***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***

Chcesz kupić, bądź sprowadzić auto..nie wiesz, które wybrać? Napisz o tym tutaj...

Moderatorzy: palio, jhosef, VIP

Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt sty 16, 2015 10:48

kw pisze:Podstawowa różnica to skrzynia - jeden ma 5 a drugi 6. Który jest który to już musisz wygooglać bo mi się mylą :bigok:
AWX ma 5 biegów - przynajmniej ja tak miałem. Generalnie jeśli dużo jeździł będzie autostradami, to skrzynia 6 się przydaje, w pozostałych przypadkach lepszy wybór do 5
lg1984 pisze:Brat chyba jednak zdecyduje sie na Passata 1.9TDI 131KM + jakis chip lub 1.8T
Dobry wybór


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: lg1984 » pt sty 16, 2015 11:07

Rocznie tak jak pisalem ok 18tys, wiekszosc w trasie niekoniecznie autostradami, troche ekspresowek, drogi lokalne. Po miescie raczej malo wiec chyba lepszym wyborem bedzie TDI czy moze 1.8T?
herbu, i jak Ci sie spisywal sprzecik?



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt sty 16, 2015 11:58

lg1984 pisze:herbu, i jak Ci sie spisywal sprzecik?
Miałem B5FL TDI 101KM oraz A6 C5 TDI 130KM
Obydwa spisywały się bardzo dobrze.
Passat był słabszy, ale i tak nawet te 100KM wystarczało do sprawnej jazdy i bezstresowego wyprzedzania. Spalanie średnie miałem na poziomie 5.5 litra. Auto miałem krótko, ale miło go wspominam. Generalnie nic się nie działo, więc polecam.
A6 było mocniejsze i te 130KM dawało już niezłego buta, od najniższych obrotów. Oczywiście ze względu na oszczędzanie dwumasu nigdy nie wciskałem mu gazu w podłogę, gdy obroty były < 2000. Ale przy takim depnięciu nawet na 3 biegu ASR miał co robić i to na suchej nawierzchni. Swoją drogą nie mam jednak pewności, czy ten silnik nie był delikatnie dłubnięty, bo sprzedałem do koledze z fofum, który ma 140-konnego Golfa TDI i mówił, że Audi idzie lepiej. Spalanie było nieco większe niż w Passacie, ale średnio jakiś litr. Poza tym podobnie jak z Passatem nie miałem żadnych problemów.
lg1984 pisze:Rocznie tak jak pisalem ok 18tys, wiekszosc w trasie niekoniecznie autostradami, troche ekspresowek, drogi lokalne.
W takim przypadku wybór jest kwestią otwartą. Kup tego, który będzie w lepszym stanie, choć na pewno w ogłoszeniach będziesz miał jednego 1.8T na 100 TDI, więc teoretycznie łatwiej będzie znaleźć TDI. Ale trzeba być czujnym, bo wiadomo jak sprawa wygląda - większość to powypadkowe składaki, albo auta z ogromnym przebiegiem. A przebiegu w Passacie nie widać. Powiem Ci, że mój miał przebieg niecałe 300 tys. km i wyglądał wewnątrz jak nowy. Więc te zużyte wewnątrz, to łatwo sobie wyobrazić jaki mają przebieg.
Ja bym poszukał czegoś z polskiego salonu z udokumentowanym przebiegiem - to chyba najlepsza opcja, choć jest ich mało. Ale na szczęście silniki TDI są naprawdę dobre, a przy tym można je dość szczegółowo zdiagnozować przy zakupie, więc ryzyko można zminimalizować.
Musisz tylko przejechać się jakimś zdrowym egzemplarzem, zarówno TDI, jak i 1.8T, bo przed zakupem mojego oglądałem kilka aut z tymi właśnie silnikami i różnica w mocy pomiędzy nimi, a tym co kupiłem była kolosalna. Najlepszy był jeden B5 1.8T, który miał kopa gorszego od mojej Fabii SDI :grin:
Jeździłem też 130-konnym 6-biegowym Passatem i również szału nie było. A skrzynia 6 zupełnie w mieście się nie sprawdzała.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: lg1984 » pt sty 16, 2015 12:26

Dzieki za wyczerpujaca odp :pub: cos czuje ze wybor padnie na TDI'ka. Masz porownanie wiec porownujac Passata b5fl do Audi A6 ktory wypada lepiej? Wiadomo silniki takie same ale komfort, ilosc miejsca, materialy?



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt sty 16, 2015 13:02

lg1984 pisze: Passata b5fl do Audi A6 ktory wypada lepiej?
lg1984 pisze: komfort, ilosc miejsca, materialy?
Jak dla mnie bardzo porównywalne, no może materiały ciut lepsze w A6. Ilość miejsca bardzo podobna, komfort również, choć w A6 nieco ciszej było. Audi na pewno jest ładniejsze wizualnie, wiadomo też że ma większy prestiż. Ale też i większą cenę.


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: lg1984 » pt sty 16, 2015 13:57

W takim razie ja chyba za rok bede za A6 sie rozgladal.. ewentualnie moze za Skoda Superb I? brat na Paska sie napalil, w a6 tyl mu sie nie podoba..
Jeszcze raz dzieki



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » pt sty 16, 2015 14:13

lg1984 pisze:Skoda Superb I?
Fajne auto - takie niepozorne, a ogromne wewnątrz. Generalnie to Passata w nadwoziu Skody. Jeśli jest tak wytrzymała jak Fabia, to zdecydowanie polecam :)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
WichuTM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 671
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 12:39
Lokalizacja: W-wa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: WichuTM » pt sty 16, 2015 14:23

Ja bym brał 1.8t, przy przeprzebiegu około 1.5 tys km miesięcznie fortuny na paliwo nie wyda, a jak założy gaz, to będzie taniej jak dieslem.



Rafal_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 28, 2014 21:23

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Rafal_77 » sob sty 17, 2015 16:33

Witam, który z silników wymienionych poniżej polecacie? Który będzie w miarę dynamiczny i bezawaryjny?

- Golf VII 1.2 TSI 105KM
- Golf VII 1.4 TSI 122KM
- Peugeot 308 II 1.6 THP 125 KM
- Ford Focus III 1.6 Ecoboost 150KM
- Opel Astra IV 1.4 Turbo 140KM



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2356
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: herbu » sob sty 17, 2015 16:40

Rafal_77 pisze: Witam, który z silników wymienionych poniżej polecacie? Który będzie w miarę dynamiczny i bezawaryjny?
Ja bym chyba skierował się w stronę 2 ostatnich


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: mk4tdi » sob sty 17, 2015 17:05

Koledzy co sadzicie o Lagunie II FL? Jaki silnik bedzie najlepszym wyborem? Bo cena/rocznik :bigok: ale zapewne jest tego jakis powod...


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: kw » sob sty 17, 2015 18:24

Rafal_77 pisze:Witam, który z silników wymienionych poniżej polecacie? Który będzie w miarę dynamiczny i bezawaryjny?

- Golf VII 1.2 TSI 105KM
- Golf VII 1.4 TSI 122KM
- Peugeot 308 II 1.6 THP 125 KM
- Ford Focus III 1.6 Ecoboost 150KM
- Opel Astra IV 1.4 Turbo 140KM
O tym, który jest dynamiczny to już sam napisałeś podając liczbę km.
Same nowoczesne i skomplikowane konstrukcje. Jeszcze nie mają tyle przebiegów, żeby zasłużyć na jakąś opinię. 1.4 TSI jest znany z awaryjności ale najnowsze serie pewnie mało mają wspólnego z problemami znanymi z golfa v.
Na początku odrzuciłbym te, które mają łańcuch rozrządu - to jest w nowoczensych silnikach bardzo poważna bolączka - lepiej wymieniać paski.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Rafal_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 28, 2014 21:23

Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: Rafal_77 » sob sty 17, 2015 19:30

kw pisze:
Rafal_77 pisze:Witam, który z silników wymienionych poniżej polecacie? Który będzie w miarę dynamiczny i bezawaryjny?

- Golf VII 1.2 TSI 105KM
- Golf VII 1.4 TSI 122KM
- Peugeot 308 II 1.6 THP 125 KM
- Ford Focus III 1.6 Ecoboost 150KM
- Opel Astra IV 1.4 Turbo 140KM
O tym, który jest dynamiczny to już sam napisałeś podając liczbę km.
Same nowoczesne i skomplikowane konstrukcje. Jeszcze nie mają tyle przebiegów, żeby zasłużyć na jakąś opinię. 1.4 TSI jest znany z awaryjności ale najnowsze serie pewnie mało mają wspólnego z problemami znanymi z golfa v.
Na początku odrzuciłbym te, które mają łańcuch rozrządu - to jest w nowoczensych silnikach bardzo poważna bolączka - lepiej wymieniać paski.
Z tego co udało mi się znaleźć to Focus i Golf mają pasek rozrządu, Astra i Peugeot łańcuch.



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***

Post autor: maroTdi » sob sty 17, 2015 19:37

Rafal_77 pisze:Witam, który z silników wymienionych poniżej polecacie? Który będzie w miarę dynamiczny i bezawaryjny?
dynamiczny moze nie ale najlepszy chyba opel
mk4tdi pisze:Koledzy co sadzicie o Lagunie II FL? Jaki silnik bedzie najlepszym wyborem? Bo cena/rocznik :bigok: ale zapewne jest tego jakis powod...
awaryjnosc 1.9dci i jak to francuz elektronika za to silnik 2.0T ideal i jezdzi na lpg :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Chcę kupić auto”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości