***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 189
- Rejestracja: sob lip 24, 2010 20:39
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jak auto będzie w dobrym stanie technicznym to przebieg aż takiej różnicy nie robi...bo jak to się teraz mówi: cena i przebieg do negocjacji
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2015 22:52 przez Bobzor1891, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Czesc. Potrzebny busik do max 15 tys najlepiej do 12tys i w zwiazku z tym pytanko... co bedzie lepszym wyborem VW T4 czy Fiat/Citroen/Peugeot? Przegladajac ogloszenia to taki Fiat i spolka za ta sama kase co T4 beda ze 4 lata mlodsze od T4. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Moim zdaniem nie wszystko co nowsze jest lepsze, by nie powiedzieć, że jest na odwrótdeskjet pisze:Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Krótki przykład - kuzyn jest rolnikiem, sprzedaje warzywa po targach. Ma 3 auta - Fiata Ducato z 2006 roku, Renault Master chyba z 2010 czy 2011 roku oraz 30-letniego VW T3. I jak mówi kuzyn - to jedyne auto, na które można liczyć, mimo że nikt o niego nie dba, stoi gdzieś zapomniany pod płotem, jest notorycznie przeciążany. A on jeździ, jeździ i jeździ...
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
herbu pisze:Moim zdaniem nie wszystko co nowsze jest lepsze, by nie powiedzieć, że jest na odwrótdeskjet pisze:Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Krótki przykład - kuzyn jest rolnikiem, sprzedaje warzywa po targach. Ma 3 auta - Fiata Ducato z 2006 roku, Renault Master chyba z 2010 czy 2011 roku oraz 30-letniego VW T3. I jak mówi kuzyn - to jedyne auto, na które można liczyć, mimo że nikt o niego nie dba, stoi gdzieś zapomniany pod płotem, jest notorycznie przeciążany. A on jeździ, jeździ i jeździ...
i jeździć będzie dopóki korba nie wyjdzie bokiem hehe taki joke to auto ma po prostu ma jeździć nie ma sie co psuć
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 16:02
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Panowie mam dylemat
Nie wiem czy kupować Golfa Country za 16 500(wypas wyposażenie) złotych, po taniości za 8000-9000 złotych(ale wiele rzeczy do zrobienia) czy może kupić podstawę golfa 2 za 1800 złotych i doinwestować. Budżet to 30 000 złotych na wszystko, sam nie zabieram się za nic poza elektryką. Więc co jest realne?
Interesuje mnie:
- porządne zakonserwowanie budy
- swap silnika na jak najmocniejszą benzynkę (nawet V8 bym wrzucił)
- remont silniczka
- wymiana skrzyni biegów na jakąś mocną
- zawieszenie(nie musi to być zrobione od razu w tych 30 000 złotych)
Wszystko musi być zrobione w warsztacie u ludzi co się znają. Najlepiej w okolicach Szczecina. Co polecacie, co robić, jak żyć?
Pozdrawiam,
K.
Nie wiem czy kupować Golfa Country za 16 500(wypas wyposażenie) złotych, po taniości za 8000-9000 złotych(ale wiele rzeczy do zrobienia) czy może kupić podstawę golfa 2 za 1800 złotych i doinwestować. Budżet to 30 000 złotych na wszystko, sam nie zabieram się za nic poza elektryką. Więc co jest realne?
Interesuje mnie:
- porządne zakonserwowanie budy
- swap silnika na jak najmocniejszą benzynkę (nawet V8 bym wrzucił)
- remont silniczka
- wymiana skrzyni biegów na jakąś mocną
- zawieszenie(nie musi to być zrobione od razu w tych 30 000 złotych)
Wszystko musi być zrobione w warsztacie u ludzi co się znają. Najlepiej w okolicach Szczecina. Co polecacie, co robić, jak żyć?
Pozdrawiam,
K.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jako posiadacz T4 z silnikiem 2.5 TDI ACV mogę Ci to auto polecić z czystym sumieniem. Jeżeli nikt wcześniej nie znęcał się nad autem, to naprawdę warto, bo prawidłowa eksploatacja nie robi na tym aucie - silniku żadnego wrażenia. Przebiegi sięgają 1 mln km. Stara dobra i tania w eksploatacji jednostka sięga swymi korzeniami roku 1989, kiedy to po raz pierwszy zamontowano ją do Audi 100 C3. Moim zdaniem najlepszy silnik diesla w historii VW/Audi pod względem kosztów eksploatacji i trwałości. W odmianie 102 KM jest też dość żwawy i nieźle sobie radzi, sam byłem w szoku jak zacząłem tym jeździć jak on sobie może tak świetnie radzić z taką budą pomimo obniżonej mocy. Jest jeszcze bardziej zdławiona odmiana o mocy 88Km bez IC i też w wersji doka nieźle to jeździło. Polecić mogę też wersję 2.4D, wolnossący, 5-cyl z pośrednim wtryskiem do komory wirowej o mocy ok 74KM też daje sobie radę, ale troszkę więcej pali od TDI. Nie polecam 1.9D 1X i 1.9TD ABL, ponieważ to już za słabe silniki do T4, no chyba że do turlania się po mieście. W T4 2.5 TDI tylko z pompą rotacyjną montowali od 1996 roku aż do zakończenia produkcji modelu, czyli do 2003 roku. Była jeszcze odmiana o mocy 151 KM, to już ładnie wymiata Zauważ że T5 z początku produkcji jest tańsze od T4 z końca (rok modelowy 2003) w podobnej konfiguracji. Jak myślisz dlaczego?Czesc. Potrzebny busik do max 15 tys najlepiej do 12tys i w zwiazku z tym pytanko... co bedzie lepszym wyborem VW T4 czy Fiat/Citroen/Peugeot? Przegladajac ogloszenia to taki Fiat i spolka za ta sama kase co T4 beda ze 4 lata mlodsze od T4. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
jako posiadacz powyższego podpisuje się pod tym ale...markim321 pisze:Jako posiadacz T4 z silnikiem 2.5 TDI ACV mogę Ci to auto polecić z czystym sumieniem.
tutaj jest problem bo te auta i silniki były przez lata umiłowanym środkiem transportu na usługach "przewozy osób do Niemiec" generalnie całej EU. I faktem jest ze potrafią wiele (sam widywałem sztuki z bankowozów np mające po 1,3 mln km udokumentowanego przebiegu) ale jeżeli ktoś to zazwyczaj sprzedaje to już niestety przebieg do takiego będzie zbliżony. Nie szukaj na siłę bo trafisz na minę.deskjet pisze:Potrzebny busik
Jak 2-3 obejrzysz i każdy będzie podejrzany - odpuść i szukaj w
deskjet pisze:Fiat/Citroen/Peugeot?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Po taką zabawkę jedź do Niemiec, będzie jakiś wybór, bo u nas to na różne wynalazki możesz trafić.PIXMAMP250 pisze:Nie wiem czy kupować Golfa Country za 16 500(wypas wyposażenie) złotych, po taniości za 8000-9000 złotych(ale wiele rzeczy do zrobienia) czy może kupić podstawę golfa 2 za 1800 złotych i doinwestować. Budżet to 30 000 złotych na wszystko, sam nie zabieram się za nic poza elektryką. Więc co jest realne?
Noo i ciekawego gdzie tam V8 wciśniesz. Jak już coś swapować do mk2 to tylko 1.8T albo mocne 2.0 TDi tylko pamiętaj, że golf synchro ma specyficzne rozwiązania co do napędu, które nie wytrzymają mocy ponad 200ps i ogólnie nie będą za bardzo pasować do silnika o 20 lat nowszego więc może się okazać, że budujesz Tiguana wyglądającego jak mk2, a to już będzie kosztować. Najłatwiej będzie zrezygnować z 4x4.PIXMAMP250 pisze:- swap silnika na jak najmocniejszą benzynkę (nawet V8 bym wrzucił)
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 16:02
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
No dobra, załóżmy 1.8T. Ile będzie kosztować swap takiego silnika i wyremontowanie go(kapitalne, bez oszczędzania)?
A powiedzmy, że skoro nie V8 to moc jaką chcę osiągnąć leży między 150 a 200 koni mechanicznych. Również chciałbym sprzęgło wymienić na manuala 6-biegowego(na wyrost dobrana do silnika jeżeli tak da radę)
Czego się spodziewać?
Mówimy póki co o wersji Country.
PS Słyszałem także o możliwości zmiany napędu na jakieś inne, co jest do wyboru i ile to kosztuje u profesjonalisty? Mówię cały czas o 4x4
A powiedzmy, że skoro nie V8 to moc jaką chcę osiągnąć leży między 150 a 200 koni mechanicznych. Również chciałbym sprzęgło wymienić na manuala 6-biegowego(na wyrost dobrana do silnika jeżeli tak da radę)
Czego się spodziewać?
Mówimy póki co o wersji Country.
PS Słyszałem także o możliwości zmiany napędu na jakieś inne, co jest do wyboru i ile to kosztuje u profesjonalisty? Mówię cały czas o 4x4
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jak chcesz mieć do 200ps to spokojnie wystarczy 1.8T po programie i nie musisz nic remontować. Skontaktuj się z Masterem, z tego co pamiętam to wyrzeźbił kiedyś lupo 4x4 z napędem od golfa iv więc może do country też da radę. http://www.tdi-tuning.pl/samochody/stre ... asters.htm" onclick="window.open(this.href);return false;PIXMAMP250 pisze:No dobra, załóżmy 1.8T. Ile będzie kosztować swap takiego silnika i wyremontowanie go(kapitalne, bez oszczędzania)?
A powiedzmy, że skoro nie V8 to moc jaką chcę osiągnąć leży między 150 a 200 koni mechanicznych. Również chciałbym sprzęgło wymienić na manuala 6-biegowego(na wyrost dobrana do silnika jeżeli tak da radę)
Czego się spodziewać?
Mówimy póki co o wersji Country.
PS Słyszałem także o możliwości zmiany napędu na jakieś inne, co jest do wyboru i ile to kosztuje u profesjonalisty? Mówię cały czas o 4x4
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 16:02
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dzięki piękne, na pewno się odezwę do Mastera w takim razie. Jeszcze jakieś miejsca godne polecenia jak najbliżej Szczecina?
- jpatryk125
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 19:20
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jeśli iść w niezawodność, to polecam mercedesa tzw. "kaczkę" http://auto-gratka.com.pl/images/9339_2012021842.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;deskjet pisze:Czesc. Potrzebny busik do max 15 tys najlepiej do 12tys i w zwiazku z tym pytanko... co bedzie lepszym wyborem VW T4 czy Fiat/Citroen/Peugeot? Przegladajac ogloszenia to taki Fiat i spolka za ta sama kase co T4 beda ze 4 lata mlodsze od T4. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
To jest dopiero sprzęt nie do zajechania...
A w tych pieniądzach jakie masz, to na prawdę idzie rodzynka wyhaczyć.
- krzychu195
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw paź 19, 2006 13:51
- Lokalizacja: WGS
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
A nie lepiej kupic g60 i podkrecic i tez bd mialo to 200 koni i koszty swapa odchodza.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
to może od razu Robura niech kupi.jpatryk125 pisze:polecam mercedesa tzw. "kaczkę"
Starszego grata już nie znalazłeś ?
Co z tego ze były niezawodne jak dzisiaj 99,9% z tych co jeszcze są to kupy zajeżdżonego złomu, na dodatek większość przebijana
Już T4 to niemal archaizm: ostatnie modele mają blisko 15 lat. Autor chce samochód do roboty w sensie jeżdżenia nim do niej a nie naprawiania go
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości