***Kupujemy używany samochód - informacje pytania, porady***
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam. Nazywam się Piotr. Na codzień jeżdżę pasatem B6 (passat forum) ale od dawna marzyłem o zakupie w oryginalnym, fabrycznym stanie. Konkretnie Golf III Gti. Cena dla mnie bez znaczenia. Upatrzylem kilka sztuk z książkami serwisowymi. Poza tym auto nadal miało by być serwisowane w ASO. Teraz na co mam zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta powiedzmy z przebiegiem 30 tyś km? o
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam. Jestem nowy, ale, forum najwieksze, dodatkowo polecone przez znajomego, wiec jestem.
Otoz przymierzam sie do kupna polówki, hatchback, rocznik 92, kosztuje 3tysiace, wlasnie z silnikiem 1.3 GT 75kucy ;D
Chcialbym sie cos dowiedziec o tych silnikach: 1.czy sa awaryjne 2.jaki w czasie eksploatacji - tani/sredni/drogi 3.czy jest w nich cos co moze sie czesto psuc lub co lubi sie psuc 4.ile moze palic taki silnik 5.jak z ich serwisowaniem i dostepem do czesci 6. jaki przebieg taki silnik moze miec srednio przy tym roczniku zeby jeszcze w miare fajnie chodzil ? 7.Dopisuje jeszcze czy sa jakies skrocone przebiegi miedzy przegladami/wymiana oleju 8.czy trzeba stosowac jakis specjalny olej ?
Jezeli cos pominalem a macie jakies niuanse/ciekawostki itp to prosze o wpisanie ich
Otoz przymierzam sie do kupna polówki, hatchback, rocznik 92, kosztuje 3tysiace, wlasnie z silnikiem 1.3 GT 75kucy ;D
Chcialbym sie cos dowiedziec o tych silnikach: 1.czy sa awaryjne 2.jaki w czasie eksploatacji - tani/sredni/drogi 3.czy jest w nich cos co moze sie czesto psuc lub co lubi sie psuc 4.ile moze palic taki silnik 5.jak z ich serwisowaniem i dostepem do czesci 6. jaki przebieg taki silnik moze miec srednio przy tym roczniku zeby jeszcze w miare fajnie chodzil ? 7.Dopisuje jeszcze czy sa jakies skrocone przebiegi miedzy przegladami/wymiana oleju 8.czy trzeba stosowac jakis specjalny olej ?
Jezeli cos pominalem a macie jakies niuanse/ciekawostki itp to prosze o wpisanie ich
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz sty 20, 2013 20:26
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Witam planuje kupic Golfa IV TDI 130 PS z racji tej,że w inetrnecie znajduje różne informacje o nim to chciałbym sie poradzic czy to dobry wybor zalezy mi na odpowiedniej mocy nie duzym spalaniu i mysle ze golf taki bedzie mialem Audika A4 B5 96r. TDi 90 PS i zdecydowanie cierpi na duzy brak mocy jak dla mnie.. nie chce szalec ani chipowac poprostu chce miec mocne i dobre auto noi nie podoba mi sie ze golf z tym silnikiem jest na pompowtryskach kazdy mowi ze sa wrazliwe i ze jak padnie to drogo to wychodzi dlatego bardzo prosze o porady kazda rada dla mnie cenna
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Grzechu31KF pisze:Witam planuje kupic Golfa IV TDI 130 PS z racji tej,że w inetrnecie znajduje różne informacje o nim to chciałbym sie poradzic czy to dobry wybor zalezy mi na odpowiedniej mocy nie duzym spalaniu i mysle ze golf taki bedzie mialem Audika A4 B5 96r. TDi 90 PS i zdecydowanie cierpi na duzy brak mocy jak dla mnie.. nie chce szalec ani chipowac poprostu chce miec mocne i dobre auto noi nie podoba mi sie ze golf z tym silnikiem jest na pompowtryskach kazdy mowi ze sa wrazliwe i ze jak padnie to drogo to wychodzi dlatego bardzo prosze o porady kazda rada dla mnie cenna
Przy masie golfa i takiej mocy to super auto, zbiera się żwawo, ogólnie kopa ma ale musisz uważać jak sam pisałeś na pompo-wtryski, ostatnio znajomy musiał się wybrać na regenerację 2 bo już auto (VW Bora 1.9TDI 115KM) nie dawało rady i nie paliło, ciągle gasło przy większych mrozach, koszt niestety z robocizną 1,1k zł (nowe nawet nie ma co patrzeć, ceny zabijają), po tym zabiegu leje tylko Verve na Orlenie. Ja po zakupie od razu wybrałbym się na sprawdzenie tych pompo-wtrysków i ewentualnie przy zakupie uwzględnił koszt ich naprawy (tak dla bezpieczeństwa).
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Po pierwsze to ile kosztuje renegeracja pompy rozdzielczej i wtwysków w TDI VP?Matt_DST pisze:, koszt niestety z robocizną 1,1k zł (nowe nawet nie ma co patrzeć, ceny zabijają)
Tylko pompy nowszego typu, nie z mk3...
Dwa jak porównujemy regenerację to z regeneracją. Nowa pompa VP kosztuje nie mniej niż komplet pompowtrywków.
Poza tym PD nie są aż tak czułe na paliwo jak obiegowa opinia mówi.
Ja tankuję zwykłą gnojówkę ze zwykłych stacji i nie mam problemów.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Jeżeli pytasz o cenę, to pompa VP z TDI, koszt regeneracji 400-500zł w zależności od serwisu ale to jak piszę dotyczy mk3. Podejrzewam, że cena nowszego typu to w granicach 600-800zł.
Ogólnie to w borze mk4 wyglądało to tak: 1 pompo-wtrysk 300zł (2 - 600zł) + 500zł robocizna. Ceny po małym rabacie w jednym z serwisów we Wrocławiu.
Ja też co prawda do VP z mk3 leję zwykłą, ale znajomy po awarii powiedział dość, z resztą facet z serwisu mu powiedział, żeby przez zimę lał verve.
Ogólnie to w borze mk4 wyglądało to tak: 1 pompo-wtrysk 300zł (2 - 600zł) + 500zł robocizna. Ceny po małym rabacie w jednym z serwisów we Wrocławiu.
Ja też co prawda do VP z mk3 leję zwykłą, ale znajomy po awarii powiedział dość, z resztą facet z serwisu mu powiedział, żeby przez zimę lał verve.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Przykładowo:
Pompowtryski:
http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/wtryskiw ... _fh12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
299 sztuka z gwarancją np x4 = 1196 zł brutto
Pompa VP37:
http://www.gladysek.pl/pompy/pompy_wtry ... c_hdk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Usługa uszczelnienia: 444 zł brutto plus części
Pompa VP44:
http://www.gladysek.pl/pompy/pompy_wtry ... _vp44.html" onclick="window.open(this.href);return false;
738 zł brutt za usługę plus części
Do VP jakby trzeba wstyski zregenerować to 150 zł sztuka:
http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/wtryskiw ... zexel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A usługę złożenia do kupy to i tak trzeba policzyć bo nie każdy złoży zarówno VP ja i PD.
Pompowtryski:
http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/wtryskiw ... _fh12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
299 sztuka z gwarancją np x4 = 1196 zł brutto
Pompa VP37:
http://www.gladysek.pl/pompy/pompy_wtry ... c_hdk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Usługa uszczelnienia: 444 zł brutto plus części
Pompa VP44:
http://www.gladysek.pl/pompy/pompy_wtry ... _vp44.html" onclick="window.open(this.href);return false;
738 zł brutt za usługę plus części
Do VP jakby trzeba wstyski zregenerować to 150 zł sztuka:
http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/wtryskiw ... zexel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A usługę złożenia do kupy to i tak trzeba policzyć bo nie każdy złoży zarówno VP ja i PD.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: ***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
pierdoła z serwisu opowiada pierdoły, ja nigdy do żadnego czy to VP czy to PD nie lałem tych "pseudo-ulepszonych" paliw i nigdy nie miałem problemów z pompkami, jak ktoś ma milion kilometrów a myśli że ma 160 bo tak mu licznik pokazuje to się nie dziwięMatt_DST pisze:, z resztą facet z serwisu mu powiedział, żeby przez zimę lał verve.
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Nie ma co wierzyc w super vervy itp, ba moga miec one bardziej destrukcyjne dzialanie z racji tego ze sa bardziej ekologiczne.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Paliwa "premium" były kilka razy badane i wynik jest taki, że nic nie dają.
Ja to je leje jak inne dystrybutory są zajęte, a mi się spieszy, albo stacja jest niepewna, bo może "premium" oznacza u nich, że nic nie dolewają od siebie
Ja to je leje jak inne dystrybutory są zajęte, a mi się spieszy, albo stacja jest niepewna, bo może "premium" oznacza u nich, że nic nie dolewają od siebie
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Byście się zdziwili jak ludzie się boją pompowtrysków - na komisie to jak ktoś przychodzi na jakiegoś Diesla to pyta czy ma pompowtryski, ja mówię, że tak, to on "eee, ale to się psuje" itp... To ja mówię, że w tych rocznikach to mogą sobie jedynie CRa wziąć w aucie innej marki, który jest o wiele mniej wytrzymały niż pompki. Ludzie co pokupowali auta z kosmicznymi przebiegami, poskręcane poniżej 200000 i im pompki siadły to właśnie szerzą taką opinię... A że TDIków jeździ masa to jest też masa takich opinii. Pompki to wg mnie był najlepszy sposób zasilania Diesla, niestety już nigdy nie wrócą i zostaje nam naprawdę czuły na paliwo, nowoczesny (tfu!) i mało trwały CR
MK3 GT TDI >>> A2 1.4 16V >>> A3 8L S-Line TDI
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10578
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
wyjątkiem od reguły są wczesne i nie tylko wczesne pompki Siemensa z wersji 170 konnych które potrafią paść bez względu na przebieg, może to być 10 tyś km, 80 tyś km czy aż 200 tyś km, nie ma na to reguły, na pewną ich serię jest akcja serwisowa VAG, natomiast w 100% prawdą jest to co napisał S7TDI, jeśli auto jest prawidłowo serwisowane, co ważne dla krzywek pompek o czym ludzie w ogóle nie mają pojęcia - na czas wymieniany olej i właściwy olej z normą 505.01 lub 507.00 /uwaga! nie wszystkie 507.00 zawierają normę 505.01 ponieważ nowe TDI CR nie wymaga normy 505.01/, jeśli użytkownik nagminnie nie będzie wlewał jakiegoś syfu do baku, wody itp... na czas wymieniał filtry to przebieg rzędu 500 tyś km nie jest straszny dla pompowtryskiwaczy
-
- Użytkownik
- Posty: 453
- Rejestracja: sob sty 19, 2008 15:59
- Lokalizacja: Otwock
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
Zgadzam sie z wami, kiedys rodzice mieli paska ze 130 konnym tdi, przy sprzedazy 200 tys na blacie, pompki nie dawaly najmniejszej oznaki zuzycia ( w sumie jak caly silnik i podzespoly), lane bylo do niego zwykle ON, bez zadnych ulepszaczy. Pamietam jak go sprzedawali, przyjechal kupiec ( akurat nim jezdzilem i mu pokazywalem ), pierwszy ogladajacy,
jazda probna i jego banana na twarzy jak przycisnol, a byl po ogladaniu juz 2 perelek z plocka, mowil, ze to wogole inne auto, czywiscie go kupil, mieszka 10km ode mnie, ostatnio go widzialem jak nim jedzie, a bylo to prawie 5 lat temu, z tego co wiem jest zadowolony z zakupu, moral tego jest taki, ze narzekaja na pompki Ci, co kupia igly z przebiegiem 400 tys + ,a potem narzekaja, ze sie psuje....
jazda probna i jego banana na twarzy jak przycisnol, a byl po ogladaniu juz 2 perelek z plocka, mowil, ze to wogole inne auto, czywiscie go kupil, mieszka 10km ode mnie, ostatnio go widzialem jak nim jedzie, a bylo to prawie 5 lat temu, z tego co wiem jest zadowolony z zakupu, moral tego jest taki, ze narzekaja na pompki Ci, co kupia igly z przebiegiem 400 tys + ,a potem narzekaja, ze sie psuje....
***Kupujemy samochód - informacje, pytania, porady***
witam
koledzy mam pytanko chcę kupic VW Passat B5 FL w kombi, chce silnik w benzynie i teraz wielkie pytanko :
jaki silnik wybrać ?
-1,8 T
-2,3 V5
-2,8 V6
jaki z tych silników polecacie, biore pod uwage instalacje LPG z czasem
pozdrawiam
koledzy mam pytanko chcę kupic VW Passat B5 FL w kombi, chce silnik w benzynie i teraz wielkie pytanko :
jaki silnik wybrać ?
-1,8 T
-2,3 V5
-2,8 V6
jaki z tych silników polecacie, biore pod uwage instalacje LPG z czasem
pozdrawiam
GOLF MK2 VR6 PORSCHE EDITION
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości