***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » ndz sie 30, 2015 14:34

Siwy926 pisze:
1.8T jest silnikiem lepszym zwłaszcza do LPG, jeżeli masz zamiar rejestrować auto w PL to za pojemność 2.3 masz dodatkowo kosmiczną akcyzę, w DE pewnie większą składkę na OC (do sprawdzenia) więc za 2.3 bym się nie rozglądał
Aha tylko jak z eksploatacja takiego silnika martwi mnie to turbo bo to zawsze jakies tam wieksze koszty w raze jakiejs awarii no i rozrzad nie jest na łańcuszku tym bardziej ze jak jestem w PL to jezdze wiecej po miescie "od sklepu do sklepu " niz w trasie. A znowu jak jestem w DE to auto zawsze stoi minmum 2, 3 miesiace
Rozrząd na pasku jest o wiele lepszy - wymienisz i masz z bani, a łańcuch nie wiadomo ile ma naganiane, wymienić jest ciężko jak napinacz zastuka. Czasy bezobsługowych łańcuchów ze starych meśków i beemek już dawno się skończyły. Turbiny w 1.8T są dość bezproblemowe, a koszty naprawy małe


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Craash » ndz sie 30, 2015 14:52

Jeżeli kupisz 2.3 to też licz się z wymianą rozrządu.
Kupienie dobrego 1.8T jest wyzwaniem, bo znalezienie sprawnego i trzymającego moc jest trudniejsze niż nawet TDI. Ludzie myślą, że w benzynie nic się nie robi, a 1.8T bezproblemowe nie jest.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Siwy926
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt paź 26, 2010 20:51
Lokalizacja: Biała DLE17VL

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Siwy926 » ndz sie 30, 2015 19:36

Craash pisze:Jeżeli kupisz 2.3 to też licz się z wymianą rozrządu.
Kupienie dobrego 1.8T jest wyzwaniem, bo znalezienie sprawnego i trzymającego moc jest trudniejsze niż nawet TDI. Ludzie myślą, że w benzynie nic się nie robi, a 1.8T bezproblemowe nie jest.
Tak wiem ze w 2.3 tez zmienia sie rozrzad ale z tym to nie ma problemu. Chodzi mi o mniej wadliwy silnik ktory to bedzie 2.3 czy 1.8t Ogolnie ogladam codziennie kilka razy ogłoszenia i znalezc Bore 1.8t sedan nielada wyczyn jak jest to bardzo daleko odemnie kombi stoi kilka a ja nie chce kombi. Znowu 2.3 jest sporo i nawet ciekawych z zewnatrz na zdjeciach.


To jaki silnik wybrac bo ja juz nie wiem sam opinie sa wszedzie taki 50:50 i nie wiem jaki silnik wybrac a chciałem juz szefowi nopomniec o zmianie auta zeby na spokojnie popytał znajomych.



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » pn sie 31, 2015 09:43

Siwy926 pisze:Tak wiem ze w 2.3 tez zmienia sie rozrzad ale z tym to nie ma problemu. Chodzi mi o mniej wadliwy silnik ktory to bedzie 2.3 czy 1.8t Ogolnie ogladam codziennie kilka razy ogłoszenia i znalezc Bore 1.8t sedan nielada wyczyn jak jest to bardzo daleko odemnie kombi stoi kilka a ja nie chce kombi. Znowu 2.3 jest sporo i nawet ciekawych z zewnatrz na zdjeciach.
2.3 jest generalnie mniej udany + mechanicy tego nie chcą naprawiać bo nie ma gdzie ręki pod maską włożyć. Nie szukaj najtańszych to pewnie coś ciekawego znajdziesz :bigok:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: MaciekV5 » pn sie 31, 2015 11:01

kw pisze:2.3 jest generalnie mniej udany
A jakieś konkrety? To 2.8 to już w ogóle padaka bo jeszcze więcej miejsca zajmuje i nikt tego nie naprawi?

Średnio co 30 stron tego tematu pojawia się pytanie co wybrać 1.8T czy 2.3 V5. Nie ma dobrej odpowiedzi na to pytanie a już komentarz odnośnie porównywania silnika wolnossącego do turbo zostawię dla siebie.

Siwy926, Jeżeli nie planujesz podnoszenia mocy to będziesz zadowolony z 2.3 V5, to udane silniki, bezobsługowe i nie mają jakiś szczególnych bolączek, przyjemnie się tym jeździ bo dzięki zmiennej długości kolektora ssącego ma wysoki moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów (jak na wolnossący silnik).
Siwy926 pisze:To jaki silnik wybrac bo ja juz nie wiem sam opinie sa wszedzie taki 50:50 i nie wiem jaki silnik wybrac a chciałem juz szefowi nopomniec o zmianie auta zeby na spokojnie popytał znajomych.
Odpowiedź jest bardzo prosta, weź to co będzie w lepszym stanie, te samochody jak i silniki mają już swoje przejechane i znalezienie czegoś w przyzwoitym stanie jest coraz trudniejsze.
W przypadku 2.3 V5 AQN możesz sprawdzić rozrząd VAG-COMem
VAG-COM -> silnik -> Bloki pomiarowe -> Grupa 208 i 209 -> odczyt z trzeciej kolumny.
Wartości powinny mieścić się w przedziale od -8°KW do +8°KW.
Sprawdzenie na rozgrzanym silniku.

Ja swoim śmigam już ponad 3 lata, silnik ma nalatane coś koło 300kkm z czego blisko 80kkm na lpg i jakoś się jeszcze nie rozsypał, mechanicy jakoś przede mną nie uciekają, a jedyne co mi robili przy silniku od zakupu to wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym, resztę robie we własnym zakresie bez kanału i jakoś problemów w obsłudze nie dostrzegam.
Żeby ktoś mnie nie posądził, że jedynie "chwalę swoje"... sam przed zakupem Bory V5 szukałem Bory 1.8T i tak jak napisałeś, bardzo ciężko znaleźć w ogóle Borę z tym silnikiem, a co dopiero jeszcze w dobrym stanie, dlatego ja kupiłem 2.3 V5 i jestem zadowolony.



Awatar użytkownika
R90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pn lip 06, 2015 12:36
Lokalizacja: mazowieckie

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: R90 » pn sie 31, 2015 11:14

Craash pisze:Jeżeli kupisz 2.3 to też licz się z wymianą rozrządu.
Kupienie dobrego 1.8T jest wyzwaniem, bo znalezienie sprawnego i trzymającego moc jest trudniejsze niż nawet TDI. Ludzie myślą, że w benzynie nic się nie robi, a 1.8T bezproblemowe nie jest.
To prawda. Zazwyczaj już w kilkunastoletnich 1.8T , bolączką są różnorakie nieszczelności w rurkach podciśnieniowych, dolocie, niesprawny N75 i DV. Objawy to m.in spadek mocy, 'łapanie' turbo od dużo wyższych obrotów, niż powinno. Turbina jest prosta, bez systemu zmiennej geometrii kierownic.


Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM

Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Craash » pn sie 31, 2015 12:46

Swoją drogą około rok temu oglądałem A6 C5 1.8T 150km, które na hamowni wypluło 70-80km. Myślałem, że padnę ze śmiechu. :hmm:


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: VW_seller » pn sie 31, 2015 13:15

Craash pisze:które na hamowni wypluło 70-80km
to jak to jechało ? ..... eee raczej jak to się toczyło ? chyba ,że ktoś z malucha przesiadł się w to ,to czuł buta :helm:


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Craash » pn sie 31, 2015 13:22

Słabo jechało, ale takiego nie wyniku to nie spodziewałem się. Nawet mam gdzieś wykres z Tune upa. musiałbym poszukać.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pn sie 31, 2015 13:23

Craash pisze:Swoją drogą około rok temu oglądałem A6 C5 1.8T 150km, które na hamowni wypluło 70-80km. Myślałem, że padnę ze śmiechu. :hmm:
Jakoś mnie to nie dziwi - sam kiedyś przymierzałem się do takiego silnika i miałem podobne doświadczenia, z tym, że nie byłem na hamowni. Ale wystarczyło porównanie z moim SDI, który wydawał się być bardziej dynamiczny :helm:


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2625
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: VW_seller » pn sie 31, 2015 13:41

prosta piłka 1.8t w pl to w 90% przypadków zajeżdźone trupy .lepiej szukać tdi . ciekawe ile by kosztowało doprowadzenie do ładu takiego 1.8t .generalny remont z szlifami itd ?


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6871
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Piasek » pn sie 31, 2015 15:07

kw pisze:1.8T jest silnikiem lepszym zwłaszcza do LPG, jeżeli masz zamiar rejestrować auto w PL to za pojemność 2.3 masz dodatkowo kosmiczną akcyzę, w DE pewnie większą składkę na OC (do sprawdzenia) więc za 2.3 bym się nie rozglądał.
i tej wersji się trzymaj - na dodatek 2.3 V5 jest bardziej skomplikowany mechanicznie.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

golf3mjwa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt sie 04, 2015 12:08

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: golf3mjwa » czw wrz 03, 2015 15:19

Mam pytanie zainteresowany jestem vw jetta z roku 1990 model a2, jest tam silnik 1.8i
Mam prośbę, niech ktoś mi wyjaśni co to znaczy to "i"
Gdzieś wyczytałem że to znaczy że jest to silnik z wtryskiem jednopunktowym? To prawda? Można w takim razie założyć gazownię?



Awatar użytkownika
krzychu195
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: czw paź 19, 2006 13:51
Lokalizacja: WGS
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: krzychu195 » czw wrz 03, 2015 21:08

Mozna 2gen swietnie sie sprawdxa



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości