Rozrząd na pasku jest o wiele lepszy - wymienisz i masz z bani, a łańcuch nie wiadomo ile ma naganiane, wymienić jest ciężko jak napinacz zastuka. Czasy bezobsługowych łańcuchów ze starych meśków i beemek już dawno się skończyły. Turbiny w 1.8T są dość bezproblemowe, a koszty naprawy małeSiwy926 pisze:Aha tylko jak z eksploatacja takiego silnika martwi mnie to turbo bo to zawsze jakies tam wieksze koszty w raze jakiejs awarii no i rozrzad nie jest na łańcuszku tym bardziej ze jak jestem w PL to jezdze wiecej po miescie "od sklepu do sklepu " niz w trasie. A znowu jak jestem w DE to auto zawsze stoi minmum 2, 3 miesiace1.8T jest silnikiem lepszym zwłaszcza do LPG, jeżeli masz zamiar rejestrować auto w PL to za pojemność 2.3 masz dodatkowo kosmiczną akcyzę, w DE pewnie większą składkę na OC (do sprawdzenia) więc za 2.3 bym się nie rozglądał
***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jeżeli kupisz 2.3 to też licz się z wymianą rozrządu.
Kupienie dobrego 1.8T jest wyzwaniem, bo znalezienie sprawnego i trzymającego moc jest trudniejsze niż nawet TDI. Ludzie myślą, że w benzynie nic się nie robi, a 1.8T bezproblemowe nie jest.
Kupienie dobrego 1.8T jest wyzwaniem, bo znalezienie sprawnego i trzymającego moc jest trudniejsze niż nawet TDI. Ludzie myślą, że w benzynie nic się nie robi, a 1.8T bezproblemowe nie jest.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tak wiem ze w 2.3 tez zmienia sie rozrzad ale z tym to nie ma problemu. Chodzi mi o mniej wadliwy silnik ktory to bedzie 2.3 czy 1.8t Ogolnie ogladam codziennie kilka razy ogłoszenia i znalezc Bore 1.8t sedan nielada wyczyn jak jest to bardzo daleko odemnie kombi stoi kilka a ja nie chce kombi. Znowu 2.3 jest sporo i nawet ciekawych z zewnatrz na zdjeciach.Craash pisze:Jeżeli kupisz 2.3 to też licz się z wymianą rozrządu.
Kupienie dobrego 1.8T jest wyzwaniem, bo znalezienie sprawnego i trzymającego moc jest trudniejsze niż nawet TDI. Ludzie myślą, że w benzynie nic się nie robi, a 1.8T bezproblemowe nie jest.
To jaki silnik wybrac bo ja juz nie wiem sam opinie sa wszedzie taki 50:50 i nie wiem jaki silnik wybrac a chciałem juz szefowi nopomniec o zmianie auta zeby na spokojnie popytał znajomych.
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
2.3 jest generalnie mniej udany + mechanicy tego nie chcą naprawiać bo nie ma gdzie ręki pod maską włożyć. Nie szukaj najtańszych to pewnie coś ciekawego znajdzieszSiwy926 pisze:Tak wiem ze w 2.3 tez zmienia sie rozrzad ale z tym to nie ma problemu. Chodzi mi o mniej wadliwy silnik ktory to bedzie 2.3 czy 1.8t Ogolnie ogladam codziennie kilka razy ogłoszenia i znalezc Bore 1.8t sedan nielada wyczyn jak jest to bardzo daleko odemnie kombi stoi kilka a ja nie chce kombi. Znowu 2.3 jest sporo i nawet ciekawych z zewnatrz na zdjeciach.
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
A jakieś konkrety? To 2.8 to już w ogóle padaka bo jeszcze więcej miejsca zajmuje i nikt tego nie naprawi?kw pisze:2.3 jest generalnie mniej udany
Średnio co 30 stron tego tematu pojawia się pytanie co wybrać 1.8T czy 2.3 V5. Nie ma dobrej odpowiedzi na to pytanie a już komentarz odnośnie porównywania silnika wolnossącego do turbo zostawię dla siebie.
Siwy926, Jeżeli nie planujesz podnoszenia mocy to będziesz zadowolony z 2.3 V5, to udane silniki, bezobsługowe i nie mają jakiś szczególnych bolączek, przyjemnie się tym jeździ bo dzięki zmiennej długości kolektora ssącego ma wysoki moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów (jak na wolnossący silnik).
Odpowiedź jest bardzo prosta, weź to co będzie w lepszym stanie, te samochody jak i silniki mają już swoje przejechane i znalezienie czegoś w przyzwoitym stanie jest coraz trudniejsze.Siwy926 pisze:To jaki silnik wybrac bo ja juz nie wiem sam opinie sa wszedzie taki 50:50 i nie wiem jaki silnik wybrac a chciałem juz szefowi nopomniec o zmianie auta zeby na spokojnie popytał znajomych.
W przypadku 2.3 V5 AQN możesz sprawdzić rozrząd VAG-COMem
VAG-COM -> silnik -> Bloki pomiarowe -> Grupa 208 i 209 -> odczyt z trzeciej kolumny.
Wartości powinny mieścić się w przedziale od -8°KW do +8°KW.
Sprawdzenie na rozgrzanym silniku.
Ja swoim śmigam już ponad 3 lata, silnik ma nalatane coś koło 300kkm z czego blisko 80kkm na lpg i jakoś się jeszcze nie rozsypał, mechanicy jakoś przede mną nie uciekają, a jedyne co mi robili przy silniku od zakupu to wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym, resztę robie we własnym zakresie bez kanału i jakoś problemów w obsłudze nie dostrzegam.
Żeby ktoś mnie nie posądził, że jedynie "chwalę swoje"... sam przed zakupem Bory V5 szukałem Bory 1.8T i tak jak napisałeś, bardzo ciężko znaleźć w ogóle Borę z tym silnikiem, a co dopiero jeszcze w dobrym stanie, dlatego ja kupiłem 2.3 V5 i jestem zadowolony.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
To prawda. Zazwyczaj już w kilkunastoletnich 1.8T , bolączką są różnorakie nieszczelności w rurkach podciśnieniowych, dolocie, niesprawny N75 i DV. Objawy to m.in spadek mocy, 'łapanie' turbo od dużo wyższych obrotów, niż powinno. Turbina jest prosta, bez systemu zmiennej geometrii kierownic.Craash pisze:Jeżeli kupisz 2.3 to też licz się z wymianą rozrządu.
Kupienie dobrego 1.8T jest wyzwaniem, bo znalezienie sprawnego i trzymającego moc jest trudniejsze niż nawet TDI. Ludzie myślą, że w benzynie nic się nie robi, a 1.8T bezproblemowe nie jest.
Było: MK4 1.8T AUM 150 PS 210 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
Jest: Fiat Bravo MultiJet 1.6 120 PS 300 NM ,
Skoda Octavia 3 1.6 TDI CR 110 PS 250 NM
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Swoją drogą około rok temu oglądałem A6 C5 1.8T 150km, które na hamowni wypluło 70-80km. Myślałem, że padnę ze śmiechu.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
to jak to jechało ? ..... eee raczej jak to się toczyło ? chyba ,że ktoś z malucha przesiadł się w to ,to czuł butaCraash pisze:które na hamowni wypluło 70-80km
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Słabo jechało, ale takiego nie wyniku to nie spodziewałem się. Nawet mam gdzieś wykres z Tune upa. musiałbym poszukać.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jakoś mnie to nie dziwi - sam kiedyś przymierzałem się do takiego silnika i miałem podobne doświadczenia, z tym, że nie byłem na hamowni. Ale wystarczyło porównanie z moim SDI, który wydawał się być bardziej dynamicznyCraash pisze:Swoją drogą około rok temu oglądałem A6 C5 1.8T 150km, które na hamowni wypluło 70-80km. Myślałem, że padnę ze śmiechu.
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
prosta piłka 1.8t w pl to w 90% przypadków zajeżdźone trupy .lepiej szukać tdi . ciekawe ile by kosztowało doprowadzenie do ładu takiego 1.8t .generalny remont z szlifami itd ?
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
i tej wersji się trzymaj - na dodatek 2.3 V5 jest bardziej skomplikowany mechanicznie.kw pisze:1.8T jest silnikiem lepszym zwłaszcza do LPG, jeżeli masz zamiar rejestrować auto w PL to za pojemność 2.3 masz dodatkowo kosmiczną akcyzę, w DE pewnie większą składkę na OC (do sprawdzenia) więc za 2.3 bym się nie rozglądał.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Mam pytanie zainteresowany jestem vw jetta z roku 1990 model a2, jest tam silnik 1.8i
Mam prośbę, niech ktoś mi wyjaśni co to znaczy to "i"
Gdzieś wyczytałem że to znaczy że jest to silnik z wtryskiem jednopunktowym? To prawda? Można w takim razie założyć gazownię?
Mam prośbę, niech ktoś mi wyjaśni co to znaczy to "i"
Gdzieś wyczytałem że to znaczy że jest to silnik z wtryskiem jednopunktowym? To prawda? Można w takim razie założyć gazownię?
- krzychu195
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: czw paź 19, 2006 13:51
- Lokalizacja: WGS
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości