Strona 2 z 2

2.0 TFSI DSG czy manual

: sob lis 05, 2011 14:48
autor: zlos
Majiic, S3 już dłubnięte? :)

2.0 TFSI DSG czy manual

: sob lis 05, 2011 21:43
autor: Majiic
zlos, odbieram auto w przyszlym tyg i odradzu jade do CS :grin:

2.0 TFSI DSG czy manual

: sob lis 05, 2011 23:20
autor: zlos
Majiic pisze:zlos, odbieram auto w przyszlym tyg i odradzu jade do CS
Skąd ja to znam... :bylo:

2.0 TFSI DSG czy manual

: wt sie 07, 2012 12:37
autor: lwas
Witam

Słuchajcie no ja sam osobiście jeśli chodzi o wybór to w większej mierze skłaniałem się do DSG chociażby ze względu na to że teraz więcej poruszam się po mieście w sumie w korkach.Jest tylko jedna kwestia której się obawiam a mianowicie w jakim stanie będzie ta skrzynia i czy oczywiście koszty ewentualnych napraw nie będą duże (chociaż wydaję mi się że będą) dotychczas miałem okazję jechać DSG w skodzie superb 2.0 tdi 170 koni i powiem szczerze że chyba było coś nie tak bo strasznie szarpała przy zmianie biegów ale może tak w dieslu jest nie wiem.Jeśli wybiorę DSG to chodzi mi o to aby była płynność zmiany biegów a nie szarpanina.

2.0 TFSI DSG czy manual

: wt sie 07, 2012 13:07
autor: zlos
lwas pisze:chyba było coś nie tak bo strasznie szarpała przy zmianie biegów
typowy objaw walniętego mechatronika - wielu z nas miało takie szarpanie, a potem... kilka tysia lżejszy człowiek jest ;)
zanim kupisz używkę jedź do dobrego mechanika, co się zna na DSG (jest ich coraz więcej) na przegląd, DSG ma wiele objawód choroby zanim umrze - jeśli ktoś je zna, to bezbłędnie wychwyci co się dzieje. samo podpięcie pod vaga niewiele da.

mechatroniki lecą czasem bo lubią, a czasem dlatego, że ich właściciele mocno je traktują. nie zgadniesz, zasad nie ma.
poza mechatronikiem skrzynia jest pancerna; przy normalnym użytkowaniu nie słyszy się o padaczkach.

oczywiście megapancerna jest manualna, ale równie pancerną masz lewą nogę od sprzęgła, jeśli sporo jeździsz po mieście.

2.0 TFSI DSG czy manual

: pn sty 07, 2013 23:31
autor: grzegorzp
mógłbyś opisać dokładniej co to dokładnie jest ta mechatronika?

2.0 TFSI DSG czy manual

: pn sty 07, 2013 23:44
autor: dante32
A ja znalazłem takie zebranie informacji o DSG aczkolwiek pewnie lepiej sie sugerowac opiniami tych co na niej jeździli bądź jeżdżą
http://przyspieszenie.pl/9246/wady-i-zalety-skrzyn-dsg/" onclick="window.open(this.href);return false;

2.0 TFSI DSG czy manual

: wt sty 08, 2013 10:17
autor: zlos
dante32 pisze:A ja znalazłem takie zebranie informacji o DSG aczkolwiek pewnie lepiej sie sugerowac opiniami tych co na niej jeździli bądź jeżdżą
http://przyspieszenie.pl/9246/wady-i-zalety-skrzyn-dsg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gdybologia, co się stanie jeśli, myślę że... takie pieprzenie trochę. A z tym wpływem na korbę po 500 tys. km to już science fiction ;) DSG nie uderza młotkiem w korbowód :) więc nie widzę możliwości zmiany struktury metalu.

DSG jest na pewno bardziej awaryjne od tradycyjnego, amerykańskiego, wolnego i ciężkiego automatu. Szybciej poleci sprzęgło, niemal na pewno wysypie się mechatronika.
Jednak jest lekkie i szybkie i tanie. Naprawa sprzęgła w tradycyjnym automacie jest porównywalna kosztowo do DSG. Jeśli ktoś używa z głową w aucie bez przekręconych koni i niutów, to pożyje długo.
Owszem, zdarza się, że prosto z fabryki jest z DSG problem. Z moich doświadczeń (osobistych) wynika, że z tradycyjnym automatem też można mieć niemałe problemy prosto z fabryki.

Dodatkowo można się dobrać do ustawień DSG i sobie w warsztacie poustawiać kilka bajerków.

A Launch Control w wykonaniu DSG - bajka. Za tę cenę dostajemy fajną zabawkę. Nie jest wieczna, ale póki żyje daje sporo korzyści i niemało zabawy :)

2.0 TFSI DSG czy manual

: wt lut 13, 2018 03:13
autor: Piaseczeq
Mam takie szybkie pytanko. Czy jak jeździcie w trybie tiptronic ( nie ważne czy zmienianie biegi łopatkami czy drążkiem) to dojeżdżając do skrzyżowania itp redukujecie biegi w dół jednocześnie wciskając hamulec czy dajecie skrzyni to samej zrobić tylko hamując ?? Ostatnio trochę goniłem po mieście i zastanawiałem się nad tym.