A co tam takiego było w touranach, czego nie było w mk5 i co się tak sypało ?Piasek pisze:uderzmy się w pierś panowie - choć to VW - pierwsze modele, pierwsze 3-4 lata produkcji to kupa na kołach awaryjnością przewyższajaca nawet francuzy z analogicznych rocnzików. Poza tym wygląda równie podobnie. Turan to dopiero polift - na okrągłych lampach z przodu.
***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Raczej źle wiesz, bo Opel + diesel 1.9 (czyli fiatowski JTD) to rewelacyjne połączenie. Silniki jedne z najlepszych w swojej klasie (o ile nie najlepsze). Nie wiem, czy w Zafirach B montowali inne diesle, ale faktycznie pozostałe diesle w innych Oplach, czyli 1.7 (ten jeszcze ujdzie), 2.0, czy 2.2 to już porażka.Prezes156 pisze:Raczej z tego co wiem Opel + Diesel = katastrofa..
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
nie, po prostu tam najprędzej wyłazi. Norma - zobacz 3-4 letnie Toyoty, polskie salony bezwypadki - tył już żółty jak niekonserwowany. Trzeba wiedzieć że Mazda na to cierpi i trzeba obejrzeć sztukę przed zakupem w tych miejscach ale nie przekreślaj wozu - żaden inny nie oferuje komfortu (i bezpieczeństwa) suwanych drzwi 2 rzędu.Prezes156 pisze: te nadkola w mazdach to chyba konkretna plaga...
1.7 CDTI to motor Isuzu - ten sam co w Hondach. Silnik dobry ale jak już zaczną sie problemy uciekać bo ruina finansowa. W przyp. tego disela bardzo sprawdza się zasada "trzeba znać bardzo dobrze historię pojazdu i jego przebieg żeby się nie zdziwić"Prezes156 pisze:No a jaki Diesel w Zafirze II?
opel tak ale z tego Opel zdał sobie sprawę już sporo temu dlatego kupił silniki od Isuzu (1.7) oraz od Fiata (1.3 i 1.9) a to dobre jednostki.Prezes156 pisze:Raczej z tego co wiem Opel + Diesel = katastrofa..
1.9 CDTI 100KM to osiołek, najbardziej poczciwy z gamy 1.9. Nie katuje tak 2-masu, bez DPF`ów itp
1.9 CDTI 120KM jak wyżej ale już sprawia "niespodzianki", część uzbrojona w DPF`y
1.9 CDTI 150KM to niestety najdroższy wariant. Każdy już z DPF. Oferuje najlepsza dynamikę jazdy ale np taki zestaw sprzęgła z 2-masem kosztuje 3400zł same części... a potrafi je niszczyć co 60 tyś km jak ktoś nie umie operować biegami.
Nie łudzić się że różnią się tylko mocą wynikającą z softu. W zasadzie jedyna wspólna rzecz tych 3 jednostek to pojemność skokowa. Inne wtryski, turbiny, osprzęt zupełnie inny. Taki wtrysk do 120KM kosztuje 350 regeneracja podczas kiedy do 150tki już koło 6 stów.
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2015 22:16 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Ja jeździłem Vivaro 1.9 cdti i powiem Ci że źle nie było ale rewelacji wcale.... do pewnych obrotów ciągnął potem cisza, głośny silnik, jedyne co było dobre to skrzynia 6. Nie wiem no.... No i były różne problemy, od wtrysków po jakieś śmieszne błędy komputera itp. Każdy opel którego "znałem" miał przeważnie ten sam problem: błędy pochodzące z EGR których nie sposób było usunąć, i masa właśnie może nie tyle mechanicznych problemów co błędy modułu komfortu etc.
Niby pierdoły ale bardzo irytujące.... Ale wiecie, to moje odczucia i może miałem po prostu pecha....
Niby pierdoły ale bardzo irytujące.... Ale wiecie, to moje odczucia i może miałem po prostu pecha....
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
dostawczaków nie można porównywać bo to zupełnie inna charakterystyka silnika, skrzyni, zestrojenia zespołu napędowego z tym co ma targać.Prezes156 pisze:a jeździłem Vivaro 1.9 cdti
Wiesz, to tak jakbyś chciał porównać 1.6TDI 75KM z Caddy`ego z odmianą 120KM z Passata
no to jest zmora tych silników. Z doświadczenia kumpli i innych userów Zafir B w dieslach: sporadyczne w wersjach bez DPFów. Często jedynym skutecznym ratunkiem jest wymiana na fabrycznie nowy albo wywalenie i zaślepienie (czego nie polecam) po powoduje sporo innych problemów włącznie z tymi natury prawnej.Prezes156 pisze: błędy pochodzące z EGR
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Dooookkkłłłłaaaadddnnniieee..... I tego się najbardziej boję... Powiem Ci że dbaliśmy o to autko naprawdę konkretnie a i tak co jakiś czas " piinng " i jakaś kontrolka na konsoli już błyszczy... Ja wiem że ktoś powie że wymyślam ale to jest naprawdę wkurzające...Piasek pisze:no to jest zmora tych silników. Z doświadczenia kumpli i innych userów Zafir B w dieslach: sporadyczne w wersjach bez DPFów. Często jedynym skutecznym ratunkiem jest wymiana na fabrycznie nowy albo wywalenie i zaślepienie (czego nie polecam) po powoduje sporo innych problemów włącznie z tymi natury prawnej.
No racja racja.... tak jak pisałem, to tylko moje osobiste doświadczenia .Piasek pisze:dostawczaków nie można porównywać bo to zupełnie inna charakterystyka silnika, skrzyni, zestrojenia zespołu napędowego z tym co ma targać.
Wiesz, to tak jakbyś chciał porównać 1.6TDI 75KM z Caddy`ego z odmianą 120KM z Passata
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Kupując diesla (jeżeli to nie jest fabrycznie nowy z salonu) tylko z bliżej nie określoną historią i eko-ustrojstwami trzeba wkalkulować w koszty posiadania także dodatkowe koszty związane z niespodziankami jakie potrafią sprawiać dzisiejsze silniki diesla. A te mogą na prawdę parę tysięcy z kasy wyprowadzić jak masz pecha.
Dla tych którzy nie mają na to czasu ani pieniędzy są wolnossące benzyny (i instalacje gazowe jak chcą jeździć i nie liczyć)
Dla tych którzy nie mają na to czasu ani pieniędzy są wolnossące benzyny (i instalacje gazowe jak chcą jeździć i nie liczyć)
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Wiadomo, ja mam yeraz dwa diesle i wiem jak sie to przedstawia, ale mi nie chodzi o koszty uzytkowania rzeczy ktore wynikaja z eksploatacji. Chodzi mi o to ze dane marki czesto maja takie `patenty` jak z tym EGR ze walczysz z tym i walczysz i nic....W kazdym razie wiem w jakie typy celowac, to moze cos mi sie spodoba. Dzieki za opinie.
PS: brak polskich znakow-pisane z telefonu.
PS: brak polskich znakow-pisane z telefonu.
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Zaślepiasz i masz spokójPrezes156 pisze:Chodzi mi o to ze dane marki czesto maja takie `patenty` jak z tym EGR ze walczysz z tym i walczysz i nic....
Jeśli tak będziesz podchodził, to żadnego nie kupisz, bo każde się psujePrezes156 pisze:W kazdym razie wiem w jakie typy celowac, to moze cos mi sie spodoba
Jeśli zależy Ci na bezawaryjności, to kup Corolle Verso z benzyniakiem i po problemie. Do 20 tys. znajdziesz coś z początku produkcji.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
było to poruszane w kwestiach przeglądów - że szykuje się duża zmiana zasad okresowych badań technicznych.herbu pisze:Zaślepiasz i masz spokój
Zaraz szybciutko będą z powrotem montować te egr`y pozaślepiane, powycinane katy i powydłubywane dpf`y bo inaczej jedyną pieczątkę jaką będzie mógł dostać to ta z najbliższej stacji złomowania pojazdów.
Na to przecież są na potęgę ciągnięte diesle z zachodu. On jest bezwypadkowy, on jest często nawet sprawny mechanicznie (choć rzadko) ale on ma już 250 tys km przebiegu albo znacznie więcej i jego właściciel/użytkownik wie że bez kosztownych wymian i inwestycji w eko-bzdety następnego dopuszczenia do ruchu nie dostanie. Zatem woli 1500 euro opuścić i sprzedać niż 2,5 tyś włożyć bez gwarancji że za miesiąc albo dwa rozleci się silnik. Coraz popularniejszą jest metoda zarzynania pojazdu albo wypadek/pożar aby wydębić odszkodowanie na którym lepiej wyjdzie niż na sprzedaży
I jakkolwiek w wolnossącej benzynie sprawa ogranicza się jedynie do sprawnego kata a ci z LPG nawet i tego posiadać nie muszą bo dobrze wystrojona instalacja LPG winduje normę Euro jaką pojazd spełniał fabrycznie o 2 kategorie w górę, tak te wszystkie "zawszawione eko-ustrojstwami" HDI`ki, DCI`ki i inne cudeńka na ropę... 5-letnie, z przebiegami ponad 200 tyś km (u nas przecież same takie chyba że salonowy) będą miały problemy
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- herbu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2356
- Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Pożyjemy zobaczymy... Mi się nie wydaje, żeby cokolwiek miało się zmienić.Piasek pisze:było to poruszane w kwestiach przeglądów - że szykuje się duża zmiana zasad okresowych badań technicznych.
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
herbu pisze:Pożyjemy zobaczymy... Mi się nie wydaje, żeby cokolwiek miało się zmienić.Piasek pisze:było to poruszane w kwestiach przeglądów - że szykuje się duża zmiana zasad okresowych badań technicznych.
Ja również tak sądzę, z reszta będziemy sie martwić jak zmienia przepisy poki co, nawet mój 19 letni golf w benzynie pozytywnie dziś przeszedł badanie normy spalin i to ze sporą rezerwa.
GTI Edition 16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6794683
-
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Twój golf przeszedł badanie zgodnie z normą emisji z okresu produkcji auta Nikt go nie badał na euro 5 przecież.
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Zaślepiłem --- Dwa dni i to samoherbu pisze:Zaślepiasz i masz spokój
Wycięty EGR z kompa -- kontrolka się co prawda nie świeciła ale auto wariowało
modulator --- niby lepiej ale dalej to nie to
NOWIUTKI EGR --- 80% sprawności.
Ale wiesz... tak jak mówię może ja miałem pecha...
A ja nie chce auta cud miód i nie psującego się, ale chodziło mi o to że różne marki mają różne bolączki i trzeba wybrać mniejsze zło. Bo to że np. w jakimś aucie gnije tylna klapa i jest to powszechne to jest pikuś, ale jak normą jest pękanie kolektora (jak w Vectrach 2.0) to jest/był problem.... . Chyba że się mylę...
VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości