VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pn lip 17, 2017 12:09
- Lokalizacja: Pruszków, Mazowieckie
VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Cześć, założyłam nowy temat ponieważ nie odnalazłam tematu.
Golf IV Automat skrzynia 4 biegowa jeśli się nie mylę kod skrzyni biegów AG4 ECR LC7V-------RD, Silnik 81KW AHF
Problem
Po odpaleniu silnika po kilku godzinach kiedy samochód jest zimny, na biegu D lub 1 niestety nie pełza ani nie rusza, trzeba lekko dodawać gazu ale niestety czasem i to nie pomaga, jak ruszy i pojadę kawałek i się zatrzymam kolejne ruszenie ten sam kłopot nie jedzie albo szarpie jak dodam gazu. W momencie gdy samochód jest w ruchu około 30 min i temp. jest 90C już jedzie płynnie i nie ma problemu z pełzaniem i ruszaniem. Biegi zmienia płynnie. Mechanik sprawdzał czy jest olej - jest, kolor raczej w porządku ale są opiłki.
Proszę o wyrozumiałość jeśli coś jest nie dokładnie opisane, wytłumaczę
Golf IV Automat skrzynia 4 biegowa jeśli się nie mylę kod skrzyni biegów AG4 ECR LC7V-------RD, Silnik 81KW AHF
Problem
Po odpaleniu silnika po kilku godzinach kiedy samochód jest zimny, na biegu D lub 1 niestety nie pełza ani nie rusza, trzeba lekko dodawać gazu ale niestety czasem i to nie pomaga, jak ruszy i pojadę kawałek i się zatrzymam kolejne ruszenie ten sam kłopot nie jedzie albo szarpie jak dodam gazu. W momencie gdy samochód jest w ruchu około 30 min i temp. jest 90C już jedzie płynnie i nie ma problemu z pełzaniem i ruszaniem. Biegi zmienia płynnie. Mechanik sprawdzał czy jest olej - jest, kolor raczej w porządku ale są opiłki.
Proszę o wyrozumiałość jeśli coś jest nie dokładnie opisane, wytłumaczę
Angelika
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Hejka.
Fajny kolor
Na pierwszym miejscu zmienił bym olej na nowy i zalał go taką ilośc jaka powinna być. Oczywiście wymiana uszczelki i filtra obowiązkowo
Podjechał bym jeszcze na diagnostyke komputerową, te skrzynie maja sterowanie elektroniczne więc może coś pokaże. To już wiekowe auto o dużym przebiegu i może być różnie.
Pojedź na diagnostyke do jakiegoś warsztatu zajmującego się skrzyniami automatycznymi.
Mogła byś napisac skąd jesteś - ktoś by Ci polecił może coś....
Pozdrawiam.
Fajny kolor
Na pierwszym miejscu zmienił bym olej na nowy i zalał go taką ilośc jaka powinna być. Oczywiście wymiana uszczelki i filtra obowiązkowo
Podjechał bym jeszcze na diagnostyke komputerową, te skrzynie maja sterowanie elektroniczne więc może coś pokaże. To już wiekowe auto o dużym przebiegu i może być różnie.
Pojedź na diagnostyke do jakiegoś warsztatu zajmującego się skrzyniami automatycznymi.
Mogła byś napisac skąd jesteś - ktoś by Ci polecił może coś....
Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pn lip 17, 2017 12:09
- Lokalizacja: Pruszków, Mazowieckie
VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Cześć, Pruszków, Mazowieckie Pojechałam do "Ediparts", okazało się że miałam za mało oleju więc mi dolano prawie 2 litry. Zobaczymy jak będzie dalej, generalnie regeneracja pełna skrzyni to ogromne koszta..
Pamiętajcie w automatach nie używamy biegu "N", ani w korku ani na światłach ani na wiaduktach!
mój kolor to taki bardziej
Pamiętajcie w automatach nie używamy biegu "N", ani w korku ani na światłach ani na wiaduktach!
mój kolor to taki bardziej
Angelika
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Używamy N, ale tylko gdy czeka nas dłuższy postój lub jesteśmy na warsztacie...
VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Brakowało Ci oleju i ktoś tylko dolał? Serio?
Coś musiało powodować ubytki, masz wyciek? to trzeba naprawić , zalać nowy olej i filtr (nie wiem czy jest nie znam tych skrzyń), zrobić adaptację i wtedy oszacować jak się dalej będzie zachowywała.
Miałem kiedyś VW BORę ( u nas Jetta) 2.0 w automacie, auto miało sporo przelatane ale skrzynia była bardzo dobra, nic nie szarpało i nie przeciągało.
Coś musiało powodować ubytki, masz wyciek? to trzeba naprawić , zalać nowy olej i filtr (nie wiem czy jest nie znam tych skrzyń), zrobić adaptację i wtedy oszacować jak się dalej będzie zachowywała.
Miałem kiedyś VW BORę ( u nas Jetta) 2.0 w automacie, auto miało sporo przelatane ale skrzynia była bardzo dobra, nic nie szarpało i nie przeciągało.
Mr Haldex
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pn lip 17, 2017 12:09
- Lokalizacja: Pruszków, Mazowieckie
VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Został dolany bo tak uważał mechanik nie będę podważać jego kompetencji skoro przyjeżdżają do niego ludzie z calej polski. Wymiana oleju filtrów i uszczelki będzie w styczniu, jest wyciek. Na tą chwilę pomogło samochod pełza, rusza po puszczeniu hamulca. Wręcz auta nie poznaje.
Co do biegu N, jeśli dłuższy postój 20 min + to wrzucamy P. Niestety podobno w przypadku mojego auta jak i kazdej skrzyni automatycznej bieg N jest do holowania i przepychania, sam Parking jest bezpieczniejszy auto się nie stoczy. Ja zamierzam się stosować do zaleceń bo na pewno nie zaszkodzi mi to. Też mi kiedyś ktoś na opowiadał zebym wrzucała luz w korku, okazuje się że to wymysł tych co nigsy nie mieli automatycznej skrzyni a uważają ją za taką samą jak w manualu..
Dziękuję za zainteresowanie, szkoda że nikt nie miał podobnego przypadku.
Życzę wszystkim wesolych, spokojnych, świat! Oraz rozwagi na drodze
Co do biegu N, jeśli dłuższy postój 20 min + to wrzucamy P. Niestety podobno w przypadku mojego auta jak i kazdej skrzyni automatycznej bieg N jest do holowania i przepychania, sam Parking jest bezpieczniejszy auto się nie stoczy. Ja zamierzam się stosować do zaleceń bo na pewno nie zaszkodzi mi to. Też mi kiedyś ktoś na opowiadał zebym wrzucała luz w korku, okazuje się że to wymysł tych co nigsy nie mieli automatycznej skrzyni a uważają ją za taką samą jak w manualu..
Dziękuję za zainteresowanie, szkoda że nikt nie miał podobnego przypadku.
Życzę wszystkim wesolych, spokojnych, świat! Oraz rozwagi na drodze
Angelika
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Jak zaciągniesz ręczny to na N też się nie stoczy. Dodatkowo zostawianie samochodu na samym P to proszenie się o kłopoty. Co do holowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów, to też nie jest tak kolorowo jak oni mogli przedstawić. W przypadku automatów zaleca się lawetę, a hol jedynie z osią napędzaną oderwaną od ziemi. Wynika to z tego, że na N skrzynia nie osiąga warunków pracy wystarczających, by bezproblemowo holować samochód te kilkadziesiąt kilometrów z prędkościami 50-70km/h.angelaolszowska pisze:Został dolany bo tak uważał mechanik nie będę podważać jego kompetencji skoro przyjeżdżają do niego ludzie z calej polski. Wymiana oleju filtrów i uszczelki będzie w styczniu, jest wyciek. Na tą chwilę pomogło samochod pełza, rusza po puszczeniu hamulca. Wręcz auta nie poznaje.
Co do biegu N, jeśli dłuższy postój 20 min + to wrzucamy P. Niestety podobno w przypadku mojego auta jak i kazdej skrzyni automatycznej bieg N jest do holowania i przepychania, sam Parking jest bezpieczniejszy auto się nie stoczy. Ja zamierzam się stosować do zaleceń bo na pewno nie zaszkodzi mi to. Też mi kiedyś ktoś na opowiadał zebym wrzucała luz w korku, okazuje się że to wymysł tych co nigsy nie mieli automatycznej skrzyni a uważają ją za taką samą jak w manualu..
Dziękuję za zainteresowanie, szkoda że nikt nie miał podobnego przypadku.
Życzę wszystkim wesolych, spokojnych, świat! Oraz rozwagi na drodze
Co do wrzucania N w korkach, to nie wiem dlaczego trzymanie na N + ręczny miałoby bardziej szkodzić, niż na samym P. Różnica jest taka, że na P skrzynia mechanicznie blokuje koła osi napędzanej i można wyjąć kluczyk ze stacyjki po zgaszeniu. Ja stojąc w korku preferuję zostawienie samochodu na N, a gdy jest płasko to nawet nie zaciągam ręcznego. Jak mnie ktoś delikatnie puknie z którejś strony to się energia uderzenia rozejdzie i mnie lekko popchnie. Gdyby we mnie wjechał ktoś podczas trzymania samochodu na P, to pewnie jeszcze by skrzynia oberwała i zerwało ww. blokady.
Samo parkowanie auta, w każdym przypadku, wykonuję w ten sposób - wrzucam N, zaciągam ręczny, puszczam hamulec (auto się przez to ułoży w pozycji 0, czyli tak jak będzie stać), wciskam hamulec, wrzucam P, gaszę auto. Dzięki temu nie mam popularnego problemu, że "na wzniesieniu trzeba użyć siły by przerzucić z P na dalsze tryby".
Co do opiłków w skrzyni, to wymiana oleju powinna odbyć się na dwa etapy - spuszczenie starego, zalanie nowego, przejechanie 1000km, spuszczenie oleju, dolanie nowego. Trochę się skrzynię wypłucze, ale może wtedy wyjść, że tarcze cierne się zużyły i w świeżym oleju, bez syfu, nie kontaktują jak trzeba. Nie falują obroty bądź samochód nie wpada w drgania przy zmianie biegów między 3, a 4? Wtedy by to zwiastowało problemy z kończącym się konwerterem.
Przy okazji brak pełzania, poza niedostatecznym poziomem oleju jak u Ciebie, może oznaczać pęknięty jeden z koszy odpowiedzialny m.in. za biegi do przodu.
Jak będziesz miała wolną gotówkę, to sprawdziłbym również płytę sterującą skrzyni. Pracuje ona w oleju, więc wszystkie opiłki mogły trafić do niej i przyblokować kanaliki, czy podostawać się do zaworów. U mnie padł konwerter, a w następstwie zawór lock-up (przycinał się z powodu syfu), przez co na zimnym trzeba było "kliknąć" gaz na zaciągniętym ręcznym, by zaskoczyło D.
VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Nie rozumiem po co kombinować, przecież to nie ma sensu z wrzucaniem N czy P w korku, automat jest po to aby nie machać skrzynią. W PL jest to stosunkowo nowe rozwiązanie i może stąd się biorą takie teorie/opnie.
Co do zostawiania auta na wzniesieniach, to dobrze robisz z Nką plus ręczny i dopiero P. Natomiast mając duże doświadczenie z różnymi autami, wszystkie w automacie, to ciężko na mniejszych odchyleniach poziomu zniszczyć skrzynie. Co innego np parkowania na zjazdach, przed garażem itd.
Co do zostawiania auta na wzniesieniach, to dobrze robisz z Nką plus ręczny i dopiero P. Natomiast mając duże doświadczenie z różnymi autami, wszystkie w automacie, to ciężko na mniejszych odchyleniach poziomu zniszczyć skrzynie. Co innego np parkowania na zjazdach, przed garażem itd.
Mr Haldex
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Dla mnie korek jest wtedy, gdy stoję w miejscu przez 2h (taka akurat ilość, bo tyle spędziłem ostatnio na A4 przy Bolesławcu). Wtedy trzymać non stop wciśnięty hamulec mi się nie uśmiecha, więc wrzucam Nhubi_pl pisze:Nie rozumiem po co kombinować, przecież to nie ma sensu z wrzucaniem N czy P w korku, automat jest po to aby nie machać skrzynią. W PL jest to stosunkowo nowe rozwiązanie i może stąd się biorą takie teorie/opnie.
Re: VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Powiem szczerze, że większych bzdur już dawno nie czytałem, kto Cię uczył jeździć automatem? Albo inaczej po co Ci automat jak nim wachlujesz jak manualem?Garrison pisze:Co do wrzucania N w korkach, to nie wiem dlaczego trzymanie na N + ręczny miałoby bardziej szkodzić, niż na samym P. Różnica jest taka, że na P skrzynia mechanicznie blokuje koła osi napędzanej i można wyjąć kluczyk ze stacyjki po zgaszeniu. Ja stojąc w korku preferuję zostawienie samochodu na N, a gdy jest płasko to nawet nie zaciągam ręcznego. Jak mnie ktoś delikatnie puknie z którejś strony to się energia uderzenia rozejdzie i mnie lekko popchnie. Gdyby we mnie wjechał ktoś podczas trzymania samochodu na P, to pewnie jeszcze by skrzynia oberwała i zerwało ww. blokady.
Samo parkowanie auta, w każdym przypadku, wykonuję w ten sposób - wrzucam N, zaciągam ręczny, puszczam hamulec (auto się przez to ułoży w pozycji 0, czyli tak jak będzie stać), wciskam hamulec, wrzucam P, gaszę auto. Dzięki temu nie mam popularnego problemu, że "na wzniesieniu trzeba użyć siły by przerzucić z P na dalsze tryby".
Re: VW Golf IV 1.9 tdi Automat
A co w tym dobrego? Stajesz, trzymasz nogę na hamulcu, zaciągasz ręczny, wrzucasz na P i auto ani drgnie żadnego problemu przy ponownym włączeniu innego biegu..hubi_pl pisze:Co do zostawiania auta na wzniesieniach, to dobrze robisz z Nką plus ręczny i dopiero P.
Dziewczyna wam ładnie napisała kiedy się N używa bo takiej informacji udzielił jej pan naprawiający skrzynie a wy jesteście mądrzejsi
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Mógłbyś mi wyszczególnić gdzie dokładniej są te bzdury zawarte?dreyfus pisze:Powiem szczerze, że większych bzdur już dawno nie czytałem, kto Cię uczył jeździć automatem? Albo inaczej po co Ci automat jak nim wachlujesz jak manualem?Garrison pisze:Co do wrzucania N w korkach, to nie wiem dlaczego trzymanie na N + ręczny miałoby bardziej szkodzić, niż na samym P. Różnica jest taka, że na P skrzynia mechanicznie blokuje koła osi napędzanej i można wyjąć kluczyk ze stacyjki po zgaszeniu. Ja stojąc w korku preferuję zostawienie samochodu na N, a gdy jest płasko to nawet nie zaciągam ręcznego. Jak mnie ktoś delikatnie puknie z którejś strony to się energia uderzenia rozejdzie i mnie lekko popchnie. Gdyby we mnie wjechał ktoś podczas trzymania samochodu na P, to pewnie jeszcze by skrzynia oberwała i zerwało ww. blokady.
Samo parkowanie auta, w każdym przypadku, wykonuję w ten sposób - wrzucam N, zaciągam ręczny, puszczam hamulec (auto się przez to ułoży w pozycji 0, czyli tak jak będzie stać), wciskam hamulec, wrzucam P, gaszę auto. Dzięki temu nie mam popularnego problemu, że "na wzniesieniu trzeba użyć siły by przerzucić z P na dalsze tryby".
Na P jest realnie mechaniczna blokada ze skrzyni, dlatego pozostawiając samochód w tym trybie nie da się go przepchnąć pomimo spuszczonego ręcznego.
W zasadzie każdy samochód, jakim miałem okazję się poruszać, po zatrzymaniu, zaciągnięciu ręcznego i odpuszczenia hamulca nożnego, jeszcze w jakimś stopniu się układał. Pamiętam, że na początku używania swojego auta też od razu dawałem P, on się układał, a następnego dnia przerzucenie na R nie było tak lekkie jak teraz. Oczywiście nie musiałem się szarpać, ale czuję teraz różnicę. Nawet w instrukcji jest mowa o tym, by na pochyłej nawierzchni najpierw zaciągnąć mocno ręczny, a dopiero potem wrzucić P.
Nie wiem też, czemu wnioskujesz, że wachluję czymkolwiek w automacie... Napisałem, że jak przyszło mi stać w korku na autostradzie, to po dwudziestu minutach stania znudziło mi się trzymanie wciśniętego hamulca i wrzuciłem N, na którym stałem jeszcze półtorej godziny (a nie gasiłem, bo zima, ogrzewanie, takie sprawy). Było płasko, więc ręcznego nie było potrzeby używać. P wrzucać mi się nie chciało głównie z takiego powodu, że musiałbym dalej pchnąć lewarek Z tym puknięciem i uszkodzeniem blokady ze skrzyni to faktycznie na wyrost. Niby znalazłyby się scenariusze, w których mogłoby do czegoś podobnego dojść, ale zostawmy to w spokoju Poza tym, to tak jak już ustawię D, to do samego celu już go trzymam. Nie jestem z tych, którzy na każdych światłach przerzucają tryby, bo wiem, że to przyśpiesza zużycie materiału
Co do informacji udzielonej przez gościa z serwisu, to co? On jest nieomylny? Przecież ta sama grupa ludzi (mechanicy) mówili kiedyś, że oleju w automatach się nie wymienia
VW Golf IV 1.9 tdi Automat
Jeżeli wrzucisz na d i tak dojeżdżasz do celu podpisuje się pod tym obiema rękami. Ale jednocześnie piszesz że auto pracuje a trzymasz je na N, wiesz kiedy automat jest smarowany a kiedy nie? Przecież napisałem Ci dokładnie to samo co w instrukcji pisze i tam nie ma nic o wrzucaniu na N przy parkowaniu. Nie ma ludzi nieomylnych pewnie ale akurat w kwestii używania N ma rację...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości