząca. Do tego jak jeszcze masz LPG, to dodatkowo na autostradzie musisz tankować co 250-300 km, czyli co max. 2 godziny. Ale w zasadzie to jedyna wada tego silnika, a dokładniej skrzyni jaka była z nim łączona. Gdyby był choć 6 bieg...


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: doggie » pn lis 07, 2016 09:31

Ja jezdziłem skodą octawią 1.6 mpi jako autem zastepczym z PZU, no cóż moje byłe 1.9 TDI PD demonami prędkości nie były ale ta Skoda w porównaniu z nimi po prostu nie jechała, mojej małżonki Lupo 1.4 mpi znacznie lepiej jedzie, jesli już to LPG pod kątem oszczednosci bo na benzynie nigdy w życiu. To moja subiektywna ocena



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości