***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012 16:10
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie, Woj. Opolskie
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Słuchajcie zamierzam zmienić swojego 1.9 TDI Gofra IV na Golfa V też w dieslu bo robię sporo kilometrów po niemieckich autostradach. Pytanie teraz jaki silnik TDI brać? Naczytałem się że te 2.0 TDI to straszne ulepy i się psują... a myślałem nad 2.0 TDI 170 KM BMN ale też ponoć nie zbyt trafny ten silnik...
Potrzebuję mieć ponad te 140 KM bo w swoim mam 200km... więc mniej mnie na usatysfakcjonuje. A słyszałem też opinie że lepiej już przejść na audi a3 8p sportback 2.0 tdi bo niby ten silniczek lepszy.
Ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi autkami? Co lepiej brać?
Potrzebuję mieć ponad te 140 KM bo w swoim mam 200km... więc mniej mnie na usatysfakcjonuje. A słyszałem też opinie że lepiej już przejść na audi a3 8p sportback 2.0 tdi bo niby ten silniczek lepszy.
Ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi autkami? Co lepiej brać?
I Love My VW !
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Audi będzie sporo przewartościowane bo to Audi.
Silniki 2.0TDI 140 po 2007 roku można już brać bez obaw, podobnie jak Toyoty 2.0 D-4D ale 126KM (to jeszcze dodatkowo na łańcuchu): lać paliwo, olej zmieniać i kuć kilometry.
Silniki 2.0TDI 140 po 2007 roku można już brać bez obaw, podobnie jak Toyoty 2.0 D-4D ale 126KM (to jeszcze dodatkowo na łańcuchu): lać paliwo, olej zmieniać i kuć kilometry.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
Zakup VW Golf Plus jaki silnik
pozostaje Ci 1.6 mpi 102 konny osiem zaworów w miarę bezawaryjny ale bez szaleństw z dynamiką jazdy
Re: Zakup VW Golf Plus jaki silnik
Tak właśnie 1.6MPI czytałem że najmniej awaryjny ale mocy to chyba w ogóle nie ma . 1.9TDI 105 też bez szału a czemu kolega wspomina 2.0 po 2007 r .
Zakup VW Golf Plus jaki silnik
Tak jak pisza przedmówcy
1,9 tdi + chip
albo stary dobry 1,6 mpi ale tutaj dynamiki jak na lekarstwo.
1,9 tdi jest ok ale jak robisz małe przebiegi i jeździsz głównie po mieście to będą wiecznie komedie, dwumas, turbo może cos się buntować, jakieś zawory, aku może paść, tutaj świece żarowe, bo problemem jest to że rzadko kto jeździ pół miasta na II biegu żeby obroty były wysokie, jak wibjesz trójkę to przy przełożeniach jakie ma klasyczny diesel masz ok 1,5 może mniej obrotów i dwumas dostaje w tyłek a do tego auto sie nie nagrzewa zbyt szybko i to wszystko go męczy.
A może VW Sharan? czy odpada? pierwsza generacja po lifcie, miała 1,8T, miała 2,0 albo 2,8 Vr6
Ewentualnie jakieś Audi A4 B6/b7 jak ma być coś większego
W TSI i 2,0 TDI inne niż CR bym się nie pchał..tym bardziej że to nie będzie auto z salonu...
1,9 tdi + chip
albo stary dobry 1,6 mpi ale tutaj dynamiki jak na lekarstwo.
1,9 tdi jest ok ale jak robisz małe przebiegi i jeździsz głównie po mieście to będą wiecznie komedie, dwumas, turbo może cos się buntować, jakieś zawory, aku może paść, tutaj świece żarowe, bo problemem jest to że rzadko kto jeździ pół miasta na II biegu żeby obroty były wysokie, jak wibjesz trójkę to przy przełożeniach jakie ma klasyczny diesel masz ok 1,5 może mniej obrotów i dwumas dostaje w tyłek a do tego auto sie nie nagrzewa zbyt szybko i to wszystko go męczy.
A może VW Sharan? czy odpada? pierwsza generacja po lifcie, miała 1,8T, miała 2,0 albo 2,8 Vr6
Ewentualnie jakieś Audi A4 B6/b7 jak ma być coś większego
W TSI i 2,0 TDI inne niż CR bym się nie pchał..tym bardziej że to nie będzie auto z salonu...
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012 16:10
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie, Woj. Opolskie
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Czyli taka Golfina V czy Audi z 2007 - 2008 rok z 2.0 TDI 140 PS można szarpać jeśli będzie w dobrym stanie bez obaw?Piasek pisze:Audi będzie sporo przewartościowane bo to Audi.
Silniki 2.0TDI 140 po 2007 roku można już brać bez obaw, podobnie jak Toyoty 2.0 D-4D ale 126KM (to jeszcze dodatkowo na łańcuchu): lać paliwo, olej zmieniać i kuć kilometry.
Jeśli jest tak jak mówisz to zostanę przy ropie bo nie chcę przerzucać się na benzynę...
Autko kupie i tak na terenie DE więc postaram się poszukać naprawdę dobrej maszyny.
I Love My VW !
Zakup VW Golf Plus jaki silnik
Sharan odpada bo to już za wielkie . Mój tato ma już audi a4 b6 i tez odpada ze względu na małą ilość miejsca a nie wspomnę o bezsensownym bagażniku który jest bardzo wielki ale klapa blokuje włożenie czegokolwiek . VW golf plus mnie zauroczył nie wielkimi gabarytami zewnętrznymi a przestronnym środkiem czego szukam właśnie dla rodziny 2+2 oraz biorąc pod uwagę mój wzrost 195 cm . Wyższe siedzenie właśnie umożliwia mi w nim komfort bo nogi układają się całkiem inaczej niż w standardowych sedanach jakim np jest audi . Co kolega ma na myśli 2.0 TDI CR bo nie bardzo wiem o co chodzi ???
Zakup VW Golf Plus jaki silnik
Silników 2,0 tdi były dwa rodzaje, dwa pokolenia
1) pompowtryski stąd skrót PD (znane z Golfa V, Audi A3 8P) - czyli 2,0 TDI PD, głowica 8V lub 16V, miały masę problemów m.in pękanie głowic (głównie 1 lub 2 i 3 cylinder) albo obsiadanie głowic czyli przecieki płynu chłodzącego, do tego padające pompy oleju więc masakra..
2) dużo lepsze są te z wtryskiem bezpośrednim Common Rail - stąd skrót CR, 2,0 TDI CR te są młodsze i dużo bardziej trwałe (np Golf VI, Passat B7 itd..)
Z tym że Golf Plus o ile w ogóle to z tymi ostatnimi lepszymi silnikami to obawiam się że występował dopiero od 2008-2009 roku nie wcześniej!
Najlepiej sprawdź kod silnika dla 2,0 TDI CR jaki był, bo wg mnie większość 2-litrowych diesli to będą PD..posprawdzaj i dowiedz się, jak nie znajdziesz to pozostaje 1,9 tdi
Nie zapominaj tylko o to ze niemal każdy TDI czy to 1,9 tdi czy 2,0 tdi ma dwumasę, turbinę, EGR itp..więc oprócz typowych bolączek trzeba na to zwrócić uwagę
1) pompowtryski stąd skrót PD (znane z Golfa V, Audi A3 8P) - czyli 2,0 TDI PD, głowica 8V lub 16V, miały masę problemów m.in pękanie głowic (głównie 1 lub 2 i 3 cylinder) albo obsiadanie głowic czyli przecieki płynu chłodzącego, do tego padające pompy oleju więc masakra..
2) dużo lepsze są te z wtryskiem bezpośrednim Common Rail - stąd skrót CR, 2,0 TDI CR te są młodsze i dużo bardziej trwałe (np Golf VI, Passat B7 itd..)
Z tym że Golf Plus o ile w ogóle to z tymi ostatnimi lepszymi silnikami to obawiam się że występował dopiero od 2008-2009 roku nie wcześniej!
Najlepiej sprawdź kod silnika dla 2,0 TDI CR jaki był, bo wg mnie większość 2-litrowych diesli to będą PD..posprawdzaj i dowiedz się, jak nie znajdziesz to pozostaje 1,9 tdi
Nie zapominaj tylko o to ze niemal każdy TDI czy to 1,9 tdi czy 2,0 tdi ma dwumasę, turbinę, EGR itp..więc oprócz typowych bolączek trzeba na to zwrócić uwagę
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ja bym był ostrożny w golfie V jedyny diesel który jest bezpieczny to 1,9 tdi, jak nie przerażają Cię problemy typu możliwość pęknięcia głowicy, czy sypiąca sie pompa oleju to możesz brać 2,0 tdi...jedynie Common Rail są bezpieczne ale to golf vi a nie v..
Diesle są do robienia kilometrów a takie problemy pojawiają się nierzadko przy 150-200 tys..
Jak chcesz dużo koni a nie musi to być koniecznie diesel to 1,8T + lpg np Audi a4 (tutaj możesz sporo polecić bo jednostki bardzo podatne na podnoszenie mocy)
Inaczej to 1,9 tdi + chip (golf V) albo dorzuć gotówki i golf VI 2,0 tdi CR 110 KM + chip 188 koni..
Diesle są do robienia kilometrów a takie problemy pojawiają się nierzadko przy 150-200 tys..
Jak chcesz dużo koni a nie musi to być koniecznie diesel to 1,8T + lpg np Audi a4 (tutaj możesz sporo polecić bo jednostki bardzo podatne na podnoszenie mocy)
Inaczej to 1,9 tdi + chip (golf V) albo dorzuć gotówki i golf VI 2,0 tdi CR 110 KM + chip 188 koni..
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
problemy o których piszesz dot. pierwszych lat produkcji tego silnika(03-05r). Znam sztuki z lat `07-10 mające po 250tyś km najechane i silniki poza serwisowaniem niedotykane mechanicznie. `07-`08 to ostatnie lata produkcji Mk5 czyli najbardziej dopracowane modele chociaż moim zdaniem będą dość mocno przewartościowane, zwłaszcza Audi które też wchodzi w grę. Pomijam fakt iż Mk5 jest koszmarnej jakości jeżeli chodzi o wykończenie - wszędzie szary tandetny plastik, cały kokpit to chyba z mielonych zderzaków toyot z lat 90-tych wykonali.Pastusiak pisze:pęknięcia głowicy, czy sypiąca sie pompa oleju to możesz brać 2,0 tdi...
W tym budżecie coś np z PSA, Renaulta albo Opla kupujesz `11-`13r a to nie tylko wiek pojazdu ale i przebiegi no i design zwłaszcza francuskich aut powala i miażdży takie Mk5.
Fakt że tam będzie 1.6HDI zazwyczaj albo 1.5DCI z Renaulta (i po 110KM) czy w Oplu masz juz 1.7 CDTI albo 1.9CDTI ale przebiegi niższe, podobnie ubezpieczenia i podatki emisyjne jakie tam u was w niemcowni obowiązują.
Jeszcze u nas w PL panują mity że "Audi, Mercedes, VW a wszystko co na F to be" ale w DE nie masz sentymentów: są podatki, są ubezpieczenia i jest TUV na którym prędzej i taniej przepchniesz 3-4-latka z przelotem poniżej 100 tyś km niż 8-9-latka z przelotem 200+
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Chyba rozmawiamy o innych autach. Porównaj sobie mk5 do np Aurisa.Piasek pisze:Pomijam fakt iż Mk5 jest koszmarnej jakości jeżeli chodzi o wykończenie - wszędzie szary tandetny plastik, cały kokpit to chyba z mielonych zderzaków toyot z lat 90-tych wykonali.
Sam wygląd i kolor to rzecz względna. Ale porównując do aut z tego segmentu z tych lat nie wmówisz mi, że jest tandeta. Pamietaj, że oceniasz w 2016 auto zaprojektowane w 2002.
Co do 2.0TDI PD - największe ryzyko było pastuchach, audi itp tam gdzie stosowano wałki wywarzające silnik.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Sypiąca się pompa oleju w golfiePastusiak pisze:Ja bym był ostrożny w golfie V jedyny diesel który jest bezpieczny to 1,9 tdi, jak nie przerażają Cię problemy typu możliwość pęknięcia głowicy, czy sypiąca sie pompa oleju to możesz brać 2,0 tdi...jedynie Common Rail są bezpieczne ale to golf vi a nie v..
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
ta sama liga - plastik-fantastic. Auris jako przykład ... bo konkretnie chodziło mi o (chyba ostatni) dobry silnik mijającego 10-lecia. Dobry trwały, stosunkowo mocny i oszczędny turbodiesel na dodatek na prawdziwym bezobsługowym łańcuchu rozrządu. Wnętrze - kwestia gustu ale jak dla mnie wolę plastik Aurisa od plastików Mk5 może właśnie przez sam fakt lat powstania/produkcji Mk5 vs. Auris.jhosef pisze:Porównaj sobie mk5 do np Aurisa.
No Auris ma jeszcze ta przewagę nad Mk5 że wsiada i siedzi się wyżej - bardziej jak w vanach niż HB.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości