***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pn kwie 06, 2015 14:06
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam.
To mój pierwszy posta na tym forum, więc jeszcze raz WITAM
Chciałbym się Was doradzić jako użytkowników Golfów i TDI-ków. Jeżdżę obecnie Passatem 1.8T i potrzebuje zmienić na coś mniejszego. Mam możliwość zamiany na Golfa IV 1.9TDI 74 kw(101 km). Jest on z 2000r. i ma 294 000 km przebiegu.
Co możecie mi powiedzieć o tym silniku? Będzie to dobry wybór jak robię 15 000 km rocznie i chciałbym mieć auto, którym raz lub dwa razy w roku pojechałbym na wakacje, dłuższą trasę. Ogólnie jeżdżę po mieście, ale raz w tygodniu trasa 250km. Będzie to auto użytkowane przeze mnie i moją dziewczynę (dlatego padła decyzja o zmianie na mniejszy Passat kombi z przyciemnianymi szybami doprowadzał moją dziewczynę do płaczu przy parkowaniu po zmroku .
Jak można sprawdzić przy oględzinach stan koła dwumasowego, chociaż tak w jakimś stopniu? Ile kosztuje wymiana rozrządu? Ceny części widziałem nie są drogie, ale jak wygląda dostęp do rozrządu? Bo w Passacie 1.8T z wymianą jest tragedia...
Proszę o rady, jako osoba, która nigdy TDI nie miała...
To mój pierwszy posta na tym forum, więc jeszcze raz WITAM
Chciałbym się Was doradzić jako użytkowników Golfów i TDI-ków. Jeżdżę obecnie Passatem 1.8T i potrzebuje zmienić na coś mniejszego. Mam możliwość zamiany na Golfa IV 1.9TDI 74 kw(101 km). Jest on z 2000r. i ma 294 000 km przebiegu.
Co możecie mi powiedzieć o tym silniku? Będzie to dobry wybór jak robię 15 000 km rocznie i chciałbym mieć auto, którym raz lub dwa razy w roku pojechałbym na wakacje, dłuższą trasę. Ogólnie jeżdżę po mieście, ale raz w tygodniu trasa 250km. Będzie to auto użytkowane przeze mnie i moją dziewczynę (dlatego padła decyzja o zmianie na mniejszy Passat kombi z przyciemnianymi szybami doprowadzał moją dziewczynę do płaczu przy parkowaniu po zmroku .
Jak można sprawdzić przy oględzinach stan koła dwumasowego, chociaż tak w jakimś stopniu? Ile kosztuje wymiana rozrządu? Ceny części widziałem nie są drogie, ale jak wygląda dostęp do rozrządu? Bo w Passacie 1.8T z wymianą jest tragedia...
Proszę o rady, jako osoba, która nigdy TDI nie miała...
-
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
W sensie auto to mam na myśli co najmniej segment C/D i kompakty (nie wiem czy to się w którejś zawiera). Też mieliśmy kupić przyrząd do przemieszczania się z punktu A do punktu B w mieście ale nas jest troje a ja mam 195 cm wzrostu. Tak więc pytam jak (żeby nie było w Leonie mam jeszcze 2 ząbki żeby odsunąć fotel do tyłu a w Hondzie już nie mam gdzie ) A yaris faktycznie zacne autko, mało pali jak na niskich obrotach się jeździ
Nie wiem co to smolenie i uciążliwość w zimie. Co do spalania - żona robi około 60 km dziennie - dom-przedszkole-praca-przedszkole-dom. W "zimie" max Leon spalił 6,5 l tak jak ona jeździ (przekazałem co to PSJ, tankowane na tej samej stacji, zużycie z wyliczenia nie z komputera). Latem schodzi do 5,5. Kolejna rzecz - Yaris jest cenowo koło Leona.
Nie wiem co to smolenie i uciążliwość w zimie. Co do spalania - żona robi około 60 km dziennie - dom-przedszkole-praca-przedszkole-dom. W "zimie" max Leon spalił 6,5 l tak jak ona jeździ (przekazałem co to PSJ, tankowane na tej samej stacji, zużycie z wyliczenia nie z komputera). Latem schodzi do 5,5. Kolejna rzecz - Yaris jest cenowo koło Leona.
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2015 17:23 przez lukasz_bliw, łącznie zmieniany 1 raz.
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dobry silnik, wystarczająco dynamiczny, a przy tym oszczędny. Miałem go w Passacie B5FL i sprawował się rewelacyjnie. Przebieg miał zbliżony i nie generował żadnych kosztów.Stackhouse pisze:1.9TDI 74 kw(101 km). Jest on z 2000r. i ma 294 000 km przebiegu.
Co możecie mi powiedzieć o tym silniku?
Przed zakupem musisz sprawdzić kila rzeczy - właśnie dwumas, turbo i pompowtryskiwacze. Jak? Znajdziesz na forum wszystko, ale w skrócie:Stackhouse pisze:Jak można sprawdzić przy oględzinach stan koła dwumasowego, chociaż tak w jakimś stopniu? Ile kosztuje wymiana rozrządu? Ceny części widziałem nie są drogie, ale jak wygląda dostęp do rozrządu? Bo w Passacie 1.8T z wymianą jest tragedia...
- dwumas - ruszasz, 50 km/h wbijasz 5 bieg, lub 6 jeśli jest i gaz w podłogę. Nie powinno być stuków, drgań itp. z okolic sprzęgła. Drugi test - zatrzymujesz się, zaciągasz ręczny, wbijasz 2 bieg i próbujesz ruszyć z zaciągniętym ręcznym. Również nie powinno nic walić, stukać itp. Trzeci test, to wsłuchanie się przy gaszeniu auta, czy nie ma drgań, dużych wibracji, stuków podczas gaszenia.
Popmpotryski sprawdzisz podpinając kompa - może być laptop + vag-com i sprawdzasz odczyty w poszczególnych grupach (nie pamiętam, których, ale bodajże 13, 18 i 23). Opis co i jak jest na necie.
Turbo - najlepiej zlogować dynamicznie, ale nie zawsze można, więc pozostaje ocena wizualna - czy nie poci się olejem. Oraz oczywiście podczas jazdy czy nie zawiesza się, czy dobrze się wkręca na obroty itp.
Co do ceny rozrządu - markowe części to koszt około 600 zł za kompletny zestaw + jakieś 200-300 za wymianę.
Nie ma się czego bać. Jak dobrze sprawdzisz auto przed zakupem, to będziesz zadowolony.Stackhouse pisze:Proszę o rady, jako osoba, która nigdy TDI nie miała...
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pn kwie 06, 2015 14:06
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
herbu, dzięki za odpowiedź. Skorzystałem z Twoich rad.
Podłączyłem kompa-nie było błędów, test dwumasy-wychodzi, że jest ok bo nic nie stukało ani się dziwnie nie zachowywało, a robiłem wg Twojego opisu, inne rzeczy też sprawdziłem i wydaje się to wszystko ok. Dlatego stałem się posiadaczem tego autka Ogarnę go wizualnie trochę bo ma parę mankamentów i mam nadzieję jeździć bezproblemowo.
Muszę się tylko przestawić na inną kulturę pracy w porównaniu do benzynki
Pozdrawiam!
Podłączyłem kompa-nie było błędów, test dwumasy-wychodzi, że jest ok bo nic nie stukało ani się dziwnie nie zachowywało, a robiłem wg Twojego opisu, inne rzeczy też sprawdziłem i wydaje się to wszystko ok. Dlatego stałem się posiadaczem tego autka Ogarnę go wizualnie trochę bo ma parę mankamentów i mam nadzieję jeździć bezproblemowo.
Muszę się tylko przestawić na inną kulturę pracy w porównaniu do benzynki
Pozdrawiam!
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Panowie potrzebuje informacji na temat Hondy Accord VII 2.2 i-CTDI 140KM
ALH + 205 + chip
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Fajne auto, wtrysk boscha, jak sprowadzasz z Niemiec to już wpada w duzą akcyze więc mała popularność tych aut u nas.liteon0 pisze:Panowie potrzebuje informacji na temat Hondy Accord VII 2.2 i-CTDI 140KM
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
-
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
tu o poczytaj:liteon0 pisze:Panowie potrzebuje informacji na temat Hondy Accord VII 2.2 i-CTDI 140KM
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... -poradnik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
A co powiecie o Fordzie Mondeo IV gen.(konkretnie kombi)??? Chciałbym wiedzieć jaki jest dobry silnik diesla, jakieś wady tych mondziaków?? Jeśli ktoś coś wie na ich temat, to proszę o info .
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Rozważałem to auto. Wygląda fajnie ja na ta cenę, ale trochę się bałem układu wtryskowego. Już szybciej Lagunę bym kupił - moim zdaniem lepsze silniki skonstruowane wspólnie z oplem. Ostatecznie stanęło na BMW i jest superPrezes156 pisze:A co powiecie o Fordzie Mondeo IV gen.(konkretnie kombi)??? Chciałbym wiedzieć jaki jest dobry silnik diesla, jakieś wady tych mondziaków?? Jeśli ktoś coś wie na ich temat, to proszę o info .
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jeśli mowa tu o modelu produkowanym w latach 2007-2014, to szwagier miał dwa takie służbowe - każde po 3 lata, każdym przejechał po około 160 tys. km i każde z silnikiem 2.0 140KM. Polecam. Generalnie tyle mogę powiedzieć, że auto totalnie bezawaryjne, nie miał w żadnym z nich najmniejszej awarii, spalanie średnie około 7 litrów, miejsca wewnątrz bardzo dużo. Mi jedynie nie podeszła stylistyka wnętrza, ale to już sprawa osobistych upodobań.Prezes156 pisze:A co powiecie o Fordzie Mondeo IV gen.(konkretnie kombi)??? Chciałbym wiedzieć jaki jest dobry silnik diesla, jakieś wady tych mondziaków?? Jeśli ktoś coś wie na ich temat, to proszę o info .
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Własnie mnie się podoba min. ze względu na wnętrze i cenę w porównaniu do jakości wykonania itp. Czyli 2.0 140 kucy powiedzmy byłby ok A jeszcze jakiś silnik diesla w tym bolidzie??
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Panowie, mam 2 pytania, byłbym wdzięczny za pomoc.
Znalazłem 15-letniego golfa 1,6SR, ale wyglądającego bardzo dobrze jak na swój wiek. Niestety na korku jest rdzawy nalot:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/019919648-2.html#I2
1) Czy powyższy nalot nie wróży nic dobrego? Ma raczej prawdziwy bardzo niski przebieg 100k (częściowo potwierdzony w ASO). Czy może być wynikiem użytkowania na krótkich trasach?
2) Kopci na szaro-biało, po 10-minutowym nagrzaniu nie przestaje, aczkolwiek stoi nieużywany na placu 3-4 miesiące. Czy to może być związane z nieużywaniem, lub może z powyższym nalotem?
Cena ok. 12k za średnio wyposażoną wersję 3-drzwiową na stalówkach, adekwatna do stanu jeśli powyższe nie jest groźne. A jest? Jak uważacie?
Niestety jestem laikiem i byłbym wdzięczny za wasze opinie zanim wydam pieniądze na ściągnięcie speca na oględziny.
Dzięki!
Znalazłem 15-letniego golfa 1,6SR, ale wyglądającego bardzo dobrze jak na swój wiek. Niestety na korku jest rdzawy nalot:
http://www.aukcjoner.pl/gallery/019919648-2.html#I2
1) Czy powyższy nalot nie wróży nic dobrego? Ma raczej prawdziwy bardzo niski przebieg 100k (częściowo potwierdzony w ASO). Czy może być wynikiem użytkowania na krótkich trasach?
2) Kopci na szaro-biało, po 10-minutowym nagrzaniu nie przestaje, aczkolwiek stoi nieużywany na placu 3-4 miesiące. Czy to może być związane z nieużywaniem, lub może z powyższym nalotem?
Cena ok. 12k za średnio wyposażoną wersję 3-drzwiową na stalówkach, adekwatna do stanu jeśli powyższe nie jest groźne. A jest? Jak uważacie?
Niestety jestem laikiem i byłbym wdzięczny za wasze opinie zanim wydam pieniądze na ściągnięcie speca na oględziny.
Dzięki!
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Tak, zdecydowanie taki nalot może być wynikiem użytkowania auta na krótkich trasach. Wtedy najbardziej z oleju wytrąca się woda, która nie zdąży odparować, osadza się ona na korku i stąd taki efekt. Czy to dobrze, czy nie - tyle świadczy, że mógł być słabej jakości olej, że auto jeździło na bardzo krótkich dystansach - to też nic dobrego. Jest jeszcze opcja, że woda z układy chłodzenia mogła dostawać się do oleju, wtedy to już większy problem.zatorki pisze:1) Czy powyższy nalot nie wróży nic dobrego? Ma raczej prawdziwy bardzo niski przebieg 100k (częściowo potwierdzony w ASO). Czy może być wynikiem użytkowania na krótkich trasach?
Widzisz i to by wskazywało, że jednak najpewniej uszczelka pod głowicą puszcza wodę do silnika i stąd takie dymienie i taki nalot...zatorki pisze:2) Kopci na szaro-biało, po 10-minutowym nagrzaniu nie przestaje, aczkolwiek stoi nieużywany na placu 3-4 miesiące. Czy to może być związane z nieużywaniem, lub może z powyższym nalotem?
2000 rok w takim wyposażeniu i stanie, to cena za duża o jakieś 1/2. Więcej niż 6 tys. bym za to nie dał.zatorki pisze:Cena ok. 12k za średnio wyposażoną wersję 3-drzwiową na stalówkach, adekwatna do stanu jeśli powyższe nie jest groźne. A jest? Jak uważacie?
Daj linka do ogłoszenia, to się ocenizatorki pisze:Niestety jestem laikiem i byłbym wdzięczny za wasze opinie zanim wydam pieniądze na ściągnięcie speca na oględziny.
-
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Lepiej autem byłoby się przejechać - wątpię że przez 10 minut nagrzeje się i odparuje woda z wydechu (a to przez te 10 minut może być właśnie widać)
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości