Cześć,
sprawa dotyczy Octavii Mk3 (2013 -->) ale w Golfie Mk7 są podobne hamulce więc zapytam...
Hamulce przednie tarczowe TRW (kod PR 1ZE) średnica tarczy 288, grubość 25, tłok 57.
Wiecie może gdzie która prowadnica zacisków powinna pójść? Jedna jest z gumką na końcu a druga bez. Która na górze a która na dole?
(Zdjąłem do malowania jarzma i nie wiem czy ich nie zamieniłem stronami ale wiem, że prowadnic nie wyciągałem wcześniej).
Co ciekawe ETKA ani nie pokazuje, że są dwie różne ani w ogóle nie oznacza ich jako wymienną część zamienną, tylko całe jarzma są lewe/prawe mimo iż nie różnią się kształtem i nie ma też na nich nabitych żadnych numerów VW.
[mk7] Prowadnice zacisków hamulcowych - która gdzie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7388
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
[mk7] Re: Prowadnice zacisków hamulcowych - która gdzie?
We wszelakiej maści zacisków, które rozbierałem (Audi, Fiat, Subaru, VW) prowadnica z gumką była na dole.
The quieter you become, the more you are able to hear...
[mk7] Re: Prowadnice zacisków hamulcowych - która gdzie?
Właśnie dostałem informację od mechanika z serwisu Skody, że w przednich hamulcach w Octavii Mk3 prowadnica z gumką ma iść na górę.
Kurcze nie ma o tym wzmianki ani rysunku nawet w instrukcji serwisowej Skody, facet mi to z pamięci powiedział, tak po prostu zawsze są fabrycznie zamontowane.
Znalazłem jeszcze taki filmik na youtube i tu też niby są u góry:
Kurcze nie ma o tym wzmianki ani rysunku nawet w instrukcji serwisowej Skody, facet mi to z pamięci powiedział, tak po prostu zawsze są fabrycznie zamontowane.
Znalazłem jeszcze taki filmik na youtube i tu też niby są u góry:
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7388
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
[mk7] Re: Prowadnice zacisków hamulcowych - która gdzie?
To widocznie nigdy nie robiłem fabrycznych Ja bym w swoim aucie zrobił eksperyment i zamontował po obu stronach odwrotnie, np. w lewym zacisku u góry a w prawym na dole. Po kilku tysiącach przebiegu czy może nawet przy następnej wymianie klocków (jeśli wcześniej nie będzie dziwnych objawów) sprawdzić, czy jest w ogóle jakaś różnica w pracy zacisków. A robiłem też zaciski, które miały trzy pełne prowadnice a jedną z gumką i nie było żadnych anomalii. Klocki były równomiernie zużyte.
The quieter you become, the more you are able to hear...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości