Co kupić - manual czy automat?
Moderatorzy: palio, jhosef, VIP
Co kupić - manual czy automat?
czarnykurczak, Jeździło się całkiem przyjemnie,skrzynia sprawnie wybierała biegi i na PB nigdy nie podejmowała niewłaściwych decyzji. Na zbyt bogatej mieszance LPG dłużej ciągnęła na wyższym biegu nim zredukowała, po ustawieniu LPG wszystko w normie.
Przy 100km/h było około 2,5tysiąca obrotów,licznikowe 230 złapał-po dwustu-iluśtam wygrzebał jakieś przełożenie na którym obroty spadły o 300 i do odcięcia można było znowu dociągnąć.
Ponad 100km po autostradzie z prędkością nieosiąganą przez Kia'nki nie powodowało zmęczenia skrzyni-jest chłodniczka.
Mk4 palił średnio 12-15 litrów LPG na dojazdy do pracy: Strzelin-Wrocław,Strzelin-Oława ale to przez nogę
Dla mnie VR5+ automat= idealne połączenie. Do dziś żałuję sprzedaży.
Przy 100km/h było około 2,5tysiąca obrotów,licznikowe 230 złapał-po dwustu-iluśtam wygrzebał jakieś przełożenie na którym obroty spadły o 300 i do odcięcia można było znowu dociągnąć.
Ponad 100km po autostradzie z prędkością nieosiąganą przez Kia'nki nie powodowało zmęczenia skrzyni-jest chłodniczka.
Mk4 palił średnio 12-15 litrów LPG na dojazdy do pracy: Strzelin-Wrocław,Strzelin-Oława ale to przez nogę
Dla mnie VR5+ automat= idealne połączenie. Do dziś żałuję sprzedaży.
Jadę wolno ale i tak przed Tobą.
Co kupić - manual czy automat?
MK2 ma 3 biegi i jeździ podobnie jak manual. Prędkości osiąga podobne.czarnykurczak pisze:lh80, napisz coś więcej jak Ci się jeździło z taką skrzynią. Kiedyś oglądałem paska z automatem i wystraszyłem się 4 biegów.
Co kupić - manual czy automat?
Doradzcie czy kupując pierwsze auto, lepiej manual czy automat? Dodam, że sporo czasu minęło od egzaminu i na tym się przygoda z autem skończyła...
Co kupić - manual czy automat?
z automatem wsiadasz i jedziesz.. jak wyprzedzic chcesz to poprostu mocniej wciskasz gaz i sam redukuje, z gorki w tyl sie nie stoczy, jazda w korku to bajka, auto Ci nigdy nie zgasnie przy ruszaniu itd.
a w manualu jednak trzeba troszke pojezdzic zeby zalapac..
a w manualu jednak trzeba troszke pojezdzic zeby zalapac..
- Młody Golfiarz
- Vag Nysa
- Posty: 459
- Rejestracja: ndz lip 28, 2013 20:39
- Lokalizacja: Nysa
Co kupić - manual czy automat?
A jak z awaryjnością skrzyni automatycznej w Golfie II przy silniku 1.6 D Wystarczy lać olej i wymieniać filtry czy często jakieś grubsze remonty ?
Co kupić - manual czy automat?
Ja mam pytanie golf 6 2.0tdi z dsg na pokładzie jak to jedzie i jak z serwisowaniem i uzytkowaniem tej skrzyni. Czy to sie psuje czy jest dosc przyzwoicie wykonane tak jak np naped 4motion ze tylko co jais czas oliwa i wsio?? . Dotej pory miałem tylko manuale 5 lub 6
biegowe w korkach jezdze zadko ale coraz to czesciej korki sie zdarzaja wiec czy warto pchac sie w Dsg?
biegowe w korkach jezdze zadko ale coraz to czesciej korki sie zdarzaja wiec czy warto pchac sie w Dsg?
Co kupić - manual czy automat?
DSG w Golfie to na pewno nie jest 722.6 Mercedesa jeżeli bierzemy pod uwagę bezawaryjność.
Usterki się zdarzają i to czasami całkiem nieoczekiwanie, a koszty naprawy idą w tysiące. Jednak jeżeli stać Cię na to, aby awaryjnie wydać kilka tysięcy złotych na naprawę to bierz - jeżeli wszystko jest sprawne to ta skrzynia jest po prostu świetna, wie co ma robić, a zmiany biegów są ultra szybkie.
Usterki się zdarzają i to czasami całkiem nieoczekiwanie, a koszty naprawy idą w tysiące. Jednak jeżeli stać Cię na to, aby awaryjnie wydać kilka tysięcy złotych na naprawę to bierz - jeżeli wszystko jest sprawne to ta skrzynia jest po prostu świetna, wie co ma robić, a zmiany biegów są ultra szybkie.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Co kupić - manual czy automat?
z moich obserwacji dochodzę do wniosku, że DSG znacznie ustępuje bezawaryjnością tiptronicowi, średnio po 200kkm zaczynają się spore problemy ze sterownikami, mechatroniką itp... a kaszy napraw bardzo wysokie
Co kupić - manual czy automat?
Heh i juz zeszcie mnie przekonali jestem na nie. Jka do tej pory z manulaów vw byłem bardzo zadowolony ale biorac fakt ze teraz 3-4letni golf 6 moze miec juz magiczne 200tys dawno za soba to chyba odpuszcze te skrzynie.
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
Co kupić - manual czy automat?
panowie jakie najczęstrze usterki wystepują w tiptronicu??kupiłem niedawno audi a6 c5 2,8 z tipem.narazie wszystko ok ale poprzedni właściciel twierdził ze trzeba by niedługo olej zmienić bo on co 30 tys zmieniał.jedyne co zauważyłem to ze na zimnym silniku przy redukcji-2 biegi potrafi szarpnąć(być może to wina lpg)na lekko rozgrzanym i ciepłym praktycznie wogóle nie czuć zmian biegów.dodam ze skrzynia jest bardzo inteligentna,a przynajmniej mi się tak wydaje
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Co kupić - manual czy automat?
Lepiej sprawdz jaką masz zamontowaną instalację LPG , tanią czy drogą a potem sam sobie odpowiedz czy poprzedni właściciel zmieniał olej co 30 tyś km czy to tylko ściema.
ekodriving 4.5
Co kupić - manual czy automat?
Panowie, jak się dba o tą skrzynię systematycznie wymienia oleje itp to nie powinna się zepsuć. Wielu moich znajomych ma skrzynię DSG w tym ja również i nie wyobrażam sobie zmiany na skrzynię manualną. Serwis jest faktycznie drogi, ale gwarantuje to mniejsze szanse zepsucia skrzyni która (w wypadku 6cio biegowej) jest bardzo mocna. Ewentualnie wada fabryczna która dokucza, ale kupno sprawnego samochodu ze sprawną skrzynią + właściwe użytkowanie = bezproblemowa jazda. POLECAM DSG!!
Co kupić - manual czy automat?
Trzeba wziąć pod uwage dwa rodzaje dsg, skrzynia fenomenalną ale do 150 tys km, od pojemności 1.6 mechyatronika zanurzona w oleju do 2010 r olej wymieniany co 120 tys i to zabija mechatronike prawie każda ponieważ pyl dostaje się do silniczków z olejem przeprqcowanym zatykajac i powodujac zwarciaw, olej wymieniany co 60 tys i nie ma problemu, ale taj jest od 2010r , można kupić jak ma wymieniona mechatronike, koszt wymiany 8000zl' diagnozujemy rozggtzewajac auto do 90st jak szarpnie przy ruszaniu ze stopu przy średnim NAC gazu to do wymiany, z sucha mechatronika nie ma problemu ale tam sprzegla wytrzymują czasami tylko 100 tys km a wymiana ok 4500 zl, dlatego uzywki z dsg po 150 tys km w Niemczech są tańsze niż z ręczna skrzynia.
Co kupić - manual czy automat?
W przyp. automatycznych skrzyń biegów trzeba zawsze kalkulować koszty naprawy i porównywać je z kosztami wymiany całej skrzyni na używkę.
Sam użytkuję 722.6 które uchodzą za synonim trwałości i bezawaryjności i w większości przyp. tak jest. Każde niemal niedomaganie tych skrzyń wynika z zaniedbania serwisowego użytkowników (braku serwisu, jazdy bez oleju lub wlania niewłaściwego).
Ale jeżeli ju się trafi nam sztuka która skona - naprawa tych skrzyń mija się z celem ponieważ warsztaty zaczynają rozmowy (dobre, dające gwarancję na usługę [ledwo na 60 tyś km] a z opowieści tych którzy zdecydowali się na taki krok: więcej nie przeleci]) od 4500zł podczas gdy używaną, 100% sprawną - z auta które jeździ - kupujesz za 700zł. Z pełnym serwisem olejowym, filtrem, robocizną wymiany i adaptacjami 1500zł kasują.
Sam użytkuję 722.6 które uchodzą za synonim trwałości i bezawaryjności i w większości przyp. tak jest. Każde niemal niedomaganie tych skrzyń wynika z zaniedbania serwisowego użytkowników (braku serwisu, jazdy bez oleju lub wlania niewłaściwego).
Ale jeżeli ju się trafi nam sztuka która skona - naprawa tych skrzyń mija się z celem ponieważ warsztaty zaczynają rozmowy (dobre, dające gwarancję na usługę [ledwo na 60 tyś km] a z opowieści tych którzy zdecydowali się na taki krok: więcej nie przeleci]) od 4500zł podczas gdy używaną, 100% sprawną - z auta które jeździ - kupujesz za 700zł. Z pełnym serwisem olejowym, filtrem, robocizną wymiany i adaptacjami 1500zł kasują.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości