***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Zgadza się tyle, ze niektore auta sa spory kawal ode mnie. Większość sprzedajacych nie wie gdzie to jest oub nie sa chetni do sprawdzenia. Wolalbym czasem sobie odpuścić niż jechać na darmo
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... D_43-118kW tu masz datami, kiedy był dany silnik montowany
swoja droga to nie wiem czy BXF i BXJ też może nie mieć tego problemu co BXE. Trafiłem na jeden temat na forum leona w którym obróciło panewkę w BXF.
swoja droga to nie wiem czy BXF i BXJ też może nie mieć tego problemu co BXE. Trafiłem na jeden temat na forum leona w którym obróciło panewkę w BXF.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
1,6MPI 102KMNorbass pisze:mk5. Jakie silniki polecanie, a które omijać.
1.9TDI BKC
R32
reszta to lepsza "skarbonka" niż Amber Gold
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
2.0 TDI 8v to chyba najzacniejsza jednostkaPiasek pisze:1,6MPI 102KMNorbass pisze:mk5. Jakie silniki polecanie, a które omijać.
1.9TDI BKC
R32
reszta to lepsza "skarbonka" niż Amber Gold
Całkiem niezłe są też 2.0 FSI 150ps
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
1.9 TDI BRU jeszcze jest. 1.4 TSI 122 też jest ok. No i zwykły 1.4 jak do miasta i akceptuje sie mułowatość.Piasek pisze:1,6MPI 102KMNorbass pisze:mk5. Jakie silniki polecanie, a które omijać.
1.9TDI BKC
R32
reszta to lepsza "skarbonka" niż Amber Gold
BXE BXF itp. nie dyskwalifikowałbym z powodu panewek. Jak jest ogólnie zdrowe auto to brałbym a panewki zmienił.
Ostatnio zmieniony pt sie 26, 2016 10:40 przez nba, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
1,4 16V to się nadają jedynie do lupo ( o ile jest w dobrym stanie ), w golfie to najgrubszy pomysł na świecie. Osiągów brak, spalanie kosmos, i baniak oleju w bagażniku na dolewki.
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Te 80 KM z mk5 chyba nie mają problemu z braniem oleju, ale to racja co mówisz, chociaż mi w mk4 styka na dojazdy do pracy itp. kuzyn w mk5 też nie narzeka. Zależy kto jakie ma wymagania, fakt faktem 1.6 dużo lepszym wyborem.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
dominiks1980,
równie poroniony pomysł to wszelkie jego klony jak TSI, TFSI, itp
Dobre to jak nowe, z zerowym przebiegiem, regularnie ganiane po autostradach i dla kogoś kto nie jeździ więcej jak 15 tyś km na rok. Wtedy ma przed sobą 5-7 lat bezawaryjnej jazdy przy założeniu ze olej co 10 zmieniał będzie a nie co 30 jak fabryka kazali.
Mk6, Mk7 to już niestety tylko ładnie wygląda bo ani jednego dobrego silnika.
każdy to konstrukcyjna porażka, na dodatek "niegazowalne" i niesprzedawalnekw pisze:FSI
równie poroniony pomysł to wszelkie jego klony jak TSI, TFSI, itp
Dobre to jak nowe, z zerowym przebiegiem, regularnie ganiane po autostradach i dla kogoś kto nie jeździ więcej jak 15 tyś km na rok. Wtedy ma przed sobą 5-7 lat bezawaryjnej jazdy przy założeniu ze olej co 10 zmieniał będzie a nie co 30 jak fabryka kazali.
Mk6, Mk7 to już niestety tylko ładnie wygląda bo ani jednego dobrego silnika.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
nawiązując do BRU - miałem w Golfie V, 5 lat użytkowałem, zrobiłem nim 150kkm a jak sprzedawałem miał 285kkm na oryginalnych pompowtryskiwaczach i turbo a w dodatku był po programie na 140ps, od samego początku lubił delikatnie łyknąć olej tak około 0,5 litra co 15kkmnba pisze: 1.9 TDI BRU
BLS miałem w A3 8P Sportback, 100kkm zrobiłem, sprzedawałem miał ok. 250kkm na oryginalnych pompkach i turbo, zerowe zużycie oleju, dynamiczny /miałem fabrycznie bez DPF z kodem 7GN/ super auto super silnik, trochę żałuję że go sprzedałem
BXE w Touranie 3 miesiące, kupiony na handel, kupił go ode mnie wuj, aktualnie przebieg ponad 240kkm chyba już coś około 250kkm, pompki ori z BIP-ami na poziomie 15-20 ms i stabilizacją na poziomie 0,6mg/suw, niedawno wyczyszczona z nagaru turbina i jeździ, korba jeszcze nie wyszła bokiem
Jak widać złego słowa nie mogę powiedzieć o silnikach PD i każdemu z ręką na sercu taki polecę, aczkolwiek musi to być auto pewne, zadbane i sprawdzone
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Piasek, Powiedz mi co jest złego w 1.4 TSI 122KM oprócz tego, że nie zamontujesz zwykłej instalki lpg. Może nie każdy chce jeździć słabym 1.4 lub 1.6?
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
pewnej reguły należałoby się trzymać - jeśli krytykuje się 1.6 FSI to trzeba się tego trzymać w 1.4 TSI i pochodnych Nie jestem jakimś zagorzałym obrońcą ani krytykiem FSI/TSI, ot tak dla zasady bo mechanika podobnanba pisze: co jest złego w 1.4 TSI 122KM oprócz tego, że nie zamontujesz zwykłej instalki lpg. Może nie każdy chce jeździć słabym 1.4 lub 1.6?
- nba
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: ndz gru 27, 2015 18:22
- Lokalizacja: SR/SWD
- Auto: Golf MK4 1.4 / A3 8L 1.8T
- Silnik: BCA
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ta, ale tu trzeba jeszcze wziąć pod uwage, że TSI ma dużo lepsze osiągi od FSI a stopień skomplikowania nadal mniejszy od 1.9 TDI chociaż niektórym ciężko w to uwierzyć. No i TSI w porównaniu do FSI nie ma czujnika nox i prawdopodobnie EGRu też nie ma chociaż ręki uciąć nie dam.
Tomson electronics & mods
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
Zdalne modyfikacje oprogramowania ME7 - 1.8T, 1.0, 1.4, 1.8, 2.0, 2.7 BiT
Wyłączanie drugiej sondy, elektrycznego nastawnika, SAI, EGR itp.
Uruchamianie pops & bangs, hardcut
Chiptuning
Potrzebujesz modyfikacji softu ME7? Pisz, wystarczy do tego kabel KKL używany do diagnostyki VAG-COM/VCDS Lite.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
to nie podlega wątpliwościnba pisze:Ta, ale tu trzeba jeszcze wziąć pod uwage, że TSI ma dużo lepsze osiągi od FSI
tu się nie zgadzam ale jeśli nawet, to ma się to nijak do opanowania i możliwości napraw, diagnostyki, gdzie 1.9 TDI mechanicy znają jak własną kieszeńa stopień skomplikowania nadal mniejszy od 1.9 TDI .
@Piasek nie odrobiłeś lekcji, w Mk6 z początku produkcji był zwykły 1.4 i 1.6 MPIPiasek pisze:
Mk6, Mk7 to już niestety tylko ładnie wygląda bo ani jednego dobrego silnika.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
1.4 nie jedzie a 1.6 ze świecą szukać.doggie pisze:Mk6 z początku produkcji był zwykły 1.4 i 1.6 MPI
Kiedy Skoda wyczyściła gdzieś w końcówce `11r volkswagenowi magazyny z ostatnich BLS`ów, z ostatnich poczciwych 1.9TDI - skończyła się era VW bezpowrotnie.
Weź takiego PSA (i tutaj przykład - nie wychwalanie czy jechanie po VAG`u) i jego silnik R4 1.1 60KM. Silnik montowany od... `91r jak mnie pamięć nie myli do 2013 !!!. 22 lata kładli jeden i ten sam silnik 8-zaworowy osiołek.
Kapitalny, trwały, oszczędny, po drodze dodali trochę eko-ustrojstwa, inne wtryski, katalizatory, egr`y, ale nadal 60KM, nadal klasyczny pośredni wtrysk, nadal bez idiotyzmów, głupot, nadal klasyczny R4, na klasycznym pasku rozrządu i nadal trwały ponad wszystko. Można ? Można... zamiast wpier... się w jakieś poronione 3-cylindrówki, TSI, łańcuchy czy inne gó**a jak VW.
Owszem, teraz i PSA już w małych poleciało w terkoczące 3-cylindrówki ale 22 lat montowali ten sam silnik, spełniający kolejne coraz wyższe normy emisji i pewnie poszli za trendem bo jakby go pomierzył nadal pewnie spełnia obecne no ale już pewnie nie wypadało dalej go męczyć bo pośmiewiskiem groziło ze strony konkurencji.
22 lata na jednym silniku.
Podobnie Renault ze swoim 1.6 16V - silnik do dnia dzisiejszego montowany przez Dacię, z resztą ... 1.6 8V 90KM nadal montują a ten to jeszcze czasy Renault 19 pamięta, tez początki lat 90tych. Można ?
Oszczędne, trwałe, nieskomplikowane, tanie w utrzymaniu, serwisie, obsłudze...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości