Różnica pomiędzy 2.0 TSI Scirocco) a 2.0 TSI (Golf 6 GTI)

Forum techniczne związane z silnikami TSI/TFSI

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, Borys, VIP

krz_p
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: czw mar 01, 2007 15:00
Lokalizacja: P-ń

Post autor: krz_p » wt paź 06, 2009 08:09

Rotex pisze: Odnośnie silników:
Sprawdzić jeszcze trzeba silnik z leona cupry 240KM oraz z golfa GTI V Pirelli Edition 230KM
Ja przynajmniej mam informacje ze 210konna jednostka (z GTI i za chwile Scirocco) to dokładnie osłabiona wersja tej jednostki.
no to masz złe informacje
silnik z Golfa V GTI Ed30 i Pirelli nosił oznaczenie BYD
silnik z Golfa VI GTI nie jest "osłabioną" wersją tej jednostki



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt paź 06, 2009 09:15

krz_p
widać że masz dużą wiedzę o tych silnikach.
czy mógłbyś wypisać jaki silnik gdzie, jakie oznaczenie silnika, i które są nowe które stare i czym się różnią (już wewnątrz rodziny ale inne moce)
wiem że wymaga to trochę pracy, ale jestem pewien, że wiele osób będzie Ci wdzięcznych.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pt paź 09, 2009 00:10

Dobra Panowie a teraz konkrety jakie udało mi się znależć w materiałach prasowych VW:

I generacja 2.0 TSI (TFSi jak zwał tak zwał i zostawmy to marketingowcom)

- rodzina silników EA113 (bloki od 1993r)...1.8T i pochodne to rodzina EA888
- rozrząd na pasku
- turbina chłodzona olejem
- sprężanie 10,5 : 1
- płaszcz wodny
- grubość ścianek między cylidrami 5,5 mm
- zmienne fazy walka ssącego podobnie jak w 1.8T
- wtrysk paliwa 130 bar

II generacja

- turbo chłodzone wodą
- rozrząd na łąńcuchu
- inne przciwwagi na wale względem gen I
- blok z żeliwa szarego GJL-250
- sprężanie 9,6 : 1 - ukłon w stronę E95
- brak płaszcza wodnego między cylindrami
- grubość ścianek między cylidrami 3,5 mm
- Valvelift by Audi na obu wałkach
- wtrysk paliwa 150 bar
- klapy dodatkowo zawirowujące powietrze w dolocie


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

TomRS
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt mar 03, 2006 22:39
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf VII R

Post autor: TomRS » wt paź 13, 2009 13:37

Rotex pisze:Do TomRS
Kolego, powiedz mi w jakim salonie samochodowym widziałeś Scirocco z deską rozdzielczą od Golfa 6? Z tego co mi wiadomo to samochody od 22/2009 mają zmienioną kierownicę (nowy wzór GTI 6) oraz nowy wzór zegarów.

W Autopremium w Poznaniu stoi taki na salonie. Identyczna ta deska z tą GVI może nie jest, ale w tym stylu i całkiem inna niż ta stosowana do tej pory (przypominająca G V)


Pozdrówki

[ Dodano: 12 Lis 2009 17:04 ]
Z ciekawostek - od dzisiaj montowane są w scirocco i eosie te same dwulitowki co w GTI - 210 KM



Awatar użytkownika
Tadekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Tadekk » śr gru 09, 2009 22:26

odświeżam trochę i zadam moje zapytanie żeby nie zakładać nowego tematu

jaka jest różnica miedzy TFSI 200 km a TFSI z mk5 GTI 30 Edition 230 km???? pytam o dokładna różnicę bo mam pewien plan ;)



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr gru 09, 2009 22:44

http://forums.vwvortex.com/zerothread?i ... d=62098804

poniżej w tym temacie są wypisane wszystkie 2.0 T(F)SI zarówno EA888 jak i nowe EA113


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Tadekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Tadekk » czw gru 10, 2009 20:48

nic z tego nie rozumiem co tam jest. czy mógł by ktoś napisać różnice jakie są na chłopski rozum ?? :D



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » czw gru 10, 2009 23:09

fizycznie niczym


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » pt gru 11, 2009 02:48

Tadekk, rd30 rozni sie od zwyklaka :
turbinka k04, pompa paliwa od s3, podobno wtryskami oraz wytrzymalszymi materialami.



krz_p
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: czw mar 01, 2007 15:00
Lokalizacja: P-ń

Post autor: krz_p » pt gru 11, 2009 11:29

w tym linku od sHpAaKu nic nie ma na temat różnic,
jest tak jak Majiic napisał, różnice wbrew pozorom są duże
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 11:29 przez krz_p, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pt gru 11, 2009 12:20

W osprzęcie może tak (kolektor, pompa, turbo, cooler), głównie soft na okazję właśnie limitowanych edycji. Dopiero CDL i BHZ ma wzmocniony blok, łożyska główne oraz korbowody. BWJ ma Valvelift na wałku ssącym.

http://www.arinahnell.com/other/vw/tech ... engine.pdf

http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/20tsi.pdf

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07 ... fsi-i.html

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/06 ... ie-25.html


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Tadekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Tadekk » pt gru 11, 2009 21:27

Majiic pisze:Tadekk, rd30 rozni sie od zwyklaka :
turbinka k04, pompa paliwa od s3, podobno wtryskami oraz wytrzymalszymi materialami.
aha czyli są jednak spore różnice
a o jakie wytrzymalsze materiały chodzi np. ???



Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pn sty 04, 2010 23:46

Moze zmiana jest podytkowana nowa norma spalin Euro i gdzies ograniczyli silnik - katalizator , wydech ?



guns
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn mar 22, 2010 14:20
Lokalizacja: warszawa

Post autor: guns » pn mar 29, 2010 16:08

Tadekk pisze: jaka jest różnica miedzy TFSI 200 km a TFSI z mk5 GTI 30 Edition 230 km???? pytam o dokładna różnicę bo mam pewien plan ;)
Czy chodzi Ci o te silniki:
AXX, BWA, BWE, BPY
147 kW; 280 newton m.
i
BYD
169 kW; 300 newton m. - VW Golf Mk5 GTI Edition30 & Pirelli Edition?

W budowie żadna. To te same silniki EA113.
Dopiero od 195kW są zmiany



ODPOWIEDZ

Wróć do „TSI/TFSI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości