Cześć,
Mam problem ze swoją Borą. Mianowicie chodzi mi o drgania, które czuję tak jakby od silnika w momencie gwałtownego przyspieszania na 4, 5 oraz 6 biegu w zakresie 1800 do 2000 tysięcy obrotów. W pozostałych zakresach, czy też biegach bez uwag. Wymieniane niedawno miałem przeguby zewnętrzne, wewnętrzne. Poduszki silnika też był wymieniane ( 30 tysięcy km temu) więc myślę, że raczej nie uległy uszkodzeniu. Dodam, że gdy silnik zimny, jakoś nie jestem w stanie tych drgań odczuć, dopiero jak złapie temperaturę, to są odczuwalne mocno. Korekcje pompek bez uwag, mają bardzo dobre korekcje oraz bipy. Obroty na ciepłym silniku zaczynają falować, ale to nie zawsze. Czy może to być objaw kończącej się dwumasy? Przebieg auta 334 tysiące km.
[mk4] 1.9TDi AJM, drgania silnika podczas gwałtownego przyspieszania na 4,5,6 biegu w zakresie 1800-2000 tys obotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Re: 1.9TDi AJM, drgania silnika podczas gwałtownego przyspieszania na 4,5,6 biegu w zakresie 1800-2000 tys obotów
Już jestem po diagnozie usterki i jej eliminacji więc pomyślałem, że się podzielę. Mianowicie wymieniona została dwumasa i problem ustał. Dziwny objaw, bo chyba się nikt nie spotkałem z takowym,. Ale muszę przyznać, że dodatkowo z plusów wymiany są jeszcze:
*Biegi jakoś inaczej, łagodniej wchodzą
*Myślałem, że samochód mi na biegu jałowym pracuje ładnie, ale po wymianie dwumasy, jest dosłownie tak jak w benzynie, nie czuć pracy silnika:)
* Delikatniejsze gaszenie silnika
* Silnik jakoś tak miękko pracuje
* Brak wspomnianych wibracji w zakresach 1800-2000 tysiące
* Sprzęgło inaczej bierze, również jakoś tak delikatnie
* Komfort jazdy zdecydowanie na plus
Ogólnie wszystko zdecydowanie poszło na poprawę komfortu jazdy, choć myślałem, że u mnie dwumasa jeszcze dobra. Dopiero po wymianie odczucie jest zupełnie inne. Jedynym minusem wymiany kompletnej dwumasy jest niestety jej koszt.
*Biegi jakoś inaczej, łagodniej wchodzą
*Myślałem, że samochód mi na biegu jałowym pracuje ładnie, ale po wymianie dwumasy, jest dosłownie tak jak w benzynie, nie czuć pracy silnika:)
* Delikatniejsze gaszenie silnika
* Silnik jakoś tak miękko pracuje
* Brak wspomnianych wibracji w zakresach 1800-2000 tysiące
* Sprzęgło inaczej bierze, również jakoś tak delikatnie
* Komfort jazdy zdecydowanie na plus
Ogólnie wszystko zdecydowanie poszło na poprawę komfortu jazdy, choć myślałem, że u mnie dwumasa jeszcze dobra. Dopiero po wymianie odczucie jest zupełnie inne. Jedynym minusem wymiany kompletnej dwumasy jest niestety jej koszt.
[mk4] Re: 1.9TDi AJM, drgania silnika podczas gwałtownego przyspieszania na 4,5,6 biegu w zakresie 1800-2000 tys obotów
Pierwotny opis faktycznie wskazywał na objawy kończącej się 2-masy. Założyłeś kpl nowe sprzęgło + pewnie jeszcze przy okazji zmieniony olej w skrzyni biegów no to gorzej pracować nie może. Musi tylko lepiej.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości